Oorspronkelijk geplaatst door MasterC
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Polestar 1
Collapse
X
-
'POLESTAR 1 BEDOELD ALS VOLVO'
'C90' VOORALSNOG VAN DE BAAN
De eerder deze week onthulde Polestar 1 oogt in alles als een Volvo, maar ontbeert de logo’s van dat Zweedse merk. Naar verluidt was dat oorspronkelijk niet de bedoeling.
Polestar-baas Thomas Ingenlath zou dat tegenover Motor Authority hebben losgelaten. De Polestar 1 lijkt als twee druppels water op de Volvo Concept Coupé uit 2013, een auto die later uitmondde in de S90 en V90. Alle Volvo-designelementen zijn dan ook aanwezig, inclusief de kenmerkende led-dagrijverlichting, achterlichten in de stijl van de S90 en een interieur dat nauwelijks te onderscheiden is van dat van moderne Volvo-modellen. De gedachte dat de auto aanvankelijk was bedoeld als een tweedeursmodel binnen Volvo's 90-serie, een auto die waarschijnlijk C90 zou zijn gaan heten, is dan ook niet verbazingwekkend.
Of er later alsnog een Volvo-versie verschijnt, is op dit moment moeilijk te zeggen. Als het ooit zover komt, zal de auto over minder vermogen beschikken dan de 600 pk sterke plug-in hybride die deze week werd onthuld. De Polestar 1 komt in principe alleen via een 'abonnement' beschikbaar, dus middels maandelijkse betalingen. Wie dat graag wil, lijkt de auto echter alsnog te kunnen gaan kopen. De eerste Polestar verschijnt in slechts zes landen op de markt: China, de Verenigde Staten, Zweden, Noorwegen, Duitsland en… Nederland, jawel. De auto zal echter ook hier een zeldzaamheid blijven, want in totaal zullen er niet meer dan 500 per jaar worden gemaakt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichtenallemaal tof, de rijken kunnen ermee gaan pochen.
Wanneer komt er een auto voor het gewone volk dat volledig elektrisch is? De regering zit ons op te jagen dat we ervoor moeten gaan, maar waar zijn die alternatieven?
Kennelijk zijn de autoconstructeurs liever bezig met prestige dan wat echt telt.
En begrijp me niet verkeerd, ik heb een afkeer van al dat eco gedoe.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Die voor het gewone volk is er, maar wanneer hij geproduceerd en geleverd wordt, is nog de vraag. Aan 260 stuks per 2 maanden, zal het nog jaren duren eer ze die 450000 reeds bestelde stuks aan de man hebben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Die voor het gewone volk is er, maar wanneer hij geproduceerd en geleverd wordt, is nog de vraag. Aan 260 stuks per 2 maanden, zal het nog jaren duren eer ze die 450000 reeds bestelde stuks aan de man hebben
Niet voor niets blijven de grote merken zeer voorzichtig met EV’s, ze tonen nu allemaal wel iets omdat het niet anders kan zonder gezichtsverlies, maar nog niet voor de grote getallen’
Ik zou wel verbaasd zijn dat er bij de grote merken geen kant en klare projecten in de schuiven liggen om op ijltempo Musk in te halen zouden de EV’s toch aanslaan. Dan geef ik weinig kansen aan onze vriend Musk om te blijven bestaan, de meeste klanten zullen meer vertrouwen hebben in de gevestigde merken.Last edited by guyugy; 19/10/2017, 17:09.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenTesla is idd een zeer raar verhaal dat alle kanten uit kan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenIk zou wel verbaasd zijn dat er bij de grote merken geen kant en klare projecten in de schuiven liggen om op ijltempo Musk in te halen zouden de EV’s toch aanslaan. Dan geef ik weinig kansen aan onze vriend Musk om te blijven bestaan, de meeste klanten zullen meer vertrouwen hebben in de gevestigde merken.
En dit heeft zo zijn gevolgen. Onlangs zo nog in de pers gelezen dat er bij Mercedes-Benz serieuze besparingen zullen gemaakt worden op allerlei vlakken om het EV programma te kunnen vormgeven (o.a. productieoptimalisatie naar Japans voorbeeld, i.e. het inperken van het aantal mogelijke uitrustingsopties)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichtenallemaal tof, de rijken kunnen ermee gaan pochen.
Wanneer komt er een auto voor het gewone volk dat volledig elektrisch is? De regering zit ons op te jagen dat we ervoor moeten gaan, maar waar zijn die alternatieven?
Kennelijk zijn de autoconstructeurs liever bezig met prestige dan wat echt telt.
En begrijp me niet verkeerd, ik heb een afkeer van al dat eco gedoe.
allemaal toch geen modellen voor het rijk volk en volledig elektrisch.
je moet het wel willen weten natuurlijk..
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin
smart, zoe, leaf, ioniq, golf, e up, b klasse.
allemaal toch geen modellen voor het rijk volk en volledig elektrisch.
je moet het wel willen weten natuurlijk..
Wanneer komen ze eens met stationwagens af, plus die prijzen zijn ook veel te duur.
Golf is al +40k, idem voor de B
Conclusie: het normale gezin in België heeft niks
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenAllemaal auto's waar ik niks mee ben,
Wanneer komen ze eens met stationwagens af, plus die prijzen zijn ook veel te duur.
Golf is al +40k, idem voor de B
Conclusie: het normale gezin in België heeft niks
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
maar dan moet je niet stellen dat ze niet komen met mensen voor gewone mensen. dat ZIJN autos voor gewone mensen.
mooi ook hoe je er twee snel een prijs geeft en daarom concludeert dat er neits is voor een gezin in belgie, de prijzen van de anderen, de meeste heel wat lager, laat je voor het gemak maar weg.
djezus..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin
dat kan best zijn dat jij daar niets mee bent
maar dan moet je niet stellen dat ze niet komen met mensen voor gewone mensen. dat ZIJN autos voor gewone mensen.
mooi ook hoe je er twee snel een prijs geeft en daarom concludeert dat er neits is voor een gezin in belgie, de prijzen van de anderen, de meeste heel wat lager, laat je voor het gemak maar weg.
djezus..
Die Smart ben je niks mee en die Leaf als eerste auto ook niet (hebben er eentje in de familie dus weet waar ik over spreek).
Dan rest er nog de Golf en die B klasse en beiden zitten op 40k minstens.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Comment
-
Overduidelijk is de Polestar een amuse om te tonen dat ze ermee bezig zijn. Maar dit is toch maar een hybride waarop niemand (meer) wacht.
Met deze Polestar is Volvo mijlen achter Tesla, het is een nutteloze oefening.
Ze zouden beter alles zetten op een elektrificatie (volledige dan) bv de V40, en zorgen dat de meerprijs niet meer dan 5000 EUR bedraagt.
Dan zouden al meer kandidaten zijn, maar ik vrees dat zoiets tegenwoordig gewoon niet kan...
de Model3 van Tesla was aangekondigd met een basisprijs van 35000 EUR, maar dat zal enkel voor de eerste reeks zijn (als lancering dus), op de site wordt al van 49000 EUR gesproken.
De EV voor iedereen zal zich nog lang laten wachten !
Comment
-
Nieuwe technologie is altijd duurder, wat kostte een flatscreen tv of smartphone
wel niet doen dat pas uitkwam, nu kost dat nog maar een fractie, tenzij je het meest recente vlaggenschip wil. Als de prijs van bv. de e-golf rond de 30k komt
te liggen, wordt het wel interessant voor veel mensen.
De goedkoopste model 3 zal rond de 35k incl btw zitten momenteel, heb je wel
geen long range en auto pilot, maar toch nog steeds een heel potente EV voor minder dan een e-golf of i3.
Nissan leaf is ook interessant. We komen er wel, kwestie van tijd...
Comment
-
Ik blijf menen dat de echte start van de EV’s pas zal gebeuren als de aankoopprijs in de buurt van 25000 EUR netto komt. Dan moet nog voor veel kandidaten het probleem worden opgelost van het opladen, thuis en onderweg. Thuis heeft ver niet iedereen een passende standplaats met stekker, en zelfs in Noorwegen klaagt men steen en been over de te schaarse laadpalen (dit met nog geen 20% van het wagenpark) . Vroeger moesten de mensen zich haasten om files te vermijden, nu moeten ze zich nog meer haasten om een vrije laadpaal te vinden.
Dus geen voorbarige conclusies trekken op basis van een beginfase waar alles zeer rooskleurig wordt geschilderd, en waar incentives worden toegekend die onmogelijk langdurig veralgemend kunnen worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenNieuwe technologie is altijd duurder, wat kostte een flatscreen tv of smartphone
wel niet doen dat pas uitkwam, nu kost dat nog maar een fractie, tenzij je het meest recente vlaggenschip wil. Als de prijs van bv. de e-golf rond de 30k komt
te liggen, wordt het wel interessant voor veel mensen.
De goedkoopste model 3 zal rond de 35k incl btw zitten momenteel, heb je wel
geen long range en auto pilot, maar toch nog steeds een heel potente EV voor minder dan een e-golf of i3.
Nissan leaf is ook interessant. We komen er wel, kwestie van tijd...
binnen 6 maanden als het kan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenWelk gewoon gezin kan 40k op tafel leggen? Effe gevoel met de wereld kwijt ofzo?
Die Smart ben je niks mee en die Leaf als eerste auto ook niet (hebben er eentje in de familie dus weet waar ik over spreek).
Dan rest er nog de Golf en die B klasse en beiden zitten op 40k minstens.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Maar goed, kort door de bocht gaan is altijd gemakkelijk natuurlijk.2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
Comment