Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polestar 1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
    Zeer mooi!

    Echt Volvo!

    Waarom niet gewoon C90 als benaming?
    Simpel omdat het een polestar is en geen volvo.

    Comment


    • #22
      Waarom Lexus en geen Toyota?
      Waarom Infiniti en geen Nissan?
      Waarom Acura en geen Honda?

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #23
        'POLESTAR 1 BEDOELD ALS VOLVO'

        'C90' VOORALSNOG VAN DE BAAN

        De eerder deze week onthulde Polestar 1 oogt in alles als een Volvo, maar ontbeert de logo’s van dat Zweedse merk. Naar verluidt was dat oorspronkelijk niet de bedoeling.

        Polestar-baas Thomas Ingenlath zou dat tegenover Motor Authority hebben losgelaten. De Polestar 1 lijkt als twee druppels water op de Volvo Concept Coupé uit 2013, een auto die later uitmondde in de S90 en V90. Alle Volvo-designelementen zijn dan ook aanwezig, inclusief de kenmerkende led-dagrijverlichting, achterlichten in de stijl van de S90 en een interieur dat nauwelijks te onderscheiden is van dat van moderne Volvo-modellen. De gedachte dat de auto aanvankelijk was bedoeld als een tweedeursmodel binnen Volvo's 90-serie, een auto die waarschijnlijk C90 zou zijn gaan heten, is dan ook niet verbazingwekkend.

        Of er later alsnog een Volvo-versie verschijnt, is op dit moment moeilijk te zeggen. Als het ooit zover komt, zal de auto over minder vermogen beschikken dan de 600 pk sterke plug-in hybride die deze week werd onthuld. De Polestar 1 komt in principe alleen via een 'abonnement' beschikbaar, dus middels maandelijkse betalingen. Wie dat graag wil, lijkt de auto echter alsnog te kunnen gaan kopen. De eerste Polestar verschijnt in slechts zes landen op de markt: China, de Verenigde Staten, Zweden, Noorwegen, Duitsland en… Nederland, jawel. De auto zal echter ook hier een zeldzaamheid blijven, want in totaal zullen er niet meer dan 500 per jaar worden gemaakt.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          allemaal tof, de rijken kunnen ermee gaan pochen.

          Wanneer komt er een auto voor het gewone volk dat volledig elektrisch is? De regering zit ons op te jagen dat we ervoor moeten gaan, maar waar zijn die alternatieven?
          Kennelijk zijn de autoconstructeurs liever bezig met prestige dan wat echt telt.

          En begrijp me niet verkeerd, ik heb een afkeer van al dat eco gedoe.
          Die voor het gewone volk is er, maar wanneer hij geproduceerd en geleverd wordt, is nog de vraag. Aan 260 stuks per 2 maanden, zal het nog jaren duren eer ze die 450000 reeds bestelde stuks aan de man hebben

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

            Die voor het gewone volk is er, maar wanneer hij geproduceerd en geleverd wordt, is nog de vraag. Aan 260 stuks per 2 maanden, zal het nog jaren duren eer ze die 450000 reeds bestelde stuks aan de man hebben
            Tesla is een bubbel, geloof ik niet in

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

              Die voor het gewone volk is er, maar wanneer hij geproduceerd en geleverd wordt, is nog de vraag. Aan 260 stuks per 2 maanden, zal het nog jaren duren eer ze die 450000 reeds bestelde stuks aan de man hebben
              Temeer dat het niet om echte bestellingen gaat, enkel om reservaties met terugbetaalbaar voorschot. Iets dat velen heeft toegebracht om op de lijst te staan, het is vrijblijvend. Wel goed gezien van Musk die zo een goedkope financiering krijgt voor zijn nieuw Model 3, zonder het aan de banken of ter beurs te moeten vragen. Op de lijst staan dus tal van mensen die geen echte bedoeling hebben om daadwerkelijk te kopen. Indien er te veel zijn die hun poen terugvragen kan dit voor vervelende situaties zorgen : overproductie en een financieel gat... Samen met het feit dat nog steeds bij elke geproduceerde wagen het verlies van de firma vergroot, zou het wel eens op een fiasco uitdraaien.
              Niet voor niets blijven de grote merken zeer voorzichtig met EV’s, ze tonen nu allemaal wel iets omdat het niet anders kan zonder gezichtsverlies, maar nog niet voor de grote getallen’
              Ik zou wel verbaasd zijn dat er bij de grote merken geen kant en klare projecten in de schuiven liggen om op ijltempo Musk in te halen zouden de EV’s toch aanslaan. Dan geef ik weinig kansen aan onze vriend Musk om te blijven bestaan, de meeste klanten zullen meer vertrouwen hebben in de gevestigde merken.
              Last edited by guyugy; 19/10/2017, 17:09.

              Comment


              • #27
                Tesla is idd een zeer raar verhaal dat alle kanten uit kan.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                  Tesla is idd een zeer raar verhaal dat alle kanten uit kan.
                  Dat komt niet slim hoor, niet perse de komende weken maar ik zie dat geen lang leven meer hebben.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    Ik zou wel verbaasd zijn dat er bij de grote merken geen kant en klare projecten in de schuiven liggen om op ijltempo Musk in te halen zouden de EV’s toch aanslaan. Dan geef ik weinig kansen aan onze vriend Musk om te blijven bestaan, de meeste klanten zullen meer vertrouwen hebben in de gevestigde merken.
                    My thoughts exactly. Maar het is wél zo dat Musk ervoor gezorgd heeft (samen met de sjoemelsoftware en dieselcrisis) dat een aantal constructeurs veel sneller hun programma's rond alternatieve brandstofvormen hebben moeten financieren.
                    En dit heeft zo zijn gevolgen. Onlangs zo nog in de pers gelezen dat er bij Mercedes-Benz serieuze besparingen zullen gemaakt worden op allerlei vlakken om het EV programma te kunnen vormgeven (o.a. productieoptimalisatie naar Japans voorbeeld, i.e. het inperken van het aantal mogelijke uitrustingsopties)

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      allemaal tof, de rijken kunnen ermee gaan pochen.

                      Wanneer komt er een auto voor het gewone volk dat volledig elektrisch is? De regering zit ons op te jagen dat we ervoor moeten gaan, maar waar zijn die alternatieven?
                      Kennelijk zijn de autoconstructeurs liever bezig met prestige dan wat echt telt.

                      En begrijp me niet verkeerd, ik heb een afkeer van al dat eco gedoe.
                      smart, zoe, leaf, ioniq, golf, e up, b klasse.

                      allemaal toch geen modellen voor het rijk volk en volledig elektrisch.
                      je moet het wel willen weten natuurlijk..

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door fujin

                        smart, zoe, leaf, ioniq, golf, e up, b klasse.

                        allemaal toch geen modellen voor het rijk volk en volledig elektrisch.
                        je moet het wel willen weten natuurlijk..
                        Allemaal auto's waar ik niks mee ben,
                        Wanneer komen ze eens met stationwagens af, plus die prijzen zijn ook veel te duur.
                        Golf is al +40k, idem voor de B

                        Conclusie: het normale gezin in België heeft niks

                        Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                          Allemaal auto's waar ik niks mee ben,
                          Wanneer komen ze eens met stationwagens af, plus die prijzen zijn ook veel te duur.
                          Golf is al +40k, idem voor de B

                          Conclusie: het normale gezin in België heeft niks

                          Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
                          dat kan best zijn dat jij daar niets mee bent
                          maar dan moet je niet stellen dat ze niet komen met mensen voor gewone mensen. dat ZIJN autos voor gewone mensen.

                          mooi ook hoe je er twee snel een prijs geeft en daarom concludeert dat er neits is voor een gezin in belgie, de prijzen van de anderen, de meeste heel wat lager, laat je voor het gemak maar weg.

                          djezus..

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door fujin

                            dat kan best zijn dat jij daar niets mee bent
                            maar dan moet je niet stellen dat ze niet komen met mensen voor gewone mensen. dat ZIJN autos voor gewone mensen.

                            mooi ook hoe je er twee snel een prijs geeft en daarom concludeert dat er neits is voor een gezin in belgie, de prijzen van de anderen, de meeste heel wat lager, laat je voor het gemak maar weg.

                            djezus..
                            Welk gewoon gezin kan 40k op tafel leggen? Effe gevoel met de wereld kwijt ofzo?

                            Die Smart ben je niks mee en die Leaf als eerste auto ook niet (hebben er eentje in de familie dus weet waar ik over spreek).
                            Dan rest er nog de Golf en die B klasse en beiden zitten op 40k minstens.

                            Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk


                            Comment


                            • #34
                              Overzicht van alle 100% elektrische auto's (BEV) die je in 2025 nieuw kan kopen in België. Inclusief prijzen, rijbereik en specificaties


                              De goedkoopste halen geen 100km in de winter...

                              De nieuwe nissan leaf biedt prijs-kwaliteit het meeste...
                              Last edited by ; 22/10/2017, 09:36.

                              Comment


                              • #35
                                Overduidelijk is de Polestar een amuse om te tonen dat ze ermee bezig zijn. Maar dit is toch maar een hybride waarop niemand (meer) wacht.
                                Met deze Polestar is Volvo mijlen achter Tesla, het is een nutteloze oefening.
                                Ze zouden beter alles zetten op een elektrificatie (volledige dan) bv de V40, en zorgen dat de meerprijs niet meer dan 5000 EUR bedraagt.
                                Dan zouden al meer kandidaten zijn, maar ik vrees dat zoiets tegenwoordig gewoon niet kan...
                                de Model3 van Tesla was aangekondigd met een basisprijs van 35000 EUR, maar dat zal enkel voor de eerste reeks zijn (als lancering dus), op de site wordt al van 49000 EUR gesproken.
                                De EV voor iedereen zal zich nog lang laten wachten !

                                Comment


                                • #36
                                  Nieuwe technologie is altijd duurder, wat kostte een flatscreen tv of smartphone
                                  wel niet doen dat pas uitkwam, nu kost dat nog maar een fractie, tenzij je het meest recente vlaggenschip wil. Als de prijs van bv. de e-golf rond de 30k komt
                                  te liggen, wordt het wel interessant voor veel mensen.
                                  De goedkoopste model 3 zal rond de 35k incl btw zitten momenteel, heb je wel
                                  geen long range en auto pilot, maar toch nog steeds een heel potente EV voor minder dan een e-golf of i3.
                                  Nissan leaf is ook interessant. We komen er wel, kwestie van tijd...

                                  Comment


                                  • #37
                                    Mooi die Polestar... breng die maar rap uit in naft

                                    Comment


                                    • #38
                                      Ik blijf menen dat de echte start van de EV’s pas zal gebeuren als de aankoopprijs in de buurt van 25000 EUR netto komt. Dan moet nog voor veel kandidaten het probleem worden opgelost van het opladen, thuis en onderweg. Thuis heeft ver niet iedereen een passende standplaats met stekker, en zelfs in Noorwegen klaagt men steen en been over de te schaarse laadpalen (dit met nog geen 20% van het wagenpark) . Vroeger moesten de mensen zich haasten om files te vermijden, nu moeten ze zich nog meer haasten om een vrije laadpaal te vinden.
                                      Dus geen voorbarige conclusies trekken op basis van een beginfase waar alles zeer rooskleurig wordt geschilderd, en waar incentives worden toegekend die onmogelijk langdurig veralgemend kunnen worden.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                        Nieuwe technologie is altijd duurder, wat kostte een flatscreen tv of smartphone
                                        wel niet doen dat pas uitkwam, nu kost dat nog maar een fractie, tenzij je het meest recente vlaggenschip wil. Als de prijs van bv. de e-golf rond de 30k komt
                                        te liggen, wordt het wel interessant voor veel mensen.
                                        De goedkoopste model 3 zal rond de 35k incl btw zitten momenteel, heb je wel
                                        geen long range en auto pilot, maar toch nog steeds een heel potente EV voor minder dan een e-golf of i3.
                                        Nissan leaf is ook interessant. We komen er wel, kwestie van tijd...
                                        Sunking, je mag me een Tesla 3 leveren voor €35000.
                                        binnen 6 maanden als het kan.


                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                          Welk gewoon gezin kan 40k op tafel leggen? Effe gevoel met de wereld kwijt ofzo?

                                          Die Smart ben je niks mee en die Leaf als eerste auto ook niet (hebben er eentje in de familie dus weet waar ik over spreek).
                                          Dan rest er nog de Golf en die B klasse en beiden zitten op 40k minstens.

                                          Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                                          Er zijn genoeg alternatieve financieringsmogelijkheden voor een nieuwe wagen, ook als je particulier koopt. Die 40k moet daar niet altijd ineens liggen. En elektrisch rijden/opladen is voorlopig nog altijd goedkoper dan benzine tanken. Dus dat compenseert die aankoop/huur/leasing. En dan spreek ik nog niet eens over de fiscale voordelen (wegentaks e.d.).

                                          Maar goed, kort door de bocht gaan is altijd gemakkelijk natuurlijk.
                                          2015 BMW F11 520dA
                                          1976 Triumph Spitfire 1500

                                          Comment

                                          Working...
                                          X