Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polestar 1

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Welk gewoon gezin kan 40k op tafel leggen? Effe gevoel met de wereld kwijt ofzo?

Die Smart ben je niks mee en die Leaf als eerste auto ook niet (hebben er eentje in de familie dus weet waar ik over spreek).
    Dan rest er nog de Golf en die B klasse en beiden zitten op 40k minstens.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

er rest helemaal niet nog enkel de golf en b klasse na je opinie te hebben gegeven over de smart en leaf. ik heb nog andere modellen vermeld.
    met jou een berargumenteerd gesprek voeren blijkt quasi compleet onmogelijk. je lijkt mijn vriendin wel.
    fijne zondag!

Comment

Geld lenen kost ook geld, hé...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        de Model3 van Tesla was aangekondigd met een basisprijs van 35000 EUR, maar dat zal enkel voor de eerste reeks zijn (als lancering dus), op de site wordt al van 49000 EUR gesproken.
        Waar staat die prijs van 49000 Euro op 'de site'? Op de Belgische site vind ik enkel 'verkrijgbaar vanaf USD 35.000'.

De Polestar zelf vind ik wel een goede evolutie: met die range en die (krachtige) motoren is het in de meeste gevallen mogelijk en plezant om alle woon-werk verkeer op elektriciteit te doen. Torque vectoring zorgt dan nog eens voor een betere grip en bochtsnelheid. Heel jammer dat het nog maar eens wachten is tot 2019 en dat de productie aantallen zo laag zijn.

Comment

de rente staat quasi op 0, valt wel mee dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten

Heel jammer dat het nog maar eens wachten is tot 2019 en dat de productie aantallen zo laag zijn.
            Nja productiecapaciteit blijft een pijnpunt.
            Tesla heeft goed spul maar kan hem (nog) niet in grote aantallen produceren.
            Andere merken, hebben nog niet eens goed spul, laat staan dat ze hem geproduceerd krijgen.. lukt bij de chevrolet bolt / opel ampera al evenmin.
            ik hoop toch dat tesla zijn ambities kan waarmaken, dan zal de rest ook wel wakker schieten.
            hoewel ze in europa enorm achter lopen met batterijfabrieken. da's toch nog steeds het grootste pijnpunt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              Geld lenen kost ook geld, hé...
              klassieke autolening zit op 1.35% momenteel, dat gespreidt over 5 jaar voor €40 000 valt goed mee of niet?
              2015 BMW F11 520dA
              1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten

Waar staat die prijs van 49000 Euro op 'de site'? Op de Belgische site vind ik enkel 'verkrijgbaar vanaf USD 35.000'.

De Polestar zelf vind ik wel een goede evolutie: met die range en die (krachtige) motoren is het in de meeste gevallen mogelijk en plezant om alle woon-werk verkeer op elektriciteit te doen. Torque vectoring zorgt dan nog eens voor een betere grip en bochtsnelheid. Heel jammer dat het nog maar eens wachten is tot 2019 en dat de productie aantallen zo laag zijn.
                Een Polestar 1 voor woon-werk verplaatsingen ? Dat zal niet voor de doorsnee werker zijn, zeker..
                voor de prijzen van Tesla’s Model3
                https://www.tesla.com/fr_BE/support/...servations-faq
                Je kan al raden dat de bestellingen van modellen aan 49000 voorrang zullen hebben op deze van 35000...
                Wij hebben trouwens nog geen vaste prijzen taksen inbegrepen voor leveringen in Europa
                Last edited by guyugy; 22/10/2017, 15:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten

klassieke autolening zit op 1.35% momenteel, dat gespreidt over 5 jaar voor €40 000 valt goed mee of niet?
                  Als ge geen andere kosten hebt wel ja, maar dat bovenop de lening van €1250 / maand van m'n huis, €400 aan eten, Telenet enz... dan komt ge al dicht tegen de €2400 / maand.
                  Als ge met 2 zijt die goed verdienen en ge hebt geen kids is dat nog te doen, maar voor een doorsnee gezin...
                  Ofwel heeft de helft van 't forum hier een ezeltje dat geld schijt

Comment

Ik kom niet toe met €400 aan eten...deel dit door 30 dagen... Dan is februari een feestmaand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Nja productiecapaciteit blijft een pijnpunt.
                      Tesla heeft goed spul maar kan hem (nog) niet in grote aantallen produceren.
                      Andere merken, hebben nog niet eens goed spul, laat staan dat ze hem geproduceerd krijgen.. lukt bij de chevrolet bolt / opel ampera al evenmin.
                      ik hoop toch dat tesla zijn ambities kan waarmaken, dan zal de rest ook wel wakker schieten.
                      hoewel ze in europa enorm achter lopen met batterijfabrieken. da's toch nog steeds het grootste pijnpunt.
                      De Chevrolet Bolt EV, is toch als een raket uit de startblokken geschoten, in tegenstelling tot de Tesla 3….zelfs een oldtimer als de Volt/Ampera staat zijn mannetje in de US

Door de schaarste van diverse edele metalen, is een wereldwijde doorbraak van volledig EV toch wel twijfelachtig, aan het worden.
                      De brandstofcel en batterij ondersteuning, heeft meer potentieel denk ik…

Comment

pff voor die prijs heb je een mooie amg of m... en blijkbaar enkel online te bestellen dus je kan niet eens gaan kijken en testrijden? hoeveel mensen gaan zoiets dan kopen...
                        lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose

Als ge geen andere kosten hebt wel ja, maar dat bovenop de lening van €1250 / maand van m'n huis, €400 aan eten, Telenet enz... dan komt ge al dicht tegen de €2400 / maand.
                          Als ge met 2 zijt die goed verdienen en ge hebt geen kids is dat nog te doen, maar voor een doorsnee gezin...
                          Voor zij die thuis wonen is dat allemaal geen probleem... Maar zoals ik al zei: no way dat een gewoon gezin dit op tafel kan leggen.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Het verschil is nog te groot voor particulieren. Nu zit je aan een prijsverschil voor een vergelijkbare auto van makkelijk 7-10.000€.
                            Als je dat moet terugverdienen aan taks, en benzine.... dat lukt gewoon niet.
                            Maar dat electrische autos meer en meer gaan komen, dat is zeker.

En elke fabrikant begint met dure modellen en in kleine series omdat ze er nog geen geld aan verdienen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                              Sunking, je mag me een Tesla 3 leveren voor €35000.
                              binnen 6 maanden als het kan.

Ik wil ook ene dan

Zou d'r wel een paar willen, denk da'k nog iets ga verdienen dan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                Het verschil is nog te groot voor particulieren. Nu zit je aan een prijsverschil voor een vergelijkbare auto van makkelijk 7-10.000€.
                                Als je dat moet terugverdienen aan taks, en benzine.... dat lukt gewoon niet.
                                Maar dat electrische autos meer en meer gaan komen, dat is zeker.

En elke fabrikant begint met dure modellen en in kleine series omdat ze er nog geen geld aan verdienen.
                                Er zullen er meer komen, maar ik denk niet dat dit zo'n algemene regel als de verbrandingsmotor zal worden. Er is gewoon geen infrastructuur voor, spreek ik niet van laadpalen maar van energiebronnen om electriciteit te maken. Of we zouden een kerncentrale of 2 extra nodig hebben. Met windmolens en zonnepanelen alleen gaan we het niet redden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Er zullen er meer komen, maar ik denk niet dat dit zo'n algemene regel als de verbrandingsmotor zal worden. Er is gewoon geen infrastructuur voor, spreek ik niet van laadpalen maar van energiebronnen om electriciteit te maken. Of we zouden een kerncentrale of 2 extra nodig hebben. Met windmolens en zonnepanelen alleen gaan we het niet redden.
                                  In 1914 ging Baker overkop na 15000 wagens te hebben verkocht, wat een zeer hoog aantal was voor de tijd.
                                  De markt was niet klaar voor...
                                  AbsoluteFacts.nl Geschiedenis in woord en beeld: de Geschiedenis-site van Nederland met de ware feiten over mensen en gebeurtenissen, die het leven van alledag ingrijpend veranderden

Is de markt nu klaar ?

Comment

Met windmolens en zonnepanelen alleen gaan we het niet redden.
                                    temeer dat de vraag om de wagens op te laden zich eerder in de nacht zal positioneren, wanneer deze bronnen niets (zonnepanelen) of minder (windmolens) produceren.

Comment

Ik wil ook ene dan

Zou d'r wel een paar willen, denk da'k nog iets ga verdienen dan.
                                      De polestar 2 is ook de moeite om te volgen....

Comment

Wordt een concurrent van de Model3 voor... 2019, dus ook niet voor de platte portemonnees
                                        en later nog een broertje voor de X , nog duurder zeker, tegen dan rolt ook de Q8 ook van de band in Vorst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

Ik had het niet zozeer op de kostprijs van de wagen, wel op het feit dat geld lenen niet bijzonder veel extra geld kost met de lage rentes
                                          2015 BMW F11 520dA
                                          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Working...
                                          X