Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polestar 1

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    allemaal tof, de rijken kunnen ermee gaan pochen.

Wanneer komt er een auto voor het gewone volk dat volledig elektrisch is? De regering zit ons op te jagen dat we ervoor moeten gaan, maar waar zijn die alternatieven?
    Kennelijk zijn de autoconstructeurs liever bezig met prestige dan wat echt telt.

En begrijp me niet verkeerd, ik heb een afkeer van al dat eco gedoe.
    Renault Zoé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Er zullen er meer komen, maar ik denk niet dat dit zo'n algemene regel als de verbrandingsmotor zal worden. Er is gewoon geen infrastructuur voor, spreek ik niet van laadpalen maar van energiebronnen om electriciteit te maken. Of we zouden een kerncentrale of 2 extra nodig hebben. Met windmolens en zonnepanelen alleen gaan we het niet redden.
      Als ze 's nachts opgeladen worden is de elektriciteitsproductie voor minstens 1.000.000 elektrische auto's in Belgie blijkbaar geen probleem: https://www.tijd.be/politiek-economi...rading/9939167

Comment

Lijkt me sterk, ik lees hier en daar het tegengestelde bvb http://www.standaard.be/cnt/dmf20160927_02490059 of http://www.backcover.be/artikels/ite...ktrisch-willen

Ik zie het niet snel gebeuren dat alle wagens elektr worden. Maar kan me vergissen natuurlijk. Het zal er een beetje van afhangen vanuit welke hoek de zaak benaderd wordt. Sommige zullen het rooskleuriger voorstellen. Ik neem er geen standpunt in, weet er te weinig over, maar men heeft nu al schrik voor elektr tekorten. Toekomst zal het uitwijzen hee.

Comment

Ik snap de tegenstelling niet: het artikel dat ik aanhaal heeft het over 1.000.000 elektrische auto's die 's nachts kunnen opgeladen worden terwijl wat jij aanhaalt gaat over 80% van het wagenpark. Ja er zullen investeringen in infrastructuur nodig zijn, maar de eerste jaren niet om extra productiecapaciteit te voorzien.

Als we echt eens een off-topic discussie willen hebben, kunnen we het nog hebben over de mogelijkheid om de auto's te gebruiken als buffer om de pieken (tijdens zonnige dagen bijvoorbeeld) van het net te halen, maar zijn we het hier niet eens? Ik ben alvast helemaal akkoord met jouw stelling dat we nu de productiecapaciteit niet hebben om 80% van het wagenpark elektrisch te maken. Denk jij dan dat het niet klopt dat we 1.000.000 elektrische auto's 's nachts kunnen opladen? In elk geval zullen die paar honderd Polestars - die toch niet voor de Belgische markt bestemd zijn - het verschil niet maken.

Comment

qwan Jawel, ik geloof u hoor. Ik heb me slecht uitgedrukt... Je hebt gelijk. Ik had het over het volledige wagenpark inderdaad.
            Had er nog enkele bedenkingen bij, zoals dat er wellicht ook overdag veel zal geladen worden (mensen die op het werk kunnen laden bvb).
            Voorlopig zal het inderdaad zo'n vaart niet lopen...

Comment

S nachts laden lijkt mij zo slecht nog niet, want snachts is er toch eerder een overschot? Waarom bestaat anders het nachttarief.

Comment

En mensen die op hun werk laden vermits gratis ? Zo zullen er heel veel zijn denk ik... Tenzij ze een laadmogelijkheid thuis krijgen die registreert en de werkgever hen betaalt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                  S nachts laden lijkt mij zo slecht nog niet, want snachts is er toch eerder een overschot? Waarom bestaat anders het nachttarief.
                  Het opladen gaat compleet veranderen in de toekomst.
                  In de toekomst geeft je aan wanneer je de auto weer nodig hebt, en het systeem bepaald dan wanneer het opladen begint.
                  Op die manier wordt het netwerk beter en slimmer belast, omdat laden gedaan wordt waar nodig en uitgesteld waar niet.
                  There are Pretenders among us.....
                  Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten

Het opladen gaat compleet veranderen in de toekomst.
                    In de toekomst geeft je aan wanneer je de auto weer nodig hebt, en het systeem bepaald dan wanneer het opladen begint.
                    Op die manier wordt het netwerk beter en slimmer belast, omdat laden gedaan wordt waar nodig en uitgesteld waar niet.
                    tja 95% van de auto's zijn gewoon 'nodig' s morgens tussen 6 en 9 en s avonds tussen 4 en 7. dus het laden zou dan telkens daarvoor zijn.
                    piekmomenten vermijd je daar niet mee. je verplaatst het laden van na het thuiskomen naar voor het vertrekken, je moet dus een intelligent netwerk hebben dat alle elektrische autos met mekaar linkt (privacy?) om dan een algoritme te laten draaien die bepaalt welke wanneer laadt.

Comment

Komt daarbij dat iedereen toch graag een wagen voor de deur staan heeft die vertrekkensklaar is...

Comment

Dat is zonder rekening te houden met de psychologie van de gebruiker, die uit vrees voor een platte batterij steeds zal willen bijladen als hij zijn wagen verlaat.

Comment

Niet meer als wij de kerncentrales sluiten, hé... dan hebben wij een probleem met de windmolens (wind zakt in de nacht) en met de zonnepanelen...
                          Elk voordeel heeft zijn nadeel en omgekeerd...
                          Last edited by guyugy; 23/10/2017, 15:18.

Comment

Komt daarbij dat iedereen toch graag een wagen voor de deur staan heeft die vertrekkensklaar is...
                            een beetje gelijk iedereen onmiddellijk zijn gsm bijlaadt alhoewel er nog voor twee dagen gebruik overblijft...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten

tja 95% van de auto's zijn gewoon 'nodig' s morgens tussen 6 en 9 en s avonds tussen 4 en 7. dus het laden zou dan telkens daarvoor zijn.
                              piekmomenten vermijd je daar niet mee. je verplaatst het laden van na het thuiskomen naar voor het vertrekken, je moet dus een intelligent netwerk hebben dat alle elektrische autos met mekaar linkt (privacy?) om dan een algoritme te laten draaien die bepaalt welke wanneer laadt.
                              juist daarom zijn autonome (electrische) wagen een dagdroom, er zullen nooit genoeg zijn tijdens de piekuren en in de daluren zullen wij niet weten waar ze te stockeren... en al gedacht door wie en hoe de gestrande autonome wagens te laten depanneren of te gaan halen ? Met autonome pechverhelpers ??
                              Last edited by guyugy; 23/10/2017, 15:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                Dat is zonder rekening te houden met de psychologie van de gebruiker, die uit vrees voor een platte batterij steeds zal willen bijladen als hij zijn wagen verlaat.
                                Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                                Zwakke argumenten, je kan zo'n dingen perfect inplannen, stel dat je 's nacht geladen hebt en met een volle batterij 300 km kunt doen, ga je dan tegen je thuiskomt van een rit van 150 km (nog 150 km range over) stante pede willen opladen? de kans dat je onverwacht nog eens 150 km moet doen diezelfde dag, lijkt me eerder klein.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

juist daarom zijn autonome (electrische) wagen een dagdroom, er zullen nooit genoeg zijn tijdens de piekuren en in de daluren zullen wij niet weten waar ze te stockeren... en al gedacht door wie en hoe de gestrande autonome wagens te laten depanneren of te gaan halen ? Met autonome pechverhelpers ??
                                  er zijn genoeg 'daluren' beschikbaar om te kunnen laden, zodat je tijdens de 'piekuren' kan rijden.
                                  Er zal inderdaad op een slimme manier mee moeten omgegaan worden, maar hey kijk, we leven de dag van vandaag in een hoogtechnologische wereld...

Comment

En mensen die op hun werk laden vermits gratis ? Zo zullen er heel veel zijn denk ik... Tenzij ze een laadmogelijkheid thuis krijgen die registreert en de werkgever hen betaalt.
                                    Geloof je echt in “gratis” op grote schaal ? Ik niet... gratis is altijd maar als iemand anders wel betaalt, en het duurt dan niet lang...
                                    Ook de baas is maar een mens...

Comment

Zwakke argumenten, je kan zo'n dingen perfect inplannen, stel dat je 's nacht geladen hebt en met een volle batterij 300 km kunt doen, ga je dan tegen je thuiskomt van een rit van 150 km (nog 150 km range over) stante pede willen opladen? de kans dat je onverwacht nog eens 150 km moet doen diezelfde dag, lijkt me eerder klein.
                                      Je gaat die auto koppelen aan je agenda, en de auto zal je verwittigen wanneer je moet opladen.
                                      Daarenboven leert je GSM en de auto je gewoontes, en dan vermijdt die wel dat je tegen hoge tarieven op piekmomenten gaat laden.
                                      Er zullen wel verschillende tarieven komen voor dag en nachtladen.

Comment

Heb je kinderen ? Verantwoordelijkheid over je moeder die hartpatient is ? Op een gegeven moment krijg je er bepaalde zaken bij en dan weet je graag dat je kan vertrekken indien nodig. De kans is klein, maar het gebeurt... Je spreekt over een range van 300 km. Als ik naar de kust geweest ben schiet daar weinig van over.

Hoogtechnologische wereld tja, zo hoogtechnologisch dat ze niet eens iets kunnen doen aan de uitstoot wereldwijd. Voornemens en plannen maken, maar voor de rest zie ik weinig realisaties hoor. Onze vleesconsumptie bvb ligt veel te hoog. Veeteelt is een enorme vervuiler. Men zou maar een derde van het vlees mogen consumeren van hetgene men nu doet om invloed te hebben.

Het enige wat ons kan redden is wereldwijd minder kinderen maken. Veel minder... Mochten ze erop inzetten om de bevolking tussen dit en honderd jaar te halveren...dat zou pas een enorme stap zijn. Daar heb je geen toptechnologie voor nodig, enkel een schaartje en wat draad...

Comment

en toch gaan alle gsm’s dagdagelijks aan de stekker... het is nutteloos te proberen te rationaliseren, de mens is geen rationeel wezen !

Comment

Working...
                                          X