Oorspronkelijk geplaatst door guyugy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Polestar 1
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Nu krijgen ze een tankkaart hee. Voor die werknemer is dat gratis. Uiteraard betaalt er altijd iemand.
- Likes 1
Comment
-
Klopt niet, Zodra je brutoloon boven de 55.000€ per jaar zit, dan stijgt je pensioen niet meer mee.
Dat is 3971€ per maand. (13.85 lonen per jaar). Ik ken wel een pak mensen die daar losjes over gaan.
Dan betaal je enkel en alleen voor het pensioen van anderen, bij je eigen pensioen komt niks meer bij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
ze krijgen dat niet, ze betalen dat met een vermindering van hun pensioen... maar ze beseffen het niet
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenKlopt niet, Zodra je brutoloon boven de 55.000€ per jaar zit, dan stijgt je pensioen niet meer mee.
Dat is 3971€ per maand. (13.85 lonen per jaar). Ik ken wel een pak mensen die daar losjes over gaan.
Dan betaal je enkel en alleen voor het pensioen van anderen, bij je eigen pensioen komt niks meer bij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Heb je kinderen ? Verantwoordelijkheid over je moeder die hartpatient is ? Op een gegeven moment krijg je er bepaalde zaken bij en dan weet je graag dat je kan vertrekken indien nodig. De kans is klein, maar het gebeurt... Je spreekt over een range van 300 km. Als ik naar de kust geweest ben schiet daar weinig van over.
Hoogtechnologische wereld tja, zo hoogtechnologisch dat ze niet eens iets kunnen doen aan de uitstoot wereldwijd. Voornemens en plannen maken, maar voor de rest zie ik weinig realisaties hoor. Onze vleesconsumptie bvb ligt veel te hoog. Veeteelt is een enorme vervuiler. Men zou maar een derde van het vlees mogen consumeren van hetgene men nu doet om invloed te hebben.
Het enige wat ons kan redden is wereldwijd minder kinderen maken. Veel minder... Mochten ze erop inzetten om de bevolking tussen dit en honderd jaar te halveren...dat zou pas een enorme stap zijn. Daar heb je geen toptechnologie voor nodig, enkel een schaartje en wat draad...
Natuurlijk de laadpalen moeten dan wel komen, maar dat is weer eerder ons belgisch falend beleid en geen intrinsiek probleem van elektrische wagens.
mochten er amper benzinepompen zijn, je zou met een benzine wagen ook niet ver meer geraken.
Comment
-
Het gemiddelde loon is rond de 3500€.
Als je er rekening mee houdt dat de meeste mensen die een firmawagen hebben gemiddeld in een iets hogere job en loonschaal vallen, dan denk ik dat dat percentage nog behoorlijk mee valt....
Tuurlijk ga je dat niet zo makkelijk zien bij arbeiders, kassiersters etc, maar wel bij bedienden, lager kader etc, en al zeker met een beetje ancienniteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Nee heb geen familie waar k moet voor springen, maar dan nog: zijn dat dan zo'n grote afstanden. M.a.w. Wat is de minimum range die je nodig hebt voor dringende zaken? Als je naar de zee over en weer rijdt, dan plug je die toch in aan de zee, of heb je na een kwartiertje zonnen er al genoeg van en rij je meteen weer terug?
Natuurlijk de laadpalen moeten dan wel komen, maar dat is weer eerder ons belgisch falend beleid en geen intrinsiek probleem van elektrische wagens.
mochten er amper benzinepompen zijn, je zou met een benzine wagen ook niet ver meer geraken.
Voor mij moet het systeem eerst verbeterd worden en dan sta ik ervoor open.
Zou liever een range van 600 km of meer zien. Ik weet niet of dit haalbaar is. En er zou een vorm van supersnel laden moeten zijn.
Vermits bvb Mazda zo sterk inzet op een nieuwe techniek van benzinemotoren zie ik toch niet heel gauw de verbrandingsmotor volledig verdwijnen. Tenzij men betere batterijen kan maken of eventueel een ander alternatief naar voor schuift. Er moet maar één iemand met een uitvinding komen en alles kan een andere richting uitgaan.
Maar ik sta ervoor open, maar nu nog niet.
Comment
-
Dat hotel zal binnenkort wel een laadpaal krijgen, en zelfs al is dat een trage paal, dan nog kan dat helpen.
Je zal ook snelladers vinden waar je op een half uurtje 150-200km kan 'bijtanken'.
Dergelijke evolutie/revolutie begint altijd met kleine aantallen en met auto's waar de prijs onbelangrijk is.
Dan zal de prijs moeten zakken en de technologie moeten verbeteren tot op een niveau waar meer en meer mensen het kunnen betalen.
Sowieso zal het voor auto's die echt weinig rijden <10k/jaar heel moeilijk worden om dat rendabel te krijgen. Voor zo'n auto is brandstof peanuts in de totale kost.
Ondertussen zal de prijs van benzine/diesel en de auto's stijgen zodat alles korter bij elkaar komt, al dan niet fiscaal gestimuleerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenGeloof je echt in “gratis” op grote schaal ? Ik niet... gratis is altijd maar als iemand anders wel betaalt, en het duurt dan niet lang...
Ook de baas is maar een mens...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenZou liever een range van 600 km of meer zien. Ik weet niet of dit haalbaar is. En er zou een vorm van supersnel laden moeten zijn.
Comment
-
qwan Welke wagen heb je ? 400 km effectieve range is niet slecht hee. De enige electr auto waar ik mee gereden heb was een Renault sedan. Die kon maar een 150 km ver. Was wel leuk die elektrische motor. Kan me goed voorstellen dat een krachtige motor daarin ook een toffe sensatie geeft.
Maar denk jij dat elektrisch de toekomst is of zou er nog een alternatief komen ? Ikzelf denk dat er nog verrassende zaken kunnen gebeuren tussen dit en pakweg 10 jaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1Het gemiddelde loon is rond de 3500€.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
, Tesla, maar ook een i3, waar ik het hier niet over had - alhoewel de range bij de nieuw i3 ook voldoende is en ik liever iets aan de prijs zou zien gebeuren.
Qua toekomst denk ik dat elektrisch een zekerheid is, maar ik ben niet zeker dat dit de grootste verandering is voor de komende 10 jaar. Dan denk ik aan compleet andere verkoops- en gebruiksmodellen, autopilot, communicatie tussen voertuigen onderling, ...
Wat me wel zou verwonderen is dat bijvoorbeeld Tesla alle facetten van het autobouwen en -rijden blijft leveren. Momenteel doen ze research - software - hardware - batterijen - assemblage - energiedistributie - service. Waarom zouden ze assemblage niet overlaten aan Volvo/Geely, batterijen aan Panasonic, energiedistributie samen met Shell doen en pakweg de VAG groep niet laten opladen aan hun superchargers?
Comment
-
qwan Dat is dan wel het beste wat momenteel verkrijgbaar is hee. Ikzelf vind het te duur. Zo'n model X zou me aanspreken, maar niet aan die prijs.
Dat Tesla niet alles in eigen beheer zal blijven doen lijkt me ook wel logisch. ooit worden ze wellicht ingehaald door de grote autobouwers. Denk dat die nog andere budgetten ter beschikking hebben.
Beneiuwd wat er de komende jaren allemaal mag afkomen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten
Beter dan dat, ik geloof dat jij mij ooit gaat betalen om overcapaciteit van het net af te nemen in mijn auto ;-)
Tommelein denkt er aan voor... 2040
ik zal er niet meer zijn...
Last edited by guyugy; 23/10/2017, 22:27.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
Daarop wacht ik al meer dan 30 jaar voor mijn huisverwarming met accumulatie...
Tommelein denkt er aan voor... 2040
ik zal er niet meer zijn...
Allé, ik hoop het iig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichtenqwan Dat is dan wel het beste wat momenteel verkrijgbaar is hee. Ikzelf vind het te duur. Zo'n model X zou me aanspreken, maar niet aan die prijs.
Dat Tesla niet alles in eigen beheer zal blijven doen lijkt me ook wel logisch. ooit worden ze wellicht ingehaald door de grote autobouwers. Denk dat die nog andere budgetten ter beschikking hebben.
Beneiuwd wat er de komende jaren allemaal mag afkomen
Als je het Model S vergelijkt met de BMW7, S-klasse en A8, dan is het marktaandeel van Tesla het grootste in de VS.
Wie had dat verwacht 10 jaar geleden?
Comment
Comment