Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A7 2018
Collapse
X
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenIk vind de virtual cockpit in m'n golf ook een heel interessante toevoeging, ook hier is de bediening met knopjes op het stuur, maar dat is wel niet zo heel intuitief, moet je in het begin toch even op zoeken hoe het juist werkt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenBrussel,
De nieuwe A6 zal wel net zo lelijk worden.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Tja, als je allerhande hulpmiddelen wil hebben omdat te kunnen besturen moet je toegevingen maken natuurlijk.
Met een beetje goede wil, kan het ook anders, hoor: bovenkant voorruit, koplambehuizing en achter het logo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
Hulpmiddelen om vooral zelf niet te moeten sturen, wil je zeggen zeker?
Met een beetje goede wil, kan het ook anders, hoor: bovenkant voorruit, koplambehuizing en achter het logo.
Last edited by The Pretender; 24/03/2018, 17:15.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Rij-impressie: AUDI A7
Alles moet de nieuwe Audi A7 zijn en kunnen. Een praktische gezinsauto, een zinderende sportwagen, een chique GT. Alles in een sexy koets. Dan leg je de verwachtingen natuurlijk wel heel hoog.
Rechts haalt een nieuwe Porsche 911 Cabrio met brullende motor in, terwijl links de kilometerslange krottenwijk ten oosten van Kaapstad nog steeds voorbijtrekt. Het typeert in één beeld de dichotomie van Zuid-Afrika. Nergens ter wereld zijn de verschillen tussen degenen die hebben en degenen die niet hebben zo immens. De scheidslijn tussen eindeloze luxe en onbeschrijflijke armoede is er bovendien zo breed als een scheermes. Wat ons brengt bij de reden dat we hier zijn: de nieuwe Audi A7. Die moet als een koorddanser balanceren op het snijvlak van zeer diverse disciplines en die het liefst allemaal tot in de puntjes beheersen. Enerzijds vervult de A7 de rol van begerenswaardige coupé, anderzijds dient de auto als praktische gezinswagen. Hij moet zowel luxe GT kunnen spelen als zinderende sportwagen. Dit is immers de sportieve variant op de A8, het vlaggenschip van Audi. Voorsprong door techniek in een modieuze, strak gesneden jas.
Deze auto mag geen compromis zijn. Zo voelt de A7 dan ook niet wanneer je instapt. Kosten noch moeite zijn gespaard om het de inzittenden naar de zin te maken. De mooiste materialen, een afwerking die aan het obsessieve grenst en de mooiste beeldschermen maken het interieur tot een hightech hemel om in te zitten. Officieel staat de A7 onder de A8, maar op dit vlak zijn de verschillen flinterdun. De bediening met twee touchscreens is eveneens aanwezig. Na een korte gewenningsperiode flits je daarmee door een uitgebreide, maar logische menustructuur, al kun je nog altijd de legitieme vraag stellen of dit een verbetering vormt ten opzichte van het vorige systeem met een fysieke draaiknop. Wel ziet het er een stuk geavanceerder uit en vorm mag bij een A7 wel een beetje boven functie gaan. Op de achterbank kun je fatsoenlijk zitten. De dalende daklijn kost wat hoofdruimte, maar alleen bovengemiddeld lange mensen zullen dat als een werkelijk nadeel ervaren. De beenruimte zal zelfs voor hen geen problemen opleveren. Voeg daar de 532 liter grote bagageruimte aan toe, die dankzij de grote achterklep makkelijk bereikbaar is, en de A7 lijkt alle beloftes vooralsnog waar te maken.
S-LINE
In eerste instantie doet de rijbeleving evenmin afbreuk aan de beloftes, aangezien het motorenaanbod uit de Audi A8 is overgenomen en verfijning en vermogen dus van hoog niveau zijn. Bij de introductie zijn er twee keuzes: een 3,0-liter V6-dieselmotor of een benzinevariant met evenveel inhoud en cilinders. De 3.0 TFSI levert 340 pk en 500 Nm tussen 1.370 en 4.500 tpm en dat stelt de A7 in staat om snel en soepel te accelereren. De V6 klinkt als een klok, maar dat hoor je alleen als je er nadrukkelijk om vraagt. Onder de
meeste omstandigheden kiest de 7-traps S-Tronic-automaat lang voor die tijd een hogere versnelling. Alleen als je aandringt, houdt de versnellingsbak z'n verzet langer vast. Dan kun je profiteren van de geluidsbeleving en de aanzienlijke reserve die de zescilinder TFSI bij hogere toeren in positieve zin onderscheidt van z'n dieselende soortgenoot. Overigens krijgt de diesel vanwege z'n hogere koppel standaard een achttraps volautomaat met koppelomvormer. Echt veel verschil maakt het niet, maar uit eerdere ervaringen met die aandrijflijn in de A8 weten we dat de souplesse daarvan in de file nóg beter is. Bovendien blinkt de TDI-motor uit in gemakkelijk presteren onderin en valt de kilometerkostprijs voor de veelrijder uiteraard gunstiger uit. Wat beide motoren delen, is het 48-volt boordnet en de lithium-ion accu die de A7 tot een 'mild hybrid' maakt. De startmotor annex generator (een zogenaamde rsg, wat staat voor riemaangedreven startgenerator) kan in sommige gevallen een beetje helpen bij het accelereren. Belangrijker is de grotere capaciteit van de accu, waardoor de V6 vaker uitgeschakeld kan worden, bijvoorbeeld bij het uitrollen. Dat bespaart telkens een beetje brandstof. Ook dat principe kennen we uit de A8.
NOODZAKELIJK OFFER
Het comfort uit de A8 ontbreekt in deze A7 helaas. De positionering als sportieve variant slaat door de combinatie met het S-Line-onderstel bij onze testauto wat door. Ondanks de aanwezigheid van luchtvering wil de rust nooit helemaal in het onderstel komen. Het asfalt in Zuid-Afrika is niet eens buitengewoon slecht en toch blijft de A7 continu een beetje in beweging. Op grotere oneffenheden gaat er bovendien een aanzienlijke klap door het onderstel die doorwerkt in de carrosserie. Nu kan dat een noodzakelijk offer zijn om de sportieve aspiraties te waarborgen, maar ook die weten niet helemaal te overtuigen. In een snel genomen bocht met matig asfalt lijkt de voortrein soms een stap opzij te zetten in plaats van de oneffenheid te verwerken met de gratie die een luchtgeveerde auto normaal gesproken kenmerkt. Ondanks de aanwezigheid van adaptieve dempers, vierwielbesturing en het optionele sperdifferentieel komt de auto bovendien nooit tot leven. De grip en tractie zijn van een zeer hoog niveau, indien gewenst laat de A7 zich met onbeschaafd hoge snelheid door een bocht sturen, maar de besturing geeft nooit echte feedback en de balans neigt indien geprovoceerd altijd naar onderstuur. Alleen met heel veel ruimte en een erg zware rechtervoet valt de achterzijde te verleiden om een stap opzij te zetten. Op zichzelf hoeft dat niet nadelig te zijn, maar voor een auto die zich zo nadrukkelijk als sportief presenteert, valt het toch een beetje tegen. Zeker omdat het offer op het gebied van comfort aanzienlijk is. De A7 rijdt allerminst slecht, maar voor een auto die in dit segment opereert en het moet opnemen tegen de CLS van Mercedes-Benz en de 6-serieGran Coupé van BMW ligt de lat bijzonder hoog. Wel houden we nog even een slag om de arm, aangezien het niet voor het eerst zou zijn dat een Audi zónder S-Line beter rijdt dan een versie mét.
AUTONOOM RIJDEN
Als je toch geld in je zak houdt door het S-Line-pakket niet te bestellen, zijn er genoeg andere leuke zaken om het aan te spenderen. Naast alle luxe die je van een modern premiummerk mag verwachten, komen ook de autonome systemen die Audi op de A8 heeft geïntroduceerd op termijn naar de A7. De combinatie van camera's, lidars en andere sensoren stelt de auto dan in staat om tot niveau drie autonoom te opereren. Dat betekent dat de A7 in de file in principe alles voor je kan doen, zonder dat je als bestuurder je handen telkens aan het stuur hoeft te houden. In combinatie met het uiterlijk, de aandrijflijnen en het schitterende interieur ontstaat er dan een erg verleidelijke auto. En het feit dat het onderstel dan misschien beter kan zijn? Ach, zeker in Zuid-Afrika is het allemaal relatief. Noem het een luxeprobleem.
OORDEEL- +Erg mooi interieur
- +Fijne aandrijflijnen
- -Met S-Line niet heel comfortabel
- -Gevoelloze besturing
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenWat een debiele typebenamingen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
Inderdaad... wie dat uitgevonden heeft
Comment
-
Comment
-
VAN ACHT- NAAR ZESCILINDERS
PRAKTISCH PLAKKERLOOS: AUDI S7 SPORTBACK
Audi moet nog met de écht sportieve varianten op het A7-thema komen: de S7 en RS7. Het is de subtopper van het stel die nu praktisch zijn gehele uiterlijk prijsgeeft.
De S7 wordt natuurlijk weer het minder extreme, maar nog altijd zeer potente broertje van de tevens nog te onthullen RS7. De gesnapte auto verraadt zijn S7-DNA onder meer met zijn aan weerszijden van de kont geplaatste dubbele uitlaateindstukken, een typisch S7-detail. Natuurlijk wijst ook het op deze testauto aanwezige bumperwerk erop dat hier niet zomaar een A7 rondgaat.
Het is nog niet helemaal zeker welk hart Audi de S7 geeft, al lijkt het erop dat Audi de 4,0-liter V8 van het vorige model vervangt door de van auto's als de RS5 en Porsche Panamera bekende 2,9-liter biturbo-V6. Het vermogen dat die zescilinder levert zal rond de 450 pk liggen. Op termijn krijgt deze S7 natuurlijk nog gezelschap van de RS7, de topper van het RS7-gamma.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
VAARWEL TFSI, WELKOM TDI
AUDI S6 ÉN S7 WORDEN BERESTERKE DIESELS
Opmerkelijk nieuws van Audi. Het merk presenteert in één klap de nieuwe S6 en S7, maar wat blijkt? Het tweetal wisselt de TFSI-benzinemotor om voor een TDI-dieselmotor!
Een stapje onder de RS-modellen maken bij Audi de S-versies de dienst uit. De S6 en S7 van de vorige generatie A6 en A7 hadden allebei een 450 pk en 550 Nm sterke 4,0-liter V8 TFSI onder de kap. Een benzinemotor. De S6 en S7 die Audi van de huidige generaties A6 en A7 naar voren schuift, krijgen opeens een dieselblok met twee cilinders minder onder de kap. Jawel, zowel de S6 als de S7 krijgen een 3.0 TDI in de neus.
Het nieuwe dieselbok levert in zowel de S6 als in de S7 350 pk en 700 Nm koppel. Daarmee zijn ze fors krachtiger dan de 286 pk sterke 50 TDI's die Audi in de A6 en A7 levert. In de S6 en S7 levert de 3.0 TDI zijn maximum koppel tussen de 2.500 en 3.100 tpm. Hoewel de 3.0 TDI in de basis bekend is van de al genoemde 50 TDI, is er in de S-versies iets bijzonders aan de hand. Het is voor het eerst dat Audi een elektrische compressor koppelt aan het 48v-systeem van de auto. Ook deze drie sportievelingen zijn dus voorzien van mild-hybrid techniek. Schakelen gaat middels een achttraps automaat die het vermogen via Audi's quattro-systeem over alle vier de wielen verdeelt. De S6 Limousine is in staat in 5 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. De S6 Avant en de S7 Sportback hebben 5,1 seconden voor dezelfde klus nodig. De topsnelheid is in alle drie de nieuwkomers begrensd op 250 km/h. Ook interessant: het gemiddeld verbruik ligt in de S6 Limousine op 6,2-6,3l/100 km. De S6 Avant en de S7 Sportback slurpen 6,5 l/100 km. Optioneel zijn de nieuwelingen met achterwielsturing te krijgen.
Audi geeft de S-versies een sportonderstel net adaptieve dempers en past de stuurinrichting aan. De S6 ligt 2 centimeter dichter boven het asfalt dan zijn reguliere broers. De S7 duikt 1 centimeter dichter tegen het asfalt aan. Een andere interessante optie is adaptieve luchtvering. Het is voor het eerst dat een S-model daarmee beschikbaar komt. Ook op de optielijst te vinden: een sportdifferentieel op de achteras. Audi geeft de S-debutanten en set krachtigere remmen mee, maar wie écht wil uitpakken, kan optioneel een set keramische remmen bestellen. 20-inch lichtmetaal is standaard, 21-inch grote wielen zijn uiteraard ook optioneel.
Vanbuiten zijn de S-modellen te herkennen aan onder meer een diffuser en vier uitlaateindstukken. Donkerchroomkleurige afwerking, zilverkleurige lamellen in de grille, zilverkleurige zijspiegelkappen en sideskirts: het zit er allemaal op en aan. Het binnenste wordt aangekleed met zaken als, hoe kan het ook anders, de nodige S-logo's, sportstoelen, speciale bekleding, een sportstuur en aluminium pedalen.
Buiten Europa wél een TFSI
Dan is er nog iets opmerkelijks aan de hand. In de Verenigde Staten, Azië en in het Midden-Oosten krijgen de S6 en S7 geen 3.0 TDI, maar een 2,9 TFSI onder de kap. Inderdaad, het benzineblok dat we ook van auto's als de RS4 en RS5 kennen. In de S6 en S7 levert de machine 450 pk en 600 Nm.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment