Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A7 2018

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi A7 2018

Last edited by Yves_0016; 19/10/2017, 21:49.

Wat een prachtige machine, ik ben verliefd.
    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

S-Line is mooier.

Veel meer foto's hier: https://www.autoblog.nl/nieuws/dit-i...38#post-103338
      There are Pretenders among us.....
      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Audi wordt alsmaar lelijker...
        2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
        2016 Audi A3 G-tron

Comment

Niet men ding... Althans de achterkant niet.
          De nieuwe stijl is precies eentje dat niet voor mijn smaak is.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Het is mijn smaak ook niet, (heb de A7-serie nooit mooi gevonden) maar de nieuwe S-line ziet er minder beroerd uit, vind ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stinno Bekijk Berichten
              Audi wordt alsmaar lelijker...
              Ik vind eigenlijk alleen de huidige RS6 Avant mooi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender

Ik vind eigenlijk alleen de huidige RS6 Avant mooi.
                Van de vorige generatie is geen enkele lelijke Audi.

Van de nieuwe is de RS4 knap, hou men hart al vast voor de nieuwe A6 reeks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  Van de vorige generatie is geen enkele lelijke Audi.

Van de nieuwe is de RS4 knap, hou men hart al vast voor de nieuwe A6 reeks.

Zal wel een A7 worden met kofferbak.

Comment

Het zal wel een goede auto zijn (mag ook wel voor het geld), maar het zegt me niets.
                    Net zoals de huidige A4 er in het echt slechter uitziet dan de vorige, vind ik deze ook een verslechtering.
                    Schermen in het interieur veel te laag geplaatst, airco bedienen met touchscreens? Wtf?
                    Teveel vouwen in de motorkap, grille te groot, bij de S-line zijn de gaten op de hoeken vooraan veel te groot.
                    De algemene vorm van de wagen zit wel goed, maar veel te veel tierlantijntjes errond, hou het toch eens clean!
                    Zonder Da Silva bakt men er niet veel van.
                    Haal je als designer bij Audi eigenlijk wel voldoening uit je werk?
                    Last edited by Chris_147; 19/10/2017, 22:42.

Comment

Knap! Net als de vorige.
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                        Haal je als designer bij Audi eigenlijk wel voldoening uit je werk?
                        Het beste wat Audi gehad heeft is, Peter Schreyer en Wolfgang Josef Egger en natuurlijk, Walter Maria de Silva.

Comment

Is een uniek design... nu herken je de modellen tenminste!

Comment

Na de geheel nieuwe Audi A8 presenteert Audi – uiteraard voorafgegaan door een lange teasercampagne – de tweede generatie van de A7. Vandaag zien we de auto eindelijk in vol ornaat!

Audi staat niet bepaald bekend om z'n spannende ontwerpkeuzes, maar kiest liever voor de behoudende, evolutionaire weg. De eerste A7 was daarop een uitzondering en verbaasde in 2010 vriend en vijand met z'n langgerekte vijfdeurs koetswerk, sterk aflopende daklijn en extreem lage, bijzonder gelijnde kont. Met de nieuwe A7 slaat Audi echter weer de evolutionaire weg in, want de auto lijkt sterk op z'n voorganger. Audi mixt de kenmerken met het 'oude' design met een flinke dosis nieuwe A8. Dat resulteert in (nog) strakkere lijnen, een brede, vijfpuntige grille en een doorlopende achterlichtpartij.

Kleiner
                            Opmerkelijk is dat de nieuwe A7 niet groter, maar zelfs nipt kleiner is dan z'n voorganger. Met een lengte van 4.969 mm, breedte van 1.908 mm en hoogte van 1.422 is het verschil minimaal, maar het model is toch echt 5 mm korter, 3 mm smaller en 2 mm lager dan het uitgaande model. De wielbasis groeit wel flink en neemt met 12 mm toe naar 2.926 mm. Behalve meer ruimte brengt de MLBevo-basis waar de nieuwe A7 net als de A8 en de toekomstige A6 op rust, de nodige gewichtsreductie met zich mee.

Ook aan de binnenzijde verwijzen veel elementen naar grote broer A8. Het bijzonder strakke en glanzende geheel wordt opgeluisterd door twee touchscreens. Dat betekent dat ook hier de centrale MMI-knop, die jarenlang toegang bood tot het infotainmentsysteem, verdwijnt. Het grootste scherm meet 8,6 inch. Uiteraard is ook het instrumentarium digitaal.

AI
                            Net als bij de A8 zijn de autonome functies van de A7 ondergebracht onder het AI-(ai)label. Wie de AI-knop indrukt én de juiste pakketten selecteert bij het samenstellen van de A7, kan zodoende de auto zelfstandig in en uit een parkeervak of garage laten rijden Dat kan ook op afstand, door de functies aan te sturen met een smartphone-app. Daarnaast komen er pakketten beschikbaar die de auto afstand laten houden en op de rijbaan houden.

Zoals dat gebruikelijk is bij de hoger gepositioneerde Duitse merken, valt er veel te kiezen voor de A7-koper. Behalve de eerder aangehaalde gradaties van 'autonoom' rijden zijn er bijvoorbeeld ook liefst vier verschillende onderstel-opties. Naast de standaard stalen veren kan er gekozen worden voor een sportonderstel, een onderstel met instelbare dempers en luchtvering. Ook vierwielbesturing behoort tot de mogelijkheden.

Één motor
                            Opvallend genoeg is er nog niet veel te kiezen op motorengebied. De A7 Sportback is er alleen met de 3.0 V6 TFSI, een motor die Audi in het persbericht overigens nog niet met de ietwat verwarrende nieuwe typeaanduiding omschrijft. Het blok levert 340 pk en 500 Nm en dat levert een 0-100-sprint in 5,3 seconden en een top van 250 km/h op. Een zeventraps automaat en quattro-vierwielaandrijving zijn standaard bij deze motorisatie. Audi belooft dat er vlak na de introductie meer benzine- en dieselmotoren in het vat zitten. Tijdens de introductie kregen we bovendien een glimp van een plug-in hybride-A7 te zien, dus ook die versie lijkt eraan te komen. De Audi A7 is vanaf medio november te bestellen. De eerste exemplaren worden begin volgend jaar geleverd.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Het bewijs dat een kleur veel doet, hier is hem wel mooi mee.

Ik wil hem int rood (Matador rood, Classic red of Granaatrood) wel eens zien.

Comment

Ik vind hem zéér, zéér mooi. Ik vond huidige A7 al niet slecht maar dit is echt nog grote stap vooruit zowel exterieur en zeker interieur.

Heb nog nooit een Audi gehad, altijd al eentje gewild, maar mijn vrouw haat Audi's. Deze ga ik toch héél goed bekijken voor mijn volgende (en mijn vrouw moeten overtuigen indien nodig... ).

Comment

Het front is prachtig maar nog steeds geen fan van de kont en ik heb mijn twijfels bij het nieuwe interieurdesign van Audi. Ik zou eerder de A5 Sportback verkiezen.

Comment

Echt beoordelen kun je pas,als je de auto in het echt zie.Nu is het op het eerste gezicht een facelift vind ik.

Comment

Working...
                                        X