Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A7 2018

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Een origami-auto?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
      Mjah... Met virtual cock-pit en head-up display heb je die 2 schermen natuurlijk zo goed als niet nodig. Enkel om je chauffage wat te verzetten, maar bon, dat doe je ook al niet te veel. Airco op auto stand en hupla.
      Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar is die dan zo goed? Zo'n virtual cockpit lijkt me toch voor veel meer afleiding en onduidelijkheid te zorgen als je daar de kaart op projecteert, niet? Andere info zoals snelheidsmeter e.d. komen dan toch minder duidelijk door... Tenzij je dit combineert met een HUD waardoor je de snelheidsmeter en andere belangrijke indicaties op de voorruit krijgt geprojecteerd.

Comment

Die virtual cockpit is wel heel duidelijk hoor. Heb die samen met de HUD op de Q7. Dan heb je het scherm in het midden eigenlijk niet nodig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gspep Bekijk Berichten
          Die virtual cockpit is wel heel duidelijk hoor. Heb die samen met de HUD op de Q7. Dan heb je het scherm in het midden eigenlijk niet nodig

TOP!!

EDIT: LOL... Herken die plaats goed. Langs de Schelde tussen A'pen L.O. and Temse... Ik passeer vrij regelmatig bij U met de koersfiets. :-)
          Last edited by Yves_0016; 25/10/2017, 12:18.

Comment

Toch enkele mensen hier die ervaring hebben met wat ik precies bedoel. In principe heb je dus inderdaad je centraal geplaatst scherm op/onder je dashboard niet nodig. Ik heb het virtual cockpit niet op mijn Allroad maar in onze Q7 is dit toch super handig merk ik. Heb dit alvast op mijn volgende ook besteld en daar kan je het centrale scherm ook nog netjes laten verdwijnen.
            Ik zou het op deze nieuwe A7 alvast ook nemen en zeker niet erg vinden dat het centrale bovenste scherm beetje onder je gezichtsveld staat. Het zou er voor mij zelfs niet moeten zijn.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Als je een HUD hebt kijk je bijna nooit meer naar het scherm. Dat is denk ik bij alle auto's zo. Ik vermoed dat dit hier ook de bedoeling is ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                Als je een HUD hebt kijk je bijna nooit meer naar het scherm. Dat is denk ik bij alle auto's zo. Ik vermoed dat dit hier ook de bedoeling is ?
                Het zal de bedoeling zijn dat je virtual cockpit neemt maar het zou mij niet verbazen dat je geen andere mogelijkheid hebt, eventueel aangevuld met een HUD. Marketing boys hé, weet je wel. ;-)
                HUD moet ik trouwens niet hebben. Heb dat na een kwartier al afgezet. Je tuurt daar naar in de diepte maar vergeet verder te zien dan wat je zou moeten zien.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

bedien je die virtual cockpit volledig met de knoppen op het stuur?
                  lets have some more member berries

Comment

Dat virtual dashboard lijkt me inderdaad duidelijker dan ik vermoedde. Enige nadeel is dat passagiers niet mee kunnen volgen als er in de toekomstige evoluties geen centraal scherm meer zou zijn. Maar waarom is dat eigenlijk nodig?
                    Anyway, net als bij een HUD zullen er voor- en tegenstanders zijn, vermoed ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa
                      bedien je die virtual cockpit volledig met de knoppen op het stuur?
                      Ja is via het stuur, aan de linkerkant

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Ik vind de virtual cockpit in m'n golf ook een heel interessante toevoeging, ook hier is de bediening met knopjes op het stuur, maar dat is wel niet zo heel intuitief, moet je in het begin toch even op zoeken hoe het juist werkt.

Comment

Het is inderdaad wel mooi, maar de madam van mijn eerste GPS (ingebouwd enkel met pijltjes in mijn Blaupunkt autoradio) bracht mij even feilloos op mijn bestemming. En ik bleef dan op de baan letten in de plaats van op een eigenlijke nutteloze kaart te staren. Ik vind voice recognition nuttiger, maar wie onthoudt al deze commando’s ? De nieuwe technieken kunnen heel veel, maar de doorsnee Belg blijft bellen met zijn GSM in de hand

Comment

Heb je dan geen centraal display meer ? Dat zou ik een sterk nadeel vinden.

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Dat was de tijd van eerste GPS’en, 18 jaar geleden, met pijltjes op de radio ipv van de zender... én de beroemde madam in de luidsprekers.
                                Maar het werkte prima ! Pas nadien kwam de Garmin met minischerm en kaart, het was maar marginaal beter maar wel was er dan de werkelijke snelheid met de satellieten. Ik vind de kaart en de gebouwen in 3D een beetje spielerei... Ja nu, ik heb de tijd gekend dat het nuttig was wat aardrijkskunde te kennen
                                Last edited by guyugy; 27/10/2017, 16:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten

TOP!!

EDIT: LOL... Herken die plaats goed. Langs de Schelde tussen A'pen L.O. and Temse... Ik passeer vrij regelmatig bij U met de koersfiets. :-)
                                  Als je daar op de dijk iemand tegenkomt met een fototoestel, is de kans groot dat ik dat ben.

...

Nog een ander zicht op de virtual cockpit. Is wel al een tijd geleden. Ondertussen de 30.000 Km gepasseerd.

Comment

Dit is ook ronduit afschuwelijk, die radar sensoren in de gril.

There are Pretenders among us.....
                                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Idd... precies nen flitsauto
                                      Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                                      Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                                      (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

Comment

Brussel,

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Niet mijn ding dat interieur. Teveel touchscreen, te weinig fysieke knoppen.

Comment

Working...
                                          X