Lekker tegendraads en visionair? Of compleet van de pot gerukt en idioot? In ieder geval in deze anti-diesel tijden een vreemde beslissing om een roetstoof te steken in die S-versies. Goed rijden zullen die bakskes in ieder geval wel doen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A7 2018
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenLekker tegendraads en visionair? Of compleet van de pot gerukt en idioot? In ieder geval in deze anti-diesel tijden een vreemde beslissing om een roetstoof te steken in die S-versies. Goed rijden zullen die bakskes in ieder geval wel doen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
Versta het echt niet... Zal zeker goed rijden, maar bij een S versie wil je toch een benzine sound hebben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
I totally agree... Hoewel, ik heb hier in de wijk waar ik woon een buurman die met een Audi A6 TDI rondbolt van de vorige generatie en daar komt een verdraaid knap geluid uit die uitlaat. Klinkt bijna als een V8 en toch is het een V6 diesel. Zat er op die topmotorisaties geen sound generator in die uitlaat of zo?
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendas idd een luidspreker
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Biturbo!...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenIk heb dat eens gehad in een A4 2.0 diesel
Tot 3k was dat "grappig" die V8 sound maar daarboven kwam het typische viercilinder TDI gekletter erboven uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
Ah, zoiets van +300 pk dus. Nice. Klinkt wel top.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
600 PK EN 800 NM
DÍT IS DE AUDI RS7 SPORTBACK
Audi Sport is druk bezig met het lanceren van nieuwe RS-modellen. Tijdens de IAA van Frankfurt beleeft de reeds gepresenteerde RS6 Avant zijn publieksdebuut, een model dat gezelschap krijgt van deze splinternieuwe RS7 Sportback.
De Audi S6 en S7 delen hun aandrijflijn en het mag dan ook geen verrassing heten dat deze kersverse overtreffende trap van de RS7 Sportback zijn krachtcentrale deelt met de RS6 Avant. Zodoende krijgt ook RS-versie van de tweede generatie A7 Sportback een 600 pk en 800 Nm sterke 4.0 V8 onder de kap, een machine waarmee -ie zich in 3,7 tellen naar een snelheid van 100 km/h katapulteert. De topsnelheid ligt op 250 km/h, maar die is optioneel te verhogen naar 280 en zelfs 305 km/h.
Logischerwijs is ook de aandrijflijn van de RS7 Sportback voorzien van Mild Hybrid techniek. Tijdens het remmen verkregen energie wordt opgeslagen in een klein accupakket. Bij gas los tussen de 55 en 160 km/h kan de RS7 'zeilen' met de motor uit. Verder zet het systeem onder de 22 km/h de motor uit als je uitrolt richting bijvoorbeeld het stoplicht. Als een auto voor je weer doorrijdt, slaat de motor vanzelf weer aan, ook als je je voet nog op de rem hebt.
Schakelen gaat in alle gevallen met een achttraps tiptronic-transmissie, een automaat die het vermogen via Audi's Quattro-systeem over de wielen verdeelt. In beginsel gaat 60 procent van het vermogen naar de achteras, maar als de omstandigheden er naar vragen kan dat percentage oplopen tot 85 procent. De voorwielen krijgen maximaal 70 procent van de kracht voor hun kiezen.
De RS7 Sportback heeft standaard luchtvering, maar dan wel een systeem dat is aangepast aan de sportievere eisen die Audi Sport eraan stelt. De auto ligt standaard twee centimeter dichter tegen het asfalt aan dan een reguliere A7. Op hoge snelheden zakt de auto nog een centimeter verder omlaag. Net als de RS6 Avant is de RS7 Sportback optioneel te voorzien van vierwielsturing.
Uiterlijk
Vanbuiten is de RS7 Sportback te herkennen aan het zo typerende nieuwe RS-bumperwerk. Hoekige lijnen domineren op de neus, een snuit waar ook de inmiddels bekende 'brievenbus' een plek heeft gekregen tussen de grille en de motorkap. In tegenstelling tot de vorige RS7 Sportback is de koets van deze nieuwe generatie wél uitgebouwd. Met zijn breedte van 1,95 meter is -ie zo'n vier centimeter breder dan een reguliere A7 Sportback. De wielkasten worden opgevuld door 21-inch lichtmetaal. Wie bijbetaalt, krijgt krachtigere en lichtere koolstofkeramische remmerij gemonteerd.
Het interieur komt sterk overeen met dat van de RS6 Avant en dus vinden we ook hier met leer beklede sportstoelen en een aan de onderkant afgeplakt stuurwiel met herziene RS-knop. In het bovenste display van het MMI-systeem kun je gegevens oproepen over zaken als de G-krachten, de bandenspanning en de temperatuur van diverse onderdelen. Die data kun je ook aflezen in de digitale cockpit van de RS7 Sportback. Achterin treffen we een achterbank met twee zitplaatsen, maar voor het eerst levert Audi ook een achterbank die plek biedt aan drie personen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment