Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x2 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten

Even snel een Photoshop bewerking.

Zou zal 'm er uitzien met 2 Bier und Wurst mannen op de achterbank, BMW houdt daar rekening mee

Comment

• M PERFORMANCE-BEHANDELING

BMW PRESENTEERT X2 M35I

BMW voegt een sportieve variant toe aan het leveringsgamma van de X2. We heten welkom: de X2 M35i!

De krachtigste benzineversie die we tot op heden van de X2 kenden, was de 192 pk sterke xDrive20i. BMW schuift nu deze M35i naar voren, een M Performance-model dat maar liefst 306 pk sterk is. Vanbuiten is de topper binnen het X2-gamma onder andere te herkennen aan z'n Cerium Grey-kleurige afwerking rond de grille, rond de luchtinlaten en op de zijspiegelkappen. Tevens is aan de achterzijde een M-spoiler geplaatst. Onderaan de bilpartij vinden we twee uitlaateindstukken.

De 306 pk en 450 Nm zijn afkomstig uit een 2,0-liter grote viercilinder, en dat is in feite iets bijzonders. De X2 M35i is daarmee namelijk het eerste M Performance-model van BMW met een vierpitter onder de kap. Het vermogen vindt zijn weg via een achttraps Steptronic automaat naar alle vier de wielen. xDrive-aandrijving is dus aanwezig. Een sprint vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h is met Launch Control in 4,9 tellen achter de rug. Het gemiddeld verbruik moet, afhankelijk van de uitvoering, op 8,1-8,4 l/100 km liggen.

Uiteraard heeft BMW's sportafdeling aandacht besteed aan zaken als het onderstel. Zowel vering als demping zijn stugger dan voorheen en optioneel levert BMW adaptieve vering. Opvallende primeur op de X2 M35i: het is de eerste M Performance-BMW met een M Sport-differentieel op de vooras. BMW levert tevens standaard een M Sport-remsysteem. Zaken als stuurinrichting en gasrespons zijn aangepast en ook de achterophanging is onder handen genomen. Ledkoplampen zijn standaard, hetzelfde geldt voor ledmistlampen.

De productie én de levering van de X2 M35i starten in maart volgend jaar. Prijzen volgen in een later stadium.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Het blijft meer weg hebben van een Kia of een Hyundai voor mij, ook met die BMW performance onderdelen.
            BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Compleet zinloos in deze kleur, design valt helemaal weg, O dat is juist de bedoeling.
              There are Pretenders among us.....
              Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                Het blijft meer weg hebben van een Kia of een Hyundai voor mij, ook met die BMW performance onderdelen.
                Da's een compliment
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten

Compleet zinloos in deze kleur, design valt helemaal weg, O dat is juist de bedoeling.
                  Ik vind het een lelijk hok, maar dat gele kleurtje vind ik wel iets hebben.
                  Heb er nog maar 3 zien rondrijden IRL, allemaal zwart.
                  Triestig toch: hippe auto kopen om op te vallen en dan een zwarte kiezen...

Comment

Comment

• Hier maar bijzetten, te weinig wijzigingen voor een nieuw topic bij 'Scoops'.

2020 BMW X2 Going Under The Knife For A Minor Facelift

BMW is working on plug-in hybrid and electric versions of the X2, but now spy photographers have snapped photos of the facelifted crossover.

Caught being transported on a car hauler, the updated model has a familiar design but features a host of minor changes.

One of the most noticeable updates is an all-new grille that hides behind snout-like camouflage. While we can’t see what hides underneath, we wouldn’t be surprised if the facelifted X2 has a larger grille than its predecessor.

The rest appears to carryover, but this is an early prototype. As a result, the production model could feature more extensive changes including a new rear bumper and restyled taillights.

The cabin isn’t visible, but changes are expected to be relatively minor. That being said, the model could adopt a digital instrument cluster and an updated infotainment system.

Under the hood, we can expect an assortment of familiar petrol and diesel engines. Choices should largely carryover, but it’s possible some many receive minor modifications for improved performance or better fuel efficiency.

Besides the conventional powertrains, we can expect a plug-in hybrid that features a turbocharged 1.5-liter petrol three-cylinder petrol engine, a rear electric motor and a 9.7 kWh lithium-ion battery pack. This setup should give the model a combined output of 217 hp (162 kW / 220 PS) and 284 lb-ft (385 Nm) of torque.

Less is known about the upcoming electric variant, but it will likely use the same powertrain as the upcoming i1.

Last edited by Jocar; 27/05/2020, 20:16.

Comment

• It’s still a ugly car!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• BMW X2 nu ook als plug-in hybride

Tegelijk met de eerder aangekondigde plug-in hybride BMX X1 verschijnt ook de verwante X2 als stekkerhybride. Dankzij de elektromotor op de achteras kun je deze modellen vier wielen aan laten drijven.

BMW kondigde eerder aan dat de vernieuwde X1 met plug-in hybride aandrijflijn xDrive25e zal verschijnen. Tegelijk met dat debuut, later dit voorjaar, zal ook de stekkerhybrideversie van de verwante X2 debuteren. Exacte introductiedatum en prijzen volgen nog.

De xDrive25e-aandrijflijn van de X2 kent nagenoeg dezelfde specificaties als die van de X1. De voorwielen van de auto kunnen worden aangedreven door een 125 pk sterke 1.3 driecilinder turbobenzinemotor, gekoppeld aan een 6-traps Steptronic-automaat. Daarnaast is er een 70 kW (omgerekend 95 pk) sterke elektromotor, die via een 1-trapstransmissie de achterwielen kan doen rollen.

De gezamenlijke systeemoutput bedraagt maximaal 220 pk vermogen en 385 Nm koppel; deze trekkracht is direct na het starten van de auto volledig beschikbaar. Het 0-100 km/u-sprintje kan daarmee al in 6,8 seconden voorbij zijn. De snelheidstop ligt op 195 km/u .

De X2 kan automatisch bepalen welke wielen aangedreven moeten worden, maar de bestuurder kan dit onderwerpen aan een eigen keuze met de eDrive-knop. Kies je voor volledig elektrisch, dan is de (theoretische) actieradius tussen de 54 en 57 km. Werken de motoren samen dan heb je vierwielaandrijving ter beschikking - uniek voor het X2-model.

Afhankelijk van hoe je het gaspedaal indrukt ligt het benzineverbruik, volgens de fabrikant, gemiddeld tussen de 1,9 en 2,1 liter/100 km. Stroom zou uitkomen tussen de 13,7 en 14,2 kWh/100 km. Houd er rekening mee dat de accu's onder de achterbank leiden tot wat minder bagageruimte. Wel zou deze positie bijdragen aan een betere balans. De auto opladen kan aan een gewoon stopcontact. Met een BMW i Wallbox neemt volledig opladen circa 3 uur en een kwartier in beslag.

Comment

• BMW X2 xDrive25e PHEV

Comment

• BMW X2 M Mesh Edition.

Comment

Working...
                              X