Haha ja, d’een otto ja
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw x2 (2018)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Met de 18i €32000, een stuk goedkoper dan de evoque...
Nen 18i is nog wel te doen qua prestaties ma om hem bekke compleet te maken mag je er toch nog om en bij de 10k aan opties bijtellen, te beginnen met een automaat.
Comment
-
Bij de Evoque ben je verplicht een sterkere motor te nemen, als ik mij niet vergis is dat een 240pk zo uit het hoofd. Wat je wel hebt is dat je op de Evoque een mooie korting krijgt, die zal je op de BMW nog niet krijgen.
Als je gaat dieselen heeft de Evoque wel een scherpe vanaf prijs. Ik vermoed dat deze auto's nog steeds het meest met dieselmotor zullen verkocht worden, bij de BMW zal men sneller benzine nemen omdat daar een goedkopere versie beschikbaar is.
Evoque loopt wel op het laatste, volgend jaar nieuw model dacht ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Met gelijkwaardige motor liggen ze niet ver uit elkaar (als ik met de X1 vergelijk).
Nen 18i is nog wel te doen qua prestaties ma om hem bekke compleet te maken mag je er toch nog om en bij de 10k aan opties bijtellen, te beginnen met een automaat.
Comment
-
136 pk tov 190 pk 220Nm tov 440 Nm diesel vs benzine
€ 7000 goedkoper en minder verkeersbelasting, waarmee je extra verbruik compenseert...
De x2 zal wel de dsg 7 traps automaat hebben en 140pk.
De evoque, is echter wel beter off road,
trekken van paardentrailer,
autosnelweg,
x2, meer stadswagentje, de evoque doet alles beter waar hij voor gemaakt is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
De x2 zal wel de dsg 7 traps automaat hebben en 140pk.
Er zit wel een Getrag 7 traps versnellingsbak in (met droge koppeling dus)
Momenteel gebruikt bij Renault, MB
Ford en vroeger ook Volvo gebruiken alleen de 6 trap
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Er zit wel een Getrag 7 traps versnellingsbak in (met droge koppeling dus)
Momenteel gebruikt bij Renault, MB
Ford en vroeger ook Volvo gebruiken alleen de 6 trap
ik merk wel dat de x en diesel versie de zf blijft gebruiken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIs dat die bak die in de Espace zit ?
Waardoor er elk jaar wel een nieuwe update is (bij Alfa 3) (bij VW +/- 5 of 6) (Renault zit ook al aan +/- 2 of 3)....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195136 pk tov 190 pk 220Nm tov 440 Nm diesel vs benzine
€ 7000 goedkoper en minder verkeersbelasting, waarmee je extra verbruik compenseert...
De x2 zal wel de dsg 7 traps automaat hebben en 140pk.
De evoque, is echter wel beter off road,
trekken van paardentrailer,
autosnelweg,
x2, meer stadswagentje, de evoque doet alles beter waar hij voor gemaakt is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Thx, van die automaten weet ik niet zoveel. Deze is een gerobotiseerde, en de asian was nog een echte automaat.
ik merk wel dat de x en diesel versie de zf blijft gebruiken...
Alleen de RWD gebruiken een 8 traps van ZF (benzine en diesel)
De basis van deze X2 is denk ik ook FWD ??
Een robot bak is nu eenmaal goedkoper om te maken en zuiniger, ook voor BMW....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
De FWD diesels van BMW gebruiken een 6 of 8 traps van Asian... (De eerste FWD benzine waren ook Asian)
Alleen de RWD gebruiken een 8 traps van ZF (benzine en diesel)
De basis van deze X2 is denk ik ook FWD ??
Een robot bak is nu eenmaal goedkoper om te maken en zuiniger, ook voor BMW....
Ik zou voor de asian gaan... is ook de rede waarom we een stockmodel gekocht hebben... x1
x2zelfde basis als x1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Deju, ik dacht dat 8 traps altijd zf was, weer wat bijgeleerd...
Ik zou voor de asian gaan... is ook de rede waarom we een stockmodel gekocht hebben... x1
x2zelfde basis als x1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenAlleen voor die boite al zou 'k hem ni meer moeten hebben. Veel klachten van bij Renault. Ook de mijne piepte bij het schakelen. Heb een nieuwe gekregen en idem. Was ook zeer agressief bij het vertrekken.
(al 2x naar Nederland moeten gaan om in een benzine + automaat te rijden) (Vectra GTS en Giulietta)
Comment
-
Ja, klopt... facelift is altijd veel verbeterd. Zo ook mijn ervaringen met Renault. Phase 2 (zo noemen zij dat) is meestal zo goed als probleemloos. Mijn Espaces phase 3 en phase 4 (dus derde en veirde facelift) had ik quasi geen problemen mee.
Ook slechts testrit gedaan van een tiental kilometers... veel te weinig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenSunking, ik mis de boodschap... Welke motor is vergelijkbaar, en is de evoque dan standaard beter uitgerust, inclusief automaat?
Maar de BMW heeft inderdaad interessantere instapmotorisaties.
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195136 pk tov 190 pk 220Nm tov 440 Nm diesel vs benzine
€ 7000 goedkoper en minder verkeersbelasting, waarmee je extra verbruik compenseert...
Comment
-
Die zeperfs zeggen niks eigenlijk. Is niet omdat ne auto optrekt in 6 seconden tot 100 dat het een aangename auto is in gebruik. Kan zijn dat je constant zit te schakelen en zo... Geef mij maar een live ervaring.
Bij die BMW weet ik op voorhand dat je maar zit te brosselen met 220 nm. Is veel te weinig en dat zal je in realiteit heel goed voelen.
Comment
-
Mijne vorige auto had 240 Nm en dat was echt wel weinig. Anderzijds wordt je dat wel gewoon. K zal het weten als ik een vervangwagen nodig heb bij mijn onderhoud, dan zullen ze wellicht zoiets meegeven. Maar voor een suv lijkt het me echt weinig. Ben wel eens nieuwsgierig om ermee te rijden... Maar denk dat ik dan liever elektrisch zou gaan rijden.
Comment
Comment