Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x2 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Haha ja, d’een otto ja

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

      Met de 18i €32000, een stuk goedkoper dan de evoque...
      Met gelijkwaardige motor liggen ze niet ver uit elkaar (als ik met de X1 vergelijk).
      Nen 18i is nog wel te doen qua prestaties ma om hem bekke compleet te maken mag je er toch nog om en bij de 10k aan opties bijtellen, te beginnen met een automaat.

      Comment


      • #83
        Bij de Evoque ben je verplicht een sterkere motor te nemen, als ik mij niet vergis is dat een 240pk zo uit het hoofd. Wat je wel hebt is dat je op de Evoque een mooie korting krijgt, die zal je op de BMW nog niet krijgen.
        Als je gaat dieselen heeft de Evoque wel een scherpe vanaf prijs. Ik vermoed dat deze auto's nog steeds het meest met dieselmotor zullen verkocht worden, bij de BMW zal men sneller benzine nemen omdat daar een goedkopere versie beschikbaar is.
        Evoque loopt wel op het laatste, volgend jaar nieuw model dacht ik.

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

          Met gelijkwaardige motor liggen ze niet ver uit elkaar (als ik met de X1 vergelijk).
          Nen 18i is nog wel te doen qua prestaties ma om hem bekke compleet te maken mag je er toch nog om en bij de 10k aan opties bijtellen, te beginnen met een automaat.
          Sunking, ik mis de boodschap... Welke motor is vergelijkbaar, en is de evoque dan standaard beter uitgerust, inclusief automaat?

          Comment


          • #85
            136 pk tov 190 pk 220Nm tov 440 Nm diesel vs benzine


            € 7000 goedkoper en minder verkeersbelasting, waarmee je extra verbruik compenseert...

            De x2 zal wel de dsg 7 traps automaat hebben en 140pk.

            De evoque, is echter wel beter off road,
            trekken van paardentrailer,
            autosnelweg,

            x2, meer stadswagentje, de evoque doet alles beter waar hij voor gemaakt is.
            Last edited by ; 02/11/2017, 11:18.

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

              De x2 zal wel de dsg 7 traps automaat hebben en 140pk.

              Er zit wel een Getrag 7 traps versnellingsbak in (met droge koppeling dus)

              Momenteel gebruikt bij Renault, MB
              Ford en vroeger ook Volvo gebruiken alleen de 6 trap


              Comment


              • #87
                Is dat die bak die in de Espace zit ?

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten


                  Er zit wel een Getrag 7 traps versnellingsbak in (met droge koppeling dus)

                  Momenteel gebruikt bij Renault, MB
                  Ford en vroeger ook Volvo gebruiken alleen de 6 trap

                  Thx, van die automaten weet ik niet zoveel. Deze is een gerobotiseerde, en de asian was nog een echte automaat.
                  ik merk wel dat de x en diesel versie de zf blijft gebruiken...

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Is dat die bak die in de Espace zit ?
                    Ja, de software van de versnellingsbak, af stemmen op de software van de motor, moet elke fabrikant wel zelf doen....

                    Waardoor er elk jaar wel een nieuwe update is (bij Alfa 3) (bij VW +/- 5 of 6) (Renault zit ook al aan +/- 2 of 3)....

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door dirk195
                      136 pk tov 190 pk 220Nm tov 440 Nm diesel vs benzine


                      € 7000 goedkoper en minder verkeersbelasting, waarmee je extra verbruik compenseert...

                      De x2 zal wel de dsg 7 traps automaat hebben en 140pk.

                      De evoque, is echter wel beter off road,
                      trekken van paardentrailer,
                      autosnelweg,

                      x2, meer stadswagentje, de evoque doet alles beter waar hij voor gemaakt is.
                      Het kan misschien wel kloppen wat je zegt, maar ik heb eigenlijk nog nooit een evoque zien doen “waar hij voor gemaakt is”.

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                        Thx, van die automaten weet ik niet zoveel. Deze is een gerobotiseerde, en de asian was nog een echte automaat.
                        ik merk wel dat de x en diesel versie de zf blijft gebruiken...
                        De FWD diesels van BMW gebruiken een 6 of 8 traps van Asian... (De eerste FWD benzine waren ook Asian)

                        Alleen de RWD gebruiken een 8 traps van ZF (benzine en diesel)

                        De basis van deze X2 is denk ik ook FWD ??

                        Een robot bak is nu eenmaal goedkoper om te maken en zuiniger, ook voor BMW....

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                          De FWD diesels van BMW gebruiken een 6 of 8 traps van Asian... (De eerste FWD benzine waren ook Asian)

                          Alleen de RWD gebruiken een 8 traps van ZF (benzine en diesel)

                          De basis van deze X2 is denk ik ook FWD ??

                          Een robot bak is nu eenmaal goedkoper om te maken en zuiniger, ook voor BMW....
                          Deju, ik dacht dat 8 traps altijd zf was, weer wat bijgeleerd...
                          Ik zou voor de asian gaan... is ook de rede waarom we een stockmodel gekocht hebben... x1

                          x2zelfde basis als x1
                          Last edited by ; 02/11/2017, 12:00.

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                            Deju, ik dacht dat 8 traps altijd zf was, weer wat bijgeleerd...
                            Ik zou voor de asian gaan... is ook de rede waarom we een stockmodel gekocht hebben... x1

                            x2zelfde basis als x1
                            ZF is bij FWD automaten, niet verder als 4 geraakt... of 9 altijd samen met 4x4.... (Chrysler, Jeep, en Fiat )

                            Comment


                            • #94
                              Alleen voor die boite al zou 'k hem ni meer moeten hebben. Veel klachten van bij Renault. Ook de mijne piepte bij het schakelen. Heb een nieuwe gekregen en idem. Was ook zeer agressief bij het vertrekken.

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Alleen voor die boite al zou 'k hem ni meer moeten hebben. Veel klachten van bij Renault. Ook de mijne piepte bij het schakelen. Heb een nieuwe gekregen en idem. Was ook zeer agressief bij het vertrekken.
                                Daarom wacht ik tot de kinderziektes opgelost zijn… en in het facelift model maak dan een testrit van 1 uur ....

                                (al 2x naar Nederland moeten gaan om in een benzine + automaat te rijden) (Vectra GTS en Giulietta)

                                Comment


                                • #96
                                  Ja, klopt... facelift is altijd veel verbeterd. Zo ook mijn ervaringen met Renault. Phase 2 (zo noemen zij dat) is meestal zo goed als probleemloos. Mijn Espaces phase 3 en phase 4 (dus derde en veirde facelift) had ik quasi geen problemen mee.
                                  Ook slechts testrit gedaan van een tiental kilometers... veel te weinig.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                    Sunking, ik mis de boodschap... Welke motor is vergelijkbaar, en is de evoque dan standaard beter uitgerust, inclusief automaat?



                                    Maar de BMW heeft inderdaad interessantere instapmotorisaties.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195
                                    136 pk tov 190 pk 220Nm tov 440 Nm diesel vs benzine


                                    € 7000 goedkoper en minder verkeersbelasting, waarmee je extra verbruik compenseert...
                                    Redelijk magere prestaties idd voor zo'n dikke diesel.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Die zeperfs zeggen niks eigenlijk. Is niet omdat ne auto optrekt in 6 seconden tot 100 dat het een aangename auto is in gebruik. Kan zijn dat je constant zit te schakelen en zo... Geef mij maar een live ervaring.
                                      Bij die BMW weet ik op voorhand dat je maar zit te brosselen met 220 nm. Is veel te weinig en dat zal je in realiteit heel goed voelen.
                                      Last edited by ; 02/11/2017, 14:37.

                                      Comment


                                      • #99
                                        DHL, rijdt verbazend goed hoor... Was van dezelfde mening als jij.. moest de 18i 180 pk hebben kocht ik hem. (Zoals in de i, ter vervanging van een 20d)

                                        De x drive modellen hebben asian automaat
                                        Last edited by ; 02/11/2017, 15:05.

                                        Comment


                                        • Mijne vorige auto had 240 Nm en dat was echt wel weinig. Anderzijds wordt je dat wel gewoon. K zal het weten als ik een vervangwagen nodig heb bij mijn onderhoud, dan zullen ze wellicht zoiets meegeven. Maar voor een suv lijkt het me echt weinig. Ben wel eens nieuwsgierig om ermee te rijden... Maar denk dat ik dan liever elektrisch zou gaan rijden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X