Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x2 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Dat is zo voor 90 pct van de auto's, dus who gives a sh1 t...

    Comment


    • Over reten gesproken :
      de gemiddelde belg wordt steeds omvangrijker, bijgevolg ook zijn reet.
      Als ge een dikke auto koopt valt het minder op dat ge een dikke reet hebt, vandaar dat de auto's steeds omvangrijker worden. De gemiddelde belg kan binnenkort niet meer in een corsatje,
      Maar geen nood, bmw werkt ondertussen aan een X8.

      Comment


      • Nog eentje die van reten houdt... Kunt al een triootje organiseren intussen

        Comment


        • meer zoiets als groenezeiker

          Comment


          • Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

            Comment


            • Eigenlijk wel straf van bmw , een nieuw model promoten, massaal reclame in alle media, en klanten moetten vertellen, sorry maar er worden er geen geproduceerd wegens het niet kunnen halen van de wltp normen, of toch degene die een benzine willen, en diegene die een diesel willen zitten weer met adblue techniek die ook niet feilloos is

              Comment


              • Is het momenteel enkel BMW die hiermee kampt ? Heb er echt geen idee van hoe het bij de anderen zit, maar die zullen toch ook filters moeten gaan plaatsen ? En zijn ze momenteel al verplicht op bestaande modellen of gaat dit enkel in bij het op de markt komen van nieuwe modellen ?

                Comment


                • Vag is hier van zomer 17 mee bezig, nog geen problemen van gehoord, andere merken beginnen er stilaan ook mee

                  Comment


                  • Wel bizar dat men dan niet gewoon levert zonder, vermits andere merken er nu nog maar pas mee beginnen.

                    Comment


                    • Geldt enkel voor modellen die vanaf 09/2017 op de markt kwamen. Vanaf 09/2018 verplicht voor alle nieuw geleverde wagens.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten
                        Wel bizar dat men dan niet gewoon levert zonder, vermits andere merken er nu nog maar pas mee beginnen.
                        Nogal logisch, de Duitse top 3, managers, hang wel Het zwaard van Damocles boven het hoofd…

                        Ze beloofden de regering /gerecht het milieuprobleem echt op te lossen (WLTP invoeren, zonder sjoemelen) in ruil voor geen strafrechtelijke vervolging....(sjoemelen met alle diesels)
                        (Het Duits gerecht blijft intussen wel huiszoekingen uitvoeren, om de druk op de ketel te houden)

                        Terwijl sommige Belgen denken dat de geitenwollen sokken fobie wel zal overwaaien…is in Duitsland de Euro wel gevallen.

                        De benzine techno achterstand van BMW is groter als die van VW/Audi…die bovendien, minder imago/prijs problemen hebben om 1.0 tot 1.4 motoren in een grote auto te verkopen….

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door darksky Bekijk Berichten
                          meer zoiets als groenezeiker

                          soms ook groen-geel of geel. Liefst tegen velgen van +20 duim

                          Comment


                          • De vraag is natuurlijk wat ze dan gaan doen met de huidige direct ingespoten benzinemotoren zonder filter. Deze blijken in de praktijk ook veel meer uit te stoten dan in reeele omstandigheden. Worden die ook verboden in de LEZ en zwaarder belast in de toekomst ? Vooral de kleine benzinemotoren zijn erg vervuilend zo blijkt (VW zou in de toekomst geen motoren meer ontwikkelen kleiner dan 1.2 voor benzine en 1.6 voor diesel).



                            Volkswagen bevestigt dat de toekomst van hun verbrandingsmotoren het ook zonder downsizing zal doen. De komst van nieuwe, strengere uitstootnormen is daar niet vreemd aan…


                            Dat de ontwikkeling van een goede deeltjesfilter voor benzinewagens tijd vergt lijkt me logisch omdat die deeltjes veel kleiner zijn dan bij een diesel en hierdoor moeilijker te filteren zijn. De moderne benzinemotoren gebruiken in feite dieseltechnologie maar blijkbaar is de know how ivm roetfilters op diesels ontoereikend om een goede filter te ontwikkelen voor benzines. Misschien heeft VAG inderdaad al een doeltreffende filter ontworpen of ze beperken zich momenteel nog tot het filteren om te vermijden dat nu ook hun benzinewagens die al geleverd werden geviseerd worden ?

                            Dat de nieuwe normen de autosector zorgen baart is duidelijk... Intussen zijn er al firma's die beweren dat ze grote deeltjesfilters kunnen inzetten in steden om de lucht met 50 procent te zuiveren. Als dit zo is zouden ze kunnen samenwerken met verschillende vervuilende sectoren waardoor dit betaalbaar kan worden als elke vervuiler een steentje bijdraagt.


                            Comment


                            • moraal van het verhaal : de gedownsizede motoren zijn vooral in de markt gebracht om de verbruikscycli om de tuin te leiden.
                              Mensen denken dat ze met een 1.0 of een 1.2 naargelang rijden maar eigenlijk rijden ze met een 1.6 of een 1.8 als ge deftig gas geeft.
                              Wat wel goed is, zijn de 3 iv. 4 cylinders, iets minder wrijving.
                              Zou me niet verwonderen als men binnen een tijdje meer en meer terug naar atmosferisch gaat, 1.5 liter 3-cyinder bijvoorbeeld , ruim voldoende voor de meeste kleine tot middelklasse wagens

                              Comment


                              • 'k krijg hier precies nen déjà vu.
                                Kleiner dan 1.0 staat in het vag artikel, niet 1.2 .
                                Ultrafijnstof deeltjes kunnen zich niet ver verspreiden, als je die ultrakleine deeltjes gaat tellen aan de uitlaat kom je natuurlijk wel aan astronomische cijfers maar hun totale massa stelt niet veel voor en ze komen snel weer met elkaar in botsing (bewegen heel snel door hun lage gewicht) en vormen zo weer grotere stofdeeltjes.

                                Comment


                                • Blijkbaar niet hoor Sunking. Moet de artikels eens lezen hierover. De grote partikels adem je in en komen terecht in de longen. De ultrafijne komen via de longen rechtstreeks in de bloedbaan.
                                  In artikels ivm VAG staat wel dat ze zich beperken tot 1.2 maar geen zin om het op te zoeken. Moet de meest recente artikels opzoeken natuurlijk.

                                  Hierin moet ik groenegolf nu wel volledig gelijk geven.
                                  In feite zou je cru kunnen stellen dat de huidige DI motoren ook tot een schandaal kunnen leiden vermits net hetzelfde als bij de dieselmotoren: veel betere resultaten in testomgeving tov in de praktijk... En ergens vermoed ik dat VAG hierom kort op de bal speelt momenteel.

                                  Feiten zijn feiten. De diesels zijn vervuilend maar de huidige benzines met DI zijn dit evenzeer. Enige verschil is dat de diesel meer kankerverwekkende NOX uitstoot, terwijl de benzines meer (ook kankerverwekkende) en kleinere deeltjes uitstoten. Dit ontkennen zou pertinent onjuist zijn.

                                  Conclusie: afwachten of de nieuwe roetfilters op een benzine met DI toereikend genoeg zullen zijn. Zo ja is dit perfect natuurlijk. Zo nee zullen alternatieven gezocht moeten worden. Misschien zijn die zuiveringsinstallaties in de toekomst haalbaar ? Hiermee pakt men niet alleen de auto's aan, ook de huishoudens, de boten,... Lijkt futuristisch natuurlijk maar op korte tijd kan veel veranderen...

                                  Comment


                                  • Zitten hier wel in X2 topic ver off topic te gaan denk ik...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten
                                      De grote partikels adem je in en komen terecht in de longen. De ultrafijne komen via de longen rechtstreeks in de bloedbaan.
                                      .
                                      Bovendien zouden de partikels, nasaal, de bloed-hersenbarrière kunnen doorbreken, nog veel gevaarlijker.



                                      Om nog maar te zwijgen over climate change, muggen, zika virussen en dies meer ......





                                      Comment


                                      • Een autoforum is iets van onschatbare waarde!

                                        Voilà se, nu weet iedereen hoe gevaarlijk zo'n X2 kan zijn voor de volksgezondheid. Het begint al bij de aantasting van de ogen.
                                        Bedankt voor de waarschuwing mijnheer doktoor.

                                        Comment


                                        • en ook voor onze vrienden de konijntjes is het niet goed, zo'n nieuwe masjiene

                                          Comment

                                          Working...
                                          X