Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jeep Wrangler (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Jeep Wrangler (2018)

NIEUWE JEEP WRANGLER IN BEELD GEBRACHT

NOG EEN MAANDJE GEDULD

Jeep gebruikt de volledig nieuwe Wrangler om de Amerikaanse aandacht van de SEMA Show af te leiden. We krijgen de volledig nieuwe generatie nu al te zien, al volgt de echte onthulling pas tijdens de LA Auto Show die exact over een maand van start gaat.

Eerdere spyshots lieten al zien dat de volledig nieuwe Wrangler op optisch vlak niet heftig breekt met zijn voorgangers. De Wrangler-brochure die onlangs op internet verscheen, nam alle mogelijk nog overgebleven twijfel weg. Ook vandaag zien we een offroader die in grote mate lijkt op zijn voorganger, maar er vooral op technisch vlak op vooruit gaat.

Jeep laat weten dat de nieuwe Wrangler opnieuw als tweedeurs, als vierdeurs en met een soft- en hardtop te krijgen zal zijn. Ook werkt Jeep aan een variant met een open laabak, al zal die nog enkele jaren op zich laten wachten. Voorlopig moeten we het met deze drie foto's doen.

De huidige JK-generatie van de Wrangler loopt op zijn laatste benen. Het model werd in 2006 geïntroduceerd en is toe aan een opvolger. De nieuwe generatie komt ook als pick-up beschikbaar.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

The source, who claims to have connections at a Fiat Chrysler Automobiles assembly plant, says that the Wrangler may have six different engine options:
    • Two versions of the 3.6-liter Pentastar engine
    • A 3.0- and a 2.2-liter diesel
    • And two versions of the 2.0-liter four-cylinder engine.

Spy photos appeared to show a diesel 2018 Wrangler Rubicon out testing in July 2016, so this isn’t a big stretch. The 2018 Wrangler has also been rumored to have a 2.0-liter turbocharged engine that makes nearly 300 horsepower for over a year now, but we have not yet heard any horsepower specifics or whether either of the four-cylinder Jeeps will be turbos.
    Sinds de dieselgate en verkeerbelasting op basis van motorinhoud zou de 2.0 de motor zijn, die te verkiezen valt in België...
    Last edited by ; 01/11/2017, 13:08.

Comment

Subtiele veranderingen maar maakt hem toch net weer dat ietsje moderner.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
        Subtiele veranderingen maar maakt hem toch net weer dat ietsje moderner.
        Optisch is het subtiel, onderhuids... v6 diesel, komst van hybride,...

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Jeep heeft besloten de onthulling van de volledig nieuwe Wrangler trapsgewijs aan te pakken. Vandaag is het interieur van de nieuwe offroader in beeld gebracht.

Jeep bewaart de complete onthulling van de nieuwe Wrangler voor de LA Auto Show die op 1 december zijn poorten voor het publiek opent, maar gebruikt de periode in de aanloop naar die autobeurs om alvast stukjes van het model te tonen. Eerder liet Jeep al een drietal foto's van het exterieur los en nu is ook het binnenste van de auto in beeld gebracht.

De Wrangler-brochure die kort geleden op internet verscheen, gaf al een goed beeld van wat we van de nieuwe Jeep verwachten kunnen. Deze officiële foto's laten voor zover mogelijk nog beter zien dat de Wrangler een werkplek krijgt waarbij een authentiek aandoend ontwerp kennismaakt met moderne technologie. Het infotainmentsysteem krijgt een prominentere plek op het dashboard. Ook in het instrumentarium is nu een digitaal display geplaatst.

Comment

Voor die pook hadden ze nu toch ook wel een meer jeep-like oplossing kunnen verzinnen, lijkt mij.
              Ik ben wel fan verder

Comment

Helaas voor de Jeep is de volledig nieuwe Wrangler in alle soorten en maten nu al in beeld verschenen.

Jeep is zelf al begonnen met het in delen onthullen van de nieuwe Wrangler. De achterkant van de Amerikaanse alleskunner houdt het merk zelf nog even geheim, maar behoort is ook dat kleine mysterie tot het verleden. Alle soorten en maten van de nieuwe Jeep Wrangler - met uitzondering van de op stapel staande pick-upo - laten zich nu vanuit alle hoeken zien.

Zo krijgen we onder andere de van een softtop voorziene tweedeurs Wrangler in ruige Rubicon-trim te zien, maar er is meer. Jeep heeft namelijk diverse smaken van de vijfdeurs Wrangler - de Unlimited - op pad gestuurd. We zien de lange Wrangler als Overland met hardtop, als Sport met hardtop, als Sahara met softtop én met hardtop en tot slot als stoere Rubicon met softtop te zien.

Jeep heeft eerder laten weten dat het direct na de lancering van de Wrangler meer dan 200 Mopar-accessoires beschikbaar stelt voor de Wrangler. Vind je tussen de uitvoeringen die Jeep heeft bedacht dus niets van je gading, wend je dan tot die dikke catalogus. Later deze maand hebben we alle details van de nieuwe Wrangler.

Comment

Comment

Ferm, maar die achterlichten vind ik een serieuze afknapper.

Comment

ONTHULD: NIEUWE JEEP WRANGLER

DERDE EN LAATSTE STAP IN WRANGLER-PRESENTATIE

Jeep heeft ervoor gekozen om de onthulling van de nieuwe Wrangler in stapjes aan te laten plaatsvinden. Tijdens de Los Angeles Auto Show is de laatste stap gezet: dit is de volledig nieuwe Wrangler!

Jeep gaf eerder al een afbeelding van het exterieur van de nieuwe Wrangler vrij en ook de werkplek is in de aanloop naar de volledige onthulling al eens in beeld gebracht.

De nieuwe Wrangler verschijnt opnieuw als twee- en als vierdeurs. Wie graag meer van de buitenwereld meekrijgt, zal kunnen kiezen voor een softtop naast de hardtopversies. Ook werkt Jeep aan een variant met een open laadbak, al zal die nog enkele jaren op zich laten wachten.

De Wrangler krijgt een 2,0-liter viercilinder turbomotor, een krachtbron die op de Nederlandse markt voor een fors lager prijskaartje zal zorgen. Het huidige exemplaar is enkel met een 3,6-liter V6-benzinemotor en met een 2,8-liter CRD-dieselmotor te krijgen. De bpm op die benzineversie is behoorlijk te noemen en drijft het prijskaartje van die uitvoering op tot minimaal ver over de ton. Een V6 zal op de internationale motorenlijst in elk geval terugkeren.

De Wrangler-brochure die kort geleden op internet verscheen, gaf al een goed beeld van wat we van de nieuwe Jeep verwachten kunnen. Deze officiële foto's laten voor zover mogelijk nog beter zien dat de Wrangler een werkplek krijgt waarbij een authentiek aandoend ontwerp kennismaakt met moderne technologie. Het infotainmentsysteem krijgt een prominentere plek op het dashboard. Ook in het instrumentarium is nu een digitaal display geplaatst. Op foto 6 is het huidige Wrangler-interieur te zien.

De uitgaande JK-generatie van de Wrangler loopt op zijn laatste benen. Deze serie werd in 2006 op de markt gebracht en is met dat introductiejaar in gedachten behoorlijk aan vervanging toe.

Comment

Comment

Comment

Comment

Blijft zo'n oncomfortabele cabine eigenlijk en toch betrap ik me er steeds op als ik naar het autosalon ga, dat ik er toch weer ff in ga zitten.
                              Eens benieuwd of deze andermaal lichtjes beter doet.
                              Een manuele bak is bij deze sowieso niet te doen, want je raakt je linkervoet amper kwijt als er 3 pedalen onderin staan.

Comment

JEEP WRANGLER KOMT ALS PLUG-IN HYBRIDE

WRANGER IN 2019 AAN DE STEKKER

De nieuwe vierde generatie Wrangler die Jeep gisteren uit de doeken deed, is logischerwijs de meest geavanceerde serie uit de Wrangler-geschiedenis. In 2019 wordt de offroader nog een tandje moderner.

De nieuwe Wrangler slankt onder andere dankzij de toepassing van aluminium koetswerkdelen zo'n 90 kilo af ten opzichte van zijn voorganger. Daarnaast komt de auto beschikbaar met een geblazen 2,0-liter viercilinder, een uitvoering die dankzij een ongetwijfeld lagere CO2-uitstoot dan zijn V6-broer in ons land voor een fiks lagere bpm en daarmee een lagere instapprijs zal zorgen. Er zit nog meer in het vat.

Zo heeft Mike Manley, CEO van Jeep, tijdens de Los Angeles Auto Show gezegd dat de Wrangler vanaf modeljaar 2020 ook beschikbaar komt als plug-in hybride. Een auto van een nieuw modeljaar wordt negen van de tien keer in de tweede helft van het voorgaande jaar gepresenteerd. We verwachten dan ook laat in 2019 kennis te kunnen maken met de Wranger 'PHEV'. Het ligt in de lijn der verwachting dat de nieuwe geblazen viercilinder deel uitmaakt van de stekkeraandrijflijn.

Bron: Autoweek

Comment

Last edited by Jocar; 04/12/2017, 09:17.

Comment

NIEUWE JEEP WRANGLER IN EUROPESE TRIM

2.2 DIESEL DOET Z'N INTREDE

In november trok Jeep het doek van de langverwachte nieuwe Wrangler. Het iconische model wordt in Genève voor het eerst in Europese trim getoond.

Jeep spreekt zelf van een EMEA-introductie (Europa, het Midden-Oosten en Afrika) van de Wrangler, die op designgebied trouw blijft aan de stijl die door z'n voorgangers werd neergezet. Toch is de Wrangler helemaal nieuw, iets wat natuurlijk ook voor de Europese versie geldt. Bij z'n Amerikaanse introductie werd al duidelijk dat naast de 3.6 V6 een viercilinder 2.0 benzinemotor beschikbaar komt. Interessant voor de Europese markt, maar wellicht nog interessanter voor de kopers van dit soort voertuigen is de 2,2-liter MultiJet-dieselmotor die in Genève debuteert. De diesel is te combineren met een achttraps automaat.

Behalve die nieuwe aandrijflijn zijn de verschillen tussen de Europese en de Amerikaanse Wrangler minimaal. Een kilometerteller en wat kleine aanpassingen op verlichtingsgebied doen hier het werk. Jeep belooft dat de Wrangler de ster van de stand wordt in Genève. De auto is er als driedeurs en als vijfdeurs Unlimited.

Comment

Moest de co2 meevallen . Habba habba

Comment

Dan bestel er maar ineens een nieuwe rug bij in jouw geval LOL (no offence verder hé?)

Maar ik deel je mening. 'k Vind dat nog één van de pure 4x4's die toch nog min of meer dagelijks bruikbaar is

Comment

Working...
                                        X