Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aston Martin Vantage (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aston Martin Vantage (2018)

DÍT IS DE NIEUWE ASTON MARTIN VANTAGE!

MET EEN GOEDE VLEUG AMG

Na twaalf jaar valt het doek voor de huidige Vantage. Aston Martin vergeet zijn 'instapmodel' echter niet. Volgend jaar is het deze volledig nieuwe Vantage die de fabriekspoorten in Gaydon uit komt rollen.

Aston Martin en AMG hebben elkaar gevonden. Dat kwam eerder al tot uiting in de vorm van de uit Affalterbach afkomstige 4,0-liter biturbo-V8 die indien gewenst in de neus van de DB11 wordt gelegd. Het is diezelfde achtcilinder die in deze compleet nieuwe Vantage een plek krijgt.

Net als in de DB11 V8 levert de AMG-machine in deze nieuwe Vantage 510 pk en 685 Nm koppel. Het vermogen vindt via een achttrapsautomaat van ZF zijn weg naar de achterwielen. Aston Martin gaf eerder echter te kennen dat het de laatste fabrikant zal zijn die nog een handbak aanbiedt. De komst van een handgeschakelde variant valt derhalve niet uit te sluiten. Wie het AMG-blok hardhandig de sporen geeft, moet de 1.530 kilo wegende Vantage in 3,6 tellen vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h kunnen jagen. Pas bij 314 km/h behoort het versnellen tot het verleden.

De 4,47 meter lange Vantage is gebouwd op een aluminium basis, vergelijkbaar met die van de DB11. Voor deze Vantage is echter 70 procent van de onderdelen volledig nieuw. De nieuwe Engelsman is de eerste Aston Martin die wordt uitgerust met een elektronisch aangestuurd sperdifferentieel. Aston Martin belooft een ideale gewichtsverhouding van 50:50.

Zo Duits als de krachtbron ook is, zo Engels is het voorkomen van de Vantage. Het ontwerp dat Aston Martin het model meegeeft, lijkt een fraaie mix te zijn van de koets van de DB11 én die van de nog lang niet vergeten dienstauto van 007 himself in de James Bond-film Skyfall. Een lange neus, korte overhangen, kleine maar boze led-kijkers en een imposante maar sierlijke bilpartij: dít is een Aston Martin. In Duitsland krijgt de auto een vanafprijs van zo'n € 154.000. De levering start in het tweede kwartaal van volgend jaar.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Nice! Lijkt op de nieuwe Tesla Roadster

Comment

Met de achterlichten van een Renault dan...
          Hij kijkt wel sip vind ik. Lijkt mij net wat te groot die grill/rooster.
          Maar o o oh, wat maken die er toch altijd een lekker interieur van. Moet hemels zijn om daar in te mogen vertoeven.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Doet me van voor wat denken op een Mazda MX-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
              Doet me van voor wat denken op een Mazda MX-5.
              Niks voor u?
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

In profiel beetje een F-type, voorkant kan ik absoluut niet smaken (die grill...), achterkant is dan weer prachtig

Al met al heeft het ingetogene, het discrete toch wat plaats gemaakt voor een meer schreeuwerig design en dit is voor een Aston wel enigszins spijtig.

Comment

Had Mazda een RX-7, hij zag er zo uit.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Interieur is prachtig, buitenkant is m'n ding niet wel schappelijke prijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                      In profiel beetje een F-type, voorkant kan ik absoluut niet smaken (die grill...), achterkant is dan weer prachtig

Al met al heeft het ingetogene, het discrete toch wat plaats gemaakt voor een meer schreeuwerig design en dit is voor een Aston wel enigszins spijtig.
                      Een hele dikke +1.

Comment

ASTON MARTIN VANTAGE ALS GTE-RACER

GISTEREN VOOR DE WEG, NU VOOR HET CIRCUIT

Aston Martin weet van doorpakken. Gisteren maakten we kennis met de volledig nieuwe Vantage en nu is die nieuwkomer al in racekostuum gepresenteerd.

Aston Martin heeft met de nieuwe Vantage een designweg gevonden die het midden houdt tussen ingetogen en excentriek. Relatief rustige lijnen worden gecombineerd met een enorme gapende muil en een vrij forse diffuser. Deze nieuwe Vantage GTE, die wordt ingezet tijdens het FIA World Endurance Championship in de GTE Pro-klasse, is een heftig verbouwde en niet-straatlegale variatie daar op.

Aston Martin zegt dat de ontwikkeling van deze nieuwe raceversie in februari 2016 van start is gegaan. De eerste testversie van de Vantage GTE rolde in mei de ontwikkelingskamers uit, een prototype waarmee al 13.000 testkilometers gereden zijn. Uiteraard heeft Aston Martin Racing (AMR) zich behoorlijk met de ontwikkeling van de auto bemoeid. In het vooronder doet de bekende 4,0-liter grote biturbo V8van AMG dienst als krachtbron, al is het blok 'geoptimaliseerd' en klaar voor de GTE-races. Welke cijfers dat op papier tot gevolg heeft, moet nog blijken.

Comment

Comment

Altijd de vorige generatie een van de mooiste auto's van het moment gevonden.

De nieuwe doet me minder, het front vind ik persoonlijk echt niet mooi....
                            (zielige lichtjes, en rare voorbumper/moterkap)

Het profiel en achterzijde zijn wel geslaagd

Hij heeft op het eerste zicht wel minder Britse klasse, wat de vorige echt had...

Comment

Waar gaan ze die nummerplaat hangen aan de voorkant?
                              freude am fahren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Niks voor u?
                                Neen gij, begot niet.

Geef mij maar een DB 11

Comment

Configurator: configurator.astonmartin.com

Comment

lol, de racewagen zijn grill is mooier als de productiewagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
                                      Waar gaan ze die nummerplaat hangen aan de voorkant?
                                      Was ik ook al aan het denken. Ik vermoed dat deze snel een facelift gaat krijgen van z'n neus.

Comment

voorkant is niet zo mooi ;s
                                        achterkant is wel vet maar voor AM verwacht je toch meer klasse dan een agressieve look... er zijn al genoeg merken die er agressief sportief uitzien.
                                        lets have some more member berries

Comment

Working...
                                        X