Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aston Martin Vantage (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21




    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #23

        Kan nog steeds niet wennen aan het nieuwe front...

        Voor de rest echt mooie wagen
        foto van Aston Martin.

        foto van Aston Martin.



        foto van Aston Martin.





        Comment


        • #24
          Hoi allen,

          ik heb een 2tal weken geleden mogen testrijden met deze nieuwe Vantage, dus ik dacht: ik deel het hier voor wie het kan interesseren
          Met dank aan Pieter van AM Brussels, een zeer goede garage waar ik zelf 18 maanden een geweldige klant ervaring heb mogen genieten. Topservice!

          De looks: test exemplaar was preproduction en de versie was donkerrood met zwart afwerking en black velgen. wow echt knappe combinatie.
          De frontlook van een haai vind ik zeer geslaagd, de achterkant is zo van de DB10 - prachtig, de zijlijn met stingray design is geslaagd, mooie opvolger van een classic Vantage 2011.
          op foto komt de front of motorkap niet goed over maar in het echt is die wel imposant. Vooral de breedte als je er recht voor staat - 'massive' .





          Je ziet ook een soort power dome. Ik mis de lucht gleuven op de motorkap die de vorige generatie wel had, zeker de V12. Ik vermoed dat een S model die misschien weer gaat krijgen.
          Toegegeven, ik heb ook wat bedenkingen met die frontlichtjes maar die passen wel bij het geheel en de filosifie van fijne styling.

          Interieur: ik was fan van het waterfall interior van de vorige generatie, dus het dashboard bevalt me nu iets minder. Wat veel knoppen in het midden en dan nog die touch navigatie knop maakt het wat minder strak maar alles is wel functioneel.
          De hierboven geposte foto's geven al wat mooie kleur combinaties weer met zelfs carbon afwerking en dat is dan weer top. Zetels zitten top en de afwerking is wel een stap hogerop tegenover de vorige generatie, waar bepaalde materialen soms uit een ver FORD/Volvo tijdperk konden komen... nu is alles top, zeker het stuur met functioneel interessante knopjes



          Koffer: ruimer dan vroeger en er past genoeg in voor een lang weekend uitstap, naar UK of Duitsland uiteraard



          Rijden: het belangrijkste eigenlijk samen met de looks: wow zo makkelijk accelereren, zo vlot en tegelijk blijft alles onder controle, maw een goed gebalanceerde sportwagen die in elk toerental onder de 6000rpm meteen weg is. Het is dat vlot rijgedrag dat me aanspreekt moest ik een dergelijke sportwagen nu willen. kopen...

          De sound is indrukwekkend zelfs met de niet sport uitlaat op deze versie. Hier heeft Aston uiteraard goed werk geleverd: bij kalm rijden blijft de sound ingetogen en wanneer je wat duwt of overgaat op een hogere sportstand dan brult dit beest echt diep en luid. Mooier dan een US muscle car maar anderzijds wel een diepe grom, geen hoge sport sound zoals bij een Italiaanse sportwagens of een P GT3. Maw een sound die perfect past bij deze wagen en zeker voor quasi meerdaags gebruik. Voor de AM kenners: er zijn weer actieve uitlaatkleppen die we misschien wel kunnen manipuleren via zekering om meer gegrom te krijgen, ook bij een kalme rijstijl.
          De vering is redelijk strak, er is geen comfort stand want basis is sport stand, dan sport+ en dan track mode. Ik vond het iets te hard maar ik ben verwend door McLaren met zijn hydraulische sportvering: gewoon niet te kloppen in normal stand, zacht als een bmw 3 reeks en eens je sport of track gaat, strak als een 911.
          De vering van de nieuwe Vantage is allesinds zachter dan de oudere V12 Vantage. Een P911 in normal stand is zachter, maar het chassis van de Vantage lijkt me meer op te vangen en daarom blijft het allemaal comfortabel en vooral aangenaam sportief.

          Prestaties: uiteraard met 500pk en bijna 600nm mag je wel wat verwachten en dat wordt ook geleverd. Vanaf 1500 rpm is al dat koppel al beschikbaar dus op elk moment kan je optrekken en doortrekken. Echter het feest mindert wat na 6000rpm. Ik had graag wat meer agressiviteit en trek gevoeld tot 7500rpm met wat kabaal erbij Niet met deze motor maar je krijgt wel je power veel vroeger.
          Ik heb eens kunnen doortrekken vanuit 40km/u tot 130 (en meer, euh...) en ja dat koppel voel je goed en het is zeer leuk met die sound erbij, maar ik ben iets heviger 'gewend' dus voor mij was het goed tot zeer goed, maar ik kreeg er geen schrik of kippenvel van, dus niet fantastisch.

          Schakelen: zoals de testrijder me zei, best of both worlds: je hebt de Sport ZF bak die zo vlot en zacht kan schakelen, terwijl die toch snel genoeg schakelt eens je sportief wil gaan. Dit is beter dan sommige dual clutch versies, beter dan McLaren en beter dan PDK bij kalm rijden, maar je verliest iets aan schakelsnelheid of je hebt minder die klop zoals bij PDK bij schakelen op hoog toerental. Wederem de sport ZF past perfect bij het karakter van deze wagen.

          Vergelijking:
          Tegenover een 911 Turbo, geen twijfel dat ik voor de Vantage zou gaan, de looks, de sound, de rijervaring liggen hoger, maar de prijs ook en misschien hoort dat bij de exclusiviteit van Aston Martin
          Tegenover een Merc AMG GTs, geen twijfel de Vantage, gewoon de looks tenzij een GT-R versie.
          Tegenover een Mclaren, geen twijfel een McLaren

          Toch wel een prachtige sportwagen, knap werk van AML!
          Last edited by ; 14/05/2018, 19:32.

          Comment


          • #25
            Foto's via tinypic uploaden.

            Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
              Foto's via tinypic uploaden.

              Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
              merci voor de tip! done

              Comment


              • #27
                Ik kan gewoon niet wennen aan die snuit. Verkloot imo de hele wagen.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Ik kan gewoon niet wennen aan die snuit. Verkloot imo de hele wagen.
                  Ik ook niet...tot dit weekend en ik hem in het echt zag. Geen enkele foto doet hem eer aan.

                  Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                  Comment


                  • #29
                    Ik vind de neus net heel knap.
                    OO 00 OO

                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                    Comment


                    • #30
                      ASTON MARTIN VANTAGE S GESNAPT


                      Een nieuwe Aston Martin Vantage tegen het lijf lopen is altijd bijzonder, maar als dat op de oprit van Aston Martins testcentrum bij de Nürburgring gebeurt is het zaak om extra op te letten.

                      Op het eerste gezicht is er bar weinig aan de hand met deze Aston Martin Vantage, maar er is één belangrijk verschil met de auto die enkele maanden geleden werd onthuld. In plaats van één uitlaat aan elke kant beschikt deze auto namelijk over twee exemplaren. Dat detail is het enige waaraan te zien is dat het hier niet om een reguliere Vantage, maar om de nipt snellere Vantage S gaat. Verwacht geen al te groot spektakel, want de S-versies zijn altijd tamelijk mild. Met enkele tientallen pk's erbij kruipt de normaliter 510 pk sterke Vantage richting de 550 stuks. De AMG-V8 is in de standaard auto al goed voor een 0-100-tijd van 3,6 seconden, groot zal het verschil dan ook niet zijn.

                      Gedurende het lange leven van de vorige Aston Martin ( V8 ) Vantage kwamen er steeds heftiger versies en de kans is groot dat dat ook bij de nieuwe generatie gaat gebeuren. Nog krachtiger V8-varianten of zelfs versies met een V12, zoals de 'oude' V12 Vantage en V12 Vantage S, zijn dan ook niet uit te sluiten. Voordat het zover is, maken we ook nog kennis met een open Roadster.







                      Last edited by Jocar; 20/08/2018, 10:22.
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #31




                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #32
                          Prachtige kar!
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #33
                            Vantage S?
                            is dit niet gewoon de standaard Vantage met de sportuitslagen optie, die heeft namelijk aan beide zijden een dubbele uitlaat...

                            Comment


                            • #34
                              Rij-impressie: ASTON MARTIN VANTAGE

                              Het samenspel tussen Mercedes-Benz en Aston Martin bereikt met de nieuwe Vantage een hoogtepunt. De Brit weet Duitse techniek en Engelse stijl perfect te combineren, met een fabelachtige auto als resultaat.


                              Je hebt grote schoenen te vullen als je als designer de opvolger van de Vantagemoet tekenen. Die auto is samen met de bijna identiek gelijnde DB9 vaak uitgeroepen tot een van de mooiste ter wereld. Niemand minder dan Henrik Fiskerstond aan de basis van deze auto's, die tot in de eeuwigheid op ieders netvlies zullen blijven staan. "Hoe nu verder?", vroegen we aan Sam Holgate, hoofd exterieurdesign van de nieuwe auto. Met zijn 30 jaar is hij nog jong, maar evengoed al verantwoordelijk voor het uiterlijk van deze Vantage én Bond-auto DB10, die als designstudie diende voor de nieuwe sportwagen. "Het karakter van de auto moest duidelijker te zien zijn dan bij de vorige generatie", zegt hij. "De DB9 en de vorige Vantage leken erg veel op elkaar; dat wilden we met de DB11 en de nieuwe Vantage bewust vermijden.
                              De DB11 is een GT, de Vantage een echte sportwagen, waarmee je een 911 of Lamborghini op de hielen wilt zitten. Dat moet op slag duidelijk zijn als je ernaar kijkt."

                              Die missie is in elk geval geslaagd, want de nieuwe Vantage is een behoorlijk explosief apparaat om te zien. Hij heeft de smalle priemende lampen van de DB10 gekregen en de grote grille die meteen overloopt in de splitter, net als bij de limited edition Aston Martin Vulcan. Achterop zien we een kleine opstaande spoilerlip en een gigantische diffuser, in plaats van de geïntegreerde aerodynamica van de DB11. Hij doet qua agressie nu al niet onder voor de GT8-versie van het uitgaande model; dat belooft wat voor toekomstige versies.

                              De binnenkant is een oase van leer en alcantara, met aluminium en carbon delen om het geheel aan te kleden. Je wordt flink ingebouwd door de forse middentunnel, waarop de grote startknop priemt. Dankzij de samenwerking met Mercedes zien we een aantal bekende zaken, waaronder de ruitenwisserstengel en het multimediasysteem inclusief de bedieningselementen daarvoor. Gezien de gebrekkige multimedia die je in sommige supercars vindt, is dat een prima zet van Aston Martin.



                              DUITSE MOTOR

                              De stoelen staan perfect en achter het stuur vind je flippers om de achttraps automaat te bedienen. Die automaat kennen we uit een hoop andere modellen, maar het is voor het eerst dat hij is gekoppeld aan de bekende 4,0-liter AMG-turbomotor van Mercedes. Deze motorlevering is de basis van de nieuwe samenwerking van Aston Martin met Mercedes-AMG. Het turboblok geeft de Aston Martin 510 pk en een vernietigende 680 Nm aan koppel. Dat levert een topsnelheid van 314 km/h en een 0-100 tijd van 3,6 seconden op. De Vantage is enorm veel sneller dan zijn voorganger met een atmosferische V8. Die auto concurreerde met een 911 Carrera, al dan niet in S-trim, maar deze Aston zit duidelijk in het vaar- water van de 911 Turbo. Niet alleen qua snelheid, maar ook qua handling, zo ontdekken we op het circuit van Portimão.

                              Op zeer hoge snelheid zorgt de downforce voor grip en het onderstel biedt merkbaar meer rust dan bijvoorbeeld de Jaguar F-type R. Op de openbare weg vertaalt zich dat in een vlijmscherpe sportwagen, die zich met dank aan de perfecte gewichtsverdeling erg goed laat plaatsen. Er is bijna geen onderstuur; overstuur is er enkel als je niet gedoseerd op je gas gaat. De kont is vervolgens wel prachtig op te vangen of naar wens in een rokende drift te houden. Liever niet dwarsgaan? Dan is shortshiften een oplossing.

                              Net als in Mercedessen met deze motor merk je aan de snelle gasrespons nauwelijks dat er turbo's aanwezig zijn. Slechts massa's kracht die de auto voorwaarts stuwen, waarbij de motor graag toeren maakt en er ondanks het vroeg leverbare koppel bovenin flink wat kracht verborgen zit. Intussen rijdt de auto met voldoende comfort door dorpjes voor het betere flaneerwerk. De Comfort-stand van de DB11 is verdwenen, boven de Sport en Sport Plus-stand krijg je er wel een Track-stand bij. Evengoed valt er dagelijks net zo goed met deze auto te leven als met een gemid- delde Porsche 911.

                              De motor is dan wel van Mercedes, maar Aston Martin heeft de kalibratie van de motorsoftware zelf uitgevoerd. Met als meest opvallend resultaat dat hij merkbaar anders klinkt dan in AMG's. Die laatste hebben meer het geluid van een heftige muscle-car, terwijl de Vantage iets meer klinkt als een performance-car. In volume doen ze niet voor elkaar onder, maar het is een subtiele verandering, die de Vantage een mooi eigen karakter geeft. Ondanks de gedeelde aandrijflijn is het door zijn onder- stel en lichte directe besturing een heel andere auto dan de AMG GTC van Mercedes; hij voelt wat lichtvoetiger aan. Logisch wellicht, hij weegt 100 kilo minder. In dat volle 911 Turbo-segment waar ook concurrenten als de Audi R8en McLaren 570S hun ding doen, knalt de nieuwe Vantage werkelijk binnen als een kanon. Het model maakt qua scherpte en bruutheid een forse stap voorwaarts ten opzichte van zijn voorganger, terwijl hij in design en aanwezigheid een echte Aston is. Het design is wellicht wat minder tijdloos en verfijnd, maar volgens de Engelsen past dat bij de tijdgeest, waarmee ze misschien een punt hebben. In deze Instagram-tijden doet stoer het goed. Dat hij waanzinnig rijdt, maakt hem af. Well done, ladies and gentlemen.

                              OORDEEL

                              • +AMG-motor perfect voor deze auto
                              • +Bruut en scherp
                              • -Design minder tijdloos dan bij zijn voorganger
                              • -Fors aan de prijs







                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #35






                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #36
                                  LICHTER ÉN MET HANDBAK!

                                  ASTON MARTIN VANTAGE AMR ONTHULD

                                  Aston Martin heeft een AMR-versie van de Vantage gepresenteerd. De auto is niet alleen lichter dan het origineel, maar heeft ook nog eens een handgeschakelde transmissie in plaats van een automaat!

                                  Eind 2017 maakte de wereld kennis met de huidige Vantage, een auto met een 510 pk en 685 Nm krachtige 4.0 V8 van Mercedes-AMG in zijn neus. Die achtcilinder was tot op heden altijd gekoppeld aan een achttraps automaat van ZF, maar dat verandert nu. Aston Martin komt namelijk met een sportiever ingestelde AMR-versie op de proppen, een variant die lichter en ook nog eens over een handbak beschikt.

                                  Die handbak is een exemplaar dat door Graziano is ontwikkeld, maar het is er niet zomaar eentje. Naast het feit dat de verzetten zijn ingedeeld volgens het dog-leg-principe (de tweede en derde versnelling zitten dus tegenover elkaar), is het ook nog eens een transmissie met zeven versnellingen. Wie die bak kundig bedient, moet de Vantage AMR in 4 tellen aan een snelheid van 100 km/h kunnen helpen. De reguliere Vantage, met automaat, is met een sprinttijd van 3,6 tellen overigens iets sneller. Leuk weetje: de transmissie is uitgerust met wat Aston Martin 'AMSHIFT' noemt, een systeem waarmee de auto in staat is de uit de motorsport bekende 'heel and toe'-techniek te simuleren. De Vantage AMR is 95 kilo lichter dan het origineel.

                                  De V8 levert in de AMR-versie ook 510 pk, maar het maximumkoppel ligt met 625 Nm lager dan in de variant met automaat. De topsnelheid is met 314 km/h onveranderd. Wel krijgt de AMR-versie een nieuw sperdifferentieel. De AMR komt beschikbaar in een oplage van slechts 200 stuks. 141 daarvan zijn Sabrio Blauw, Onyx Black, China Grey of White Stone gespoten. De laatste 59 stuks zijn uitgevoerd als 'Vantage 59', een versie waarmee Aston Martin viert dat het in 1959, dit jaar 60 jaar geleden, de 24 Uur van Le Mans won.


















                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                    Eind 2017 maakte de wereld kennis met de huidige Vantage, een auto met een 510 pk en 685 Nm krachtige 4.0 V8 van Mercedes-AMG in zijn neus. Die achtcilinder was tot op heden altijd gekoppeld aan een achttraps automaat van ZF, maar dat verandert nu.
                                    straf dat ze de amg motor aan een zf-8 koppelen, en niet de amg speedshift...ik zou denken dat dat 1 geheel is

                                    Comment


                                    • #38
                                      VANTAGE ROADSTER KOMT IN DE LENTE

                                      ASTON MARTIN LAAT VANTAGE ROADSTER ZIEN

                                      Aston Martin laat op zijn sociale kanalen al een afbeelding zien van de Vantage Roadster, de opengewerkte variant van de Vantage die komende lente zijn kap officieel voor zijn klanten opent.

                                      De vorig jaar op de markt gebrachte Vantage krijgt een reeks derivaten en één daarvan is een volledige carrosserievariant. De Vantage komt net als zijn voorganger V8 Vantage als Roadster op de markt. Die opengewerkte versie arriveert in de lente van 2020, maar Aston Martin laat 'm nu al zien.

                                      Net als de dichte Vantage krijgt de Vantage Roadster een van AMG afkomstige 4,0-liter biturbo V8 onder de kap, een machine die net als in grote broer DB11 goed is voor 510 pk en 685 Nm koppel. De dichte Vantage sprint daarmee in 3,6 tellen naar 100 km/h. De Roadster legt door zijn constructie meer kilo's in de schaal dan de 1.530 kilo wegende Coupé en dus neemt de 0-100-sprint iets meer tijd in beslag. We verwachten op termijn ook een AMR-variant van de Roadster én wellicht volgt er nog een krachtigere S-variant.


                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #39
                                        Wat is dat een mislukking tov zijn voorganger.

                                        Comment


                                        • #40

                                          edit.
                                          Last edited by Jocar; 18/08/2020, 09:34.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X