Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Infiniti QX50 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Infiniti QX50 (2018)

    DÍT IS DE NIEUWE INFINITI QX50

    MET VARIABELE COMPRESSIE!

    We hadden de onthulling pas volgende week verwacht tijdens de Los Angeles Auto Show, maar Infiniti heeft besloten nu al het doek te trekken van de nieuwe QX50.

    De nieuwe QX50 is volgens Infiniti zijn meest geavanceerde auto ooit. Dat lijkt in dit geval meer te zijn dan slechts fraaie marketingtaal. De cross-over is namelijk de eerste auto van het merk - en van zijn concern - dat met een krachtbron met variabele compressie op de prijslijsten komt te staan. Het werd overigens wel tijd dat Infiniti een nieuwe QX50 naar voren zou schuiven. De huidige QX50 stamt in de basis al uit 2007, het jaar waarin de auto als EX op de markt kwam.

    Om maar met de krachtbron te beginnen: Infiniti hangt een 2,0-liter grote geblazen viercilinder in het vooronder van de QX50, een blok dat 272 pk en 380 Nm krachtig is en zijn vermogen naar een CVT-transmissie stuurt. De auto is de eerste productieauto ter wereld die een blok met variabele compressieverhouding op de markt komt. Hierbij wordt de normaal gesproken vaste verhouding tussen het slagvolume en de inhoud van de verbrandingskamers automatische aangepast aan de actuele situatie.

    Wie het gaspedaal bijzonder enthousiast intrapt, moet in 6,4 tellen naar een snelheid van 100 km/h kunnen sprinten. De topsnelheid ligt op 230 km/h. Deze cijfers gelden voor de vierwielaangedreven variant. Wie de QX50 met voorwielaandrijving bestelt, moet genoegen nemen met een zeer acceptabele sprinttijd van 6,7 tellen. Het gemiddeld verbruik van de vierwielaangedreven smaak moet volgens de Amerikaanse meetcyclus op 9 l/100 km liggen. Voor de voorwielaangedreven variant ligt die waarde op 8,7 l/100 km. Volgens Infiniti is de auto met deze krachtbron zo'n 35 procent zuiniger dan z'n van een V6 uitgeruste voorganger.

    Groter

    De compleet nieuwe QX50meet 4,69 meter in de lengte, is 1,9 meter breed en 1,68 meter hoog. Daarmee groeit de auto aan alle kanten behoorlijk. In de hoogte en breedte groeit de auto namelijk met zo'n tien centimeter. De nieuwe QX50 staat op een platform dat volgens zijn scheppers 23 procent stijver is dan de, overigens op leeftijd geraakte, basis van de vorige QX50. Infiniti's claim dat dit zijn meest geavanceerde auto ooit is, wordt ondersteund door de komst van ProPilot, een semi-autonoom systeem dat al in de Nissan Serena zit en spoedig ook in de Qashqai (en waarschijnlijk X-Trail) en in de nieuwe Leaf een plek krijgt. In de eerste helft van volgend jaar verschijnt de auto op de markt. Voorlopig moeten we het met deze foto van het vooraanzicht doen. Volgende week toont Infiniti hoogstwaarschijnlijk meer beelden.

    Variabele compressie

    Porsche maakte vorig jaar bekend te werken aan de techniek en in 2000 liet Saab in Genève zijn SVC-motorblok zien. Tot een productieversie heeft het nooit geleid. Nu gaat Infiniti echter met de primeur aan de haal.

    Bron: Autoweek

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Mooi! Weinig afwijking van de concept hieronder.



    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Inderdaad mooie SUV, zal echter wel een buitenbeentje blijven hier in Belgie.

      Comment


      • #4
        Vergis ik mij, of zie ik hier Mazda invloeden in het design?

        Verkoopspotentieel in België is quasi zero zonder diesel of hybride

        Comment


        • #5
          Eerder liet Infiniti al het vooraanzicht van de nieuwe QX50 zien. Nu is ook de rest van die innovatieve cross-over in beeld gebracht.

          Na een carrière van zo'n tien jaar mag de huidige QX50, een auto die zijn leven in 2007 begon als EX, met pensioen. Infinti heeft in die tien jaar absoluut niet stilgezeten. Deze volledig nieuwe QX50 verschijnt namelijk stevig bewapend met geavanceerde techniek op het SUV-strijdveld.

          Zo legt Infiniti een van turbokracht voorziene 272 pk en 380 Nm sterke 2,0-liter grote viercilinder in het vooronder van de QX50. Dat is niet baanbrekend, de motortechniek is dat echter wel. Met de vierpitter is de nieuwe QX50 namelijk de eerste productieauto ter wereld die met een blok met variabele compressieverhouding beschikbaar komt. Hierbij wordt de normaal gesproken vaste verhouding tussen het slagvolume en de inhoud van de verbrandingskamers automatisch aangepast aan de actuele situatie.

          Met zijn bijzondere hart sprint de QX50 in 6,4 tellen naar een snelheid van 100 km/h. Bij 230 km/h behoort het versnellen tot het verleden. Let wel: dit zijn cijfers van de vierwielaangedreven versie. De voorwielaangedreven smaak neemt 0,3 tellen langer de tijd om de 0-100-sprint af te leggen. Het gemiddeld verbruik van de vierwielaangedreven versie moet volgens de Amerikaanse meetcyclus op 9,0 l/100 km liggen. Voor de voorwielaangedreven variant ligt die waarde op 8,7 l/100 km. Volgens Infiniti is de auto met deze krachtbron zo'n 35 procent zuiniger dan z'n met een V6 uitgeruste voorganger.

          Voor het ontwerp van de QX50 blijft Infiniti duidelijk trouw aan de vormgeving van de QX50 Concept. De compleet nieuwe QX50 meet 4,69 meter in de lengte, is 1,9 meter breed en 1,68 meter hoog. Daarmee groeit de auto aan alle kanten behoorlijk. In de hoogte en breedte groeit de auto namelijk met zo'n tien centimeter. De nieuwe QX50 staat op een platform dat volgens zijn scheppers 23 procent stijver is dan de, overigens op leeftijd geraakte, basis van de vorige QX50. Infiniti's claim dat dit zijn meest geavanceerde auto ooit is, wordt ondersteund door de komst van ProPilot, een semi-autonoom systeem dat al in de Nissan Serena zit en spoedig ook in de Qashqai en in de nieuwe Leaf een plek krijgt. In de eerste helft van volgend jaar verschijnt de auto op de markt.












          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6








            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              interieur doet een beetje volvo-achtig aan
              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

              Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

              Comment


              • #8




                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9












                  More pics: www.netcarshow.com
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Schitterende auto! Spijtig dat je hier zo weinig Infiniti's tegenkomt.
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11










                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12






                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Ik vind het prachtige wagens! Deze presteert ook wel zeer goed. Maar was het niet zo dat hethuidige gamma redelijk zware motoren koppelt met electr ondersteuning en doorgaans op een voor de grootte van de motoren tot bescheiden prestaties kwam ? Ik meen me zoiets te herinner bij een coupé die ze hebben. Hoe verhouden de prijzen zich tov de Heilige drievuldigheid (dat is toch de richting die Infiniti uit wil hee ?)
                          Ongetwijfeld ook zeer betrouwbaar materiaal... ben voorstander!


                          Edit... ik verwarde met de Lexus bij nader inzicht
                          Last edited by THE GREEN HORNET; 19/05/2018, 01:56.

                          Comment


                          • #14
                            En een schitterend motor-concept... alleen vraag ik mij af of ik proefkonijn zal willen/durven spelen.
                            Hangt dus af van de waarborg die erop zal gegeven worden, maar dit zie ik wel als een mogelijke vervanger van mijn Q5.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten
                              Ik vind het prachtige wagens! Deze presteert ook wel zeer goed. Maar was het niet zo dat hethuidige gamma redelijk zware motoren koppelt met electr ondersteuning en doorgaans op een voor de grootte van de motoren tot bescheiden prestaties kwam ? Ik meen me zoiets te herinner bij een coupé die ze hebben. Hoe verhouden de prijzen zich tov de Heilige drievuldigheid (dat is toch de richting die Infiniti uit wil hee ?)
                              Ongetwijfeld ook zeer betrouwbaar materiaal... ben voorstander!


                              Edit... ik verwarde met de Lexus bij nader inzicht
                              Idem hier, ik vind dit ook prachtig en mag gerust met Lexus vergeleken worden. Begrijp ook niet goed dat het merk zich hier niet meer wil profileren ivg met Oost-Europa en de rest van de wereld.
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                Idem hier, ik vind dit ook prachtig en mag gerust met Lexus vergeleken worden. Begrijp ook niet goed dat het merk zich hier niet meer wil profileren ivg met Oost-Europa en de rest van de wereld.
                                Zijn eigenlijk toffe alternatieven voor de 3 Duitsers die nu met het grootste aantal in dit segment gaan lopen. Denk dat, mochten die hun netwerk wat aanpassen en de motoren over het algemeen tussen de 2.0 en de 3.0 houden (dat is denk het meest gangbare in dit segment) en daar nog een beetje electro bij verwerken...dat die echt wel voet aan wal kunnen krijgen. Vond dat Lexus hier 20 a 25 jaar geleden een stuk beter verkocht dan nu en Infiniti heeft ook een tijdje wat meer in de belangstelling gestaan zonder echte verkoopsaantallen. Maar er werd in de pers over geschreven en zo.
                                Ben ervan overtuigd dat hun produkten super betrouwbaar zijn. (misschien Lexus nog iets meer dan Infinti, maar 't zal kort bijeen liggen.

                                Comment


                                • #17
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment

                                  Working...
                                  X