Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes CLS-klasse (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes CLS-klasse (2018)

GELEKT: NIEUWE MERCEDES-BENZ CLS-KLASSE

GELIKTE CLS HOUDT HET NIET DROOG

Helaas voor Mercedes-Benz heeft het de volledig nieuwe CLS-klasse niet geheim weten te houden tot de onthulling die voor de Los Angeles Auto Show gepland stond.

Het Australische Motoring was blijkbaar zo enthousiast bij het zien van de foto's van de derde generatie CLS-klasse, dat het in een opwelling besloot een reeks foto's vast online te zetten.

Eerlijk is eerlijk: het uiterlijk van deze nieuwe CLS-klasse, die dus toch geen CLE-klasse gaat heten, is geen verrassing meer. Mercedes-Benz heeft middels een reeks teasers al heel wat van het uiterlijk van de auto vrijgegeven en ook de ingepakte exemplaren die de laatste maanden opdoken, lieten weinig meer aan de verbeelding over. De CLS-klasse is ook in zijn derde generatie weer een gelikt getekende 'vierdeurscoupé'. De achterzijde vertoont grote overeenkomsten met Mercedes' échte coupés als de C-, E- en S-klasse Coupé.

De nieuwe CLS-klasse zal profiteren van een behoorlijke gewichtsreductie, de E-klasse slankte immers zo'n 100 kilo af bij zijn generatiewissel. Liefhebbers van brute pk's kunnen uiteraard weer een AMG-variant verwachten. De terugkeer van de Shooting Brake lijkt wegens het marginale succes van die variant op losse schroeven te staan. Spoedig hebben we alle details én natuurlijk betere foto's!

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Dus het blijt CLS en geen CLE ?

Verwachte evolutie, nog steeds geen fan van de achterkant

Comment

pff die achterkant... weinig verrassend.
        MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

ik vind hem wel knap. de facelift van het eerste model blijft de mooiste maar kan deze zeker smaken.
          interieur mocht wel wat andere styling krijgen dan de E
          lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
            ik vind hem wel knap. de facelift van het eerste model blijft de mooiste maar kan deze zeker smaken.
            interieur mocht wel wat andere styling krijgen dan de E
            Idem hier, toch nog even betere foto's afwachten, die zijn voor zeer binnenkort.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DSB Bekijk Berichten
              Tot zelfs... banaal.
              freude am fahren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DSB
                Geen fan, Zijaanzicht is precies Cla.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Comment

Pooierbak in die uitvoering en wat een lelijk interieur.
                  Niet goed bezig bj merc.
                  Interieur v nieuwe a vond ik ook al niet geslaagd

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korre
                    Pooierbak in die uitvoering en wat een lelijk interieur.
                    Niet goed bezig bj merc.
                    Interieur v nieuwe a vond ik ook al niet geslaagd

Interieur valt wel mee, maar zonet nog eens naar foto's van de oude CLS gekeken en die is toch veel eleganter in zij/Achteraanzicht

Comment

op fb veel negatiefs te lezen over de nieuwe CLS... nogtans als je kijkt naar de vorm gaat deze veel meer terug naar het oorspronkelijke model dan naar de 2de generatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                        op fb veel negatiefs te lezen over de nieuwe CLS... nogtans als je kijkt naar de vorm gaat deze veel meer terug naar het oorspronkelijke model dan naar de 2de generatie.
                        FB, de referentie

Prachtige auto! Zet maar voor mijn deur

Comment

Ik vind elke versie van de CLS prachtig. Maar de mooiste vond ik de 2de generatie pfl.

Comment

Ga hem moeten beoordelen in het echt. De wansmaak (mat, lelijke pooiervelgen, getinte achterramen, ...) mag Mercedes echt achterwege laten...

Comment

Kleine vergelijking. Het is alleen voor de nieuwe nog wachten op mooiere kleuren en scherpere foto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar
                                Kleine vergelijking. Het is alleen voor de nieuwe nog wachten op mooiere kleuren en scherpere foto's.

De flanken en achterkant vd eerste generatie, de neus vd nieuwste

Comment

Op autoblog staat ne rode, heel ander zicht. Wel mooi zo.

Comment

Die middenste foto, welke generatie is dat ? Die ziet er het meest klassevol uit vind ik.

Comment

das de pre facelift van de 2de generatie. die koplampen vind ik echt niks en de typische zijkant van 2014-2016 is toch ook een stuk minder

Comment

OFFICIEEL: NIEUWE MERCEDES-BENZ CLS-KLASSE

STERKE DOSIS COUPÉ-DNA

De onthulling van de derde generatie CLS-klasse ging niet helemaal volgens verwachting. Gisterochtend verscheen de auto te vroeg op de kanalen en nu is het moment daar dat Mercedes-Benz zélf het digitale doek trekt van de volledig nieuwe CLS-klasse.

Bij het lekken van de eerste reeks foto's van deze nieuwe, derde generatie CLS-klasse, omschreven we het uiterlijk van de gelikt getekende (cW-waarde van 0,26) vierdeurssedan al als 'geen verrassing'. Dat geldt vanavond natuurlijk des te meer, al is het aanvullend beeldmateriaal natuurlijk altijd van harte welkom. Gelukkig hebben we nu ook alle officiële ins- en outs van de auto te pakken die momenteel met veel bombarie op de beursvloer van Los Angeles debuteert.

Mercedes-Benz zet de CLS-klasse net als voorheen in de markt als een vierdeurscoupé, al betreft het modeltechnisch natuurlijk een sedan. Mercedes-Benz heeft meer dan ooit zijn best gedaan om de CLS-klasse toe te voegen aan zijn coupéfamilie, een groep waar de C-, E- en S-klasse Coupé deel van uitmaken. De achterzijde vertoont met zijn platte, brede achterlichten overeenkomsten met de bilpartijen van reeds genoemde coupés. Aan de voorzijde nemen we kleine, puntige kijkers die we voor het eerst op een designstudie tegenkwamen en die straks ook op de nieuwe A-klasse verschijnen. De bagageruimte meet net als voorheen 520 liter.

Het interieur is helemaal Mercedes-Benz anno nu. De CLS-klasse krijgt een zeer breed, uit digitale displays bestaand instrumentarium dat tevens dienst doet als infotainmentscherm. De uit twee 12,3-inch metende HD-schermen bestaande unit is wel optioneel. Chroomkleurige, ronde ventilatieroosters, ambianceverlichting en ogenschijnlijk fraai gestikt leer: hier houd je het als CLS-klant wel even vol.

Deze nieuwe CLS is de eerste Mercedes-Benz met een boordspanning van 48 volt. Een auto voor grootverbruikers dus. Mercedes-Benz brengt een CLS 450 met een nieuwe 3,0-liter grote zes-in-lijn in het vooronder. Het blok levert 360 pk en 500 Nm. Bijzonder is dat het blok EQ Boost-techniek aan boord heeft, een kleine elektromotor die de verbrandingsmotor tijdens het accelereren kortstondig kan bijstaan. In deze boost-modus profiteert de CLS 450 van 22 pk en 250 Nm extra kracht. Ook stelt Mercedes-Benz twee andere zes-in-lijns beschikbaar: de 285 pk en 600 Nm sterke 2,9 liter grote 350d en de 340 pk en 700 Nm sterke variant van die 2,9-liter grote zescilinder in de 400d. Alle drie de genoemde blokken sturen hun vermogen naar alle vier de wielen (4Matic).

De standaarduitrusting van de CLS-klasse bestaat onder andere uit LED-koplampen, 18-inch lichtmetalen wielen, Lane Keeping Assist, Speed Limit Assist, een 12,3-inch groot infotainmentscherm en sfeerverlichting mét verlichte ventilatieroosters. Ook maakt de CLS-klasse kennis met Air Body Control en Energizing Comfort Control, een systeem waarin de instellingen van klimaatregeling, stoelmassage, sfeerverlichting en parfumering aan elkaar gelinkt zijn en waarin programma's gezet kunnen worden.

De terugkeer van de Shooting Brake lijkt wegens het marginale succes van die variant op losse schroeven te staan.

Comment

Working...
                                        X