CLS SB was vele malen mooier. Nog steeds één van mijn favoriete modellen in hun gamma. Alweer een gemiste kans.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes CLS-klasse (2018)
Collapse
X
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenCLS SB was vele malen mooier. Nog steeds één van mijn favoriete modellen in hun gamma. Alweer een gemiste kans.
MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenCLS SB was vele malen mooier. Nog steeds één van mijn favoriete modellen in hun gamma. Alweer een gemiste kans.
Comment
-
Rij-impressie: MERCEDES-BENZ CLS 53 AMG 4MATIC+
HYBRIDE AMG!
Nu Mercedes nieuwe zescilinder lijnmotoren heeft, kon een opvolger voor de V6 43 AMG niet uitblijven. Die 53 AMG debuteert in de nieuwe CLS. Wat heeft de 3,0-liter met turbo, elektrische compressor én elektrische hulpmotor in zijn mars?
Ja, je leest het goed, deze AMG is een hybride. Een soort van, in elk geval. De toch al potente aandrijflijn is namelijk voorzien van een starterdynamo die 22 pk en 250 Nm levert. Zijn kracht geeft hij af tijdens het accelereren, terwijl de remenergie wordt omgezet naar stroom voor de batterij van het 48-volt-boordnet. Meer daadkracht, minder uitstoot, dat was de insteek. In die opzet is Mercedes zeker geslaagd, de gretigheid waarmee deze motor op het gas reageert, is behoorlijk verslavend. De bekende automaat met negen verzetten is anders geprogrammeerd en is – zeker in de Sport-stand – heel goed bij de les. En dat maakt deze drieliter zesinlijn potenter dan de 5,0-liter V8 uit de eerste CLS 500. Of hij in de praktijk echt heel veel zuiniger is, valt nog te bezien, want al die pk's komen natuurlijk niet uit de lucht vallen.
TOPKLASSE ONDERSTEL
Niet alleen qua stuwkracht word je enorm verwend in de CLS 53 AMG, ook in akoestisch opzicht weet hij te plezieren. Dat is weliswaar deels via de luidsprekers, maar het klinkt goed. Zo heeft de omgeving er geen last van en heb jij volop lol, ook al komt er uit de vier uitlaatpijpen een meer dan behoorlijke roffel. De besturing en de onderstelafstemming zijn ook anders en dat merk je direct als je net in de normale CLS hebt gereden. Het zeer fijne, met nappaleer beklede AMG-stuur ligt perfect in de hand. Ook anders is het 4WD-systeem, dat hier de naam 4Matic+ draagt. Je kunt eveneens voor alleen maar achterwielaandrijving kiezen.
De 53 AMG heeft standaard luchtvering die met een druk op te knop tot een sportonderstel is in te stellen en de vier grote composietremschijven zijn zeer goed op hun taak berekend, merken we tijdens het rijden door het Spaanse berglandschap. Ook al ben je met meer dan twee ton op pad, je ervaart dat niet zo. Dat heeft te maken met het surplus aan vermogen en de spontane gasrespons, de geweldige remmen en niet in de laatste plaats de directe besturing en de wijze waarop het onderstel die commando's opvolgt. En heb je even geen zin om hard te gaan, dan kies je voor de Comfort-modus en ineens rijd je dan in een weldadige vierdeurscoupé. Desnoods een beetje autonoom, als je voor het uitgebreide rijassistentiepakket hebt gekozen.
OORDEEL- +Geweldige aandrijflijn
- +Geweldige rijeigenschappen
- -Krap achterin
- -Matig zicht rondom
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten. nu ja voor mij is audi in het algemeen een klasse lager dan mercedes en BMW
Nu deze lichting Audi's staan mij niet aan, maar om ze onder de andere twee te plaatsen qua klasse is wel een brug te ver.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Comment
-
je hebt gelijk, ik neem mijn woorden terug. de wereld is een stuk groter dan mijn omgeving/ervaring natuurlijk.
feit blijft wel dat ik een A7 totaal niet als concurrent voor de CLS zie. sedan vs sportback... :/lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichteneen A7 komt totaal niet in de buurt van de CLS imo. nu ja voor mij is audi in het algemeen een klasse lager dan mercedes en BMW
In de huidige autogids staat vergelijkende test
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk BerichtenDe vorige generaties CLS vond ik echt knap, de nieuwe is echt mijn ding niet meer... Qua afwerking denk ik dat de A7 beter is dan de CLS?
In de huidige autogids staat vergelijkende testEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
das voor elke markt regio verschillend. mercedes lijkt trouwens de VW toer op te gaan door per locale regio 1 dealer toe te wijzen voor de import/aankoop en alle andere dealers moeten via die dealer wagens bestellen.lets have some more member berries
Comment
-
Testje: MERCEDES-BENZ CLS 400D 4MATIC
Met de CLS sneed Mercedes-Benz in 2004 een nieuw segment aan. Een coupé-achtige sportsedan was toen nog zeldzaam, maar inmiddels razend populair. Onlangs presenteerde Mercedes de derde generatie CLS.
Toen Mercedes-Benz in 2004 de concept-car Vision CLS als productiemodel op de markt bracht, was een vierdeurscoupé nog iets heel bijzonders. In hoeverre de CLS op dit vlak een echte pionier was, hangt sterk af van hoe streng je het begrip vierdeurs coupé definieert, maar zeker is dat de auto een omstreden nekkendraaier was. De legende wil dat Mercedes de Vision CLS puur als studiemodel had bedacht en dat het na de laaiend enthousiaste reacties op de onthulling op de IAA 2003 besloot om hem in productie te nemen. Dat verhaal kunnen we echter ontkrachten. Mercedes had wel degelijk serieuze plannen met de auto en de geschiedenis heeft geleerd dat dit een verstandige koers was. Andere merken volgden met dit soort coupé-achtige limousines en de CLS is inmiddels aan zijn derde leven begonnen. De wereld heeft inmiddels dus wel kunnen wennen aan – of leren houden van – het concept. Daar staat tegenover dat anno 2018, anders dan in 2004, de keuze in het CLS-segment reuze is.
Straalmotoren
Evolutie lijkt bij dit segment te horen, want de CLS is door de jaren maar heel behoedzaam veranderd, net als bijvoorbeeld e Audi A7 Sportback. Het boogvormige zijaanzicht met de lage, gedrongen raampartij is gebleven en dat geeft de CLS iets ufo-achtigs. De forse grille en scherpe koplampen symboliseren de sportieve opzet van de auto en dat geldt ook voor de ranke achterkant met spits naar binnen toelopende lichtunits. Opvallend aan de buitenkant is hoe mooi alle sensoren en camera’s voor de hulpsystemen zijn weggewerkt in voorruit en logo.
In het interieur trekt het enorme scherm de aandacht. Het bestaat in feite uit twee schermen, maar dat is knap verborgen. Hiermee gaat de CLS netjes mee in de nieuwe lijn van Mercedes op dit gebied. Anders dan Audi heeft Mercedes een redelijk deel van de fysieke knoppen behouden en dat deed het met smaak, in dit geval met aluminium tuimelschakelaars. Dat alles is in deze uitvoering gevat in grote lappen koolstofvezel en prachtig leer. De op straalmotoren geïnspireerde ventilatieroosters worden van binnenuit verlicht. Leuk voor de gadgetfreaks: de kleur van die verlichting is niet alleen zelf in te stellen, hij verandert ook even op het moment dat je de temperatuur wijzigt. Blauw als je het kouder wilt, rood als je het vuur opstookt. De belangrijkste functies van het infotainmentsysteem zijn als vanouds onder een grote draaiknop bij je rechter elleboog te vinden. Daarboven is een groot opbergvak dat zijn bestaansrecht ontleent aan het feit dat de bediening van de automaat met een hendel aan de stuurkolom geschiedt. De stoelen zijn breed en royaal en je zit er lekker laag.
Op de achterbank van de CLS merk je wel meteen dat dit een coupé is. De beenruimte is er maar matig.. Anders dan bij de eerdere generaties is de nieuwe CLS een vijfzitter. Met 520 liter is de bagageruimte niet heel klein, maar door het vierdeursconcept ook niet zo goed toegankelijk. Een in delen neerklapbare achterbank is leverbaar, zij het tegen meerprijs.
Lijnmotoren terug
De CLS is een mild-hybrid; EQ Boost noemen ze dat bij Mercedes-Benz. Hij heeft nieuwe motoren en voor deze 400d betekent dat een zescilinder lijnmotor met 340 pk en 700 Nm. Een zes-in-lijn? Jawel, na twee decennia V6’en is het roer om en heeft Mercedes ze weer ‘op een rijtje’. Daar zal het merk vast geen spijt van hebben, want de loop van deze motor is prachtig. Dat hoor je stationair al en met het klimmen van het toerental wordt dat alleen maar beter. Het is een heerlijk soepele machine met een zijdezachte, sequentiële negentrapsautomaat. Wat betreft het weggedrag lijkt de CLS vooral comfortabel, maar bij meer stuuruitslag voel je de weerstand snel toenemen en wordt het allemaal wat communicatiever. Om hem onderstuurd te krijgen, moet je de CLS flink afbeulen. Zodra je je agressie kwijt bent en het weer rechtdoor gaat, is het gevoel van de rust die weerkeert des te opvallender.
SPECIFICATIES
Brandstof diesel Motor 6-cil. in lijn Cilinderinhoud 2.925 cc Maximaal vermogen 250 kW / 340 pk bij 0 tpm Maximaal koppel 700 Nm bij 1.200 tpm Lengte / breedte / hoogte 4.988 mm / 1.890 mm / 1.435 mm Wielbasis 2.939 mm Massa leeg 1.835 kg Laadvermogen 710 kg Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.900 kg / 750 kg Banden 245/45R18 Topsnelheid 250 km/h Acceleratie 0-100 km/h 4,9 s (fabrieksopgave: 5,0 s) Acceleratie 50-80 km/h in D 1,6 s Acceleratie 80-120 km/h in D 3,3s Brandstofverbruik (fabrieksopgave: 5,6 l/100km) CO2-uitstoot 151 g/km
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Vanaf nu in China verkrijgbaar met een 1,5 L, CLS 260.
CLS mit winzigem Motor
In China gibt es den Mercedes CLS jetzt in einer neuen Einstiegsversion. Als CLS 260 sitzt ein süßer 1,5-Liter-Vierzylinder unter der Haube.
Mehr Schein als Sein: In China gibt es den Mercedes CLS jetzt mit einem extrem kleinen Motor. Nur 1,5 Liter Hubraum hat das Aggregat zur Verfügung, um das Oberklasse-Coupé vom Fleck zu bewegen – aber immerhin noch vier Zylinder und Mildhybrid-Unterstützung. Mit Neungang-Automatik, Hinterradantrieb, 184 PS und 280 Nm benötigt der CLS 260 gemütliche 8,7 Sekunden, um von 0 auf 100 km/h zu gelangen. Optisch bleibt das Coupé auch mit dieser dürftigen Motorisierung innen wie außen elegant und sportlich. Und auch der Preis von 576.800 Yuan (etwa 75.250 Euro) ist gesalzen. Aber ist das noch oberklassig? Doch: Mercedes hat einen guten Grund den CLS in China in dieser Einstiegsvariante anzubieten. Dort werden Motoren mit mehr als 1,5 Litern Hubraum mit höheren Steuern belegt.
Bron: Autobild
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment