edit
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes CLS-klasse (2018)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmeer van dit...
...een gemoedelijke 8.7 naar de 100
Zal ook hier nog wel verkrijgbaar worden.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenbenieuwd, wel raar naam-getal voor eu, waar een e200 een overdaad van 197pk heeft
CLS150 gaat ook moeilijk hé. Hoewel, ik zou daar niet mee inzitten en je kunt trouwens ook nog altijd de enige gratis MB optie gebruikenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Nostalgie hé, die 260
je kunt trouwens ook nog altijd de enige gratis MB optie gebruiken
àl mijn basisbenzen hadden hun logo, de 260e was en de 350 nu zijn eigenlijk de enige boven de basis
230ce clk200 slk200k 280s 260se...allemaal minimum minimorum
...er is nog nooit een e-klasse of hun voorlopers onder de 200 gegaan
Comment
-
DOWNSIZEN 2.0
MERCEDES-BENZ CLS MET BESCHEIDEN 1.5
Een Mercedes-Benz CLS met een bescheiden 1.5 in de neus? Moet gewoon kunnen. In China is namelijk de CLS 260 als nieuwe basisversie van de gelikt gelijnde vierdeurs aan de leveringslijst toegevoegd.
Mercedes-Benz heeft in China een nieuwe motorversie op de prijslijst van de CLS gezet: de 260. Die nieuwe instapversie heeft een benzinemotor als krachtcentrale die je in eerste instantie niet in het model verwacht. Onder de kap van de CLS 260 ligt namelijk de bekende 1,5 liter grote viercilinder die Mercedes-Benz onder meer meer in zijn compactere modellen levert.
De geblazen 1.5 levert in de CLS 184 pk en 280 Nm koppel. Hoewel dat wat karig klinkt, is de bijna 5 meter lange vierdeurs daarmee in staat om in 8,7 seconden naar 100 km/h te schieten terwijl het versnellen volgens de Chinese gegevens pas ophoudt als de 250 km/h is bereikt. Het gemiddeld verbruik moet, vastgesteld volgens de niet erg nauwkeurige NEDC-methode, op 7,2 l/100 liggen. De 184 pk sterke CLS 260 is een stuk minder potent dan de basisversie van de CLS die Mercedes-Benz in Nederland aanbiedt. Bij ons is de CLS 350 de instapper, een benzineversie met een 299 pk en 400 Nm sterke 2.0 viercilinder onder de kap. In China heeft Mercedes-Benz tussen de 260 en de 350 nog de 258 pk sterke CLS 300 staan.
Slecht nieuws voor wie in Nederland graag een CLS wil en voldoende heeft aan de bescheiden CLS 260: uit navraag bij Mercedes-Benz blijkt dat deze motorversie er in ons land niet komt. De vanafprijs van de CLS 260 ligt in China op omgerekend net geen €75.000. De CLS 300 die er een stapje boven staat, wisselt in het land vanaf zo'n €83.000 van eigenaar.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenWie wil hier zo'n auto met zo een klein moteurke. ? (buiten bobo )
20 jaar geleden was een Audi A6 TDI met 110pk toch ook een vlotte wagen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenWie wil hier zo'n auto met zo een klein moteurke. ? (buiten bobo )Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenWie wil hier zo'n auto met zo een klein moteurke. ? (buiten bobo )
we hebben als 1e auto een Espace-ke met 1600 dieseltje en 160pk/340nM. Ruim vlot genoeg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
'k Zou er ook geen probleem met hebben, heeft toch meer dan 180pk
20 jaar geleden was een Audi A6 TDI met 110pk toch ook een vlotte wagen
Comment
Comment