Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lamborghini Urus (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lamborghini Urus (2018)

Lamborghini has officially re-entered the SUV sector, as their brand new, high-performance Urus SUV looks ready slay any and all opponents in its segment.

According to Lamborghini, the Urus' 4.0-liter twin turbo V8 engine will help it fit in perfectly alongside the Aventador and the Gallardo, and based on sheer numbers alone, it's easy to understand why.

With 641 HP and 627 lb-ft (850 Nm) of torque at its disposal, the Lamborghini Urus is able to hit 62 mph (100 km/h) in 3.6 seconds, 124 mph (200 km/h) in 12.8 seconds, and a top speed of 190 mph (305 km/h).

In order to achieve a performance-oriented center of gravity, Lamborghini mounted the Urus' turbocharged engine low, while also placing the central turbocharger near the combustion chambers, thus enhancing engine response.

Bron: www.carscoops.com

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Wow!

Comment

VERLOSSING: DÍT IS DE LAMBORGHINI URUS!

650 PK EN 850 NM VOOR LAMBO-SUV

In 2012 maakten we tijdens de Beijing Auto Show in China kennis met de Urus Concept, een studiemodel waarmee Lamborghini een duidelijk signaal afgaf: wij komen met een SUV. Ruim vijf jaar later is dít de productieversie. Het wachten waard!

De Lamborghini-familie, die nu uit de Huracán en de Aventador bestaat, wordt uitgebreid met de snelste SUV van autoland: de Urus. De extravagante SUV heeft die titel te danken aan de 4,0 liter grote biturbo-V8 die in de imposante neus is gehuisvest, een blok dat 650 pk en 850 Nm via een achttrapsautomaat over alle vier de wielen verdeelt. Standaard gaat veertig procent van het vermogen gaat naar de vooras, het gros wordt losgelaten op de achteras.

Met deze beul van een achtcilinder is de Urus in staat om in 3,6 tellen naar de 100 km/h te sprinten. Wie het gaspedaal 12,8 tellen tegen de bodemplaat drukt, raast met 200 km/h over het asfalt. Pas bij een snelheid van 305 km/h behoort het versnellen tot het verleden. Om ervoor te zorgen dat de eerste SUV na de LM002 uit Sant'Agata ook in de bochten de verwachtingen waarmaakt die het logo op z'n neus schept, is de Urus voorzien van torque vectoring én vierwielsturing. Carbonkeramische remmerij moet de Urus weer fatsoenlijk tot bedaren kunnen brengen. Bij een snelheid van 100 km/h bedraagt de remweg slechts 33,7 meter. Lamborghini houdt nog even onder de pet hoeveel kilo de 5,11 meter lange Urus in de schaal legt, maar laat wel weten dat er minder dan 2.200 zijn.

Lamborghini heeft zes rijmodi bedacht, zodat de Urus op diverse ondergronden zijn mannetje kan staan. Naast Strada (straat) en Terra (off-road) komen we Neve (sneeuw), Sabbia (zand), Sport en Corsa (circuit) tegen. In die laatste modus vindt zelfs 87 procent van de kracht zijn weg naar de achteras. De standen Terra en en Sabbia maken onderdeel uit van een heus off-road-pakket, dat onder meer ook bodembescherming bevat. Voor aansprekende rij-eigenschappen op de weg beschikt de Urus over onder meer vierwielbesturing, wat bij lage snelheden bovendien een kleinere draaicircel oplevert.

Lambo's Urus lijkt een SUV met twee identiteiten te zijn. De rijkelijk van scherpe vouwen voorziene Italiaan is niet alleen loeisnel, maar heeft ook oog voor het pamperen van zijn inzittenden. Het net als het uiterlijk met hexagonale vormen doorspekte interieur biedt dankzij de wielbasis van 3.003 mm volgens Lamborghini voldoende plek voor inzittenden en hun bagage (616 tot 1.596 liter). Naast twee bij het infotainmentsysteem behorende touchscreens levert Lamborghini standaard twaalfvoudige elektrisch verstelbare én verwarmbare stoelen, al staan achtienvoudig verstelbare exemplaren met massage- en ventilatiefunctie op de bestellijst. Optioneel is de driezits achterbank te vervangen door twee losse sportstoelen. Het gehele interieur is naar wens bedekt met een combinatie van alcantara, aluminium, hout en koolstofvezel.

De Europese vanafprijs is vastgesteld op 171.429 euro. Let wel: dat is de kale prijs.

Comment

Dit is mijn ding! Amai!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

fantastisch!
            MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

Zodanig 'verkeerd' dat ik het zalig vind.

Comment

Zalig!

Interieur is echt af!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Comment

Ook te krijgen in diesel?

Comment

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Laat maar, ik wil hem niet eens gratis krijgen, wat een lelijk ding.
                      There are Pretenders among us.....
                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Ik vind 'm knap...

Geloof dat ze in ver verleden ook nog eens een suv/terreinwagen gebouwd hebben als m'n geheugen goed is ?

Comment

Lm002.

Comment

not bad! toch liever deze dan een GLE63 coupe of X6M
                            lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                              Lm002.
                              Just... dienen was het ! In die tijd een woeste wagen

Comment

De concept uit 2012,

Comment

Comment

Binnenkort te bewonderen op de parking elke Premier League club..

Comment

Valt me niet tegen. Supercar presence te over. En dat is toch waar Lamborghini voor hoort te staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Just... dienen was het ! In die tijd een woeste wagen
                                        ik heb toentertijd eentje kortstondig mogen testrijden, en ik was niet echt onder de indruk...door het gewicht van het gevaarte was de acceleratie minder fantastisch dan het vermogen van de motor liet denken, en de remmen waren vlakaf ondermaats. Gevaarlijk ding !

Comment

Working...
                                        X