Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Pas maar op, een dergelijk bericht is voor sommigen te negatief
Snap je punt, maar ik begrijp Mercedes ook wel dat ze de G liever in lijn laten lopen met andere Benzen in plaats van het plezieren van de avontuurlijke boswachter. Deze auto's worden voornamelijk gekocht door mensen die een dikke SUV willen rijden en amper het asfalt verlaten.
Dat weet ik toch nog zo niet hoor, in Dubai en andere waar dit veel gekocht wordt gaat dit heel vaak de duinen in
Brabus is een van de eerste tuners die zich op de nieuwe G-klasse heeft gestort. Het bedrijf pakt een G 500 bij z'n kladden, maar gaat er nog relatief voorzichtig mee om.
Hoewel Mercedes-Benz van de nieuwe G-klasse al een AMG-versie heeft gepresenteerd, is het niet die topversie die door Brabus onder handen is genomen. Ongetwijfeld volgt Brabus' visie op die G 63 later; eerst krijgen we te maken met een G 500 die met de Brabus-kruidenmix besprenkeld is .
De G 500 heeft een 422 pk en 610 Nm sterke 4,0-liter biturbo-V8 in zijn hoekige neus . Brabus schroeft z'n '500 PowerXtra'-module op het blok, waarmee het vermogen toeneemt naar 500 pk en 710 Nm. Een sprintje vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h is daarmee in 5,7 tellen voorbij. De standaardversie heeft voor dezelfde sprint 0,2 tel langer nodig. De topsnelheid blijft elektronisch begrensd op 210 km/h.
Natuurlijk is de G ook vanbuiten volgehangen met aangepast bumperwerk, ledjes, leer en wielen in de maat tot 23 inch. Dat Brabus wel van detailwerk houdt, blijkt uit de ontgrendelingsknopjes aan de binnenkant van de portieren, knopjes waarin zelfs het Brabus-logo is verwerkt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Zeker in Europa is een G 500 of G 63 een bijzonder prijzige metgezel voor de dagelijkse kilometers. Daarom komt Mercedes-Benz nu met de eerste dieselvariant van de geheel nieuwe “Geländewagen”, de G 350d.
Hoewel verbruik voor wie een G-klasse overweegt waarschijnlijk hooguit een bijzaak is, kan Mercedes’ markante SUV natuurlijk niet zonder zelfontbrander. Zo’n koppelrijk blok past eigenlijk perfect bij de auto, die immers ooit z’n leven begon als werkpaard. De stevig gemoderniseerde G-klasse mag het dieselveld betreden als G 350d, dus met een moderne zescilinder-in-lijn met 286 pk en 600 Nm aan boord. Het koppel is overigens al vanaf 1.200 toeren per minuut beschikbaar. Een sprintje van 0 naar 100 moet ook in de tot nu toe traagste nieuwe G-klasse in 7,4 tellen achter de rug zijn, de top ligt op net geen 200 km/h.
Aan kracht geen gebrek dus, dit geheel in tegenstelling tot de diesel-G’s die we vroeg in de carrière van de eerste G voorgeschoteld kregen. Interessant is echter ook Mercedes’ claim dat dit de zuinigste G-klasse ooit is. Stel je daar echter niet al teveel van voor, want met een opgegeven verbruik van 9,8 tot 9,6 liter per 100 km, net iets beter dan 1 op 10 dus, is ook deze G geen zuinigheidswonder.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Mercedes-Benz levert de G-klasse al als 350d, als 500 en als knotsgekke AMG 63. Er komt nu een nieuwe dieselversie bij: de 400d.
Mercedes-Benz viert de veertigste verjaardag van de G-klasse op een speciale manier. Het merk roept namelijk Stronger Than Time-edities in het leven van de offroader, speciale uitvoeringen die natuurlijk lekker in hun spullen zitten. Opvallend daarbij is dat de Stronger Than Time-versie te krijgen is als 500, als AMG 63 én als 400d, een nieuwe dieselversie die we nog niet eerder op de leveringslijst van de G-klasse zagen.
De 400d heeft net als de 350d een 3,0-liter zes-in-lijn dieselmotor in zijn hoekige neus liggen. Waar die machine in de 350d goed is voor 286 pk en 600 Nm koppel levert de zelfontbrander in de 400d maar liefst 330 pk en 700 Nm koppel.
Uitrusting
De Stronger Than Time-edities zijn in de basis uitgevoerd als AMG Line en beschikken verder over zaken als spatschermverbreders, AMG-details rondom, stootlijsten op de flanken, remklauwen met Mercedes-Benz-opschrift en, als je voor de 500 gaat, een sportuitlaat. Andere extraatjes: het RVS-exterieurpakket, een aan de onderzijde afgeplat stuurwiel, het Night-pakket met onder andere donker uitgevoerde lichtunits en ook de grote versie van het digitale instrumentarium en een adaptief onderstel zijn van de partij. De omgevingsverlichting projecteert het G-logo en de tekst 'Stronger Than Time' op de grond. Mercedes-Benz levert de Stronger Than Time-versies overigens in twee varianten. Eén variant heeft een interieur met zwart leer, goudkleurige details én zwart essenhout, een interieur dat samengaat met een reeks speciaal geselecteerde lakkleuren. De tweede variant heeft een binnenste met tweekleurige (beige en blauwe) bekleding en lichtbruine of loungerode sierdelen. Het dashboard zelf is verder voorzien van zwarte pianolak. Voor het exterieur kun je kiezen uit de kleuren diamantwit, mojavezilver, obsidiaanzwart, briljantblauw en selenietgrijs.
De prijzen volgen in een later stadium.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Een elektrische G-klasse. Het klinkt als iets dat afkomstig is uit een parallel universum, maar het idee komt toch echt uit het brein van niemand minder dan Mercedes-CEO Ola Källenius.
Een auto met de aerodynamische eigenschappen van een stadsmuur lijkt niet de eerste keus voor de montage van een elektrische aandrijflijn, maar daar heeft Mercedes-CEO Ola Källenius lak aan. Uit een tweet van Sasha Pallenberg, Head of Digital Transformation bij Daimler, blijkt dat Källenius een elektrische G-klasse heeft aangekondigd tijdens het Automobilwoche Kongress 2019 in Berlijn.
De huidige G-klasse werd in januari 2018 voor het eerst aan de wereld getoond tijdens de North American International Auto Show in Detroit. De internationale motorenlijst bestaat momenteel uit twee diesels, de 350d en 400d, en uit twee benzineversies waarbij de 585 pk sterke G63 als topversie geldt boven de 422 pk sterke G500. Wanneer de elektrische G-klasse de gelederen komst versterken, is nog niet bekend.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment