Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-Benz G-klasse 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    BIJSCHAVEN OP DETAILNIVEAU

    MODELJAARUPDATE VOOR MERCEDES-BENZ G-KLASSE

    Mercedes-Benz voert een modeljaarupdate door op zijn offroadkoning: de G-klasse. Verwacht geen wereldschokkende noviteiten.

    Het enige motorische nieuws dat betrekking heeft op de G-klasse van het nieuwe modeljaar, gaat over de komst van de 400d naar markten waar die dieselversie voorheen nog niet leverbaar was. In Nederland kenden we die 330 pk en 700 Nm sterke 3.0 zes-in-lijn al sinds medio vorig jaar, dus wat dat betreft kun je het motorische nieuws aan je voorbij laten gaan.

    Nieuw is echter de komst van een nieuwe Desert-rijmodus die via de Dynamic Select-keuzeknop is te kiezen. Deze vooral voor zanderig terrein bedoelde stand zorgt er onder meer voor dat de automaat later opschakelt. De Desert-modus heeft ook invloed op de wijze waarop het ESP-systeem zich gedraagt.

    Ander nieuws heeft betrekking op de uitrusting van de G-klasse. Zo is het Parking Package - waarin onder meer een achteruitrijcamera zit - voortaan standaard. Het Nightpakket is voortaan ook los van het AMG Line- en RVS-exterieurpakket te bestellen. Het Nightpakket omvat onder meer donkere verlichting rondom, stootlijsten met zwarte accenten, speciaal AMG-lichtmetaal, donkergetinte ruiten en in het zwart uitgevoerde zaken als de grille en de zijspiegelkappen. Vanaf nu is elke G-klasse standaard uitgerust met de Widescreen-cockpit, voorheen was dit een optie. Ook is de 'randloze' binnenspiegel vanaf nu standaard. De catalogus van G Manufaktur, waarin speciale kleuren en andere exclusieve opties zijn verwerkt, wordt uitgebreid met drie nieuwe lakkleuren.






    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #62

      Comment


      • #63

        Comment


        • #64
          TOT DE MACHT 2

          NIEUWE MERCEDES-BENZ G-KLASSE 4X4² BETER IN BEELD

          Voor wie een reguliere G-klasse niet extreem genoeg is, past Mercedes-Benz een kwadratische formule toe. De G-klasse 4X4² is in vrijwel alle opzichten extremer dan de auto waar hij zijn basis aan ontleent. Van de huidige G-klasse is bekend dat Das Haus wederom werkt aan een dergelijke variant. Het prototype is nu voor het eerst beter te zien.

          De nieuwe G-klasse 4X4² is eerder dit jaar reeds gespot als heftig verbouwd prototype. Mercedes-Benz leek toen nog te willen testen of de opgehoogde Geländewagen zich letterlijk staande kon houden in de bochten. Kennelijk zijn die tests geslaagd, want het prototype dat onze spionagefotograaf nu voor zijn lens heeft gekregen, oogt een stuk productierijper. Op de beelden valt een tamelijk voorspelbare aanpak te zien. De G staat flink hoger op zijn poten, beschikt over uitgebouwde spatborden om de grotere spoorbreedte te kunnen herbergen en zit er een imperiaal op het dak. Via een ladder op de achterkant kun je erop klimmen. Het prototype beschikt eveneens over grotere zijspiegels dan de standaard G-klasse. Ook zit er een groot reservewiel op de achterdeur en lijkt de imperiaal net als bij het vorige model boven de voorruit over extra verlichting te beschikken.

          Verder lijkt de 4X4² iets grotere luchtinlaten in de voorbumper mee te krijgen dan de standaard G 500. Qua formaat lijken ze meer op die van de Mercedes-AMG G 63. Dit kan er mogelijk op wijzen dat de nieuwe kwadraat beschikt over de 585 pk sterke V8 van AMG, maar het hoeft nog niets te zeggen. De vorige generatie van de 4X4² had immers ook grotere luchtinlaten, maar beschikte wel over dezelfde 422 pk sterke achtcilinder als de G 500. De sidepipes van het prototype zitten overigens iets verder verstopt onder de zijskirts. Vermoedelijk is dit net als bij de G 500 gedaan om ze niet in gevaar te brengen bij het stevigere offroad-werk. Alhoewel je met een bodemvrijheid van 45 cm waarschijnlijk nooit echt in deze gevarenzone zal komen. Zeker niet in Nederland.

          Mercedes-Benz onthult de nieuwe variant van de natte droom van Indiana Jones hoogstwaarschijnlijk komend jaar. In hoeverre de nieuwe G-klasse 4X4² op technisch vlak werkelijk gaat verschillen van zijn voorganger, is op het moment van schrijven nog niet bekend.














          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #65
            400.000 EXEMPLAREN

            MERCEDES-BENZ G-KLASSE BEREIKT PRODUCTIEMIJLPAAL

            De Mercedes-Benz G-klasse heeft een mijlpaal bereikt. Sinds de introductie van de Geländewagen zijn er 400.000 van gebouwd.

            De Mercedes-Benz G-klasse is al sinds 1979 onder ons en daarom is het dan ook geen verrassing dat er flinke aantallen van gebouwd zijn. Toch is het de afgelopen jaren wel heel hard gegaan. In 2017 werd namelijk de 300.000e G-klasse gebouwd, nu is de 400.000e van de band gerold. Uiteraard speelt de eerste echte generatiewissel daarbij een belangrijke rol. In 2018 begon Mercedes-Benz de bouw van de tot op de laatste schroef vernieuwde G-klasse, die puur qua uiterlijk nog altijd sprekend lijkt op het 39 jaar lang doorontwikkelde oermodel.

            Het feestnummer is een G400d, de op één na goedkoopste versie van de G-klasse. Goedkoop is echter een relatief begrip geworden in de loop der jaren. De in een opvallende donkerrode kleur gespoten G-klasse gaat overigens naar een Duitser die er volgens Mercedes al 20 heeft staan thuis. Een heuse verzamelaar dus. Dit zal vanwege de belangrijke plaats in de geschiedenis van de G-klasse waarschijnlijk wel direct de meest bijzondere zijn. Overigens is deze mijlpaal ook een feestje waard in de fabriek waar de G-klasse gebouwd wordt. Magna-Steyr in het Oostenrijkse Graz bouwt de G-klasse namelijk al vanaf het begin. Overigens werd hij daar in het verleden ook als Puch G gebouwd en rolde in Frankrijk de in licentie gebouwde tweelingbroer Peugeot P4 van de band.






            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #66
              Mercedes praktijken.

              Na 7 BMW bedrijfswagens te hebben gereden en dit met volle goesting en tevredenheid over hun service, heb ik dit jaar een wagen mogen overnemen van een collega. Deze wagen is van 2017 en is uitgerust met de Comand Online systeem, welke destijds een optie was van >2900 Euro. Je had met deze optie de mogelijkheid om op internet te surfen en er waren ook allerlei apps beschikbaar. Nu kan dit plots niet meer en Mercedes heeft als uitleg dat het systeem " te oud " is om nog te updaten. Dus als klant moet je deze één zijdige beslissing maar slikken. Mercedes ontwikkeld systemen welke na 3 jaar niet meer up te daten zijn, hiervan val ik van mijn stoel. Ik vergelijk het een beetje met het volgende, ik koop me een laptop en na 3 jaar komt de producent met een update en vertelt hierbij dat je een nieuwe moet kopen. Top. Ik moet volgend jaar een nieuwe bedrijfswagen kiezen en ik weet al zeker welk merk het niet gaat zijn. Zijn er nog mensen die dit hebben tegen gekomen, ik heb het NTG 5.2 systeem.

              Comment


              • #67

                Comment


                • #68
                  Hierzie, een grote Jimny

                  Mercedes G500 4×4² - Review


                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #69
                    What a beast
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #70
                      het strfaffe is echt dat ze erin slaagden dat beter te laten rijden, dan een normale

                      moet echt kicken zijn zo hoog zitten, in een gewone g voel je je sowieso al verheven boven het volk en niet dat je er een dikke nek van krijgt, das echt gewoon fun

                      Comment


                      • #71
                        Heb nog maar 1 in het echt gezien. Echt een monster.
                        IRIDIUM
                        Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

                        Groeipunt
                        Helderzienden

                        Comment


                        • #72
                          Ik heb eigenlijk nog nooit eentje IRL gezien
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #73
                            Al een paar keer eentje gezien. Best indrukwekkend

                            Comment


                            • #74
                              Jammer dat ze zo duur zijn maar de G blijft toch de mooiste in zijn segment.

                              Comment


                              • #75


                                mercedes g 350 china, 2.0 turbo 258pk, 370 nm...0-100 8.1 sec..10.7l/100km

                                het is dat het geen zin meer heeft in de eu een 300d 2.0 uit te brengen, de co² blijft toch sky-high



                                prijsverschil is met €183000 €15000 minder als een g500

                                Comment


                                • #76


                                  zal een energievreter zijn, ik gok vergelijkbaar met de zuinigste fossiele benz

                                  Comment


                                  • #77
                                    Mercedes EQG (2021) | E-Antrieb für die Mercedes G-Klasse

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #78
                                      Persoonlijk zou ik nooit een EV moeten, die niet als echte EV is opgebouwd, maar dit is wel érg dik natuurlijk.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Het zal nog wennen worden de eerstvolgende jaren op autogebied.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • #80
                                          edit.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X