Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-Benz G-klasse 2018

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes-Benz G-klasse 2018

Oef! Blij dat het DNA van de vorige er nog inzit, hopelijk nu ook met hybrides.

Dit is de nieuwe G.

Vanmorgen presenteerde Mercedes een setje spyshots voor de bühne, om ons alvast lekker te maken voor de onthulling. Later deze maand trekt de Duitse autobouwer officieel het doek van de nieuwe G, maar inmiddels zijn enkele persplaten van de nieuwe G-klasse op de interwebz verschenen. Iemand bij Mercedes is nu waarschijnlijk heel hard aan het schelden.

Zonder camo-pyjama zijn de vernieuwingen een stuk beter te zien. Mercedes koos (uiteraard) voor evolutie en geen revolutie. De grootste zichtbare vernieuwingen zijn te zien in het interieur, dat volledig op de schop is gegaan. Qua uiterlijk zien we moderne koplampen en andere bumpers, maar over het algemeen geen spannende wijzigingen. De meeste nieuwigheden zullen op technisch vlak zijn.

Naast de foto’s is er ook extra informatie naar buiten gekomen. Zo komt de vernieuwde G voortaan met een moderne negentraps automaat. 40 procent van het vermogen zal op de voorwielen worden losgelaten, 60 procent gaat naar achteren. Meer technische informatie over onder meer de beschikbare motoren is nog even afwachten. Op 15 januari is de officiële presentatie.

Bron: http://www.autoblog.nl
    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Zeer geslaagde evolutie!

Enkel geen fan van de ventilatiemonden....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
      Zeer geslaagde evolutie!

Enkel geen fan van de ventilatiemonden....
      Ik had echt schrik dat ze met een volledig nieuw model op de proppen gingen komen wat dus niet gebeurd is. De koets van +40 jaar geleden zit er nog in, heerlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten

Ik had echt schrik dat ze met een volledig nieuw model op de proppen gingen komen wat dus niet gebeurd is. De koets van +40 jaar geleden zit er nog in, heerlijk.
        Had het wel gedacht dat ze er niet te veel aan de lijn gingen aanpassen. Volledig nieuw gingen ze niet dezelfde naam voor houden, ging niet goed komen dan :p

Comment

Blijft een geweldige bak!
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

GELEKT: DE NIEUWE MERCEDES-BENZ G-KLASSE!

TROUW AAN GOUWE OUWE

Mercedes-Benz heeft de onthulling van de G-klasse pas voor 15 januari gepland staan. Toch kunnen we de auto nu al vanuit alle hoeken bekijken. Drie keer kijken voor de verschillen.

Een reeks gelekte afbeeldingen geeft het uiterlijk van de nieuwe G-klasse al volledig weg. Een grote verrassing is het misschien niet, want eerdere spyshots wezen er al op dat Mercedes-Benz het ontwerp van misschien wel zijn meest kenmerkende model intact houdt. Onlangs nog werd een nieuwe generatie van de Jeep Wrangler gepresenteerd. Ook dat model kreeg een design mee dat zeer sterk lijkt op dat van zijn voorganger.

Hoe behoudend het uiterlijk ook is, zo vernieuwend is het binnenste van de G-klasse. Mercedes-Benz voorziet de cockpit van een breed digitaal display, dat een plek krijgt pal naast het instrumentarium. Twee exemplaren in de maat 12,3 inch, al zijn de 'lagere' uitrustingsniveaus net als bij de al genoemde E-klasse voorzien van twee analoge klokken achter het stuur. Wel krijg je in dat geval een 12,3-inch groot infotainmentscherm.

Voor de bijrijder is op het dashboard een handgreep geplaatst, iets wat we ook bij de huidige G-klasse tegenkomen. Ook de knoppen waarmee het differentieel zich laat bedienen, krijgen een herkenbare plek tussen de ventilatieroosters. Die zijn op hun beurt weer een knipoog naar de koplampunits van de huidige G-klasse.

Mercedes-Benz meldt dat de stoelen achterin verder naar achteren zijn geplaatst, iets wat vijftien centimeter extra beenruimte oplevert ten opzichte van de huidige G-klasse. De achterbank kan tevens in de verhouding 40:60 worden neergeklapt. Verder belooft Mercedes-Benz meer ruimte in de breedte, hoewel de auto vanbuiten in de breedte niet groeit. Voorin moet er tevens meer beenruimte zijn, pak hem beet vier centimeter.

De op een ladderchassis geplaatste G is ongetwijfeld stukken lichter dan zijn voorganger en krijgt een starre achteras, terwijl de ophanging aan de voorzijde onafhankelijk is. De G-klasse kan een aanrijhoek van 31 graden aan en moet door tot 70 centimeter diep water kunnen rijden. Voor modder ligt die waarde op 80 centimeter.

Nieuw is de 'G-Mode', een functie waar de auto zichzelf in zet zodra de lage gearing is ingeschakeld. De demping en stuurinrichting passen zich in deze modus optimaal aan offroadrijden aan.

Schakelen gaat door middel van een negentrapsautomaat, een transmissie die 40 procent van het koppel naar de voorwielen stuurt. De overige 60 procent gaat naar de achteras. Verder laat Mercedes-Benz weten dat de G-klasse over camera's rondom zal beschikken, camera's die niet alleen bij het parkeren, maar ook tijdens het offroaden van pas komen.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Zalig is een volledig nieuw ontwikkeld model maar lijkt op een facelift. Meesterlijk.

Comment

het toeslaan van de portieren heb ik altijd 'machtig geluid' gevonden.
                Hopelijk is dit nog steeds dezelfde.
                MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

vind ik toch een beetje een gemiste kans. had liever een evolutie gezien zoals fiat met de 500 gedaan heeft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
                    vind ik toch een beetje een gemiste kans. had liever een evolutie gezien zoals fiat met de 500 gedaan heeft
                    Dat willen de rijke kopers juist niet. Tussen de oude en de moderne Fiat 500 zat 32 jaar, dus moeilijk vergelijkbaar. Aan een Porsche 911 bv verandert er bij elke modelwissel ook uiterlijk niet veel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Dat willen de rijke kopers juist niet. Tussen de oude en de moderne Fiat 500 zat 32 jaar, dus moeilijk vergelijkbaar. Aan een Porsche 911 bv verandert er bij elke modelwissel ook uiterlijk niet veel.
                      bij een 911 verandert er inderdaad niet zo veel, maar je ziet toch duidelijk het verschil tussen de 2 generaties?
                      ik zie het bij de G klasse niet.
                      bestaat er al een vergelijkingsfoto?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten

bestaat er al een vergelijkingsfoto?
                        Uiteraard! Google is uw vriend

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

thx.
                            exterieur is toch nauwelijks aangepast.
                            meeste mensen gaan het verschil niet zien denk ik.
                            interieur is wel een stuk beter geworden!

Comment

Ik ben benieuwd of de AMG versies ook een G-mode gaan hebben? Lijkt me ophangingsgewijs nogal tegenstrijdig?
                              Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                              Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                              (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

Comment

Het analoge dash.

Comment

Comment

DÍT IS DE NIEUWE MERCEDES-BENZ G-KLASSE

LEGENDE ZET ZICH VOORT

Mercedes-Benz heeft officieel het doek getrokken van de volledig nieuwe G-klasse. Een verrassing is het echter niet.

Onlangs konden we jullie namelijk al een reeks in China te vroeg online gepubliceerde foto's van de nieuwe G-klasse zien. Toen werd eens te meer duidelijk dat Mercedes-Benz niet toornt aan het kenmerkende hoekige ontwerp van een van meest iconische offroaders aller tijden. Puur uiterlijktechnisch lijkt er weinig te veranderen, maar deze G-klasse is toch echt volledig nieuw.

Nieuwe led-koplampen, dunnere knippers op de voorschermen, gladdere oppervlakken: daar zijn de nieuwe uiterlijkheden van de G-klasse eigenlijk wel mee omschreven. Toch is de nieuwe G-klasse daadwerkelijk helemaal nieuw. De auto is 5,3 centimeter langer en 12,1 centimeter breder dan voorheen en Mercedes belooft dat alle plaatwerkdelen nauwer op elkaar aansluiten.

Hoe conservatief het uiterlijk van de nieuwe G-klasse ook is, zo progressief is het binnenste van de offroader. Mercedes-Benz werpt het oude interieur in de prullenbak en voorziet de nieuwe 'G' van een interieur dat helemaal in lijn is met dat van de rest van het modellengamma. Meer dan voorheen maakt de G-klasse kennis met digitale displays. Mercedes levert twee exemplaren in de maat 12,3 inch, al zijn de 'lagere' uitrustingsniveaus net als bij de al genoemde E-klassevoorzien van twee analoge klokken achter het stuur. Wel krijg je in dat geval een 12,3-inch groot infotainmentscherm.

Voor de bijrijder is op het dashboard een handgreep geplaatst, iets wat we ook bij de huidige G-klasse tegenkomen. Ook de knoppen waarmee het differentieel zich laat bedienen, krijgen een herkenbare plek tussen de ventilatieroosters. Die zijn op hun beurt weer een knipoog naar de koplampunits van de huidige G-klasse.

Mercedes-Benz meldt dat de stoelen achterin verder naar achteren zijn geplaatst, iets dat achterin vijftien centimeter extra beenruimte oplevert ten opzichte van de huidige G-klasse. Voorheen beschikt men over 3,8 centimeter extra beenruimte. De achterbank kan tevens in de verhouding 40:60 worden neergeklapt. Verder belooft Mercedes-Benz meer ruimte in de breedte. De op een ladderchassis geplaatste G is stukken lichter dan zijn voorganger en krijgt een starre achteras, terwijl de ophanging aan de voorzijde onafhankelijk is. De G-klasse kan een aanrijhoek van 31 graden aan en moet door tot 70 centimeter diep water kunnen rijden. Voor modder ligt die waarde op 80 centimeter.

Nieuw is de 'G-Mode', een functie waar de auto zichzelf in zet zodra de lage gearing is ingeschakeld. De demping en stuurinrichting passen zich in deze modus optimaal aan offroadrijden aan. Middels Dynamic Select is de G-klasse in de standen Comfort, Sport, Individual en Eco te zetten.

Schakelen gaat door middel van een negentrapsautomaat, een transmissie die 40 procent van het koppel naar de voorwielen stuurt. De overige 60 procent gaat naar de achteras. Verder laat Mercedes-Benz weten dat de G-klasse over camera's rondom zal beschikken, camera's die niet alleen bij het parkeren, maar ook tijdens het offroaden van pas komen.

Mercedes-Benz houdt de AMG-smaken logischerwijs nog even onder de pet, maar meldt wel dat de G500 net als nu over een 4,0-liter grote V8 beschikt, de bekende biturbo die 422 pk en 610 Nm levert.

Omstreeks juni verwachten we de G-klasse op de markt. In Duitsland is de vanafprijs vastgesteld op €107.040,50.

Comment

Comment

Comment

Working...
                                        X