DAB+ is toch een optie op de A klasse?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes A-klasse (2018)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenDAB+ is toch een optie op de A klasse?Kan gelukkig bijgeplaatst worden. Benieuwd naar de 'Premium' prijs
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Vermits er al een kaartupdate was ben ik gisteren begonnen met het systeem bij te werken. Bij de dealer wisten ze niet hoe dat juist functioneerde, typisch! Heb er mij dan maar zelf in verdiept. Hoe ze het zelf met bijhorend prijskaartje moesten doen wisten ze wel uiteraard
Lukt goed, eerst de uitgekozen regio downloaden bij Mercedes Me op een in NTFS geformatteerde stick en dan op de Mbux aansluiten. Stick wordt dadelijk automatisch herkend door het systeem en dan gewoon instructies volgen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Na 3 maanden en bijna 4000 km nieuwe A-klasse rijden hier mijn tevredenheid nog eens uitschreeuwen over deze schitterende auto
Het weggedrag, de kracht, de multilink ophanging, het Mbux systeem, de afwerking en vooral het verbruik zijn ronduit van hoog niveau.
Als ik dan toch een kleine irritatie aan de auto moet vermelden is het soms wel het ongelegen tussenkomen van madame Mbux, die wil haar hulp vaak aanbieden zonder dat ik erom vraag. Reageert soms te snel op woorden die tussen de passagier en bestuurder gesproken worden. Bv 'Mercedes', 'restaurant', 'hotel' of zoals onlangs op het woord 'pannenkoek'. Het systeem gaf dadelijk 3 mogelijkheden waar je pannenkoeken in de buurt kon gaan eten. Het lijkt of ze alle gesprekken in de auto afluistert
Het groot probleem echter is de dealer. Die kennen vooralsnog niks van het systeem en zijn mogelijkheden. Over de 'Mercedes me' app die ondertussen ook nog betaalbaar geworden is weten ze nog minder. Ik heb alles zelf moeten uitzoeken want de info die ik kreeg van hun was verkeerd.
Ook van de "300 € cashback" promotie hoor ik niks meer. Bij bestelling in mei werd mij gezegd dat ik eind augustus dit bedrag zou terugkrijgen omdat ik het "driver score insurance" systeem wou gebruiken. Dat was een actie tot eind juni. Ze kletsen daar zo maar wat uit hun nek, niemand weet eigenlijk hoe het juist zit. Auto's verkopen wel maar beloftes nakomen..., nooit zoveel incompetentie meegemaakt, een schande is het
Dit samen met de beschadiging die ze gedaan hebben aan mijn bumper net voor aflevering levert hun een dikke 0 op in mijn quotering
Omdat ik veel in Polen vertoef zal de auto, net als mijn vorige GLA trouwens, bij een dealer aldaar onderhouden worden. Daar is de klant wel nog koning
Gelukkig maakt de auto veel goed en dat is toch wel het belangrijksteFuck Belgian dealers
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenheb je geen opties om bepaalde woorden niet meer te laten triggeren?
lijkt me vrij irritant als je niet vrij kan praten zonder dat dat ding tussen komt
Je kan het spraaksysteem ook uitschakelen dan heb je nog mogelijkheden genoeg om alles te bedienen maar het is gemakkelijk zo met gesproken taal. Super eigenlijk, ik sta nog altijd versteld van de mogelijkheden.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
- Likes 1
Comment
-
ZEVEN NIEUWE AUTO'S BELANDEN TEGEN EURO NCAP-MUUR
Veiligheidsorganisatie Euro NCAP presenteert voor de tweede keer dit jaar nieuwe testresultaten. In totaal verdienden zeven auto's samen 32 sterren.
Van de zeven auto's scoorden vier auto's het maximaal haalbare resultaat van vijf sterren. Onder deze vier auto's bevindt zich een speciale speler: de Hyundai Nexo is de eerste auto met brandstofcel die in handen van de Euro NCAP viel. Michiel van Ratingen, secretaris-generaal van Euro NCAP, zei dat de score van vijf sterren voor de Nexo een stap in de goede richting voor de toekomst is. Ook de hybride aangedreven Lexus ES bemachtigde vijf sterren. De vierde generatie Mercedes-Benz A-klasse en recent opgefriste Mazda 6 zijn de overige twee auto's met de maximum score.
De A-klasse presteerde met een gemiddelde percentage van 88,5 procent het beste.
Comment
-
Sinds deze week hier ook een gelukkige A class rijder. 500 km op de teller momenteel dus nog wat in trial and error modus voor alle functies ^^.
Gezien de car policy regels van mijn werkgever was de keuze vrij eenvouding: A180d Business Solution uitrusting , met als opties het business Plus Pack (Bestaande uit LED koplampen/achteraan , wide screen cockpit en zetelverwaring vooraan). In de business plus configuratie zitten eigenlijk alle opties die ik zelf ook had aangeduid als belangrijk...( buiten dan misschien het onbreken van dode hoek detectie ). Als ik dat vergelijk met het optie beleid van Audi gaan ze daar toch klanten verliezen in de lease markt voor dit segement.
Ik was bij het bestellen wat ongerust over de motor van de 180d maar na een weekje rond te rijden moet ik zeggen dat ik perfect tevreden ben van de 116pk diesel in combinatie met de 7 traps automaat. Er is voldoende koppel en hij reageert alert als je gas pedaal indrukt.
De grootste uitdaging was vooral Mercedes Me allemaal geactiveerd en werkende krijgen. Aan dat pltform is toch nog wel wat werk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unda Bekijk BerichtenSinds deze week hier ook een gelukkige A class rijder. 500 km op de teller momenteel dus nog wat in trial and error modus voor alle functies ^^.
Gezien de car policy regels van mijn werkgever was de keuze vrij eenvouding: A180d Business Solution uitrusting , met als opties het business Plus Pack (Bestaande uit LED koplampen/achteraan , wide screen cockpit en zetelverwaring vooraan). In de business plus configuratie zitten eigenlijk alle opties die ik zelf ook had aangeduid als belangrijk...( buiten dan misschien het onbreken van dode hoek detectie ). Als ik dat vergelijk met het optie beleid van Audi gaan ze daar toch klanten verliezen in de lease markt voor dit segement.
Ik was bij het bestellen wat ongerust over de motor van de 180d maar na een weekje rond te rijden moet ik zeggen dat ik perfect tevreden ben van de 116pk diesel in combinatie met de 7 traps automaat. Er is voldoende koppel en hij reageert alert als je gas pedaal indrukt.
De grootste uitdaging was vooral Mercedes Me allemaal geactiveerd en werkende krijgen. Aan dat pltform is toch nog wel wat werk
Ja, die Mercedes Me app. Een lachertje, heb je trouwens de beoordeling ervan gezien? Zo slecht dat je er nu ook nog mag voor betalenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Nu heb ik een paar weken geleden het hele kaartsysteem geüpdatet en nu is er een nieuwe voor gans Europa, zo kan ik wel bezig blijven natuurlijk
- Likes 1
Comment
-
Amai zo snel al een nieuwe update?
Bij Renault is het ongeveer om de 6 maanden een nieuwe update voor de kaarten, meestal valt dat wel mee, maar deze keer toch een update van bijna 7GB.
Heb gisteren alles binnengehaald op usb-stick om dan in de auto te installeren, heeft toch een dikke 2 uur geduurd, hopelijk gaat het inladen in de auto sneller.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenAmai zo snel al een nieuwe update?
Bij Renault is het ongeveer om de 6 maanden een nieuwe update voor de kaarten, meestal valt dat wel mee, maar deze keer toch een update van bijna 7GB.
Heb gisteren alles binnengehaald op usb-stick om dan in de auto te installeren, heeft toch een dikke 2 uur geduurd, hopelijk gaat het inladen in de auto sneller.
Het updaten zelf valt nog mee, als ik alles wil updaten is het wel 40 Gb. Ik heb mij een nieuw 64 Gb stickje gekocht waar dat opgaat met 32 Gb kwam ik tekort ofwel moet ik het per land of streek gaan doen maar dan duurt het nog langer uiteraard.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenHet groot probleem echter is de dealer. Die kennen vooralsnog niks van het systeem en zijn mogelijkheden. Over de 'Mercedes me' app die ondertussen ook nog betaalbaar geworden is weten ze nog minder. Ik heb alles zelf moeten uitzoeken want de info die ik kreeg van hun was verkeerd.
Ook van de "300 € cashback" promotie hoor ik niks meer. Bij bestelling in mei werd mij gezegd dat ik eind augustus dit bedrag zou terugkrijgen omdat ik het "driver score insurance" systeem wou gebruiken. Dat was een actie tot eind juni. Ze kletsen daar zo maar wat uit hun nek, niemand weet eigenlijk hoe het juist zit. Auto's verkopen wel maar beloftes nakomen..., nooit zoveel incompetentie meegemaakt, een schande is het
Dit samen met de beschadiging die ze gedaan hebben aan mijn bumper net voor aflevering levert hun een dikke 0 op in mijn quotering
Vorige week stuurde ik een tweede mail voor uitleg naar AXA, de eerste mail eind september werd pas beantwoord na tussenkomst van de verkoper. Momenteel legt de ene de schuld blijkbaar bij de andere. Om te lachen eigenlijk, zeker hun laatste zin. Eind augustus is ondertussen al de 'in de nabije toekomst' geworden.
Zou dat deze eeuw nog zijn?Ze moeten nu al rappels naar mekaar sturen, prachtige samenwerking!
Incompetentie was zacht uitgedrukt imo
Beste mijnheer......,
Vandaag heb ik een rappel in verband met de uitbetaling van de cheque van 300 euro verstuurd. Deze actie is een samenwerking tussen AXA en Mercedes-Benz Financial Services. De verwerking van de actie heeft echter vertraging opgelopen. De uitbetaling van de cash-back gebeurt door Mercedes-Benz Financial Services. Ik kan u nogmaals bevestigen dat u recht heeft op deze som en dat u deze som in de nabije toekomst ook zal ontvangen.
We houden u verder op de hoogte over de uitbetaling.
Beste groeten, bien à vous,
Comment
-
A-KLASSE DOET HET GOED
MERCEDES-BENZ BELEEFT BESTE OKTOBERMAAND OOIT
Mercedes-Benz heeft vorige maand wereldwijd 190.021 nieuwe personenwagens verkocht, een toename van 3,9 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar.
Vooral de nieuwe Mercedes-Benz A-Klasse doet het goed. Mede hierdoor viel de verkoop op de thuismarkt in Duitsland in oktober 16,7 procent hoger uit.
China was ook vorige maand de grootste afzetmarkt voor Mercedes. De verkoop steeg er met 9,2 procent naar 50.231 stuks. In Noord-Amerika daalde het aantal registraties met 4 procent naar 32.778 exemplaren.
De SUV was met 68.000 stuks in oktober de populairste carrosserievorm. Ongeveer de helft van het aantal SUV's was van het type GLC/GLC Coupé.
Smart, het andere onderdeel van het Duitse Daimler-concern, verkocht in oktober 11.202 stadsauto's, waarmee het totaal uitkomt op 201.233 exemplaren. Gemeten over de eerste tien maanden van dit jaar staat de teller op zo'n 2,01 miljoen verkochte wagens.
Bron: Autoweek
Comment
Comment