Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A-klasse (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

E87 118d.
    na mijn 3 serie fiasco lang niks meer moeten hebben van dat merk en hun kak customer service maar das tegenwoordig over.
    ik had de f20 wel een heel andere wagen ruimer en wel wat volwassener, vond het model dat jij had wel te hard en te agressief sturen op momenten....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      Lol een mini hoger of gelijkstellen aan een merc... zegt alles. Mijn 3 serie had alvast last van kraken en een waterlek bij het pano dak na amper 2 maand en tegenover de c was er totaal geen sprake van betere kwaliteit. Mijn vrouw had een 1 serie en die was nog ondermaatser dus snap dat ophemelen al amper maar dan nog durven zeggen dat ze beter is dan de nieuwe a. Volgens mij mogen ze je nog een dacia verkopen en tzal een betere auto zijn zolang er een bmw badge aan hangt.
      Mini staat voor mij indrdaad net dat tikkeltje hoger in rijplezier dan de A klasse.... is een gevoel. Mercedes heeft zijn identitzit en BMW/Mini heeft zijn identiteit. De A-klasse rijdt heel goed is zuinig, maar mist de details die net dat tikkeltje meer biedt aan een sportieve autoliefhebber. Buiten wat kleine akkefietjes zekers niets slecht van de A-klasse.....
      Wel valt het toch wel op dat ze bij Mercedes nog steeds bang zijn voor roest aan de achterste wielkasten. Daar hebben ze een enorm lelijke "strip" alu bij op de carrosserie gelast. Bij een Dacia zou ik dit nog kunnen begrijpen maar bij een Benz.... Ik denk toch niet dat ik de enige ben die hier zo over denk....?
      Last edited by Pitje; 21/05/2019, 20:57.
      Doe mij maar eentje met achterwielaandrijving!!!

Comment

• Welke alu strip bedoel je? Wat mini betreft... bmw zijn lowcost merk imo. Wil trouwens zoals je aanhaalt niet zeggen dat ze minder rijplezier hebben. Voor mij is dat een 2010 seat ibiza 1.4 diesel als goedkope fun wagen. hoe vreemd het ook mag klinken
        lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pitje Bekijk Berichten
          Wel valt het toch wel op dat ze bij Mercedes nog steeds bang zijn voor roest aan de achterste wielkasten. Daar hebben ze een enorm lelijke "strip" alu bij op de carrosserie gelast. Bij een Dacia zou ik dit nog kunnen begrijpen maar bij een Benz.... Ik denk toch niet dat ik de enige ben die hier zo over denk....?
          Roest aan de achterste wielkasten? Enorm lelijke strip alu op de carrosserie gelast? Sorry, maar ik ben even niet mee

Ik denk toch dat jij beter in BMW topics van jetje gaat geven hoor Wat een gebash over een nieuwe auto die je zelf gekozen hebt

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pitje Bekijk Berichten

Mini staat voor mij indrdaad net dat tikkeltje hoger in rijplezier dan de A klasse.... is een gevoel. Mercedes heeft zijn identitzit en BMW/Mini heeft zijn identiteit. De A-klasse rijdt heel goed is zuinig, maar mist de details die net dat tikkeltje meer biedt aan een sportieve autoliefhebber. Buiten wat kleine akkefietjes zekers niets slecht van de A-klasse.....
            Zeker dat je een a classe rijd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Roest aan de achterste wielkasten? Enorm lelijke strip alu op de carrosserie gelast? Sorry, maar ik ben even niet mee

Ik denk toch dat jij beter in BMW topics van jetje gaat geven hoor Wat een gebash over een nieuwe auto die je zelf gekozen hebt

Wat een gebash????
              die mens zegt eerst hoe goed de aklasse wel rijdt en haalt enkele puntjes van kritiek aan, het is dan ook geen perfecte wagen, het lijkt hier soms alsof iemand zijn kindje is aangevallen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cristian Bekijk Berichten

Wat een gebash????
                die mens zegt eerst hoe goed de aklasse wel rijdt en haalt enkele puntjes van kritiek aan, het is dan ook geen perfecte wagen, het lijkt hier soms alsof iemand zijn kindje is aangevallen
                Om te beginnen had ik jouw nummer niet gedraaid en verder blijf ik mij afvragen waarom jullie een Mercedes gekocht hebben. Een positief woord wordt voorafgegaan en opgevolgd door hoeveel beter een BMW toch wel is of door een hoop verzonnen zever over lelijke alu strips, een brandend gordellampje dat stoort, geen melding tot de laatste km over een totaal leeg gereden naftbak enz.

Jullie BMW's zijn ook niet perfect. Wees blij dat je zo'n auto mag leasen ipv van elk detail te komen uitvergroten want ahja, zolang je het zelf niet moet betalen is het toch wel mooi meegenomen. Binnen 2 of 4 jaar kopen we ons toch een nieuwe BMW want van een Mercedes van 30k verwacht je toch wel meer, voor een Dacia ok maar toch niet voor een Mercedes.

Ik zou zeggen hou je beter wat bezig in de BMW topics

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• en collega van mij, ook zo'n bmw-lover, heeft ook een witte basis a net in leasing ontvangen, ik dacht al ff dat het cristian was...no offence naar jou toe
                  ik heb hem nog niet gesproken want die zit in een andere shift, maar toen ik de s kocht kwam hij met allerlei argumenten af waarom ik me geen 7 had aangeschaft, die was sneller naar de 100, had een betere weglegging, was in de vergelijkende test zuiniger, had de razendsnelle zf8...leg dat dan maar eens uit dat dat allemaal zaken zijn die ik in een auto helemaal niet zoek...dat verstaan mensen vaak gewoon niet

elke keer ik met een ander merk rijdt, rijdt dat goed...maar dat zijn allemaal geen benzen, alles van het eerste tot het laaste is doordacht en ik ben helemaal mee in de reden waarom de uitvinder van de auto het op die manier doet
                  hij snapt ook niet dat ik rust zoek, een auto die op elk mogelijk gebied er voor jou wil zijn en je in de watten legt, die een perfect veilig weggedrag heeft maar uitnodigt tot moderaat rijden, die een boite heeft die laat voelen dat je er beter maar de pees niet oplegt maar tegen relantie cruised

ik ben al eens benieuwd hoe mijn collega de a gaat afkraken (das genen bmw he)...en toch koos hij er ook voor

het zou bij mij nog niet opkomen een bmw te gaan leasen, heel dat dna ligt me doodeenvoudig niet al zijn dat voor de mens die hem wil uitermate goede auto's, besef ik goed genoeg

ik zaag erover, heb 5 jaar met een smart diesel gereden, objectief zowat de slechts rijdende auto, de traagste op de markt, met een rot-robotbak...maar er zat duidelijk benz dna in en heb met 5 jaar rotgeamuseerd met dat wagentje...ook al omdat het zo heerlijk cheap was natuurlijk

Comment

Om te beginnen had ik jouw nummer niet gedraaid en verder blijf ik mij afvragen waarom jullie een Mercedes gekocht hebben. Een positief woord wordt voorafgegaan en opgevolgd door hoeveel beter een BMW toch wel is of door een hoop verzonnen zever over lelijke alu strips, een brandend gordellampje dat stoort, geen melding tot de laatste km over een totaal leeg gereden naftbak enz.

Jullie BMW's zijn ook niet perfect. Wees blij dat je zo'n auto mag leasen ipv van elk detail te komen uitvergroten want ahja, zolang je het zelf niet moet betalen is het toch wel mooi meegenomen. Binnen 2 of 4 jaar kopen we ons toch een nieuwe BMW want van een Mercedes van 30k verwacht je toch wel meer, voor een Dacia ok maar toch niet voor een Mercedes.

Ik zou zeggen hou je beter wat bezig in de BMW topics
                    diegene die alles uitvergroot ben jezelf makker, er geven sommige mensen wat kritiek , ok maar ze zeggen er ook telkens bij dat het wel een degelijke auto is, als je natuurlijk je eigen auto als god gaat bekijken dan is er niet veel ruimte voor kritiek. Het lijkt alsof we enkel kritiek geven op de aklasse wel dat is niet zo, ik ben altijd nuchter in die zaken.
                    Hier op het werk zijn de meeste mannen idd na de overstap van de bmw 1 naar de aklasse niet zo tevreden als voorheen maar nuchter genoeg om te beseffen dat het maar een vervoermiddel blijft en als het weinig kost dat het belangrijkste is. Wat wel opvalt is dat de echtgenotes het wel beter vinden...
                    Volgende BMW ? , daar ben ik nog niet zeker van dan zal ik eerst de nieuwe 1 moeten testen en hopen dat die het wat snediger doet dan de a , anders kies ik terug voor de goedkoopste oplossing en dat kan misschien een a zijn.

en mijn nummer ga je ook nooit krijgen jongen dat hou ik voor andere personen

Ik ga nog afronden met enkele positieve punten, de koffer is handiger en groter als de meeste andere autos in dezelfde klasse en de lak lijkt me van hoge kwaliteit te zijn, de wegklapbare trekhaak is handig en makkelijk in combo met de achteruitrijcamera om aanhanger aan te pikken.

Comment

• En ik ben al zeker jouw makker of jongen niet en aan jouw nummer heb ik nog minder behoefte

Zoals gezegd, in de BMW topics ga je veel bijval oogsten met uwe "bij BMW is alles beter dan bij Mercedes" uitleg.

Nu ga ik erover zwijgen want het heeft toch geen zin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

het zou bij mij nog niet opkomen een bmw te gaan leasen, heel dat dna ligt me doodeenvoudig niet al zijn dat voor de mens die hem wil uitermate goede auto's, besef ik goed genoeg.
                        Dit is een mooi besluit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          en collega van mij, ook zo'n bmw-lover, heeft ook een witte basis a net in leasing ontvangen, ik dacht al ff dat het cristian was...no offence naar jou toe
                          ik heb hem nog niet gesproken want die zit in een andere shift, maar toen ik de s kocht kwam hij met allerlei argumenten af waarom ik me geen 7 had aangeschaft, die was sneller naar de 100, had een betere weglegging, was in de vergelijkende test zuiniger, had de razendsnelle zf8...leg dat dan maar eens uit dat dat allemaal zaken zijn die ik in een auto helemaal niet zoek...dat verstaan mensen vaak gewoon niet

elke keer ik met een ander merk rijdt, rijdt dat goed...maar dat zijn allemaal geen benzen, alles van het eerste tot het laaste is doordacht en ik ben helemaal mee in de reden waarom de uitvinder van de auto het op die manier doet
                          hij snapt ook niet dat ik rust zoek, een auto die op elk mogelijk gebied er voor jou wil zijn en je in de watten legt, die een perfect veilig weggedrag heeft maar uitnodigt tot moderaat rijden, die een boite heeft die laat voelen dat je er beter maar de pees niet oplegt maar tegen relantie cruised

ik ben al eens benieuwd hoe mijn collega de a gaat afkraken (das genen bmw he)...en toch koos hij er ook voor

het zou bij mij nog niet opkomen een bmw te gaan leasen, heel dat dna ligt me doodeenvoudig niet al zijn dat voor de mens die hem wil uitermate goede auto's, besef ik goed genoeg

ik zaag erover, heb 5 jaar met een smart diesel gereden, objectief zowat de slechts rijdende auto, de traagste op de markt, met een rot-robotbak...maar er zat duidelijk benz dna in en heb met 5 jaar rotgeamuseerd met dat wagentje...ook al omdat het zo heerlijk cheap was natuurlijk
                          als je een S kocht zou ik je nooit trachten te overtuigen voor een 7, zijn beide topwagens met een ander profiel. Ieder kiest wat bij hem past.

"alles van het eerste tot het laaste is doordacht" dat vind ik nu wat ontbreken in de a klasse....

ik reed heel graag met de 190 2.3 ooit, de C kan mij ook bekoren als cruisebak .....

Comment

En ik ben al zeker jouw makker of jongen niet en aan jouw nummer heb ik nog minder behoefte

Zoals gezegd, in de BMW topics ga je veel bijval oogsten met uwe "bij BMW is alles beter dan bij Mercedes" uitleg.

Nu ga ik erover zwijgen want het heeft toch geen zin
                            idd het heeft geen zin kruip met je aklasse knuffel in je bedje , trek je aklasse dekbedje over je aklasse pyjamaatje en droom zacht van je autootje

als je eens zou lezen wat er staat dan zou je al lang weten dat ik bij bmw niet alles beter vind.....

Comment

idd het heeft geen zin kruip met je aklasse knuffel in je bedje , trek je aklasse dekbedje over je aklasse pyjamaatje en droom zacht van je autootje

als je eens zou lezen wat er staat dan zou je al lang weten dat ik bij bmw niet alles beter vind.....
                              Doen we, trol jij maar verder

Comment

Doen we, trol jij maar verder
                                mijn koffie is binnen, we hadden net gewed dat je nog 1 keer ging reageren

Comment

mijn koffie is binnen, we hadden net gewed dat je nog 1 keer ging reageren
                                  Zolang het maar niks kost hé

Comment

Zolang het maar niks kost hé
                                    that's the spirit, als je goed genoeg zijt kan je dat idd bekomen......

Comment

that's the spirit, als je goed genoeg zijt kan je dat idd bekomen......

Comment

• Het is wat bobo zegt en bij mij is dat ook zo. Wanneer ik tegen collega's zeg dat ik een Merc C besteld had, dan was het "maar zo'n bompa-auto" en "maar een BMW is veel mooier". Mja, don't really care eigenlijk, ik wil gewoon een rustige, stille, comfortabele auto. Omdat dat bij mij past. Dat anderen liever een speelsere (voor mij is dat dan nerveuzer), directer sturende, of sportiever afgestelde (voor mij is dat harder en oncomfortabeler) auto willen, dat die dat dan ook gewoon doen. Er is een reden dat er zoveel merken en types auto zijn. Omdat we verschillende voorkeuren hebben ...

Comment

• Ik dacht dat dick measuring enkel in het autominded forum gebeurde ondertussen

Ieder zijn smaak en voorkeuren inderdaad, maar ik begrijp dat er uit frustratie al eens dingen uitgeflapt worden ;-)

Ik veroordeel zelden iemand anders keuze, en problemen zijn ook vaak exemplarisch.
                                          Zelf 2 BMW 3's gereden en ik zal nooit meer fan worden, vrees ik. Voor mij te oncomfortabel voor lange afstanden.
                                          BMW heeft toch dat stugge over zich, wat veel mensen als sportief bestempelen, maar wat ik toch maar moeilijk kan smaken.
                                          Zelfs een dikke X5 die ik onlangs zelf voor vele honderden km's mocht rijden, kon mij niet bekoren.

Onlangs met de nieuwe C van mijn collega gereden, en qua beleving en comfort doet dat toch net ietsje luxer aan, vind ik persoonlijk.

Having said this...over smaken en kleuren nogmaals.....

Comment

Working...
                                          X