Inderdaad, met een Giulietta TCT en 170 pk kom je er ook bijna (5.9 L = 6.1 L/100 km werkelijk)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes A-klasse (2018)
Collapse
X
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
Gisteren gereset omdat ik morgen op reis vertrek. 1.4 benzine I30. Niet hetzelfde vermogen als jouw A-klassse. Wel groter en zwaarder. Als hij morgen zijn benen kan strekken gaan we 6l of lager.
Maar de A-klasse is echt extreem zuinig.
Maar die 5.8 liter is het doorsnee gemiddelde over 12500 km. Ik kan het nog altijd niet geloven, dit had ik nooit verwacht van een benzinewagen
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Gemiddeld over de 33.000 km die ik nu gedaan heb zit ik nog steeds op 7;5 liter, alhoewel ik bij de laatste tankbeurten iedere keer onder de 7 liter zat.
Vooral dankzij de langere afstanden de laatste maanden (nu al de 5de maand in ziekenverlof dus geen woon - werk verkeer meer).
Gisteren avond even op en af de Belgische kust geweest en zat op een verbruik van 5,8 liter toen ik thuis kwam.
Goed voor een 1.6 naft met 205pkOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenGemiddeld over de 33.000 km die ik nu gedaan heb zit ik nog steeds op 7;5 liter, alhoewel ik bij de laatste tankbeurten iedere keer onder de 7 liter zat.
Vooral dankzij de langere afstanden de laatste maanden (nu al de 5de maand in ziekenverlof dus geen woon - werk verkeer meer).
Gisteren avond even op en af de Belgische kust geweest en zat op een verbruik van 5,8 liter toen ik thuis kwam.
Goed voor een 1.6 naft met 205pkEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Het gemiddeld verbruik op papier is 6 liter voor de Megane GT, dus dat zit wel goed.
Ik denk dat moest ik moeite doen, dat ik hem zelfs onder de 5 liter kan krijgen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenVolgende maand eerste jaarlijks onderhoud bij mijn Poolse servicedealer. Claes Sint-Truiden was mij al 6 weken op voorhand aan het ambeteren met mails en berichten in de app. Helaas kan ik (voorlopig) nog geen buitenlandse dealer ingeven in 'Mercedes me' want bij Claes mogen ze mijn banden zelfs niet meer op de juiste druk zetten, zou toch maar mislukken waarschijnlijk
Ik maak ook opvallend minder km dan de voorbije jaren. Omdat het de eerste keer is zal ik de interval volgen, vanaf dan is het op km, dus na 25000 km.
Intussen geniet ik verder van mijn mooie auto en zijn verbruik Gemiddelde na meer dan 12500 km. Wie doet beter met een vergelijkbare benzinemotor?
Ik heb enkele maanden terug toen ik mijn nieuwe ging kopen ook een benzine even testgereden ( 45 tfsi - 2 liter met 245pk in een A6 avant ) , van zodra je ietwat het vermogen dieper aansprak zat je al snel op een gemiddelde van 12-13liter , bij rustig rijden ging dat al snel met 4-5 liter minder... Aangezien ik toch nog steeds aan +/-35dzd per jaar kom toch terug naar een diesel gegaan , rustig rijden gaat in deze ook met 5.8 a 6 liter, vermogen gebruiken gaat naar 7.5 ongeveer... verschil is dus duidelijk kleiner...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenHet gemiddeld verbruik op papier is 6 liter voor de Megane GT, dus dat zit wel goed.
Ik denk dat moest ik moeite doen, dat ik hem zelfs onder de 5 liter kan krijgen.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
Knap dat verbruik ! vraag is dan wel hoeveel pk's je effectief verbruikt hebt natuurlijk... de rijstijl doet in deze enorm veel.... je kunt dan wel 163pk hebben maar als je er nooit meer dan 75 gebruikt... niks mis mee natuurlijk , ik vraag me gewoon af als je die 163pk meer gaat gebruiken wat het verbruik dan zou worden... Ik leef nog altijd met het idee dat als je met een benzine effectief het vermogen gaat aanspreken die hij heeft dan het verbruik toch veel sneller de lucht inschiet dan bij een dieselwagen...
Ik heb enkele maanden terug toen ik mijn nieuwe ging kopen ook een benzine even testgereden ( 45 tfsi - 2 liter met 245pk in een A6 avant ) , van zodra je ietwat het vermogen dieper aansprak zat je al snel op een gemiddelde van 12-13liter , bij rustig rijden ging dat al snel met 4-5 liter minder... Aangezien ik toch nog steeds aan +/-35dzd per jaar kom toch terug naar een diesel gegaan , rustig rijden gaat in deze ook met 5.8 a 6 liter, vermogen gebruiken gaat naar 7.5 ongeveer... verschil is dus duidelijk kleiner...
Ik bedoel maar dat de nieuwe benzinemotoren ook veel zuiniger geworden zijn, zeker met cilinderuitschakeling zoals deze. En de kleine cilinderinhoud stoort mij ook niet, ik voel het er niet aan en ik kom op geen enkel punt iets te kort, ook niet op de Autobahn.
Maar met 35k km zoals jij per jaar zou ik waarschijnlijk ook nog steeds een diesel overwegen.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Ik denk dat de keuze tussen diesel en benzine in de komende jaren eerder zal beïnvloed worden door de maatregelen die door de grote steden tegen de diesel verder zullen genomen worden. Men ziet duidelijk een verschuiving in de aanpak, eerst was er sprake van gemeten vervuiling, nu zijn al alle diesels, ook de meest recente, in een zelfde zak gestoken met de motto “weg met de diesel” , in afwachting van de benzinewagens op een zelfde manier te scheren.
Dan kan nog enkel dieselen indien de wagen geleasd wordt, en in functie van het eigen gebruik (hoe lang en waar) .
Particulieren die kopen blijvende best er af. Voor wie nog een tweetal jaren de kat uit de boom kan kijken, is wachten aan te bevelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenIk denk dat de keuze tussen diesel en benzine in de komende jaren eerder zal beïnvloed worden door de maatregelen die door de grote steden tegen de diesel verder zullen genomen worden. Men ziet duidelijk een verschuiving in de aanpak, eerst was er sprake van gemeten vervuiling, nu zijn al alle diesels, ook de meest recente, in een zelfde zak gestoken met de motto “weg met de diesel” , in afwachting van de benzinewagens op een zelfde manier te scheren.
Dan kan nog enkel dieselen indien de wagen geleasd wordt, en in functie van het eigen gebruik (hoe lang en waar) .
Particulieren die kopen blijvende best er af. Voor wie nog een tweetal jaren de kat uit de boom kan kijken, is wachten aan te bevelen.
Comment
-
Toch even update van het verbruik van de Hyundai die ik hier gepost heb. Op heenreis door Frankrijk, twee personen + bagage, limiter op 135 (toch een paar stukken sneller gereden): 6,6l. Niets speciaals dus. Bevestigt enkel hoe zuinig de A-klasse is. De GLB met deze motor zie ik wel als opvolger zitten. Benieuwd hoeveel die zal verbuiken. Ze doen dat niet slecht die samenwerking met RenaultLast edited by cooper s; 08/07/2019, 14:38.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenToch even update van het verbruik van de Hyundai die ik hier gepost heb. Op heenreis door Frankrijk, twee personen + bagage, limiter op 135 (toch een paar stukken sneller gereden): 6,6l. Niets speciaals dus. Bevestigt enkel hoe zuinig de A-klasse is. De GLB met deze motor zie ik wel als opvolger zitten. Benieuwd hoeveel die zal verbuiken. Ze doen dat niet slecht die samenwerking met RenaultEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenIk denk dat het vooral de automaat is die de A zuinig maakt. Dat een SUV meer zal verbruiken is logisch, maar de basis zit blijkbaar al goed. Ik wil ook vooral graag een GLB met blokkendoos-lookEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenEr is uiteraard een verschil tussen op papier en reëel hé
Wat mij wel opvalt is dat de Megane mijn derde benzine wagen is die ik onder het opgegeven gemiddelde verbruik kan krijgen.
Mijn C4 (mijn enige diesel) heb ik nooit onder dat opgegeven gemiddeld verbruik kunnen krijgen, zelfs niet eens in de buurt.
Ze zeggen ook, een diesel is voor lange afstanden, een benzine is beter voor korte afstanden.
Mijn diesel was heel zuinig in de stad en bij korte ritjes, maar het verbruik ging omhoog als ik langere afstanden deed.
Mijn benzines (zowel de vroegere als de Megane nu) zuipen wanneer ik stadsritjes doe, maar eens daarbuiten gaat het verbruik omlaag.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk BerichtenSnap niet dat de a/cla de 7traps automaat heeft... zou niet meer terug willen naar dat ding sinds ik de 9traps gewoon benEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk BerichtenSnap niet dat de a/cla de 7traps automaat heeft... zou niet meer terug willen naar dat ding sinds ik de 9traps gewoon ben
want de automaat RWD Mercedes is met koppelomvormer en een FWD Mercedes is met dubbele koppeling, zijn 2 totaal verschillende automaten….van 2 verschillende fabrikanten….
Comment
Comment