Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A-klasse (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Inderdaad, met een Giulietta TCT en 170 pk kom je er ook bijna (5.9 L = 6.1 L/100 km werkelijk)

    Image 20190706-193137 in Quovadis's images album

    Comment


    • Image 20190706-193137 in Quovadis's images album

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten


        Gisteren gereset omdat ik morgen op reis vertrek. 1.4 benzine I30. Niet hetzelfde vermogen als jouw A-klassse. Wel groter en zwaarder. Als hij morgen zijn benen kan strekken gaan we 6l of lager.
        Maar de A-klasse is echt extreem zuinig.
        Da's ook mooi natuurlijk. Ik haal op een Polen reis van 2500 km een gemiddelde van 5.3 liter (er staan hier genoeg foto's op de vorige blz. ).

        Maar die 5.8 liter is het doorsnee gemiddelde over 12500 km. Ik kan het nog altijd niet geloven, dit had ik nooit verwacht van een benzinewagen

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Gemiddeld over de 33.000 km die ik nu gedaan heb zit ik nog steeds op 7;5 liter, alhoewel ik bij de laatste tankbeurten iedere keer onder de 7 liter zat.
          Vooral dankzij de langere afstanden de laatste maanden (nu al de 5de maand in ziekenverlof dus geen woon - werk verkeer meer).

          Gisteren avond even op en af de Belgische kust geweest en zat op een verbruik van 5,8 liter toen ik thuis kwam.
          Goed voor een 1.6 naft met 205pk
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Gemiddeld over de 33.000 km die ik nu gedaan heb zit ik nog steeds op 7;5 liter, alhoewel ik bij de laatste tankbeurten iedere keer onder de 7 liter zat.
            Vooral dankzij de langere afstanden de laatste maanden (nu al de 5de maand in ziekenverlof dus geen woon - werk verkeer meer).

            Gisteren avond even op en af de Belgische kust geweest en zat op een verbruik van 5,8 liter toen ik thuis kwam.
            Goed voor een 1.6 naft met 205pk
            7,5 liter is al een mooi gemiddeld verbruik en zoiets had ik ook verwacht voor een moderne benzineauto maar 5,8 liter is gewoon...
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Het gemiddeld verbruik op papier is 6 liter voor de Megane GT, dus dat zit wel goed.
              Ik denk dat moest ik moeite doen, dat ik hem zelfs onder de 5 liter kan krijgen.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                Volgende maand eerste jaarlijks onderhoud bij mijn Poolse servicedealer. Claes Sint-Truiden was mij al 6 weken op voorhand aan het ambeteren met mails en berichten in de app. Helaas kan ik (voorlopig) nog geen buitenlandse dealer ingeven in 'Mercedes me' want bij Claes mogen ze mijn banden zelfs niet meer op de juiste druk zetten, zou toch maar mislukken waarschijnlijk

                Ik maak ook opvallend minder km dan de voorbije jaren. Omdat het de eerste keer is zal ik de interval volgen, vanaf dan is het op km, dus na 25000 km.

                Intussen geniet ik verder van mijn mooie auto en zijn verbruik Gemiddelde na meer dan 12500 km. Wie doet beter met een vergelijkbare benzinemotor?

                Knap dat verbruik ! vraag is dan wel hoeveel pk's je effectief verbruikt hebt natuurlijk... de rijstijl doet in deze enorm veel.... je kunt dan wel 163pk hebben maar als je er nooit meer dan 75 gebruikt... niks mis mee natuurlijk , ik vraag me gewoon af als je die 163pk meer gaat gebruiken wat het verbruik dan zou worden... Ik leef nog altijd met het idee dat als je met een benzine effectief het vermogen gaat aanspreken die hij heeft dan het verbruik toch veel sneller de lucht inschiet dan bij een dieselwagen...
                Ik heb enkele maanden terug toen ik mijn nieuwe ging kopen ook een benzine even testgereden ( 45 tfsi - 2 liter met 245pk in een A6 avant ) , van zodra je ietwat het vermogen dieper aansprak zat je al snel op een gemiddelde van 12-13liter , bij rustig rijden ging dat al snel met 4-5 liter minder... Aangezien ik toch nog steeds aan +/-35dzd per jaar kom toch terug naar een diesel gegaan , rustig rijden gaat in deze ook met 5.8 a 6 liter, vermogen gebruiken gaat naar 7.5 ongeveer... verschil is dus duidelijk kleiner...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Het gemiddeld verbruik op papier is 6 liter voor de Megane GT, dus dat zit wel goed.
                  Ik denk dat moest ik moeite doen, dat ik hem zelfs onder de 5 liter kan krijgen.
                  Er is uiteraard een verschil tussen op papier en reëel hé
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

                    Knap dat verbruik ! vraag is dan wel hoeveel pk's je effectief verbruikt hebt natuurlijk... de rijstijl doet in deze enorm veel.... je kunt dan wel 163pk hebben maar als je er nooit meer dan 75 gebruikt... niks mis mee natuurlijk , ik vraag me gewoon af als je die 163pk meer gaat gebruiken wat het verbruik dan zou worden... Ik leef nog altijd met het idee dat als je met een benzine effectief het vermogen gaat aanspreken die hij heeft dan het verbruik toch veel sneller de lucht inschiet dan bij een dieselwagen...
                    Ik heb enkele maanden terug toen ik mijn nieuwe ging kopen ook een benzine even testgereden ( 45 tfsi - 2 liter met 245pk in een A6 avant ) , van zodra je ietwat het vermogen dieper aansprak zat je al snel op een gemiddelde van 12-13liter , bij rustig rijden ging dat al snel met 4-5 liter minder... Aangezien ik toch nog steeds aan +/-35dzd per jaar kom toch terug naar een diesel gegaan , rustig rijden gaat in deze ook met 5.8 a 6 liter, vermogen gebruiken gaat naar 7.5 ongeveer... verschil is dus duidelijk kleiner...
                    Natuurlijk gaat dat verbruik bij gebruik van alle PK's de hoogte in. Maar de vergelijking met die 45 tfsi gaat toch ook niet echt op, grotere cilinderinhoud en veel meer PK's. Ik rijd gewoon normaal en geniet van mijn auto, ik spreek inderdaad zelden alle paardjes aan. Waar gaat dat nog tegenwoordig en de leeftijd zal er ook wel mee te maken hebben

                    Ik bedoel maar dat de nieuwe benzinemotoren ook veel zuiniger geworden zijn, zeker met cilinderuitschakeling zoals deze. En de kleine cilinderinhoud stoort mij ook niet, ik voel het er niet aan en ik kom op geen enkel punt iets te kort, ook niet op de Autobahn.

                    Maar met 35k km zoals jij per jaar zou ik waarschijnlijk ook nog steeds een diesel overwegen.
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Ik denk dat de keuze tussen diesel en benzine in de komende jaren eerder zal beïnvloed worden door de maatregelen die door de grote steden tegen de diesel verder zullen genomen worden. Men ziet duidelijk een verschuiving in de aanpak, eerst was er sprake van gemeten vervuiling, nu zijn al alle diesels, ook de meest recente, in een zelfde zak gestoken met de motto “weg met de diesel” , in afwachting van de benzinewagens op een zelfde manier te scheren.
                      Dan kan nog enkel dieselen indien de wagen geleasd wordt, en in functie van het eigen gebruik (hoe lang en waar) .
                      Particulieren die kopen blijvende best er af. Voor wie nog een tweetal jaren de kat uit de boom kan kijken, is wachten aan te bevelen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        Ik denk dat de keuze tussen diesel en benzine in de komende jaren eerder zal beïnvloed worden door de maatregelen die door de grote steden tegen de diesel verder zullen genomen worden. Men ziet duidelijk een verschuiving in de aanpak, eerst was er sprake van gemeten vervuiling, nu zijn al alle diesels, ook de meest recente, in een zelfde zak gestoken met de motto “weg met de diesel” , in afwachting van de benzinewagens op een zelfde manier te scheren.
                        Dan kan nog enkel dieselen indien de wagen geleasd wordt, en in functie van het eigen gebruik (hoe lang en waar) .
                        Particulieren die kopen blijvende best er af. Voor wie nog een tweetal jaren de kat uit de boom kan kijken, is wachten aan te bevelen.
                        Je hebt er ook zoals ik, wegblijven uit de steden... nooit geen stadsmens geweest en zal er ook geen worden. En voor de zeldzame gevallen dat ik er eens moet zijn dan zijn er voldoende alternatieven.

                        Comment


                        • Toch even update van het verbruik van de Hyundai die ik hier gepost heb. Op heenreis door Frankrijk, twee personen + bagage, limiter op 135 (toch een paar stukken sneller gereden): 6,6l. Niets speciaals dus. Bevestigt enkel hoe zuinig de A-klasse is. De GLB met deze motor zie ik wel als opvolger zitten. Benieuwd hoeveel die zal verbuiken. Ze doen dat niet slecht die samenwerking met Renault
                          Last edited by cooper s; 08/07/2019, 14:38.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                            Toch even update van het verbruik van de Hyundai die ik hier gepost heb. Op heenreis door Frankrijk, twee personen + bagage, limiter op 135 (toch een paar stukken sneller gereden): 6,6l. Niets speciaals dus. Bevestigt enkel hoe zuinig de A-klasse is. De GLB met deze motor zie ik wel als opvolger zitten. Benieuwd hoeveel die zal verbuiken. Ze doen dat niet slecht die samenwerking met Renault
                            Een SUV met deze motor zal waarschijnlijk toch wel wat meer verbruiken. Onze Duster met dezelfde motor (130 PK) zit na 3000 km aan een gemiddelde van 7,2 liter. Wel nog nieuw allemaal en meer stadsritjes.
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Ik denk dat het vooral de automaat is die de A zuinig maakt. Dat een SUV meer zal verbruiken is logisch, maar de basis zit blijkbaar al goed. Ik wil ook vooral graag een GLB met blokkendoos-look

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                Ik denk dat het vooral de automaat is die de A zuinig maakt. Dat een SUV meer zal verbruiken is logisch, maar de basis zit blijkbaar al goed. Ik wil ook vooral graag een GLB met blokkendoos-look
                                Klopt! Ik was ook verwonderd toen ik bij aankoop de cijfers zag en vaststelde dat de automaat zuiniger was. Ja voor die GLB heb ik ook wel een boontje, kan 'm hopelijk snel irl zien.
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                  Er is uiteraard een verschil tussen op papier en reëel hé
                                  Toen ik de auto kocht had ik gezegd, als het gemiddeld verbruik onde de 8 liter blijft ben ik blij, ik heb dus niks te klagen.
                                  Wat mij wel opvalt is dat de Megane mijn derde benzine wagen is die ik onder het opgegeven gemiddelde verbruik kan krijgen.
                                  Mijn C4 (mijn enige diesel) heb ik nooit onder dat opgegeven gemiddeld verbruik kunnen krijgen, zelfs niet eens in de buurt.

                                  Ze zeggen ook, een diesel is voor lange afstanden, een benzine is beter voor korte afstanden.
                                  Mijn diesel was heel zuinig in de stad en bij korte ritjes, maar het verbruik ging omhoog als ik langere afstanden deed.
                                  Mijn benzines (zowel de vroegere als de Megane nu) zuipen wanneer ik stadsritjes doe, maar eens daarbuiten gaat het verbruik omlaag.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • Snap niet dat de a/cla de 7traps automaat heeft... zou niet meer terug willen naar dat ding sinds ik de 9traps gewoon ben
                                    lets have some more member berries

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                      Snap niet dat de a/cla de 7traps automaat heeft... zou niet meer terug willen naar dat ding sinds ik de 9traps gewoon ben
                                      Niks mis mee. Binnenkort een 15 traps, die is nog beter
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                        Snap niet dat de a/cla de 7traps automaat heeft... zou niet meer terug willen naar dat ding sinds ik de 9traps gewoon ben
                                        Back to the future gaat niet,
                                        want de automaat RWD Mercedes is met koppelomvormer en een FWD Mercedes is met dubbele koppeling, zijn 2 totaal verschillende automaten….van 2 verschillende fabrikanten….


                                        Comment


                                        • Aha dus tis een andere 7trap automaat dan die dat ik in de e coupe had?
                                          veranderd de zaak misschien wel :p
                                          lets have some more member berries

                                          Comment

                                          Working...
                                          X