Ik kwam gisteren uit het snelwegrestaurant en dacht dat ze mijn auto gepikt hadden. Het waren Engelse versies en gelukkig zag ik in de verte de mijne staan
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes A-klasse (2018)
Collapse
X
-
KLAAR VOOR EURO 6D
MERCEDES-BENZ WISSELT DIESELMOTOR 180D
Om de haverklap actualiseert Mercedes-Benz van diverse modellen het motorengamma door de lijst beschikbare krachtcentrales uit te breiden met nieuwe versies. Vandaag schrijven we echter niet over versterking, maar om een motorwissel.
Mercedes-Benz wisselt de dieselmotor van de huidige 180d om voor een andere machine. Wie nu een A- of B-klasse of bijvoorbeeld CLA als 180d bestelt, krijgt een door Renault geproduceerde 1.461 cc grote viercilinder dieselmotor in de neus van zijn Benz geleverd. Die 116 pk en 260 Nm sterke dieselmotor is momenteel leverbaar met een handgeschakelde zesbak en met een 7G-DCT-automaat, een transmissie met dubbele koppeling en zeven verzetten. Deze vierpitter wordt vervangen voor een exemplaar met een grotere inhoud.
De 1.5 in de 180d wordt namelijk vervangen door de 1.950 cc grote viercilinder die Mercedes-Benz al even toepast in de 150 pk sterke 200d en 190 pk krachtige 220d-dieselversies. Deze door Mercedes-Benz gebouwde dieselmotor staat zelfs al als 180d op de prijslijst van de GLB, al moeten de overige modellen het nog even met de 1.5 doen. Aan de Mercedes-machine wordt een 8G-DCT-automaat gekoppeld, een bak met acht verzetten dus. De 2.0 levert net als de 1.5 116 pk, maar brengt met 280 Nm wél 20 Nm extra op de been. Overigens is ook de 116d die Mercedes-Benz op de prijslijsten heeft staan een variant van de 1.5 die nu gewisseld wordt. Volgens Duitse media is deze 95 pk sterke dieselmotor, die Mercedes-Benz in ons land in de A-klasse levert, later dit jaar niet meer beschikbaar. Na de motorwissel voldoen de 180d's aan de Euro 6D-emissienorm. Wanneer de machines in de rest van het Mercedes-modellen wordt gewisseld, en wat prijstechnisch de gevolgen zijn, is niet bekend.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenje moet blijven verbeteren (qua co2 getal) en in de pers komen elk jaar he...niet gelijk al uw kruid verschieten
...nu kunnen we niet meer zagen over de renault motor en over 2 jaar dan de 1.6 met meer vermogen etc etcEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenje moet blijven verbeteren (qua co2 getal) en in de pers komen elk jaar he...niet gelijk al uw kruid verschieten
...nu kunnen we niet meer zagen over de renault motor en over 2 jaar dan de 1.6 met meer vermogen etc etc
Met een kleinere motor kan je wel een lage Co² krijgen, maar dan gaat de No² altijd automatisch omhoog (wat men dus onzichtbaar maakte met verschillende sjoemelsoftware) of wel echt, maar met dure ingrepen.
Een grotere motor, is goedkoper voor MB, maar minder voor de klant…
Golf 1.6 D bestaat ook niet meer, vervangen door 2.0 D van 115 pk
Comment
-
-
Zoals ik al dacht is het bovenstaande dus dikke zever ofwel ken ik de juiste aanvraagformule niet.
Ipv 'spel' kreeg ik de naam Spelmans uit mijn telefoonboek of het huidig weer in PeltEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenBlijft toch een knappe kar hoor.
Met relatief veel snelweg kilometers ontkom je daar niet aan hé?
Je kan natuurlijk zo'n hoes kopen, zoals je wel eens in de States ziet ;-)
Niemand ziet het eigenlijk, alleen ik, omdat ik weet waar het is en dan ga ik er pas echt op lettenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Ik ben eigenlijk al gestopt met daarop te letten.
Het gebeurd toch.
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenJe kan natuurlijk zo'n hoes kopen, zoals je wel eens in de States ziet ;-)
Ge heb wel zo van die folie die ge kunt laten plaatsen om de lak te beschermen, sommige laten een hele auto doen, anderen alleen bepaalde delen die nogal gevoelig zijn voor steenslag.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Benieuwd naar de 'over the air' update
https://www.autobild.de/artikel/merc...-16833973.htmlEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
vandaag mijn auto eerste keer op onderhoud, gekozen voor garage Rogiers in Dendermonde en moet eerlijk zeggen , mooie opvolging, eerste afspraak was geannulleerd nav corona-toestanden , nadien mij zelf gecontacteerd en enkele mogelijkheden doorgemaild, vandaag persoonlijk belletje als de kar klaar was, groot verschil met service in lokeren vind ik persoonlijk waar het leek dat na de verkoop het hen niet veel meer kon schelen.
ik vermoed toch dat er een software update ook is uitgevoerd, het voelt net alsof de koppeling vd automaat wel wat soepeler "aanneemt" bij vertrek, dit was echt hinderlijk op momenten en leek wel alsof je een beginner was die met koppeling leerde rijden, vandaag voelde het soepeler aan...
Comment
Comment