Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes A-klasse (2018)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichtenhttps://www.youtube.com/watch?v=d_v9sy32Z5I
Mercedes-Benz Clase A. Maniobra de esquivaCon el Clase A hemos obtenido unos buenos resultados desde el punto de vista de las reacciones, pero notanto en cua...
Toch wel een heel opvallend verschil in evenwicht tussen de Focus en de A.
Zelfs de niet AMG versie.
BMW1 doet trouwens al niet veel beter.. om over de X1 maar te zwijgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichtenhttps://www.youtube.com/watch?v=d_v9sy32Z5I
Mercedes-Benz Clase A. Maniobra de esquivaCon el Clase A hemos obtenido unos buenos resultados desde el punto de vista de las reacciones, pero notanto en cua...
Toch wel een heel opvallend verschil in evenwicht tussen de Focus en de A.
:
Pas vanaf de Mercedes A 250 (224 pk) en 4 matic krijg je een Multi link achteras, tot de A200 krijg je een starre torsie achteras…net zoals elke Renault Megane...
Die Focus heeft een dubbel uitlaat stuk en is dus een 150 pk of 180 pk-versie, met Multi link achteras (idem Golf of A3, hoewel een Q2 zelfs dan nog geen multi link heeft...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Pas vanaf de Mercedes A 250 (224 pk) en 4 matic krijg je een Multi link achteras, tot de A200 krijg je een starre torsie achteras…net zoals elke Renault Megane...Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
nope want de peugeot 308 doet die moose test aan 82 km/h ZONDER multilink achteras.
alles valt en staat met de algehele afstelling. Maw het juiste evenwicht tussen onderstelelementen, schokdemding/vering en banden. En er zijn er volgens die test heel wat die hun huiswerk nog eens terug mogen maken. Mijn 508 RXH, niet echt een toonbeeld van leeggewicht en zeker niet qua hoogte, legt die test af op de referentiesnelheid. Ik begrijp niet dat men dan dat verhaal aan de klanten kan verkopen 'u-koopt-krachtigere-motor-en-dus-daarom-betere-achteras' als daar in de praktijk niets van klopt.
als ik die tests zie, reden te meer om bij mijn geliefd merk te blijven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenNog eens terugkomen op hun niet werkende nieuwe en peperdure 'mercedes-me 2020' app. Na 3 weken en 2 mails nog altijd geen antwoord op mijn vragen en er zijn zo te lezen in de reviews heel wat klanten met problemen. Het enige wat ze doen is een reply met onnozele zever schrijven op vooral positieve reacties.
De incompetentie is daar nog groter dan bij hun Belgische dealers
Wat is er toch maar geworden van mijn lievelingsmerk
Beste heer C....,
Bedankt voor uw contactopname met Mercedes me connect. Vanwege enorme drukte met de lancering van onze nieuwe App komen wij nu pas aan uw bericht toe; mijn excuses voor de aanzienlijke vertraging waarmee u onze reactie op uw bericht ontvangt.
Om voertuiggegevens in de App te zien wilt u een in de Store beschikbare pakketten aanschaffen; op dit moment zijn deze dienst omwille hiervan niet actief. De overige zaken, Online Kaart Update en Driver Score voor de verzekering kunt u gewoon via onze website beheren:
Laat u het mij gerust weten als u hierover verdere vragen heeft; we helpen u graag verder.
Met vriendelijke groet,
JS.
Mercedes me connect Support
Phone: 00800 9777 7777 (Free) / +32 2 620 03 08 (Local)
Monday-Friday 08:00-20:00
E-mail: me-connect.bel@cac.mercedes-benz.com
Mercedes-Benz Customer Assistance Center Maastricht N.V.
Gelissendomein 5, 6229 GK Maastricht, The Netherlands
Register No.: K.v.K. Limburg 33014909
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Bedankt voor uw contactopname met Mercedes me connect.
Om voertuiggegevens in de App te zien wilt u een in de Store beschikbare pakketten aanschaffen; op dit moment zijn deze dienst omwille hiervan niet actief.
Bedrijven die in zo’n erbarmelijk Nederlands hun klanten te woord staan... ik kan me daar verschrikkelijk aan ergeren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Tis hij al goet spreek en scrijf de neederlants.
Bedrijven die in zo’n erbarmelijk Nederlands hun klanten te woord staan... ik kan me daar verschrikkelijk aan ergeren.
Ze zijn daar dan ook 'premijoem' hé, zo'n 'geweldige' service mag iets kostenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Nu nog beter, komt dit net binnen. 'Een betere ervaring' .... Daar zal ik mij eens mee amuseren straks
Beste klant,
We willen u graag uitnodigen om deel te nemen in een kort, online tevredenheidsonderzoek met betrekking tot uw tevredenheid over de service verleend door ons Customer Assistance Center.
Door deel te nemen, kunt u uw stem laten horen en ons helpen om u nog een betere ervaring te bieden.
Klik hier om de enquête te starten.
Dank u.
Met vriendelijke groeten,
Mercedes-BenzEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Op mijn A200 zit ook de Multilink achteras.
Voor Multi link versies van 03/2018 tot 11/2018 was er wel een terugroep actie, omdat de remvloeistof leidingen, achteraan scheuren, kwam jij hiervoor in aanmerking?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Met 18 of 19” velgen krijg je inderdaad, wel een Multi link ophanging….
https://blog.mercedes-benz-passion.c...-kompaktwagen/
Voor Multi link versies van 03/2018 tot 11/2018 was er wel een terugroep actie, omdat de remvloeistof leidingen, achteraan scheuren, kwam jij hiervoor in aanmerking?
https://blog.mercedes-benz-passion.c...gkeitsverlust/
De tijdsspanne klopt wel, de mijne is van augustus 2018. Maar als ik het beperkt aantal zie dat hiervoor in aanmerking komt denk ik niet dat alle exemplaren dit probleem hebben.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
169,24 € jaarlijkse verkeersbelasting. Schitterend!Als nu hun stealers daar eens een voorbeeld aan nemen
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iridium Bekijk Berichten1626,11 net binnengekregen voor de SL. De S en E zijn gelukkig wat minderIk dacht eerst dat de komma verkeerd stond. Het is duidelijk waar ze een voorbeeld aan nemen dan
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten169,24 € jaarlijkse verkeersbelasting. Schitterend!Als nu hun stealers daar eens een voorbeeld aan nemen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk Berichten
Die redeneren andersom, jij hebt een overschotje en zij een tekort dat je zou kunnen bijpassen.
Met mijn overschotje doe ik wel iets anders ipv het bij hun nog te spenderen. Incompetente oplichters!Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Duitse vergelijking van de belangrijkste A-klasse motoren.
A 180 / CLA 180 A 200 / CLA 200 A 220 4Matic / CLA 220 4M. Motor /Hubraum R4-Turbo / 1332 cm3 R4-Turbo / 1332 cm3 R4-Turbo / 1991 cm3 Getriebe (man. | automat.) 6-Gang | 7-G.-Doppelkupplung 6-Gang | 7-G.-Doppelkupplung – | 7-Gang-Doppelkupplung kW (PS) bei 1/min 100 (136) / 5500 120 (163) / 5500 140 (190) / 5500-6100 Nm bei 1/min 200 / 1460-4000 250 / 1620-4000 300 / 1800-4000 Höchstgeschwindigkeit 216 km/h 230 km/h 241 km/h 0–100 km/h 8,9 s 8,3 s 6,9 s Normverbrauch (NEFZ) 5,6 l S 6,0 l S 6,6 l S Abgas CO2 127 g/km 138 g/km 151 g/km OPF • SCR-Kat.1) / AdBlue-Tankgröße ja • – ja • – ja • – Grundpreis 29.874 / 32.653 Euro 32.260 / 34.765 Euro 37.776 / 40.519 Euro Fazit Vollkommen ausreichender Ba- sismotor mit sehr ruhiger Laufkultur und geringem Verbrauch. Der Automatik-Aufpreis liegt wie beim 200er bei 2094 Euro. Er fährt sich wunderbar, doch ist das Leistungsplus zum 180er für die Preisdifferenz zu gering. Lieber die kleinere Motorisierung mit mehr Extras nehmen. Ab hier wird’s schnell und teuer. Gelegenheitsfahrer mit Autobahnschwerpunkt haben die Qual der Wahl. 220er mit serienmäßigem Allrad – der nicht immer ... Ökotrend-Wertung 2- 2 2- A 250 / CLA 250 AMG A 35 4Matic / AMG CLA 35 4Matic AMG CLA 45 4Matic+ Motor /Hubraum R4-Turbo / 1991 cm3 R4-Turbo / 1991 cm3 R4-Turbo / 1991 cm3 Getriebe (man. | automat.) – | 7-Gang-Doppelkupplung – | 7-Gang-Doppelkupplung – | 8-Gang-Doppelkupplung kW (PS) bei 1/min 165 (224) / 5500 225 (306) / 5800 285 (387) / 6500 Nm bei 1/min 350 / 1800-4000 400 / 3000-4000 480 / 4750-5000 Höchstgeschwindigkeit 250 km/h 250 km/h 250 km/h (optional 270 km/h) 0–100 km/h 6,3 s 4,8 s 4,1 s Normverbrauch (NEFZ) 6,3 l S 7,3 l S 8,2 l S Abgas CO2 143 g/km 167 g/km 190 g/km OPF • SCR-Kat.1) / AdBlue-Tankgröße ja • – ja • – ja • – Grundpreis 38.669 / 40.686 Euro 49.432 / 52.657 Euro 61.047 Euro Fazit ... gebraucht wird – oder 250er mit optionalem Allrad (2201 Euro). Wer nicht auf den Extra-Grip angewiesen ist, wählt am besten den 250er mit Frontantrieb. Die AMG-Kompakten sind ausgefeilte Zeitenjäger mit beeindruckender Performance, aber auch wenig analogem Fahrgefühl – ein Digitalsportwagen für viel Geld. Brutale Sportversion mit Driftmodus. Dazu gibt’s das S-Modell mit 421 PS (66 640 Euro). Es macht den 45er-AMG zum stärksten Serienvierzylinder der Welt. Ökotrend-Wertung 3+ 3 3 A 250e A 160d A 180d / CLA 180d Motor /Hubraum R4-Turbo / 1332 cm3 R4-Turbo / 1461 cm3 R4-Turbo / 1461 cm3 Getriebe (man. | automat.) – | 8-Gang-Doppelkupplung 6-Gang | – 6-Gang | 7-G.-Doppelkupplung kW (PS) bei 1/min 160 ( 218 ) / 5500 (System) 70 (95) / 4000 85 (116) / 4000 Nm bei 1/min 450 / 1620-4000 (System) 240 / 1750-2500 260 / 1750-2750 Höchstgeschwindigkeit 235 km/h 196 km/h 206 km/h 0–100 km/h 6,6 s 12,5 s 10,6 s Normverbrauch (NEFZ) 1,5 l S 4,4 l D 4,3 l D Abgas CO2 34 g/km 116 g/km 113 g/km OPF • SCR-Kat.1) / AdBlue-Tankgröße ja • – – • ja / 23,8 l – • ja / 23,8 l Grundpreis 38.121 Euro 30.410 Euro 31.392 / 35.063 Euro Fazit Ein Plug-in-Hybrid auf Basis der kleinen Benziner. Die Verbrauchsangabe stimmt nur dann im Ansatz, wenn 60 von 100 km rein elektrisch zurückgelegt werden. Der schwächste Diesel ist in der A-Limousine eine frugale Sache. Mit der langen Getriebeübersetzung ist er nur unter geringer Last supersparsam. Auch diese Version des 1,5erDiesels ist auf dem Papier sparsamer als auf der Straße.Der kleine Selbstzünder wirkt recht lebhaft. Ökotrend-Wertung 2 2- 2- A 200d / CLA 200d A 220d / CLA 220d Motor /Hubraum R4-Turbo / 1950 cm3 R4-Turbo / 1950 cm3 Getriebe (man. | automat.) 6-Gang | 8-Gang-Doppelkupplung – | 8-Gang-Doppelkupplung kW (PS) bei 1/min 110 (150) / 3400-4400 140 (190) / 3800 Nm bei 1/min 320 / 1400-3200 400 / 1600-2600 Höchstgeschwindigkeit 227 km/h 233 km/h 0–100 km/h 8,2 s 7,1 s Normverbrauch (NEFZ) 4,5 l D 4,5 l D Abgas CO2 119 g/km 119 g/km OPF • SCR-Kat.1) / AdBlue-Tankgröße – • ja / 23,8 l – • ja / 23,8 l Grundpreis 33.653 / 36.729 Euro 38.847 / 41.608 Euro Fazit Schon die Zahlen sprechen für den 200d. Er ist sparsam dank üppiger Kraftreserven und sogar mit Schaltgetriebe zu haben (Automatik u. Allrad: 4415 Euro). Der 220d hat serienmäßig die Automatik und ist optional mit Allrad zu haben (2202 Euro). Behalten Sie dies beim Vergleich mit dem 200d im Kopf. Ökotrend-Wertung 2 2 1) SCR = Selective Catalytic Reduction: Stickoxide (NOX) werden in Stickstoff (N2) und Wasser (H2O) umgewandelt Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
Comment