Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A-klasse (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Ik wil zien waar jij die paar minuten verliest in het huidige verkeer en er zijn idd nog mensen die hun brandstof wel zelf moeten betalen. Die smile gaat je binnen afzienbare tijd sowieso vergaan
    Jocar,
    Als ik rustig rij is mijn gemiddelde tijd voor woon-werk 40 min. Als ik mijn rijstijl neem is dat een half uur.
    Grote boosdoener zijn de vele rode lichten die slecht afgesteld zijn.
    lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

Jocar,
      Als ik rustig rij is mijn gemiddelde tijd voor woon-werk 40 min. Als ik mijn rijstijl neem is dat een half uur.
      Ik denk dat jouw rijstijl dan niet echt volgens de verkeersregels is of dacht je dat ik met een ei onder mijn gaspedaal rij

Dit is gewoon een zuinige motor, om 2 liter meer te gaan verbruiken moet ik al lelijk doen.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Van die verkeerslichten dat zou kunnen kloppen, uw rijstijl kan nooit 10 minuten uitmaken op zo’n trajectje als er, zoals je zelf beweert, ”veel rode lichten” zijn.
        Het enige dat uw rijstijl dus oplevert zijn hogere brandstofkosten voor uw werkgever, meer slijtage aan uw leasebak en meer kans op ongelukken. Maar dat kan u, zolang je het zelf niet moet betalen, niets schelen.
        Met wel of niet van autorijden houden heeft het niets te maken.

Zuinige motor die 1.3 Tce, ik hoor dezelfde verbruikscijfers bij Renaults met deze motor.
        Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 15/08/2021, 14:29.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Zuinige motor die 1.3 Tce, ik hoor dezelfde verbruikscijfers bij Renaults met deze motor.
          Idd! Ook bij Dacia en Nissan trouwens. In onze Duster en in de Qashqai ook waarschijnlijk verbruikt die een dikke liter meer, maar dat lijkt mij logisch als je de stroomlijn vergelijkt.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Sinds de laatste tankbeurt zit ik nu aan een gemiddeld verbruik van 5,7 liter met mijn Megane GT.
            Op mij woon - werk verkeer is mijn verbruik ook zo'n 1 liter hoger.
            De laatste maanden zit ik met een gemiddelde dat tussen de 6,2 en de 6,5 ligt. (Zit geen woon - werk tussen)

Effectief verbruik aan de pomp ligt ongeveer 0,3 liter hoger.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Sinds de laatste tankbeurt zit ik nu aan een gemiddeld verbruik van 5,7 liter met mijn Megane GT.
              Op mij woon - werk verkeer is mijn verbruik ook zo'n 1 liter hoger.
              De laatste maanden zit ik met een gemiddelde dat tussen de 6,2 en de 6,5 ligt. (Zit geen woon - werk tussen)

Effectief verbruik aan de pomp ligt ongeveer 0,3 liter hoger.
              En da's ook nog een 1,6 TCe dacht ik? Ook heel zuinig dus. Deze is maar een 1,3 met de nodige peper, ongelofelijk eigenlijk dat verbruik van sommige moderne benzinemotoren tegenwoordig.

Comment

• Inderdaad 1.6 TCe met 205 pk.
                Mits wat rustiger rijden zou het nog zuiniger kunnen, maar dan is het plezier er ook vanaf.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ik denk dat jouw rijstijl dan niet echt volgens de verkeersregels is of dacht je dat ik met een ei onder mijn gaspedaal rij

Dit is gewoon een zuinige motor, om 2 liter meer te gaan verbruiken moet ik al lelijk doen.
                  Ik ga ni beweren dat ik mij altijd aan de snelheid houd, alle banen hier zijn jaar en dag 90km/h geweest tot die clown minister van verkeer werd...
                  ​​​​​​Maar als je goed optrekt dan kan je nog net de volgende lichten passeren voor die op oranje springen... Over slechte afstelling gesproken ma soit. Het scheelt mij effectief 12min als ik overal kan doorrijden of aan elk licht stil sta.
                  Automaat staat altijd in sport stand.

Comment

Eindelijk een telefoontje gehad van MB Belgium. Ik zou het wel zien wat precies nog werkte na de niet verlenging, eigenlijk weten ze het zelf ook niet. Kon mij niet zeggen of de TMC (verkeersinfo) terug in het systeem zou verschijnen als de Live Traffic Information verdwijnt.

De meneer wist mij ook nog te vertellen dat ze er bij Mercedes-me niks van kennen en dat het waarschijnlijk daarom zolang geduurd heeft

In ieder geval, nu weet ik nog niks, alleen dat ik het wel zal zien. Proper, zo werkt dat nu al 3 jaar daar
                    Hier nog eens op terugkomen. Van Mercedes-me heb ik dus helemaal geen antwoord gekregen. Zo kennen we ze weer natuurlijk

Ondertussen ben ik eindelijk van alle abo's af en ik kan niet zeggen dat ik iets mis eigenlijk. Voor alles is er een goedkopere of gratis oplossing.

Enig probleem is dat ik nu constant met pop-ups in het systeem geconfronteerd wordt over vervallen abo's. Op de vraag hoe ik daar vanaf geraak zonder abo verlenging kan mij ook niemand antwoorden. Hoogstaande service zoals altijd

Nuja, gelukkig hebben hun Duitse collega's meer kennis van auto's in mekaar te steken en te onderhouden want fier blijf ik wel op mijn zuinig snel A-tje

Weer proper gewassen en ontdaan van alle ongedierte.

Comment

• Ik zag vanmorgen in de app dat er gisteren een grote Mbux systeem update geweest is. En ja hoor, juist eens gaan checken in mijn garage en dit keer enkel positieve dingen te melden, zeker in mijn geval met een auto die regelmatig lang stilstaat

Je kunt de auto nu ook in een soort ruststand spaarmodus zetten, zeer interessant!

Alleen die vervelende vervallen abo's pop-up is er nog altijd

Comment

• Ook zie je nu in 1 oogopslag het algemeen detailoverzicht (2de foto hierboven) van wat er allemaal juist ingeschakeld is (verblijfplaats, gekoppelde telefoon, radiozender enz.).

Comment

• Nog iets leuk sinds de update. Je kan madame Mbux vragen om een mop te tappen, dit is nu ook beschikbaar in het Nederlands.

Gisteren eens geprobeerd. "Hey Mercedes!" - "Wat kan ik voor u doen?" - "Vertel eens een grap" - (1ste antwoord) "Nee, want Duitse ingenieurs houden niet van grappen"

En idd, nog een paar keer de vraag gesteld en ze vertelt allerlei korte moppen en raadsels waar ze wel dadelijk op antwoord.

Je verveelt je nooit meer tijdens de rit. Dat ding wordt altijd leuker, slimmer en beter. Nu hun dealers nog, die mogen hier wel een voorbeeld aan nemen

Enig nadeel is nog altijd dat de stem regelmatig ongevraagd tussenkomst omdat het systeem reageert op bepaalde klanken. Maar daar kan ik mee leven ondertussen. Voor de rest een schitterende uitvinding. Toppie!

Comment

• Je zou de optie moeten hebben om de trigger aan te passen van mercedes naar iets anders. Ik zou achterlikn nemen, elke keer ik een dwaze voorligger uitkak zou dat ding dan vragen wat het kan doen

Comment

Je zou de optie moeten hebben om de trigger aan te passen van mercedes naar iets anders. Ik zou achterlikn nemen, elke keer ik een dwaze voorligger uitkak zou dat ding dan vragen wat het kan doen
                              Da's voor een volgende update misschien Er zijn nog genoeg mogelijkheden om toe te passen.

Comment

• Een voorbeeld, wel niet in het Nederlands

MBUX Joke

Wat een dom kieken, Mbux is veel slimmer

Hey Mercedes... I want to play a game...

Last edited by Jocar; 19/09/2021, 14:22.

Comment

• Een Pool heeft het ook eens uitgetest, in goed Engels zelfs

A man vs MBUX

Comment

Nog iets leuk sinds de update. Je kan madame Mbux vragen om een mop te tappen, dit is nu ook beschikbaar in het Nederlands.

Gisteren eens geprobeerd. "Hey Mercedes!" - "Wat kan ik voor u doen?" - "Vertel eens een grap" - (1ste antwoord) "Nee, want Duitse ingenieurs houden niet van grappen"

En idd, nog een paar keer de vraag gesteld en ze vertelt allerlei korte moppen en raadsels waar ze wel dadelijk op antwoord.

Je verveelt je nooit meer tijdens de rit. Dat ding wordt altijd leuker, slimmer en beter. Nu hun dealers nog, die mogen hier wel een voorbeeld aan nemen

Enig nadeel is nog altijd dat de stem regelmatig ongevraagd tussenkomst omdat het systeem reageert op bepaalde klanken. Maar daar kan ik mee leven ondertussen. Voor de rest een schitterende uitvinding. Toppie!
                                    Hebben die grappen een even lange baard als die van de Google Assistent?
                                    Die heeft er zo van die in het genre van:
                                    ”Waarom drinkt een muis geen alcohol?”
                                    ”Ze is bang van de kater.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Hebben die grappen een even lange baard als die van de Google Assistent?
                                      Die heeft er zo van die in het genre van:
                                      ”Waarom drinkt een muis geen alcohol?”
                                      ”Ze is bang van de kater.”
                                      Idd! Hoogstaande grappen zijn het niet maar dat hoeft ook niet. Je kunt ook quizzen of andere domme vragen stellen zoals je kunt zien in de video's hierboven

Ik vind het in ieder geval leuk tijdens mijn regelmatige lange ritten. Spijtig dat het nu pas werkt in mijn auto na 3 jaar en een update. Enkel de auto gerelateerde dingen functioneerden tot nu, op het weerbericht na, dat deed het wel.

Comment

• 2021 MERCEDES A-CLASS 250e PLUG-IN HYBRID 218 HP POV TEST DRIVE

Comment

• Pfff, ik verbruik slechts een halve liter meer met dezelfde benzinemotor. Zou voor mij het grote prijsverschil niet waard zijn. Ik wil het bij hem eens zien over een grotere afstand en met meer snelwegverkeer. Ik denk zelfs dat hij dan nog meer verbruikt want zo'n A250e weegt ook een pak meer dan mijn A200.

Comment

Working...
                                          X