Vermoedelijk zal dat rond de 6-6.5 liter liggen als je wat stadsverkeer doet en af en toe eens de paardjes loslaat. Nette waarde nog steeds voor een 163 pk motor.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes A-klasse (2018)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk BerichtenToch benieuwd naar je reële verbruik, maar dat zal er normaal wel niet ver van zitten.
Bij meer korte ritten zal daar uiteraard wel een literke bijkomen.
Bij mijn laatste benzineauto in de 90's deed ik 8 liter met dezelfde rijstijl en nu 2,5 liter minder, kan al tellen zou ik zo zeggenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Dat is mijn reëel verbruik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
Weet ik - ik heb me verkeerd uitgedrukt. Ik bedoelde reëel uitgerekend, getankt verbruik Ik ben benieuwd of er afwijking is tussen de teller en de realiteit, zoals vaak het geval is.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Moest er toch nog twijfel zijn. Vandaag hier in Polen over een ritje van 40km. Ik heb mij wel zo goed het ging aan de verplichte snelheid gehouden en max 100 km/h gereden, ik mocht ook niet sneller
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik haalde 4.4 met een 1200tsi skoda (wel maar 105pk) op dagelijks parcours zonder oefenen
Vanmorgen bij mijn Poolse dealer met een andere eigenaar gepraat en die was er ook lyrisch over. Hij had wel nog wat moeilijkheden met het Mbux, ik heb 'm nog een paar tips kunnen geven. Wat een schitterend ding, met wat oefening kan je gewoon alles vragen over het systeem, in-en uitschakelen, GPS, USB muziek, radiozenders, telefoon enz. Ik leer elke dag dingen bij....Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenstond de airco aan?
Ik heb 'm ook gewassen vandaag, had 'm wel verdiend na zo'n rit
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
En nog een foto van waar het eigenlijk allemaal om te doen is. Mag van mij gerust motor van het jaar 2018 in zijn klasse worden
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenEn nog een foto van waar het eigenlijk allemaal om te doen is. Mag van mij gerust motor van het jaar 2018 in zijn klasse worden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenwoont gij nu in Polen of in Belgistan?Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
zoveel concurrentie is er bij de A-klasse nu ook weer niet
Zo was het vorig jaar,
Cilinderinhoud
De Ford EcoBoost éénliter werd gekozen tot beste motor met cilinderinhoud tot een liter. De PSA PureTech driecilinder turbo van 1,2 liter kreeg de prijs van beste motor tot 1,4 liter. In de klasse 1,4 tot 1,8 liter, 1,8 tot 2,0 liter, 2,0 tot 2,5 liter, 2,5 tot 3,0 liter en 3,0 tot 4,0 liter waren het respectievelijk de hybride BMW driecilinder van 1,5 liter, de tweeliter viercilinder van Porsche, de 2,5 liter vijfcilinder turbo van Audi, de drieliter zescilinder boxer van Porsche en de 3,9 liter V8 van Ferrari die met de titel aan de haal gingen. Die laatste was niet alleen de beste motor van het jaar maar ook de krachtigste.
De beste elektrische motor kwam volgens de journalisten van Tesla. Bij de grote cilinderinhouden ging de 6,3 liter V12 met de titel van beste motor van meer dan 4 liter aan de haal.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Vandaag enkele foto's van een paar van de tientallen combinaties in het instrumentenbord die met het geweldige Mbux systeem allemaal kunnen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Nog wat uitleg over de lekkere 1,3 motor
In afwachting van de AMG-varianten biedt Mercedes bij de lancering drie motoren aan: de 1.5-turbodiesel van Renault-origine (A 180 d met 116 pk), de herwerkte 2.0-turbo op benzine van eigen makelij (A 250 met 224 pk) en de nieuwe 1,3 liter kleine benzinemotor met drukvoeding en drie vermogensversies: A 160 met 109 pk, A 180 met 136 pk en A 200 met 163 pk (onze testversie). Deze volledig van aluminium vervaardigde motor werd ontworpen in samenwerking met de alliantie Renault-Nissan en vervangt de oude 1.6-turbo van Mercedes-origine. Het gaat hier overigens om een zeer verfijnde motor. Zo doet hij, om de wrijving te beperken, een beroep op een klepbediening met roltuimelaars en een grafi etcoating in de cilinders (een techniek die hij overneemt van de Nissan GT-R). Daarnaast beschikt hij over een directe injectie, een dubbele variabele kleptiming (in- en uitlaat) en een turbo met elektrische ontlastklep om de turbodruk beter aan te passen. En tot slot zijn er nog de partikelfilter en de cilinderuitschakeling (in eerste instantie alleen voor de versies met een gerobotiseerde versnellingsbak). Dankzij deze technologie worden de in- en uitlaatkleppen van cilinder twee en drie gesloten bij lage belasting tussen 1.250 en 3.800 o/m, om het brandstofverbruik te beperken. Van de cilinderuitschakeling is tijdens het rijden niets te merken: er zijn geen schokken en de eventuele geluidsveranderingen zijn nauwelijks hoorbaar. Deze motor is trouwens over het algemeen aangenaam. Hij is soepel en elastisch bij lage toerentallen en bouwt zijn vermogen lineair op. Natuurlijk heeft zo’n klein blok bij middelhoge toeren niet de longinhoud van een tweeliter en in de hogere regionen niet de agressiviteit van een atmosferische krachtbron. Zijn maximumvermogen wordt namelijk al bereikt bij 5.500 o/m, terwijl de toerentalbegrenzer ingrijpt bij 6.250 o/m. Toch ontbreekt het deze motor nooit aan pit en bovendien klinkt hij nog sympathiek ook.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment