Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A-klasse (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten

Hou je dat ook bij op Spritmonitor? Of bereken je het ergens?
    Neen, je kan je verbruik toch perfect berekenen met getankte liters en gemaakte kilometers. Maar dat is niet nodig want komt overeen met BC.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Neen, je kan je verbruik toch perfect berekenen met getankte liters en gemaakte kilometers. Maar dat is niet nodig want komt overeen met BC.
      Het was dat dat ik wou weten Dan zit je wel goed onder de gemiddeldes van anderen: 7,24! Sterk.

Ik trek dat niet in twijfel trouwens. Dat is met mijn Audi A3 ook zo Mijn gemiddelde is 5,1 en algemeen gemiddelde is 6,17.

Van mijn Audi liegt de boordcomputer trouwens wel, pakt tussen de 3 en 5%. Daarmee dat ik het eens vroeg of je hetzelfde uitkomt als je het uitrekent. Nog niet veel boordcomputers gezien die er altijd recht op zitten.

Comment

Het was dat dat ik wou weten Dan zit je wel goed onder de gemiddeldes van anderen: 7,24! Sterk.

Ik trek dat niet in twijfel trouwens. Dat is met mijn Audi A3 ook zo Mijn gemiddelde is 5,1 en algemeen gemiddelde is 6,17.

Van mijn Audi liegt de boordcomputer trouwens wel, pakt tussen de 3 en 5%. Daarmee dat ik het eens vroeg of je hetzelfde uitkomt als je het uitrekent. Nog niet veel boordcomputers gezien die er altijd recht op zitten.
        Mogelijk dat dit een paar percentjes afwijkt maar in ieder geval verwaarloosbaar. Ik heb 2X de test gedaan en er was geen noemenswaardige afwijking, net als bij mijn vorige GLA trouwens.

Ik zie nu ook dat ik onder het gemiddelde zit. Leuk toch! In het Mbux systeem zit er namelijk ook een all time meting vanaf kmstand 0 en die kan niet gedeletet worden. Altijd gemakkelijk om te weten als je tweedehands koopt. Daar zat ik een paar weken geleden op 6,0 liter, ik zal er eens een foto van maken binnenkort.

Verder is dat mooie verbruik met zo'n moderne motor met cilinderuitschakeling ook vrij logisch want ik doe enkel lange afstanden met een normale rijstijl en bijna geen stadsverkeer want daar heb ik een fiets voor
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Dat algemeen gemiddelde lijkt mij niet echt te kloppen want er zitten daar toch een paar fouten in bij die veelverbruikers, volgens mij het vorig model met de oude 1,6 motor en ook een A250 met de onjuiste pk.

Comment

In het Mbux systeem zit er namelijk ook een all time meting vanaf kmstand 0 en die kan niet gedeletet worden. Altijd gemakkelijk om te weten als je tweedehands koopt. Daar zat ik een paar weken geleden op 6,0 liter, ik zal er eens een foto van maken binnenkort.
            Hierbij, het is zelfs nog gezakt de laatste weken

Comment

• Gisteren ook de eerste sneeuw en pekel gekregen Wat een heerlijke kleur toch, op een zwarte zou dat al niet meer om aan te zien zijn. Het zout is er al afgespoten ondertussen

Comment

• Kontjes en kleurtjes vergelijken in de ondergrondse garage

Comment

• jocar

de gla was bij vorige generatie de comfortabelste van de a-reeks, en je vond hem ook altijd groter aanvoelen
                  de nieuwe a zou een stuk minder stug rijden als de oude, hoe vergelijk jij deze 2 zo na elkaar? was de gla uiteindelijk rustiger rijdend als uw nieuwe a first edition met vrij grote wielen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    jocar

de gla was bij vorige generatie de comfortabelste van de a-reeks, en je vond hem ook altijd groter aanvoelen
                    de nieuwe a zou een stuk minder stug rijden als de oude, hoe vergelijk jij deze 2 zo na elkaar? was de gla uiteindelijk rustiger rijdend als uw nieuwe a first edition met vrij grote wielen?
                    Ik heb bij deze hetzelfde gevoel bobo, alleen dat 'm wat lager bij de grond ligt. Deze nieuwe A is in niks vergelijkbaar met de vorige A. De multilink ophanging doet 'm ook echt goed, is wel een optie dacht ik.

De GLA was uiteraard rustiger (minder hevig) rijden met een handgeschakelde diesel. Maar ik zou toch niet meer willen wisselen want je kunt zoals je weet de automaat in verschillende standen zetten. De mijne staat meestal op economisch zodat het een comfortabele zuinige cruiser wordt. Super content!

Ik vind het wel vervelend dat bepaalde zaken zich na elke start terug inschakelen zoals de lane assist, dat wil ook wel eens reageren op niet doorlopende strepen en dat is echt niet leuk. Ik probeer het altijd opnieuw uit te schakelen maar vergeet het soms wel eens.
                    En den de de automaat die zich na elke start terug in comfort zet ipv in economisch te blijven staan.

Niemand kan mij antwoorden of dat uitschakelbaar is.

Comment

Ik heb bij deze hetzelfde gevoel bobo, alleen dat 'm wat lager bij de grond ligt. Deze nieuwe A is in niks vergelijkbaar met de vorige A. De multilink ophanging doet 'm ook echt goed, is wel een optie dacht ik.

De GLA was uiteraard rustiger (minder hevig) rijden met een handgeschakelde diesel. Maar ik zou toch niet meer willen wisselen want je kunt zoals je weet de automaat in verschillende standen zetten. De mijne staat meestal op economisch zodat het een comfortabele zuinige cruiser wordt. Super content!

Ik vind het wel vervelend dat bepaalde zaken zich na elke start terug inschakelen zoals de lane assist, dat wil ook wel eens reageren op niet doorlopende strepen en dat is echt niet leuk. Ik probeer het altijd opnieuw uit te schakelen maar vergeet het soms wel eens.
                      En den de de automaat die zich na elke start terug in comfort zet ipv in economisch te blijven staan.

Niemand kan mij antwoorden of dat uitschakelbaar is.
                      Dat zijn instellingen die de garage kan programmeren maar zal dit niet doen. Mij gaven ze een uitleg die je zo kon doorprikken maar toch niet gedaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JosV Bekijk Berichten

Dat zijn instellingen die de garage kan programmeren maar zal dit niet doen. Mij gaven ze een uitleg die je zo kon doorprikken maar toch niet gedaan.
                        Idd! Hier dezelfde ervaring, ik kreeg de typische bonobo blik te zien Zal het zoals altijd in het buitenland moeten vragen, daar beteken je als privé klant tenminste nog iets.

Comment

• Het al dan niet onthouden van persoonlijke instellingen heeft meestal te maken met het feit dat de wagen zelf niet weet wie de volgende bestuurder zal zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            Het al dan niet onthouden van persoonlijke instellingen heeft meestal te maken met het feit dat de wagen zelf niet weet wie de volgende bestuurder zal zijn.
                            Goeie tip! Misschien moet ik maar eens een profiel aanmaken in het Mbux systeem, nog niet aan gedacht. In dit geval is er toch enkel maar 1 bestuurder maar inderdaad geen ingesteld profiel. Seffens eens proberen. Thx!

Comment

• Eigenlijk zouden alle persoonlijke instellingen in de sleutel moeten gestockeerd kunnen worden, zodat meerdere vaste bestuurders hun eigen sleutel gebruiken, waardoor alles zich automatisch afstemt op de houder van de sleutel. Een bijkomende (derde, vierde...) sleutel is wel niet gratis...
                              Bepaalde functies zouden ook bate hebben bij een dergelijke aanpak (al dan niet Lane assist, afstand voor de ACC, ... ) om niet steeds manueel te moeten prutsen met instelingen die de bestuurders toch altijd op een eigen zelfde stand willen hebben.
                              Hier zou Face recognition van pas kunnen zijn. Er is nog voer voor de ontwikkelaars !.

Comment

• Profiel aangemaakt en terug verwijderd, net die dingen over stand van de versnellingsbak en lane assist staan er niet tussen Maar ik blijf zoeken

Comment

• Toch maar raar dat dergelijke instellingen niet onthouden worden en dus steeds opnieuw aangepast moeten worden.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Toch maar raar dat dergelijke instellingen niet onthouden worden en dus steeds opnieuw aangepast moeten worden.
                                    Beetje opzoekwerk gedaan. Volgens Duitse fora heeft het ook allemaal weer te maken met uitstoot en veiligheidsnormen. Systeem zou geroot moeten worden maar dat is dan ook weer illegaal waarschijnlijk. Hoewel ik zeker ben dan die lane assist bij het proefrit exemplaar zonder mijn tussenkomst uitgeschakeld was, dus het kan wel maar ze willen het niet zeggen.

Comment

• dat was te denken natuurlijk, zeker bij benz waar je zelfs je lichten niet kunt uitzetten

wat is het verschil bij de bak tss eco en comfort? gaat ie in eco dan coasten, met motor ev uit? ....vreemd dat hij dan eigenlijk start in comfort, en niet maximaal zuinig

de lane assist heb ik nog niet op een fout kunnen betrappen, tenzij je 2 baanvakken tegelijk wil opschuiven met de pinker vast ingeschakeld, ik denk dat dat ook weer extra veiligheid zou moeten geven (stel je mist tss tippen en inschakelen), tip je de pinker bij elk vak apart doet ie het - bij mij toch - normaal (ook bij autonomous driving zul je per vak moeten werken)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        dat was te denken natuurlijk, zeker bij benz waar je zelfs je lichten niet kunt uitzetten

wat is het verschil bij de bak tss eco en comfort? gaat ie in eco dan coasten, met motor ev uit? ....vreemd dat hij dan eigenlijk start in comfort, en niet maximaal zuinig

de lane assist heb ik nog niet op een fout kunnen betrappen, tenzij je 2 baanvakken tegelijk wil opschuiven met de pinker vast ingeschakeld, ik denk dat dat ook weer extra veiligheid zou moeten geven (stel je mist tss tippen en inschakelen), tip je de pinker bij elk vak apart doet ie het - bij mij toch - normaal (ook bij autonomous driving zul je per vak moeten werken)
                                        Hahaha, hij weet het nog! Wel, ik ben nog altijd van die mening, gemakkelijk of niet maar ik beslis nog altijd liever zelf wanneer iets in of uitgeschakeld wordt, dus ook de lane assist of de eco stand van de versnellingsbak

Zoveel zal dat in verbruik niet uitmaken. In eco bolt 'm langer uit idd maar de motor blijft aan. Het heeft trouwens enkele weken geduurd eer ik gezien had dat 'm altijd in 'comfort' vertrok. Het is natuurlijk een kleine moeite om die altijd opnieuw in eco te zetten uiteraard, maar toch...

Hoe is dat met de jouwe eigenlijk? Een kennis zijn C200 (W204) blijft wel altijd in eco staan. Verder ken ik niemand met een automaat. Jawel, ene met een AMG GTs, maar daar zal zuinigheid niet veel uitmaken veronderstel ik

Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat de lane assist onterecht tussenkomt op niet doorlopende strepen. Waarom? Je krijgt dan telkens een schrikbarende trekking in het stuur, vind ik echt niet leuk. Op Duitse fora zijn ze er ook niet echt positief over. Ik zou het dus leuk vinden moest ik het zelf kunnen inschakelen ipv altijd te moeten uitschakelen na vertrek.

Maar ok, dat zijn details, ben super tevreden over mijn nieuw A'ke

Comment

• Lane assist komt altijd tussen bij het overschrijden van een lijn zonder gebruikt te maken van de richtingaanwijzers, heeft niks te maken met het feit of de lijn doorlopend is of niet.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X