Oorspronkelijk geplaatst door Marvin
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes A-klasse (2018)
Collapse
X
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Neen, je kan je verbruik toch perfect berekenen met getankte liters en gemaakte kilometers. Maar dat is niet nodig want komt overeen met BC.
Ik trek dat niet in twijfel trouwens. Dat is met mijn Audi A3 ook zo Mijn gemiddelde is 5,1 en algemeen gemiddelde is 6,17.
Van mijn Audi liegt de boordcomputer trouwens wel, pakt tussen de 3 en 5%. Daarmee dat ik het eens vroeg of je hetzelfde uitkomt als je het uitrekent. Nog niet veel boordcomputers gezien die er altijd recht op zitten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
Het was dat dat ik wou weten Dan zit je wel goed onder de gemiddeldes van anderen: 7,24! Sterk.
Ik trek dat niet in twijfel trouwens. Dat is met mijn Audi A3 ook zo Mijn gemiddelde is 5,1 en algemeen gemiddelde is 6,17.
Van mijn Audi liegt de boordcomputer trouwens wel, pakt tussen de 3 en 5%. Daarmee dat ik het eens vroeg of je hetzelfde uitkomt als je het uitrekent. Nog niet veel boordcomputers gezien die er altijd recht op zitten.
Ik zie nu ook dat ik onder het gemiddelde zit. Leuk toch! In het Mbux systeem zit er namelijk ook een all time meting vanaf kmstand 0 en die kan niet gedeletet worden. Altijd gemakkelijk om te weten als je tweedehands koopt. Daar zat ik een paar weken geleden op 6,0 liter, ik zal er eens een foto van maken binnenkort.
Verder is dat mooie verbruik met zo'n moderne motor met cilinderuitschakeling ook vrij logisch want ik doe enkel lange afstanden met een normale rijstijl en bijna geen stadsverkeer want daar heb ik een fiets voorEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
Het was dat dat ik wou weten Dan zit je wel goed onder de gemiddeldes van anderen: 7,24! Sterk.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
In het Mbux systeem zit er namelijk ook een all time meting vanaf kmstand 0 en die kan niet gedeletet worden. Altijd gemakkelijk om te weten als je tweedehands koopt. Daar zat ik een paar weken geleden op 6,0 liter, ik zal er eens een foto van maken binnenkort.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Gisteren ook de eerste sneeuw en pekel gekregen Wat een heerlijke kleur toch, op een zwarte zou dat al niet meer om aan te zien zijn. Het zout is er al afgespoten ondertussen
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
jocar
de gla was bij vorige generatie de comfortabelste van de a-reeks, en je vond hem ook altijd groter aanvoelen
de nieuwe a zou een stuk minder stug rijden als de oude, hoe vergelijk jij deze 2 zo na elkaar? was de gla uiteindelijk rustiger rijdend als uw nieuwe a first edition met vrij grote wielen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenjocar
de gla was bij vorige generatie de comfortabelste van de a-reeks, en je vond hem ook altijd groter aanvoelen
de nieuwe a zou een stuk minder stug rijden als de oude, hoe vergelijk jij deze 2 zo na elkaar? was de gla uiteindelijk rustiger rijdend als uw nieuwe a first edition met vrij grote wielen?
De GLA was uiteraard rustiger (minder hevig) rijden met een handgeschakelde diesel. Maar ik zou toch niet meer willen wisselen want je kunt zoals je weet de automaat in verschillende standen zetten. De mijne staat meestal op economisch zodat het een comfortabele zuinige cruiser wordt. Super content!
Ik vind het wel vervelend dat bepaalde zaken zich na elke start terug inschakelen zoals de lane assist, dat wil ook wel eens reageren op niet doorlopende strepen en dat is echt niet leuk. Ik probeer het altijd opnieuw uit te schakelen maar vergeet het soms wel eens.
En den de de automaat die zich na elke start terug in comfort zet ipv in economisch te blijven staan.
Niemand kan mij antwoorden of dat uitschakelbaar is.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Ik heb bij deze hetzelfde gevoel bobo, alleen dat 'm wat lager bij de grond ligt. Deze nieuwe A is in niks vergelijkbaar met de vorige A. De multilink ophanging doet 'm ook echt goed, is wel een optie dacht ik.
De GLA was uiteraard rustiger (minder hevig) rijden met een handgeschakelde diesel. Maar ik zou toch niet meer willen wisselen want je kunt zoals je weet de automaat in verschillende standen zetten. De mijne staat meestal op economisch zodat het een comfortabele zuinige cruiser wordt. Super content!
Ik vind het wel vervelend dat bepaalde zaken zich na elke start terug inschakelen zoals de lane assist, dat wil ook wel eens reageren op niet doorlopende strepen en dat is echt niet leuk. Ik probeer het altijd opnieuw uit te schakelen maar vergeet het soms wel eens.
En den de de automaat die zich na elke start terug in comfort zet ipv in economisch te blijven staan.
Niemand kan mij antwoorden of dat uitschakelbaar is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JosV Bekijk Berichten
Dat zijn instellingen die de garage kan programmeren maar zal dit niet doen. Mij gaven ze een uitleg die je zo kon doorprikken maar toch niet gedaan.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenHet al dan niet onthouden van persoonlijke instellingen heeft meestal te maken met het feit dat de wagen zelf niet weet wie de volgende bestuurder zal zijn.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Eigenlijk zouden alle persoonlijke instellingen in de sleutel moeten gestockeerd kunnen worden, zodat meerdere vaste bestuurders hun eigen sleutel gebruiken, waardoor alles zich automatisch afstemt op de houder van de sleutel. Een bijkomende (derde, vierde...) sleutel is wel niet gratis...
Bepaalde functies zouden ook bate hebben bij een dergelijke aanpak (al dan niet Lane assist, afstand voor de ACC, ... ) om niet steeds manueel te moeten prutsen met instelingen die de bestuurders toch altijd op een eigen zelfde stand willen hebben.
Hier zou Face recognition van pas kunnen zijn. Er is nog voer voor de ontwikkelaars !.
Comment
-
Profiel aangemaakt en terug verwijderd, net die dingen over stand van de versnellingsbak en lane assist staan er niet tussen Maar ik blijf zoekenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Toch maar raar dat dergelijke instellingen niet onthouden worden en dus steeds opnieuw aangepast moeten worden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenToch maar raar dat dergelijke instellingen niet onthouden worden en dus steeds opnieuw aangepast moeten worden.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
dat was te denken natuurlijk, zeker bij benz waar je zelfs je lichten niet kunt uitzetten
wat is het verschil bij de bak tss eco en comfort? gaat ie in eco dan coasten, met motor ev uit? ....vreemd dat hij dan eigenlijk start in comfort, en niet maximaal zuinig
de lane assist heb ik nog niet op een fout kunnen betrappen, tenzij je 2 baanvakken tegelijk wil opschuiven met de pinker vast ingeschakeld, ik denk dat dat ook weer extra veiligheid zou moeten geven (stel je mist tss tippen en inschakelen), tip je de pinker bij elk vak apart doet ie het - bij mij toch - normaal (ook bij autonomous driving zul je per vak moeten werken)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendat was te denken natuurlijk, zeker bij benz waar je zelfs je lichten niet kunt uitzetten
wat is het verschil bij de bak tss eco en comfort? gaat ie in eco dan coasten, met motor ev uit? ....vreemd dat hij dan eigenlijk start in comfort, en niet maximaal zuinig
de lane assist heb ik nog niet op een fout kunnen betrappen, tenzij je 2 baanvakken tegelijk wil opschuiven met de pinker vast ingeschakeld, ik denk dat dat ook weer extra veiligheid zou moeten geven (stel je mist tss tippen en inschakelen), tip je de pinker bij elk vak apart doet ie het - bij mij toch - normaal (ook bij autonomous driving zul je per vak moeten werken)
Zoveel zal dat in verbruik niet uitmaken. In eco bolt 'm langer uit idd maar de motor blijft aan. Het heeft trouwens enkele weken geduurd eer ik gezien had dat 'm altijd in 'comfort' vertrok. Het is natuurlijk een kleine moeite om die altijd opnieuw in eco te zetten uiteraard, maar toch...
Hoe is dat met de jouwe eigenlijk? Een kennis zijn C200 (W204) blijft wel altijd in eco staan. Verder ken ik niemand met een automaat. Jawel, ene met een AMG GTs, maar daar zal zuinigheid niet veel uitmaken veronderstel ik
Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat de lane assist onterecht tussenkomt op niet doorlopende strepen. Waarom? Je krijgt dan telkens een schrikbarende trekking in het stuur, vind ik echt niet leuk. Op Duitse fora zijn ze er ook niet echt positief over. Ik zou het dus leuk vinden moest ik het zelf kunnen inschakelen ipv altijd te moeten uitschakelen na vertrek.
Maar ok, dat zijn details, ben super tevreden over mijn nieuw A'keEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Lane assist komt altijd tussen bij het overschrijden van een lijn zonder gebruikt te maken van de richtingaanwijzers, heeft niks te maken met het feit of de lijn doorlopend is of niet.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment