Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A-klasse (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Lane assist komt altijd tussen bij het overschrijden van een lijn zonder gebruikt te maken van de richtingaanwijzers, heeft niks te maken met het feit of de lijn doorlopend is of niet.
    Dat dacht ik ook maar toch stel ik anders vast. Ook in Duitsland zijn de eigenaars niet even enthousiast erover. Ik zou dat enkel willen inschakelen als ik denk het nodig te hebben, nu krijg ik telkens een ruk in het stuur als ik het niet nodig acht. Systeem staat niet op punt imo. Bij de GLA kreeg ik bij gevaar een geluidssignaal en moest je zelf ingrijpen maar nu probeert het systeem dat voor jou te doen en dat vind ik maar niks. Telkens schrikken Nuja, je kan het uitschakelen maar bij elke start staat het terug actief en dat zou ik liever anders zien

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• MERCEDES-BENZ A-KLASSE VOLGENS BRABUS

De Duitse tuner Brabus heeft de nieuwe A-klasse overgoten met zijn herkenbare kruidenmix.

Momenteel is de krachtigste reguliere benzineversie van de Mercedes-Benz A-klasse de 224 pk sterke A250. Wie meer benzinekracht wil, moet zijn heil zoeken bij de 306 pk sterke Mercedes-AMG A35, een voorlopig topmodel dat volgend jaar een extreem heftige A45 AMG boven zich moet dulden. Het gat tussen de A250 en A35 is vrij groot en de Duitse tuner Brabus heeft daarmee de perfecte gelegenheid te komen met een tussenversie te komen.

Nouja, tussenversie... Het uiterlijk van Brabus' creatie doet in ieder geval niet bepaald onder voor dat van de A35. Heftig spoilerwerk, 20-inch lichtmetaal en een sportuitlaat, het zit er allemaal op, aan of onder. Brabus baseert zijn nieuwe variant op de 224 pk en 350 Nm krachtige sterke A250. Die viercilinder is na de Brabuskuur goed voor 270 pk en 430 Nm. Daarmee moet een snelheid van 100 km/h in 5,9 tellen op de klok staan. Z'n topsnelheid: 250 km/h

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• https://www.autobild.de/artikel/merc...-14351655.html

Comment

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                Ik zou dat enkel willen inschakelen als ik denk het nodig te hebben

Als je denkt Lane Assist nodig te hebben, heb je denk ik meer nood aan een pauze dan aan die Lane Assist ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Als je denkt Lane Assist nodig te hebben, heb je denk ik meer nood aan een pauze dan aan die Lane Assist ;-)
                  Klopt! Daarom dat ik het uitschakel als ik het niet vergeet

Comment

• dat dient eigenlijk vooral om te helpen bij het facebooken

krijg ook lichtjes de weubben bij de reclames van meerdere nieuwe auto's zoals daar was de polo, of volvo dat de noodremhulp dient om de onoplettentheid van de chauffeur op te vangen

maar toch zal het je mss maar helpen die moment je zelf niet bij de les bent

Comment

• EURONCAP BLIKT TERUG

MERCEDES-BENZ A-KLASSE IS DE VEILIGSTE VAN 2018

Nu 2019 wel erg dichtbij komt, is het tijd om terug te blikken. Zo ook bij EuroNCAP. Na het opmaken van de balans gaan drie auto’s met een prijs naar huis.

De grote winnaar van dit is de Mercedes-Benz A-klasse. Naast best geteste auto in de compacte klasse, is hij ook de algehele winnaar van 2018. Op het gebied van volwassen inzittenden scoorde de A-klasse een bijna perfecte score van 96 procent. Bij de categorie van kwetsbare weggebruikers zoals voetgangers behaalde de Benz een score van 92 procent. Een rits aan veiligheidssystemen zorgde voor een score van 75 procent op het gebied van Safety Assist. Gemiddeld komt de A uit op een score van 88,5 procent. Genoeg om het stokje van de Volvo XC60 over te nemen.

Met 23 geteste auto’s rolden er in 2018 beduidend minder resultaten uit de computers bij EuroNCAP dan een jaar eerder. Toen noteerde het instituut een recordjaar met 70 geteste auto’s. De werknemers bij het in Brussel gevestigde EuroNCAP hebben echter niet onderuit in een luie stoel gezeten, want het afgelopen jaar gingen zij aan de slag met uitgebreidere tests voor bijvoorbeeld de bescherming van kwetsbare weggebruikers. De Lexus ES sleept twee prijzen in de wacht. In de klasse van de grote familie-auto is de Lexus namelijk als winnaar bestempeld. Op het gebied van volwassen inzittenden behaalde de ES een score van 91 procent, kinderen 87 procent. Bij de categorie van kwetsbare weggebruikers, zoals voetgangers, behaalde de Lexus een score van 90 procent. Daarnaast concludeert EuroNCAP dat de ES de best presterende geëlektrificeerde auto is.

De Hyundai Nexo gaat de boeken in als best geteste SUV van 2018. Op het gebied van volwassen inzittenden scoorde de waterstofauto 94 procent en door de aanwezigheid van verschillende rijhulpsystemen noteerde de Nexo op dat gebied een score van 80 procent. Door de grote hoge neus blijft het percentage voor kwetsbare weggebruikers op 67 procent steken.

Bron: Autoweek

Comment

Comment

• dat er iets voor de lijn wordt ingegrepen is toch gewoon normaal, rij je met 2 op jouw manier ram je spiegels mss

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            dat er iets voor de lijn wordt ingegrepen is toch gewoon normaal, rij je met 2 op jouw manier ram je spiegels mss
                            Ja maar het systeem grijpt soms in als het niet moet of ik het niet wil en dan is echt schrikwekkend imo, zeker op de snelweg. Als je echt verstrooid bent is dat misschien goed maar op deze manier is het slecht voor mijn tikker
                            Op Duitse fora wordt er trouwens ook over geklaagd. Op die manier kan het ongelukken veroorzaken, ik denk bv als je plots moet uitwijken over een lijn en het systeem houdt je met alle macht tegen, het remt ook af trouwens, wel geen noodstop, maar toch Ik zal het wel gewoon worden zeker

Comment

• Ik vind het wel raar dat je dat niet gewoon volledig kunt uitschakelen.
                              Ik kan in de Megane alles permanent uitschakelen behalve de start stop.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Ik vind het wel raar dat je dat niet gewoon volledig kunt uitschakelen.
                                Ik kan in de Megane alles permanent uitschakelen behalve de start stop.
                                Idd! Telkens als je start moet je het opnieuw uitschakelen. De dealer zou dat normaal wel moeten kunnen maar ik veronderstel dat het verboden is voor hun. Ik blijf het hier volgen....

https://www.motor-talk.de/forum/spur...-t6478969.html

Comment

• ik hoop dat het nooit lukt

Comment

ik hoop dat het nooit lukt
                                    Toch is er iets structureel mis met het systeem, misschien met een systeemupdate te verhelpen. Sommige reacties op dat forum zijn toch ook wel heel duidelijk en verontrustend.

Een van de laatste reacties, ik heb hetzelfde meegemaakt op de E314 en op de Autobahn.

Google translate kan helpen

Moin,

so - heute hat es mich auch erwischt. Bisher (2500 Kilometer) alles ok.

Kein Problem in Baustellen und versetztem Fahren auf Linien etc. . Verhalten wie erwartet.

Finde ich weiterhin absolut ok.

Dann heute folgende Situation:

Ich wollte von der Autobahn rechts runter auf die Abfahrt über eine gestrichelte Linie und habe ordnungsgemäß den Blinker angetippt, so dass er kurz ein paarmal blinkt. Hat bisher immer funktioniert. Also ohne den Blinkerhebel ganz zu drücken. Wenn man das tut, kommt ja der Spurwechselassistent.

Nun, da hat der Spurhalteassi komplett Gefahr erkannt und wolle mich nicht die Linie überfahren lassen.

OBWOHL der Blinker gesetzt war.

Dann war ich auf der zweispurigen Ausfahrt raus und auf der rechten Seite von zwei Spuren. Da wollte ich dann nach links auf die Spur.

Blinke nach Links angetippt. Und Zack - wollte der Assi mich dann wieder nicht rüber lassen und hat einseitig das Auto abgebremst. Ein paar Meter später ging es dann.

Also ganz klar ein Fehlverhalten. Es war kein anderes Auto in der Nähe und durch Blinker antippen habe ich dem Auto klar signalisiert, dass ich der Chef bin und gerne die Linie überfahren möchte.

habe heute auch öfter mal ein Ausfall des Spurhalteassi an sich und der Kamera gehabt. Hat leicht genieselt. Nach meinem Gefühl fallen die Sensoren zu oft aus,. Das war beim Golf nicht ein einziges mal der Fall.

Ich werde das jetzt mal beobachten.

Gruß Andre

Comment

• wrs geen pauze tss blinkermomenten,
                                      en als niet verwittigd het systeem mss te snel

Comment

wrs geen pauze tss blinkermomenten,
                                        en als niet verwittigd het systeem mss te snel
                                        Als dit correct zou werken heb ik geen behoefte om dat uit te schakelen. Het staat gewoon veel te drastisch ingesteld, een waarschuwingstoon zou ook al volstaan imo. Pinkers moeten uiteraard altijd gebruikt worden maar stel dat je het eens vergeet of een snel uitwijkmanoevre moet doen dan is zo'n schrikreactie erover imo, vooral omdat 'm ook sterk afremt. Wil er niet aan denken als je op zo'n moment een achterligger hebt

Van de andere kant, als het echt eens moest misgaan kan het ook weer levens redden. Moeilijke keuze! Echt perfect gaat dit systeem nooit zijn. Aan de zelfrijdende auto is ook nog werk en zal alleen maar optimaal functioneren als ze dat allemaal doen. Op bepaalde menselijke fouten heeft dat systeem ook geen verhaal en die zijn helaas onvermijdbaar.

Comment

• Ik moet die actieve parkeerassistent toch eens gaan gebruiken. Vraag mij af of dat ook werkt om achterwaarts mijn smalle garagebox in te rijden?

Comment

Working...
                                          X