Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A-klasse (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• das meteen de voornaamste reden ik de nieuwe a wil, de goedkoopste auto die na mijn oude s (die op de moment gekocht het verst stond betaalbaar) iets meer kan op dat gebied

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• met die zaken zie je dat de zelfrijdende auto nog niet voor morgen gaat zijn. Allemaal leuk als de weg er netjes bijligt, maar bij werken met paaltjes, heel smalle rijstroken, tijdelijke vangrails op 30 cm van de auto, enz... zie ik die systemen dat nu nog niet presteren om daar op een normale manier door te geraken.
          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            met die zaken zie je dat de zelfrijdende auto nog niet voor morgen gaat zijn. Allemaal leuk als de weg er netjes bijligt, maar bij werken met paaltjes, heel smalle rijstroken, tijdelijke vangrails op 30 cm van de auto, enz... zie ik die systemen dat nu nog niet presteren om daar op een normale manier door te geraken.
            Zo'n systeem kan enkel feilloos werken als ze allemaal zelfrijdend zijn, zolang de factor menselijke fouten en de dingen die jij opnoemt erbij komen kijken gaat dat inderdaad nog niet voor morgen zijn. En maar goed ook want ik neem het heft nog altijd liever zelf in handen

Maar het is wel straf wat ze nu al allemaal kunnen.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                Ik moet die actieve parkeerassistent toch eens gaan gebruiken. Vraag mij af of dat ook werkt om achterwaarts mijn smalle garagebox in te rijden?

Juist dat parkeersysteem eens geprobeerd zoals in dat filmpje, echt subliem! Zal wel niet echt vaak gebruikt worden, maar toch leuk.

Helaas vindt 'm mijn box in de ondergrondse garage niet, is echt wel smal. Spijtig! Ik ga wel blijven proberen
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• reed gisteren samen met een nieuwe a, met de drl vooraan aan, en de achterlichten
                  mss had ze standlichten manueel op, geen idee

Comment

• ik heb dat ook als de lichten softwarematig op altijd aan staan en dan de knop manueel op uit staat
                    lets have some more member berries

Comment

• gij hebt dat laten aanpassen doa? of zelf in een menu ergens kunnen veranderen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        reed gisteren samen met een nieuwe a, met de drl vooraan aan, en de achterlichten
                        mss had ze standlichten manueel op, geen idee
                        Zo rijd ik ook soms, gewoon de lichten op standlicht, knopje 1 slagje naar links draaien. Ik start mijn auto zo telkens in mijn ondergrondse garage zodat de grootlichten niet telkens aanspringen. Was hetzelfde bij mijn GLA.

Comment

• overdag zou dat gaan, maar in donker of garage kan ik niet manueel standlichten selecteren, dimlichten blijven aan
                          of, mss als je nog voor starten selecteert...dat zou kunnen nog niet geprobeerd

gisteren die a was idd wel bij licht, wrs standlicht

Comment

overdag zou dat gaan, maar in donker of garage kan ik niet manueel standlichten selecteren, dimlichten blijven aan
                            of, mss als je nog voor starten selecteert...dat zou kunnen nog niet geprobeerd

gisteren die a was idd wel bij licht, wrs standlicht
                            Dit is het knopje, gewoon op standlicht (1 slagje naar links) en enkel drl vooraan met de achterlichten branden, automatische lichten werken niet meer dan.

Comment

• thx voor de opheldering, ik was mijn kop nogal aan het breken

en straks eens zien, heb eigenlijk geeneens een idee of ik die stand heb, links alleszins is't geen zicht bij een 221 want dan branden naast de drl in de bumper nog die streep leds in de koplamp en dan ben ik een fooraap https://goo.gl/images/a4aCdm

Comment

thx voor de opheldering, ik was mijn kop nogal aan het breken

en straks eens zien, heb eigenlijk geeneens een idee of ik die stand heb, links alleszins is't geen zicht bij een 221 want dan branden naast de drl in de bumper nog die streep leds in de koplamp en dan ben ik een fooraap https://goo.gl/images/a4aCdm
                                Laat maar eens weten als je geprobeerd hebt, ben zelf nieuwsgierig nu

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unda Bekijk Berichten
                                  Sinds deze week hier ook een gelukkige A class rijder. 500 km op de teller momenteel dus nog wat in trial and error modus voor alle functies ^^.

Gezien de car policy regels van mijn werkgever was de keuze vrij eenvouding: A180d Business Solution uitrusting , met als opties het business Plus Pack (Bestaande uit LED koplampen/achteraan , wide screen cockpit en zetelverwaring vooraan). In de business plus configuratie zitten eigenlijk alle opties die ik zelf ook had aangeduid als belangrijk...( buiten dan misschien het onbreken van dode hoek detectie ). Als ik dat vergelijk met het optie beleid van Audi gaan ze daar toch klanten verliezen in de lease markt voor dit segement.

Ik was bij het bestellen wat ongerust over de motor van de 180d maar na een weekje rond te rijden moet ik zeggen dat ik perfect tevreden ben van de 116pk diesel in combinatie met de 7 traps automaat. Er is voldoende koppel en hij reageert alert als je gas pedaal indrukt.

De grootste uitdaging was vooral Mercedes Me allemaal geactiveerd en werkende krijgen. Aan dat pltform is toch nog wel wat werk

Hoe is je ervaring tot nu toe met de A 180d?
                                  Ik ben een BMW liefhebber in hart en nieren, maar overweeg om voor de eerste maal een A klasse te nemen via leasing. Omdat je voor hetzelfde leasingbedrag veel meer opties hebt bij de A klasse dan bij een BMW X2 1,5dA. Ben gaan testrijden en het viel vrij goed mee. Enkel de automaat vind ik wat minder dan de ZF van BMW. En die gigantische schermen is toch ook el effe wennen, hou het liever wat klassieker. Maar de algemene indruk is positief. Heb dan bij de dealer ook gevraagd naar een stockwagen, want anders is het wachten tot april. Alle stockwagens hebben AMG pakket met de "Night line" en het Premium plus pakket. Dus wel enkele extra opties die niet echt hoeven, maar dan heb ik onmiddellijk mijn leasingwagen en is maar enkele euro's meer dan een X2 met een pak minder opties. Dus het ziet ernaar uit dat ik voor de eerste maal eens een Benz ga rijden, het is maar voor 3 jaar, dus moest het tegenvallen kan ik dan terug naar het vertrouwde BMW.
                                  Doe mij maar eentje met achterwielaandrijving!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pitje Bekijk Berichten

Hoe is je ervaring tot nu toe met de A 180d?
                                    Ik ben een BMW liefhebber in hart en nieren, maar overweeg om voor de eerste maal een A klasse te nemen via leasing. Omdat je voor hetzelfde leasingbedrag veel meer opties hebt bij de A klasse dan bij een BMW X2 1,5dA. Ben gaan testrijden en het viel vrij goed mee. Enkel de automaat vind ik wat minder dan de ZF van BMW. .
                                    Leuke ervaring een ZF-automaat in een Fwd BMW ?

Een X2 heeft immers nooit een ZF-automaat…

De X2 1.6 DA (1.5) heeft dezelfde Getrag automaat als de MB A, met dubbele koppeling

De X2 1.8 DA heeft de klassieke Japanse Aisian 8 traps automaat... (alleen modellen + 141 pk)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Leuke ervaring een ZF-automaat in een Fwd BMW ?

Een X2 heeft immers nooit een ZF-automaat…

De X2 1.6 DA (1.5) heeft dezelfde Getrag automaat als de MB A, met dubbele koppeling

De X2 1.8 DA heeft de klassieke Japanse Aisian 8 traps automaat... (alleen modellen + 141 pk)

Het leest blijkbaar anders dan ik bedoelde....de automaat in de X2 reageert veel direkter bij het wegrijden, dan dezelfde automaat in de A-klasse, wat ik toch wel eigenaardig vind.
                                      Ik heb al 6 BMW's gehad en allemaal met ZF automaat..... en momenteel de X5 M50d aan het rijden. Dus ik weet heus wel waarover ik spreek. Dus daarom mijn verwondering dat er een verschil is tss de A-klasse en de X2.
                                      Last edited by Pitje; 29/12/2018, 18:43.
                                      Doe mij maar eentje met achterwielaandrijving!!!

Comment

• een benz rijdt sowieso gedwongen rustiger, je kan dat lastig vinden maar het zij zo, das het merk

en tis niet zoals een audi als een bmw anders rijdt met de zf8, vlg mij owv de schrik van gesjoemel en de uitstootnormen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Laat maar eens weten als je geprobeerd hebt, ben zelf nieuwsgierig nu
                                          standlicht-stand staat rechts, parkeerlichten staan links, niet zoals op uw knop

ik kan alleen met de standlichten rijden in het donker als ik dat selecteer, dat wist ik niet

tss 0 stand en a is volgens mij geen verschil, lichten werken als het moet

ik kan alleen het mistachterlicht aansteken op de dimlicht-stand, moet ik manueel selecteren, dan
                                          als ik het mistlicht achteraan aansteek, gaan de koplampen ook anders schijnen, is dat met led nog steeds zo?
                                          het is niet de bochtenverlichting die gaat assisteren, het is de hoofdlamp die anders schijnt

heb jij met led nog extra bochtenverlichting (de hoofdlampen hier volgen ook de bocht)
                                          Last edited by bobo; 29/12/2018, 19:41.

Comment

Working...
                                          X