Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes A-klasse (2018)
Collapse
X
-
met die zaken zie je dat de zelfrijdende auto nog niet voor morgen gaat zijn. Allemaal leuk als de weg er netjes bijligt, maar bij werken met paaltjes, heel smalle rijstroken, tijdelijke vangrails op 30 cm van de auto, enz... zie ik die systemen dat nu nog niet presteren om daar op een normale manier door te geraken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenmet die zaken zie je dat de zelfrijdende auto nog niet voor morgen gaat zijn. Allemaal leuk als de weg er netjes bijligt, maar bij werken met paaltjes, heel smalle rijstroken, tijdelijke vangrails op 30 cm van de auto, enz... zie ik die systemen dat nu nog niet presteren om daar op een normale manier door te geraken.
Maar het is wel straf wat ze nu al allemaal kunnen.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Helaas vindt 'm mijn box in de ondergrondse garage niet, is echt wel smal. Spijtig! Ik ga wel blijven proberenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenreed gisteren samen met een nieuwe a, met de drl vooraan aan, en de achterlichten
mss had ze standlichten manueel op, geen idee
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
overdag zou dat gaan, maar in donker of garage kan ik niet manueel standlichten selecteren, dimlichten blijven aan
of, mss als je nog voor starten selecteert...dat zou kunnen nog niet geprobeerd
gisteren die a was idd wel bij licht, wrs standlicht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenoverdag zou dat gaan, maar in donker of garage kan ik niet manueel standlichten selecteren, dimlichten blijven aan
of, mss als je nog voor starten selecteert...dat zou kunnen nog niet geprobeerd
gisteren die a was idd wel bij licht, wrs standlicht
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
thx voor de opheldering, ik was mijn kop nogal aan het breken
en straks eens zien, heb eigenlijk geeneens een idee of ik die stand heb, links alleszins is't geen zicht bij een 221 want dan branden naast de drl in de bumper nog die streep leds in de koplamp en dan ben ik een fooraap https://goo.gl/images/a4aCdm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenthx voor de opheldering, ik was mijn kop nogal aan het breken
en straks eens zien, heb eigenlijk geeneens een idee of ik die stand heb, links alleszins is't geen zicht bij een 221 want dan branden naast de drl in de bumper nog die streep leds in de koplamp en dan ben ik een fooraap https://goo.gl/images/a4aCdmEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unda Bekijk BerichtenSinds deze week hier ook een gelukkige A class rijder. 500 km op de teller momenteel dus nog wat in trial and error modus voor alle functies ^^.
Gezien de car policy regels van mijn werkgever was de keuze vrij eenvouding: A180d Business Solution uitrusting , met als opties het business Plus Pack (Bestaande uit LED koplampen/achteraan , wide screen cockpit en zetelverwaring vooraan). In de business plus configuratie zitten eigenlijk alle opties die ik zelf ook had aangeduid als belangrijk...( buiten dan misschien het onbreken van dode hoek detectie ). Als ik dat vergelijk met het optie beleid van Audi gaan ze daar toch klanten verliezen in de lease markt voor dit segement.
Ik was bij het bestellen wat ongerust over de motor van de 180d maar na een weekje rond te rijden moet ik zeggen dat ik perfect tevreden ben van de 116pk diesel in combinatie met de 7 traps automaat. Er is voldoende koppel en hij reageert alert als je gas pedaal indrukt.
De grootste uitdaging was vooral Mercedes Me allemaal geactiveerd en werkende krijgen. Aan dat pltform is toch nog wel wat werk
Hoe is je ervaring tot nu toe met de A 180d?
Ik ben een BMW liefhebber in hart en nieren, maar overweeg om voor de eerste maal een A klasse te nemen via leasing. Omdat je voor hetzelfde leasingbedrag veel meer opties hebt bij de A klasse dan bij een BMW X2 1,5dA. Ben gaan testrijden en het viel vrij goed mee. Enkel de automaat vind ik wat minder dan de ZF van BMW. En die gigantische schermen is toch ook el effe wennen, hou het liever wat klassieker. Maar de algemene indruk is positief. Heb dan bij de dealer ook gevraagd naar een stockwagen, want anders is het wachten tot april. Alle stockwagens hebben AMG pakket met de "Night line" en het Premium plus pakket. Dus wel enkele extra opties die niet echt hoeven, maar dan heb ik onmiddellijk mijn leasingwagen en is maar enkele euro's meer dan een X2 met een pak minder opties. Dus het ziet ernaar uit dat ik voor de eerste maal eens een Benz ga rijden, het is maar voor 3 jaar, dus moest het tegenvallen kan ik dan terug naar het vertrouwde BMW.Doe mij maar eentje met achterwielaandrijving!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pitje Bekijk Berichten
Hoe is je ervaring tot nu toe met de A 180d?
Ik ben een BMW liefhebber in hart en nieren, maar overweeg om voor de eerste maal een A klasse te nemen via leasing. Omdat je voor hetzelfde leasingbedrag veel meer opties hebt bij de A klasse dan bij een BMW X2 1,5dA. Ben gaan testrijden en het viel vrij goed mee. Enkel de automaat vind ik wat minder dan de ZF van BMW. .
Een X2 heeft immers nooit een ZF-automaat…
De X2 1.6 DA (1.5) heeft dezelfde Getrag automaat als de MB A, met dubbele koppeling
De X2 1.8 DA heeft de klassieke Japanse Aisian 8 traps automaat... (alleen modellen + 141 pk)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Leuke ervaring een ZF-automaat in een Fwd BMW ?
Een X2 heeft immers nooit een ZF-automaat…
De X2 1.6 DA (1.5) heeft dezelfde Getrag automaat als de MB A, met dubbele koppeling
De X2 1.8 DA heeft de klassieke Japanse Aisian 8 traps automaat... (alleen modellen + 141 pk)
Ik heb al 6 BMW's gehad en allemaal met ZF automaat..... en momenteel de X5 M50d aan het rijden. Dus ik weet heus wel waarover ik spreek. Dus daarom mijn verwondering dat er een verschil is tss de A-klasse en de X2.Last edited by Pitje; 29/12/2018, 18:43.Doe mij maar eentje met achterwielaandrijving!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Laat maar eens weten als je geprobeerd hebt, ben zelf nieuwsgierig nu
ik kan alleen met de standlichten rijden in het donker als ik dat selecteer, dat wist ik niet
tss 0 stand en a is volgens mij geen verschil, lichten werken als het moet
ik kan alleen het mistachterlicht aansteken op de dimlicht-stand, moet ik manueel selecteren, dan
als ik het mistlicht achteraan aansteek, gaan de koplampen ook anders schijnen, is dat met led nog steeds zo?
het is niet de bochtenverlichting die gaat assisteren, het is de hoofdlamp die anders schijnt
heb jij met led nog extra bochtenverlichting (de hoofdlampen hier volgen ook de bocht)Last edited by bobo; 29/12/2018, 19:41.
Comment
Comment