Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A-klasse (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    wrs geen pauze tss blinkermomenten,
    en als niet verwittigd het systeem mss te snel

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Als dit correct zou werken heb ik geen behoefte om dat uit te schakelen. Het staat gewoon veel te drastisch ingesteld, een waarschuwingstoon zou ook al volstaan imo. Pinkers moeten uiteraard altijd gebruikt worden maar stel dat je het eens vergeet of een snel uitwijkmanoevre moet doen dan is zo'n schrikreactie erover imo, vooral omdat 'm ook sterk afremt. Wil er niet aan denken als je op zo'n moment een achterligger hebt

Van de andere kant, als het echt eens moest misgaan kan het ook weer levens redden. Moeilijke keuze! Echt perfect gaat dit systeem nooit zijn. Aan de zelfrijdende auto is ook nog werk en zal alleen maar optimaal functioneren als ze dat allemaal doen. Op bepaalde menselijke fouten heeft dat systeem ook geen verhaal en die zijn helaas onvermijdbaar.
    Om hier eens op terug te komen. Ik vond de laatste weken dat het 'actieve spoorassistent' systeem precies beter werkte en niet meer zo snel onnodig tussenkwam.

En inderdaad het systeem heeft blijkbaar een online update gehad want er is een bijkomende instelling gekomen. Je kan normaal kiezen tussen standaard, gevoelig en uit. Uit is geen optie want het systeem schakelt zich na iedere start opnieuw in. Maar als je waarschuwing uitzet komt het systeem bijna niet meer tussen (zie foto). De spoorassistent grijpt nu alleen nog in als je echt per ongeluk langzaam over een doorgetrokken streep rijdt. Veel relaxter nu!

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• goei nieuws

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        goei nieuws
        Inderdaad! Teken dat toch iets mis was ermee. Wie echt wil kan het nog altijd op gevoelig zetten maar daar begin ik niet meer aan. Zo is het goed en moet ik het niet meer uitschakelen
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• zal het straks eens tegen de collega zeggen, die kloeg ook

Comment

• Tja, ze doen eigenlijk wat ze willen. Vannacht (voor de 3de keer) in 58 blz 'kleine lettertjes' de steeds maar vernieuwde algemene voorwaarden met mail mogen ontvangen. Begin er telkens opnieuw maar aan te lezen

De Mercedes me app werkt niet naar behoren en je zou voor alles moeten dokken, na 3 jaar kan je daar sowieso niet meer buiten of je moet alle dure opties niet meer willen gebruiken. Geen mens die je hiervan verwittigt bij aankoop

4.12. Met het in werking treden van de Gebruiksvoorwaarden en verbinding van het voertuig vinden door middel van mobieledataverbinding een download en een automatische installatie plaats van softwareupdates voor voertuigcomponenten, zoals comfortsystemen, sluitings- & veiligheidssystemen, bestuurdersassistentiesystemen, chassis- & aandrijfsystemen en het infotainmentsysteem van het voertuig, zonder dat een bezoek aan de werkplaats noodzakelijk is ("Softwareupdate"). De Software-update kan worden geïnitieerd vanaf het voertuig of de Daimler Backend en kan functies van het voertuig en de services verbeteren en vergroten en nieuwe functies van het voertuig en de services ter beschikking stellen of faciliteren, of functies van het voertuig en de services wijzigen of verwijderen. De Software-update kan niet worden gedeactiveerd door de Klant. Afhankelijk van het type en de omvang wordt de Software-update automatisch uitgevoerd zonder bijkomende toestemming van de Klant.

Comment

• Mijn ritje van vandaag, niet slecht bij deze temperaturen zou ik zeggen, toen ik vertrok was het nog -2 hier

Comment

• Welke motorisatie is dat? Jammer ook dat de A klasse en CLA nu betere infotainment hebben dan de E en S. Had ergens gehoopt dat ze mijn E klasse nog zouden upgraden naar de nieuwe mbux maar volgens dealer no chance, zal pas voor volgende facelift zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
                  Welke motorisatie is dat? Jammer ook dat de A klasse en CLA nu betere infotainment hebben dan de E en S. Had ergens gehoopt dat ze mijn E klasse nog zouden upgraden naar de nieuwe mbux maar volgens dealer no chance, zal pas voor volgende facelift zijn.
                  A200 met de nieuwe 1,3 Renault, Nissan, Mercedes motor. Super blokje! Snel, zuinig en taksvriendelijk.

Comment

• Vandaag voor de 2de keer in 6 maanden een kaartupdate gedaan.

Comment

• https://www.groenlicht.be/2018/11/05...sse-a200-2018/

Comment

• Kan mij wel vinden in deze test. Enkel niet akkoord over de luidruchtige versnellingsbak, nog niks van gehoord. En wat die USB c betreft, dat is de nieuwe standaard, toch geen probleem denk ik. Gisteren nog geen 2 euro betaald voor een adapter USB - USB c. Heb er dadelijk 5 gekocht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                          Kan mij wel vinden in deze test. Enkel niet akkoord over de luidruchtige versnellingsbak, nog niks van gehoord. En wat die USB c betreft, dat is de nieuwe standaard, toch geen probleem denk ik. Gisteren nog geen 2 euro betaald voor een adapter USB - USB c. Heb er dadelijk 5 gekocht
                          De verkoper zei dat je er een USB c kabel bijkrijgt, nu snap ik van waar dat komt
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                            De verkoper zei dat je er een USB c kabel bijkrijgt, nu snap ik van waar dat komt
                            Inderdaad, die lag in het handschoenkastje. Maar eentje is wat weinig met 5 USB c ingangen in deze tijden, vandaar dat ik adapters bijgekocht heb.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Vandaag voor de eerste keer de navigatie eens voor mij geprojecteerd, wel effe moeten zoeken voor ik het vond

En toen nog wat van het verbruik genoten dat steeds maar beter wordt. Ook voor de eerste keer eens de 200km/h aangetikt op de A2, het was veel te druk. Nergens nog leuk rijden tegenwoordig

Comment

• Ziezo, de pekel eraf

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                    Vandaag voor de eerste keer de navigatie eens voor mij geprojecteerd, wel effe moeten zoeken voor ik het vond

En toen nog wat van het verbruik genoten dat steeds maar beter wordt. Ook voor de eerste keer eens de 200km/h aangetikt op de A2, het was veel te druk. Nergens nog leuk rijden tegenwoordig

Het is inderdaad echt erg aan het worden, richting Polen.

Toch wel mooie graphics, en dat projecteren van het navi scherm voor je, lijkt me echt wel superhandig.

Kijk ik nu over het verbruik heen? Hoeveel heb je zo gemiddeld op dat traject?

Comment

• Wat voor motor is een A200 tegenwoordig?
                                      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Het is inderdaad echt erg aan het worden, richting Polen.

Toch wel mooie graphics, en dat projecteren van het navi scherm voor je, lijkt me echt wel superhandig.

Kijk ik nu over het verbruik heen? Hoeveel heb je zo gemiddeld op dat traject?
                                        Niet alleen richting Polen, overal eigenlijk

Idd! je kijkt erover, onderste foto in het midden. 5.3 liter, schitterend toch! Ik mis mijn diesel echt niet, zeker met het benzine prijsverschil nu

Dit hieronder is nog zo'n leuk scherm, ook nog maar pas ontdekt. Zoveel mogelijkheden dat ik het zelf eigenlijk niet weet welk ik moet projecteren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                          Wat voor motor is een A200 tegenwoordig?
                                          SPECIFICATIES

Motor
                                          1332 cc - turbobenzine, vier-in-lijn

Vermogen
                                          163pk

Koppel
                                          250 Nm

Overbrenging
                                          7-traps automaat

Aandrijving
                                          voorwiel

Gewicht
                                          1 375 kg

Topsnelheid
                                          225 km/u

0 tot 100 km/u
                                          8.00 sec

Max. kofferinhoud
                                          370 L

Verbruik gecombineerd
                                          5,7 L/100km

CO2-uitstoot
                                          120 g/km

BIV
                                          € 226.34

Rijtaks
                                          € 160.64

Comment

Working...
                                          X