Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A-klasse (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik hoop inductieladen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pitje Bekijk Berichten
      Hallo, ik heb nu 2 weken mijn A180D en over het algemeen vrij tevreden.

Enkel de versnellingsbak die bij terugschakelen tss 3 en 2 toch wat lawaai maakt en de Keyless Go die het niet altijd doet.
      Ik moet tss de 3 en 5 keer per dag mijn wagen vergrendelen. Maar minstens 1 keer per dag wil hij niet vergrendelen via de Keyless Go.
      Dan duw ik op de ontgrendelknop van de sleutel (ookal is hij nog niet vergrendelt) en dan kan ik via Keyless Go te wagen wel vergrendelen. Onlangs werkte het weer niet en dan heb ik de wagen een 10-tal minuten ontgrendelt laten staan, dan nogmaals geprobeerd en toen ging het weer wel.
      Langs de dealer gereden maar dan werkte het natuurlijk wel. Dus die kon/wilde de wagen aan de computer hangen.
      Morgen eens naar de klantendienst bellen om te kijken dat ze er niets aan kunnen doen via een software update.

Misschien iemand anders met hetzelfde probleem?
      Ola, eindelijk nog een A'tje op het forum. Hier 7 maanden en 10000 km en over het algemeen super tevreden.

Ben nog altijd voor geen enkel probleem moeten teruggaan naar een dealer. En maar goed ook want ik vertrouw geen enkele

Met het keyless go kan ik jou helaas niet helpen om de eenvoudige reden dat ik dat bewust niet genomen heb. Ik heb enkel de startknop. Ik had het destijds wel bij mijn Kia Sportage maar zie de toegevoegde waarde ervan niet echt. Ook hoor ik regelmatig dat het gevaarlijk is voor diefstal?

Het nut van de 'speciale' sleutelplaats is zoals het klinkt hé. Ik gebruik dat van het begin, de sleutel ligt er vast en veilig. Op een Duits forum las ik dat er discussie was of de sleutel nu wel werd opgeladen of niet? Ze weten het zelf niet blijkbaar
      Wat wel gemakkelijk is, als je de sleutel een tijdje niet nodig hebt kan je 2 keer kort na mekaar op de sluitstand drukken. Het ledje flikkert dan 2 keer kort en 1 keer lang en de sleutel gaat in een energiebesparende slaapstand.

Welke uitrustingsversie heb je eigenlijk? Geef eens wat details en post gerust een paar foto's hier

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Jocar

Ik heb snel de pakketten even op een rijtje gezet:

A180D Launch Edition- Digitaal Zilver

AMG Pakket
        Night Pakket
        Parkeerpakket
        Spiegelpakket
        Pack Alarmsysteem
        Connectiviteitspakket
        Smartphone connnectiviteitspakket
        ENERGIZING-pakket
        Standardpakket
        Progressive
        Keyless-Go
        Premium Pluspakket
        Visibiliteitspakket
        Doe mij maar eentje met achterwielaandrijving!!!

Comment

• ben keyless go pas na 3 jaar eerder toevallig beginnen gebruiken toen ik de klink eens per ongeluk aanraakte, auto was okkazie en de startbutton was/is niet aanwezig
          de knop mis ik niet echt want ge moet toch ergens uw sleutelbos kwijt, in uw zakken is lastig tijdens autorijden, en dan hangt'em steeds op zelfde plek

maar sinds ik de auto toen 1 keer opende, gebruik ik de afstandbediening wel nooit meer...onmisbaar zeker niet, maar uw lampen gaan niet meer aan bij ontgrendelen dan, en das wat discreter en daar hou ik wel van

Comment

Jocar

Ik heb snel de pakketten even op een rijtje gezet:

A180D Launch Edition- Digitaal Zilver

AMG Pakket
            Night Pakket
            Parkeerpakket
            Spiegelpakket
            Pack Alarmsysteem
            Connectiviteitspakket
            Smartphone connnectiviteitspakket
            ENERGIZING-pakket
            Standardpakket
            Progressive
            Keyless-Go
            Premium Pluspakket
            Visibiliteitspakket
            Nice! En ik die dacht dat ik al ferm in de pakketten zat, hier kan niet veel meer bij Nu nog wat pics
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              maar sinds ik de auto toen 1 keer opende, gebruik ik de afstandbediening wel nooit meer...onmisbaar zeker niet, maar uw lampen gaan niet meer aan bij ontgrendelen dan, en das wat discreter en daar hou ik wel van
              Die van mij gaan ook niet aan, dat kan je toch in het menu regelen.

Comment

• Heb ooit eens een A klasse gereden vroeger. Reed zeer goed. Met voorwielaandrijving
                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Die van mij gaan ook niet aan, dat kan je toch in het menu regelen.
                  bij de W221 was dat nog een fixed optie en niet via het menu dacht ik.
                  anyway keyless go werkt perfect hier en ik gebruik mijn sleutel eigenlijk nooit.
                  lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

bij de W221 was dat nog een fixed optie en niet via het menu dacht ik.
                    Ik kon dat zelfs al bij mijn Sportcoupé uit 2005 aanpassen in het menu, net zoals bij de GLA, zou straf zijn bij een S-klasse.

Comment

• dat waren nog de mistlampen bij die auto, had nog wat

Comment

• Het schakelen is wel wat “minder”. Als ik vertraag en de bak schakelt terug van 3 naar 2 hoor je duidelijk dat de tandwielen oo elkaar ingaan. Wat ik toch wel vreemd vind bij een Mercedes. Ik ben misschien wel altijd verwend geweest met de ZF automaten bij al mijn BMW’s die loopzuiver en geruisloos schakelen. Dit is mijn eerste Mercedes omdat hij veel biedt voor een relatief lage leasingprijs en omdat het interieur niet zo oubollig is als bij de andere Mercedessen. Dus al bij al best wel tevreden van de kleine Benz....

Comment

Het schakelen is wel wat “minder”. Als ik vertraag en de bak schakelt terug van 3 naar 2 hoor je duidelijk dat de tandwielen oo elkaar ingaan. Wat ik toch wel vreemd vind bij een Mercedes. Ik ben misschien wel altijd verwend geweest met de ZF automaten bij al mijn BMW’s die loopzuiver en geruisloos schakelen. Dit is mijn eerste Mercedes omdat hij veel biedt voor een relatief lage leasingprijs en omdat het interieur niet zo oubollig is als bij de andere Mercedessen. Dus al bij al best wel tevreden van de kleine Benz....
                          Vreemd toch! Nog niks van gemerkt of gehoord. Ik rijd meestal in de C-stand, lange afstanden in E. Ben vooral super tevreden over de nieuwe motor in de A200, ongelooflijk soepel en zuinig. Pas terug uit Polen met een gemiddeld verbruik van 5,6 l/100km. Dat is op een haar na net zo goed als met mijn vorige GLA 200d Waarom zou een mens nog een diesel kopen dan, zeker met de huidige prijzen

Nuja, houdt ons zeker up-to-date over uwe mooie nieuwe bak want voorlopig zijn er nog niet veel exemplaren hier om te vergelijken

Moest je eventueel Duits begrijpen kan je hier misschien iets over het probleem vinden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Vreemd toch! Nog niks van gemerkt of gehoord. Ik rijd meestal in de C-stand, lange afstanden in E. Ben vooral super tevreden over de nieuwe motor in de A200, ongelooflijk soepel en zuinig. Pas terug uit Polen met een gemiddeld verbruik van 5,6 l/100km. Dat is op een haar na net zo goed als met mijn vorige GLA 200d Waarom zou een mens nog een diesel kopen dan, zeker met de huidige prijzen

Nuja, houdt ons zeker up-to-date over uwe mooie nieuwe bak want voorlopig zijn er nog niet veel exemplaren hier om te vergelijken

Moest je eventueel Duits begrijpen kan je hier misschien iets over het probleem vinden.

https://www.motor-talk.de/forum/merc...177-b1040.html

Motor van de A180D doet het ook prima. Heb momenteel een gem. verbruik van 4,5 l/100km.

Comment

Motor van de A180D doet het ook prima. Heb momenteel een gem. verbruik van 4,5 l/100km.
                              Not bad at all! Nice!

Comment

• Gisteren een bobojaanse uitvoering gezien, met wieldeksels

Comment

• knap he ! die zal wrs 5% minder naft verstoken

Comment

• Nog een paar interessante schermen in het MBux, ik ontdek elke dag nog wel iets nieuws

Comment

• Ziet er een tof infotainment systeem uit
                                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Het schakelen is wel wat “minder”. Als ik vertraag en de bak schakelt terug van 3 naar 2 hoor je duidelijk dat de tandwielen oo elkaar ingaan. Wat ik toch wel vreemd vind bij een Mercedes. Ik ben misschien wel altijd verwend geweest met de ZF automaten bij al mijn BMW’s die loopzuiver en geruisloos schakelen. Dit is mijn eerste Mercedes omdat hij veel biedt voor een relatief lage leasingprijs en omdat het interieur niet zo oubollig is als bij de andere Mercedessen. Dus al bij al best wel tevreden van de kleine Benz....
                                        Is dat niet omdat het een dubbele koppeling is en geen klassieke automaat? Mijn Audi A3 heeft dat ook en ik vind dat zeer onaangenaam. Het schakelen aan lagere snelheden is soms te bruut naar mijn goesting.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten

Is dat niet omdat het een dubbele koppeling is en geen klassieke automaat? Mijn Audi A3 heeft dat ook en ik vind dat zeer onaangenaam. Het schakelen aan lagere snelheden is soms te bruut naar mijn goesting.
                                          Volgens mij is er toch iets mis met zijn automaat, ik heb dat geluid van die tandwielen nog nooit vastgesteld, bruut schakelen trouwens ook niet.

Comment

Working...
                                          X