Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A-klasse (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
    Ziet er een tof infotainment systeem uit
    Heel tof Speedy! Ze hadden het nog een halve meter langer moeten maken want nu weet ik verdorie niet wat ik allemaal wil projecteren, zoveel keuze

Gelukkig kan je er ook mee praten zodat de aandacht op de weg blijft
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten

Is dat niet omdat het een dubbele koppeling is en geen klassieke automaat? Mijn Audi A3 heeft dat ook en ik vind dat zeer onaangenaam. Het schakelen aan lagere snelheden is soms te bruut naar mijn goesting.
      Ik denk dat mijn X5 M50d ook een dubbele koppeling heeft. Maar deze is zo zacht.....
      Als ik op onderhoud moet binnen een jaartje, eens iets van zeggen dat het schakelen van 3 naar 2 wat luidruchtiger verloopt dan de rest van de standen. Waarschijnlijk liggen 1 en 2 op een andere as dan 3 & 4, en dat het voor Getrag en Mercedes binnen de toelaatbare norm ligt van geluid.
      Doe mij maar eentje met achterwielaandrijving!!!

Comment

• de x5 is zf8 koppelomvormer

Comment

• Bij mij is het vooral wanneer ik bijvoorbeeld in 3e zit, hij waarschijnlijk 4e klaarzet, maar ik vertraag en het spel weer naar 2e moet. Bruut is het niet, maar smooth ook niet: je voelt en merkt het vrij goed.

Van 1e naar 2e is trouwens ook iets dat niet aangenaam gaat. Snap niet dat hij niet gewoon in 2e vertrekt in een comfort- of efficiency-stand.

Maar dat gaat hier dus over een Audi DSG-bak, niet over een Mercedes.

Comment

• in 2de vertrekken met een dsg zal wrs te belastend voor de koppeling zijn das effectief een fysieke koppeling itt een koppelomvormer die met een vloeistofbad werkt en niet slijt maar warmte maakt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pitje Bekijk Berichten

Ik denk dat mijn X5 M50d ook een dubbele koppeling heeft. Maar deze is zo zacht.....
              Als ik op onderhoud moet binnen een jaartje, eens iets van zeggen dat het schakelen van 3 naar 2 wat luidruchtiger verloopt dan de rest van de standen. Waarschijnlijk liggen 1 en 2 op een andere as dan 3 & 4, en dat het voor Getrag en Mercedes binnen de toelaatbare norm ligt van geluid.
              Denk niet dat BMW met dubbele koppelingsversnellingsbakken werkt voor zijn automaten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Heel tof Speedy! Ze hadden het nog een halve meter langer moeten maken want nu weet ik verdorie niet wat ik allemaal wil projecteren, zoveel keuze
                de honda ev

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Gelukkig kan je er ook mee praten zodat de aandacht op de weg blijft
                  Dat ben je mij aan het bijleren
                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

de honda ev
                    Hahaha, idd, hoewel ik denk dat het daar niet veel langer is want de EV is smaller, het lijkt dus alleen maar zo
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      de x5 is zf8 koppelomvormer
                      Dat was echt een machtige roadster, de Z8

Comment

Dat was echt een machtige roadster, de Z8
                        Euh?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Euh?
                          Ik dacht net hetzelfde.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• SAMEN AAN DE STEKKER

MERCEDES-BENZ A- EN B-KLASSE DIT JAAR ALS PLUG-IN

Van zowel de Mercedes-Benz A- als de B-klasse verschijnen dit jaar plug-in hybride versies op de markt.

De Mercedes-Benz A- en B-klasse gaan dit jaar aan de stekker. Dat zegt niemand minder dan Ola Källenius, hoofd van Mercedes' R&D-afdeling, tijdens de persconferentie van Mercedes-Benz in Genève. Volgens Källenius, die later dit jaar het CEO-stokje overneemt van Dieter Zetsche, zijn de auto's meer dan 200 pk en 400 Nm sterk en moeten ze zeker 50 kilometer elektrisch kunnen afleggen. De B-klasse-met-stekker zou een mooi antwoord zijn de 225xe Tourer van BMW. Het nieuwe stekkertweetal krijgt de aanduiding EQ Power op zich geplakt. Zeer waarschijnlijk gaat het om benzine-plug-ins.

Medio vorig jaar konden we jullie al een eerste afbeelding laten zien van een ingepakte A-klasse met een tweede 'tankdop'. Die laadklep zat op de rechterflank van de auto, en dat is toch opmerkelijk. Bij plug-ins als de C 350e, E350e en S560e is de laadopening onder het rechter achterlicht weggewerkt. Mercedes-Benz gaf overigens aan dat de plug-ins die het omstreeks 2020 introduceert, een elektrische actieradius van zo'n 100 kilometer moeten hebben.

Bron: Autoweek

Comment

• Is een cabriolet heb me vergist

Comment

Is een cabriolet heb me vergist
                                De verwijzing van bobo was naar de ZF8-versnellingsbak die te vinden is in de BMW X5.

Comment

• Deze staat tegenwoordig dagelijks in de buurt hier, geen spiegelpakket, spijtig!

Comment

• Waaraan zie je dat? Klappen de elektrische op een andere manier in?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
                                      Waaraan zie je dat? Klappen de elektrische op een andere manier in?
                                      Sorry, ik bedoelde het nightpakket
                                      • Zwart gelakte buitenspiegelkappen
                                      • Radiatorrooster in diamantdesign met pins in chroom en lamel in hoogglanzend zwart gelakt
                                      • Frontsplitter in zwart hoogglanzend gelakt, in combinatie met AMG Line
                                      • Achterschort met sierelement in zwart hoogglanzend gelakt
                                      • Sierlijst onder de ruiten en raamlijsten in zwart hoogglanzend
                                      • Warmtewerend donker getint glas vanaf de B-stijl

Comment

• Tja, en ik vind wat chroom aan de buitenkant en hout aan de binnenkant dan weer mooi.

Comment

• Gelukkig dat er nog verschil in smaak is, anders zou het maar eentonig zijn op de weg.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X