Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A-klasse (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    voor een paardenvan lijkt dat toch maar nipt?
    Ja logisch gezien is dit geen auto voor mij, maar ik ben er stiekem wel een beetje verliefd op, sinds ik er op het salon heb in gezeten.

Het zou nog net kunnen, qua trekgewicht, omdat ik tegenwoordig toch altijd meer maar met 1 vrij licht paard op pad ben. Maar je kan met zo'n AMG model ook moeilijk van de begane weg af natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Je weet toch dat heel Mercedes Belgium een lachertje is. Ze weten daar niks en ze kunnen daar niks. Nitwits!
      Ze hebben enkele medewerkers van Mercedes gevraagd om als figuranten mee te spelen in het nieuwe album van Asterix en Obelix:
      Weetnix, Kannix en Doenix.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Ze hebben enkele medewerkers van Mercedes gevraagd om als figuranten mee te spelen in het nieuwe album van Asterix en Obelix:
        Weetnix, Kannix en Doenix.
        Hahaha, zelfs die figurantenrol gaat hun niet lukken zonder iets te beschadigen
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Het zou nog net kunnen, qua trekgewicht, omdat ik tegenwoordig toch altijd meer maar met 1 vrij licht paard op pad ben.
          hoe zit dat met de wettelijkheid, is er een probleem als de mtm van de van hoger is als 1600...of telt het momentaan gewicht op die moment
          ik zou dat eigenlijk zelf moeten weten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

hoe zit dat met de wettelijkheid, is er een probleem als de mtm van de van hoger is als 1600...of telt het momentaan gewicht op die moment
            ik zou dat eigenlijk zelf moeten weten
            Ik heb die vraag ook al bij verschillende mensen neergelegd, en het is mij eerlijk gezegd ook niet erg duidelijk.
            Maar in de praktijk ga je nooit een bekeuring krijgen als je niet boven je toegelaten massa zit op dat moment.

Comment

• Dat zou ik ook wel eens willen weten, want hoor daar heel vaak tegenstrijdige antwoorden op.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Even opgezocht :

Beschikkingen toepasselijk op personenauto's en auto's voor dubbel gebruik :

De massa van een aanhangwagen in beladen toestand mag de maximale toegelaten sleepbare massa niet overschrijden. Deze waarde wordt berekend door de maximale toegelaten massa van het trekkend voertuig af te trekken van de maximale toegelaten massa van de sleep.

De maximale toegelaten massa van de aanhangwagen mag, indien het gaat om een aanhangwagen zonder remmen, niet groter zijn dan de helft van de eigen massa van het trekkend voertuig, vermeerderd met 75 kg.

De maximale toegelaten sleepbare massa mag niet meer bedragen dan 75 % van de maximale toegelaten massa van het trekkend voertuig, indien het gaat om een aanhangwagen uitgerust met een reminrichting van het oplooptype, d.w.z. deze welke de krachten benut die ontstaan door nadering van de aanhangwagen tot het trekkend voertuig.

In mijn geval weegt mijn trailer 780kg, en mijn paard schat ik op 600kg, met nog wat tuig en materiaal in de trailer, pakweg 650kg.
                Ik kom met 1600 kg dus nog wel weg.

Maar los daarvan is zo'n A gewoon geen goede trek auto. Ik heb al genoeg met een trailer gereden om te weten dat je best toch wel een wat zwaardere auto hebt als trek auto. De XC60 is momenteel perfect wat mij betreft. 1800kg max aanhangergewicht, dus geen jaarlijkse keuring. Maar de auto op zich weegt ook dik 1800kg, dat geeft een lekker veilig gevoel onderweg.
                Last edited by Bud Wijzer; 14/03/2019, 17:35.

Comment

• Denk altijd dat het eern break auto is.Zo groot geworden!

Comment

• Denk altijd dat het een break auto is.Zo groot geworden!

Comment

• Taking a first look at the new CLA Shooting Brake at the Geneva Motor Show 2019. Would you take it over normal CLA and S-Sedan? SUBSCRIBE TO THE CHANNEL to s...

I like a lot

Comment

Van de CLA is er een apart topic hé, zal het daar ook posten

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• I'm so sorry ;-)

Comment

I'm so sorry ;-)
                            Niet erg jong

Er wordt hier in sommige topics meer naast de kwestie gezeverd

Comment

• Het verbruik blijft een lach op mijn gezicht toveren, de rest ook uiteraard

Comment

• [QUOTE=Jocar;n6416208]Het verbruik blijft een lach op mijn gezicht toveren, de rest ook uiteraard

Verbruik is inderdaad netjes voor een benzine. Is zelfs maar 10% meer dan mijn 184pk sterke 120d.

Comment

• [QUOTE=bmw5series;n6416223]
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                  Het verbruik blijft een lach op mijn gezicht toveren, de rest ook uiteraard

Verbruik is inderdaad netjes voor een benzine. Is zelfs maar 10% meer dan mijn 184pk sterke 120d.
                                  Idd! Verschil met mijn GLA 200d is een halve liter meer. Als je dan nog kijkt naar de meerprijs van de diesel en de minieme taks doe ik geen slechte zaak denk ik.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Hallo mensen, recent twee weken geleden heb ik mijn a-klasse 180d als bedrijfskar gekregen, niet met mijn gedacht maar mijn favoriete merk was niet meer mogelijk via leasing.

Als auto vind ik het nog niet zo slecht eigenlijk, als ik morgen dit bedrag aan een auto zelf zou uitgeven dan werd het nooit dit wegens te weinig te bieden buiten een hoop prularia die je enkel de eerste weken gebruikt. een leuk onderstel had veel leuker geweest dan een dicobar als dashboard.

vraagje voor de eigenaars, kan je die vervelende melding over de gordels van de achterbank doen verdwijnen, telkens als ik de auto start komt dit op de display terwijl er niemand op de achterbank zit, je kan het ofwel wegklikken ofwel wachten tot het verdwijnt na een tijdje krijg ik als antwoord in de garage...

oplossing topmerk onwaardig vind ik persoonlijk...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cristian Bekijk Berichten
                                        Hallo mensen, recent twee weken geleden heb ik mijn a-klasse 180d als bedrijfskar gekregen, niet met mijn gedacht maar mijn favoriete merk was niet meer mogelijk via leasing.

Als auto vind ik het nog niet zo slecht eigenlijk, als ik morgen dit bedrag aan een auto zelf zou uitgeven dan werd het nooit dit wegens te weinig te bieden buiten een hoop prularia die je enkel de eerste weken gebruikt. een leuk onderstel had veel leuker geweest dan een dicobar als dashboard.

vraagje voor de eigenaars, kan je die vervelende melding over de gordels van de achterbank doen verdwijnen, telkens als ik de auto start komt dit op de display terwijl er niemand op de achterbank zit, je kan het ofwel wegklikken ofwel wachten tot het verdwijnt na een tijdje krijg ik als antwoord in de garage...

oplossing topmerk onwaardig vind ik persoonlijk...
                                        Dan ben je blijkbaar de 'multi link as' optie vergeten aan te vinken, subliem onderstel op die manier.

In het begin is het inderdaad wennen maar eens je het gewoon bent kan je er alleen maar van genieten. En ik moet zeggen buiten de parktronic gebruik ik alle prularia nu al bijna 8 maanden met veel plezier

Voor een keer hebben ze bij de dealer eens gelijk, wegklikken of wachten is de boodschap. Toch geen ramp hé. Succes ermee!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Dan ben je blijkbaar de 'multi link as' optie vergeten aan te vinken, subliem onderstel op die manier.

In het begin is het inderdaad wennen maar eens je het gewoon bent kan je er alleen maar van genieten. En ik moet zeggen buiten de parktronic gebruik ik alle prularia nu al bijna 8 maanden met veel plezier

Voor een keer hebben ze bij de dealer eens gelijk, wegklikken of wachten is de boodschap. Toch geen ramp hé. Succes ermee!
                                          voor mij wel een dikke tekortkoming, spijtig genoeg geen keuze van onderstel in leasing maar tov van bmw 1 reeks is dit in standaard versie echt een mager beestje van onderstel. Zels met de multilink as( testrit met gedaan) , kwam die nog niet aan de enkels van de 116d . Soit ik zal andere prioriteiten hebben in een wagen dan de doorsnee chauffeur vermoedelijk, geef mij een degelijke zetel ( ik had M-interieur en een leuk sportstuur en een degelijk chassis in combo met rwd en je hoort mij niet zagen.
                                          Ik versta wel niet dat een "topmerk" een melding op de display laat komen die niet van toepassing is en er dan ook nog niets aan doet... de invloed van dacia laat zich voelen vrees ik.

Comment

Working...
                                          X