Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A-klasse (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door cristian Bekijk Berichten

voor mij wel een dikke tekortkoming, spijtig genoeg geen keuze van onderstel in leasing maar tov van bmw 1 reeks is dit in standaard versie echt een mager beestje van onderstel. Zels met de multilink as( testrit met gedaan) , kwam die nog niet aan de enkels van de 116d . Soit ik zal andere prioriteiten hebben in een wagen dan de doorsnee chauffeur vermoedelijk, geef mij een degelijke zetel ( ik had M-interieur en een leuk sportstuur en een degelijk chassis in combo met rwd en je hoort mij niet zagen.
    Ik versta wel niet dat een "topmerk" een melding op de display laat komen die niet van toepassing is en er dan ook nog niets aan doet... de invloed van dacia laat zich voelen vrees ik.
    Waarschijnlijk toeval maar wij hebben hier juist een Dacia bijgekocht in de familie, echt niks mis mee hoor

Ik denk dat jij beter terug een BMW koopt dan, zijn ook goeie auto's idd. Binnenkort nieuwe 1 serie met FWD.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• [QUOTE=Jocar;n6416564]

Waarschijnlijk toeval maar wij hebben hier juist een Dacia bijgekocht in de familie, echt niks mis mee hoor

Ik denk dat jij beter terug een BMW koopt dan, zijn ook goeie auto's idd. Binnenkort nieuwe 1 serie met FWD.

die fwd in combo met een 3 cilinder mini is idd de reden dat ik niet gewacht heb op de nieuwe 1 reeks.
      dan heb ik voor de keuze gegaan waar ik niets moest bij bijleggen en dat was raar genoeg de Mercedes. a klasse,
      met dacia idd niets fout zelfs sterk prijs/waliteitverhouding en voor dat geld mag er al eens een verkeerde melding op de display komen daar gaat niemand van wakker liggen bij "een Mercedes"vind ik dat niet kunnen.
      Ik kijk idd al uit naar de moment dat ik terug mijn wagen particulier zal kopen , momenteel zou het de 3 of5 reeks worden zonder enighe twijfel, 525d zoals de wagen die ik laatst had particulier. Spijtig genoeg is het verschil financieel te groot om particulier te kopen tov een leasing bak.

Comment

• Nuja, misschien komt er binnenkort wel een update zodat die melding verdwijnt. Ik zou zeggen geef het nog wat tijd zodat je aan alles gewoon wordt, heeft bij mij ook wel enkele weken geduurd en zelfs nu ontdek ik regelmatig nog iets nieuws. Komt goed!
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• denk dat die melding iets historisch is, beetje 2000 toen het nog hip was te showen dat de achterste plaatsen ook gemonitord werden (en wrs nog niet bij andere merken behalve mss volvo)
          wennen doe je er sowieso aan, het valt mij alleszins niet meer op...duurt toch ook maar 3? sec

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            denk dat die melding iets historisch is, beetje 2000 toen het nog hip was te showen dat de achterste plaatsen ook gemonitord werden (en wrs nog niet bij andere merken behalve mss volvo)
            wennen doe je er sowieso aan, het valt mij alleszins niet meer op...duurt toch ook maar 3? sec
            Ik ben het ook gewoon ondertussen, ik klik het dadelijk weg op het stuur. Indien niet duurt het toch wel langer dan 3 seconden eer het verdwijnt. Zal er eens op letten binnenkort.

Comment

denk dat die melding iets historisch is, beetje 2000 toen het nog hip was te showen dat de achterste plaatsen ook gemonitord werden (en wrs nog niet bij andere merken behalve mss volvo)
              duurt heel wat langer als 3 seconden , ik ben de straat uit als het weggaat, vermoedelijk ben ik zo een neuroot dat het nog extra lang lijkt Als ik eerlijk ben heb ik mijn zoon laten kiezen en die is 20 jaar en viel voor heel die discobar op de dash. ik hou het in principe veel liever simple maar ja als je je enig zoon ziet blinken voor die flashy toestanden dan smelt je.
              Ik zal er de 4 jaar wel met uitrijden er zijn slechtere straffen, volgende keer zal het vermoedelijk geen Mercedes meer worden na de eerste 1000km staat dat al vast maar met de huidige heisa rond bedrijfswagens wou ik het risico niet nemen om lang te wachten en zoals hierboven geschreven was bmw toch al geen optie. haast en spoed is ...idd;

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                Nuja, misschien komt er binnenkort wel een update zodat die melding verdwijnt. Ik zou zeggen geef het nog wat tijd zodat je aan alles gewoon wordt, heeft bij mij ook wel enkele weken geduurd en zelfs nu ontdek ik regelmatig nog iets nieuws. Komt goed!
                die update dat was eigenlijk het antwoord dat ik verwachtte van de dealer/Mercedes.
                genoeg gezaagd positieve punten zijn er ook,

toffe automaat , durf ik gerust zeggen beter dan de standaard automaat bij de bmw, en bijna gelijk aan de sportautomaat van bmw zonder meerprijs, mooi.
                zeer laag verbruik nog 0.3 lager dan de bmw. nu na 1000km 5.0l
                mooie ruime achterbank in deze categorie
                stuur is geen M-stuur maar wel leuk zonder opleg.
                binnen verlichting van hoge kwaliteit.
                wegklapbare trekhaak ook leuk, ook wel een leuk prijskaartje
                parkeerfunctie vraagt wat training maar dat spel werkt dus wel (had het ooit eens geprobeerd met een bklasse van een 5 tal jaar geleden en vond dit een flop, traag en in kleinere parkings niet bruikbaar) dit systeem kan je echt gebruiken als je geen held bent in het parkeren, vermoedelijk ga ik dat weinig gebruiken maar kan voor sommige mensen echt een meerwaarde zijn .

Nadelen:
                agressieve aanzet vanuit stilstand, is al verbeterd maar als je rustig wil vertrekken is zeer voorzichtig omspringen met de gas aangewezen,

start stop functie komt te snel tussen en start is heel traag tov de bmw, deze week bijna ongeval hierdoor omdat ik er niet op gelet had dat de motor uitstond en ik vlug ergens wou oversteken, motor moest eerst starten en toen werd het wel heel nipt.

in mijn uitvoering niet mogelijk om zowel analoge kmteller als toerenteller samen op de display te zetten

zal nooit geen grote liefde worden maar we gaan er ons ding met doen de volgende 4 jaar , een gekregen paard mag je niet in de muil kijken zeggen ze ... een beetje wel vind ik want zo "gekregen" is een bedrijfskar nu ook weer niet;

Comment

ik heb nog een bmw 525td van 96 ook en die beschikt er al over, weet niet of dit standaard was maar geeft wel aan als de achterbank bezet is en er geen gordels ingeklikt zijn...het waren /zijn dan ook TOPbakken die beemers

Comment

Net eens getimed. Het duurt toch wel een minuut eer het vanzelf verdwijnt. Voor mij geen probleem omdat op het pijltje op het stuur klikken ondertussen bij mijn startprocedure hoort en anders stoort het mij ook niet eigenlijk

Een gewoonte is het.

Comment

• ik zie dat dus echt niet (meer), ik ben met de weg bezig en niet met mijn (al dan niet disco) dash

...als je zo bvb de distronic afzet, staat daar ook een tijd distronic uit...of nog meer van die zaken, dat staat niet op een plek dat je iets belangrijk niet ziet
                      Last edited by bobo; 30/03/2019, 15:49.

Comment

• Das het hele verhaal voor mij, telkens een melding wegklikken die nutteloos is... vind ik niet thuishoren in dit segment ....
                        ach hij zal zijn tijd wel doen, voordeel is dat ik sinds ik hem heb amper nog de auto neem(staat al bijna 2 weken stil omdat ik liever de motor neem of de electrische hyundai van de echtgenote, omdat sportiviteit voor mij ontbreekt in de a-klasse met standaard onderstel
                        Last edited by cristian; 04/04/2019, 16:21.

Comment

electrische hyundai van de echtgenote, omdat sportiviteit voor mij ontbreekt in de a-klasse met standaard onderstel
                          Gelukkig compenseert die Hyundai dat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten

Gelukkig compenseert die Hyundai dat.
                            wees gerust het onderstel daarvan komt zelfs nog sportiever uit de hoek dan dat vd a-klasse, de acceleraties/koppel zijn electrisch altijd wel wat heviger en is flink uitgerust.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pitje Bekijk Berichten
                              Iemand al het "digitaal wit" gezien?
                              ik heb er eentje in bezit....gewoon wit metaalkleur... meer niet

Comment

• Hier na 7 maanden en 10000km super tevreden, hopelijk blijft dat zo. Paar foto's na de wasbeurt.

Comment

• 10K op 7md...je rijdt niet meer zo vaak naar Polen zeker? ;-)

Blijft een heel mooie A, met voor mij de enige juiste Benz kleur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                    10K op 7md...je rijdt niet meer zo vaak naar Polen zeker? ;-)

Blijft een heel mooie A, met voor mij de enige juiste Benz kleur.
                                    Thx! Toch al 3 keer geweest met deze, volgende maand 4de keer en in augustus doe ik daar het eerste onderhoud.

Ik maak thuis bijna geen kilometers meer, altijd met de fiets onderweg

Comment

Hier na 7 maanden en 10000km super tevreden, hopelijk blijft dat zo. Paar foto's na de wasbeurt.

strakke wagen, wat ik wel zonde vind is het A200 label ....weg ermee! maakt een auto steeds een heel stuk stijlvoller vind ik persoonlijk.

Comment

strakke wagen, wat ik wel zonde vind is het A200 label ....weg ermee! maakt een auto steeds een heel stuk stijlvoller vind ik persoonlijk.
                                        Dat stoort mij niet, zit er standaard op, no problem!

Erger vind ik die lelijke dealerreclame op carrosserie en nummerplaat. Ik ga toch geen publiciteit maken voor een omhooggevallen incompetente Belgische Mercedes-Benz dealer
                                        Last edited by Jocar; 12/04/2019, 09:31.

Comment

Dat stoort mij niet, zit er standaard op, no problem!

Erger vind ik die lelijke dealerreclame op carrosserie en nummerplaat. Ik ga toch geen publiciteit maken voor een omhooggevallen incompetente Belgische Mercedes-Benz dealer
                                          kan ook makkelijk verwijderd worden en ik laat zelfs steeds leveren zonder vanuit fabriek, zie er geen nut van in en verprutst het design door er lelijke blinkende cijfers:letters op te zetten.
                                          reclame van dealer verwijder ik ook altijd, bij deze heb ik er mij nog niet de moeite voor gedaan, zou hem trouwens na een maand eens moeten kuisen ook maar zal een carwashke worden denk ik.

Comment

Working...
                                          X