Oorspronkelijk geplaatst door David67
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes A-klasse (2018)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenEn dat rijplezier is persoonlijk, ik mis niks op dat gebied. Ik geniet van elk ritje, zolang ik weer eens niet in de file sta tenminste
Iemand die geniet vd vele toebehoren in het interieur zou ik afgezien de prijs dan de aklasse zelfs durven aanraden, iemand die graag “een bochtje neemt” is veel beter af met de bmw
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cristian Bekijk Berichten
Comfort en rijplezier zijn aparte dingen, iemand die graag sportief rijdt kan er niet naast dat het bmw 1 reeks onderstel dat vele malen beter doet, ik heb beide gereden zelfs de aklasse met betere achteras, deze komt nog niet op het niveau van het standaard onderstel, ik heb met elke auto die ik had op circuit gereden zelfs met de 116d heb ik daar plezier gehad. Ik kan op geen 100 uur denken wat ik daar zou gaan doen met de aklasse.
Iemand die geniet vd vele toebehoren in het interieur zou ik afgezien de prijs dan de aklasse zelfs durven aanraden, iemand die graag “een bochtje neemt” is veel beter af met de bmwEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Voor hetgeen jij bedoelt is een BMW altijd sportiever geweest dan een Mercedes. Aan het hoofdstuk 'bochtjes nemen' ben ik gelukkig voorbij
Wees gerust ook bij bmw maken ze deze fout tegenwoordig rij eens met een 2 reeks of een X1 , ze zijn in hetzelfde bedje ziek.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cristian Bekijk BerichtenDaar geef ik je geen gelijk, ik heb al met mercedessen gereden waarvan ik denk , ok dit is geen sportieve auto maar wel met een onderstel dat wat meer op luxe is afgesteld maar toch heel degelijk is en zijn prijs verantwoord( bv vorige c-klasse heb ik met gereden en laatste e klasse ook) de a klasse stuurt net als een renault clio of peugeot 308 ofzo, is dat slecht ??? Neen niet echt maar van een auto die in deze prijsklasse zit mag je gewoon meer verwachten, een onderstel moet niet sportief zijn om goed te zijn, het moet wel strak zijn en evenwichtig, geen gemakkelijke opgave in een kleine wagen maar de 1 reeks bmw slaagt hier wel in. Die rijdt zelfs met standaard onderstel op het niveau van de rest van de bmw auto’s.
Wees gerust ook bij bmw maken ze deze fout tegenwoordig rij eens met een 2 reeks of een X1 , ze zijn in hetzelfde bedje ziek.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Ieder zijn ervaring zeker? Ik heb 3 BMW's gehad en ik vond dat die meer uitnodigden tot sportief rijden dan de Mercedessen die ik gehad heb. Nogmaals, ik heb geen klagen en ben supertevreden met de multilink ophanging.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cristian Bekijk Berichten
Het verschil is nochtans groot tov de bmw geloof me maar, klagen zal je zeker niet doen maar spijtig in die prijsklasse maar een onderstel krijgt dat zich niet lan onderscheiden tov auto’s die 10/15000 euro minder kosten
Nuja, als ik jou was had ik zeker niet voor een MB gekozen. Ik zou nooit tegen mijn zin met een auto gaan rijden, ook al is het een leasing zoals de jouwe. Jouw kritiek begint al na een paar dagen omdat een gordelverklikker wat lang naar uw goesting blijft branden, terwijl dat met een vingerknip verholpen is. Aan elke auto is er wel iets dat mij niet aanstaat. Zolang een auto van mijn keuze fijn rijdt en mij niet in de steek laat ben ik al lang tevreden. In mijn 3.18iS destijds zat ook een rammel in het dashboard die ze er nooit helemaal uitgekregen hebben.
Mercedes is nu eenmaal mijn favoriet merk en BMW het jouweEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Dat de 'zo gezegde' grote 3 het hoog in hun bol hebben is ook al langer bekend hé en als autofreak heeft mij dat door de jaren heen al een flinke stuiver gekost, ik had beter voor een andere hobby gekozen
Nuja, als ik jou was had ik zeker niet voor een MB gekozen. Ik zou nooit tegen mijn zin met een auto gaan rijden, ook al is het een leasing zoals de jouwe. Jouw kritiek begint al na een paar dagen omdat een gordelverklikker wat lang naar uw goesting blijft branden, terwijl dat met een vingerknip verholpen is. Aan elke auto is er wel iets dat mij niet aanstaat. Zolang een auto van mijn keuze fijn rijdt en mij niet in de steek laat ben ik al lang tevreden. In mijn 3.18iS destijds zat ook een rammel in het dashboard die ze er nooit helemaal uitgekregen hebben.
Mercedes is nu eenmaal mijn favoriet merk en BMW het jouwe
Ik heb de mercedes gekozen omdat bmw 1 reeks niet meer mocht ( model te oud voor leasing)en ik niet wou wachten op nieuwe 1 reeks die ook voorwielaandrijving zal worden ik bij die kar geen euro moest bijleggen tov andere merken.
En ik wou ook niet lang meer wachten omdat ik niet zeker ben of de huidige bedrijfswagen gaat blijven bestaan, nu zit ik al droog voor de volgende 4 jaar
Comment
-
Waarom is het delen van onderdelen persé negatief?
Het lijkt mij dat "niet-premium" merken er juist op vooruit aan het gaan zijn op veel vlakken. één onderdeel maakt de auto niet, het is het geheel wat voor de wagen zorgt.
Als je verwacht een super-sport/comfortabele/whatever wagen onder je gat te hebben in een basis C-segment "premium" wagen, dan liggen je verwachtingen gewoon verkeerd lijkt me.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenWaarom is het delen van onderdelen persé negatief?
Het lijkt mij dat "niet-premium" merken er juist op vooruit aan het gaan zijn op veel vlakken. één onderdeel maakt de auto niet, het is het geheel wat voor de wagen zorgt.
Als je verwacht een super-sport/comfortabele/whatever wagen onder je gat te hebben in een basis C-segment "premium" wagen, dan liggen je verwachtingen gewoon verkeerd lijkt me.
De 1,3 uit mijn A zit ondertussen ook in Renaults, Nissans en zelfs Dacia's, Ik heb daar geen probleem mee, alsof een alleen door Mercedes of BMW ontwikkelde motor niet kan kapot gaan.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenWaarom is het delen van onderdelen persé negatief?
Het lijkt mij dat "niet-premium" merken er juist op vooruit aan het gaan zijn op veel vlakken. één onderdeel maakt de auto niet, het is het geheel wat voor de wagen zorgt.
Als je verwacht een super-sport/comfortabele/whatever wagen onder je gat te hebben in een basis C-segment "premium" wagen, dan liggen je verwachtingen gewoon verkeerd lijkt me.
als je voor die prijs geen hoge verwachtingen mag hebben voor zo een autootje dan weet ik het ook niet meer vooral zoals je zelf aanhaalt omdat wagens uit veel lagere prijscategorien langszij komen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Idd! En al helemaal niks mis met de Renault motoren, integendeel! Motoren en onderdelen uitwisseling bestaat al jaren en die samen ontwikkeling gaat alleen nog maar toenemen imo.
De 1,3 uit mijn A zit ondertussen ook in Renaults, Nissans en zelfs Dacia's, Ik heb daar geen probleem mee, alsof een alleen door Mercedes of BMW ontwikkelde motor niet kan kapot gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cristian Bekijk Berichten
Ik spreek hier niet over al dan niet kapotgaan van motoren toch? Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dat ookniet gaat gebeurenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cristian Bekijk Berichten
Het is nochtans mogelijk want bmw deed het met de 1 reeks zeer sterk...niet perfect dat kan ook niet.
als je voor die prijs geen hoge verwachtingen mag hebben voor zo een autootje dan weet ik het ook niet meer vooral zoals je zelf aanhaalt omdat wagens uit veel lagere prijscategorien langszij komen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
Ik zeg niet dat je geen hoge verwachtingen mag hebben, maar je moet niet verwachten dat een a-Klasse veel gaat lijken op een s-klasse.
ik wil wel duidelijk zeggen dat de wegligging niet slecht is hé! en verwacht geen sklasse maar wel beter als concurrentie die veel goedkoper is.
ik koop geen auto voor een merk of embleem dat er opstaat, ik zou liever een lelijke auto hebben die schitterend rijdt dan een beauty die maar normaal over de weg gaat(liefst beide natuurlijk). Zo verschilt iedereen van idee en das maar goed ook.
Comment
-
vraagje( en ik ga hier niet over zagen ), is de bodemvrijheid bij iedereen zo beperkt? ik moet echt bij elke vluchtheuvel heel voorzichtig zijn om niet tegen de grond aan te gaan vooraan.... ook bij het uitrijden vd garage moet ik door een gootje (oprit loopt al bergaf) en daar moet ik de auto heel rustig laten inzakken anders raakt hij de oprit.
Comment
-
Moet je idd mee opletten, zeker met het AMG pakket want die ligt nog iets lager.
Nuja, ik rij sowieso rustig over vluchtheuvels, ik heb gelukkig nog geen grond geraakt tot nuEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment