Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A-klasse (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• .
    Last edited by cristian; 20/05/2019, 09:27.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      Mijn ritje van vandaag op een heuvelachtig parcours, wel niet sneller dan 100 km/h, dat ging ook niet Wist niet dat dit lukte met een benzine

Met een volledig ecoritje is dit zelfs mogelijk, maar dan is het rijplezier er wel af

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Wow dat zijn inderdaad prachtige cijfers voor een benzine

Comment

Met een volledig ecoritje is dit zelfs mogelijk, maar dan is het rijplezier er wel af

Wtf dat is er wel los over!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten

Wtf dat is er wel los over!
            Hahaha, 5 sec eerder was het nog 2,9 L, maar in de start/stop sprong het juist op 3 L
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Gast!
              Nie normaal!
              De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
              1990 Volvo 344
              1991 Mercedes W124 230CE
              2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
              1980 Volkswagen Derby CLS
              1990 Mercedes W124 230CE
              2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pitje Bekijk Berichten
                Iemand geen problemen met de Keyless Go? Ik kan in 50% van de gevallen de wagen niet vergrendelen. Als ik dan een 10-tal seconden wacht dan vergrendelt hij wel. Ontgrendelen lukt altijd.
                De concessiehouder heeft de antennes al vervangen die het signaal van de sleutel ontvangen. Onlangs nog de sturingsdoos, maar nog steeds hetzelfde probleem.
                Nu wordt de 2de sleutel ook al niet meer herkent, en kan ik voor de zoveelste keer weer naar de garage.
                Ik heb een A180d en de versnellingsbak maakt ook steeds een "vreemd" geluid als hij terugschakelt van 3 naar 2.
                Panorammisch dak maakt lawaai als het gesloten is en ik rij over minder goede wegen.
                Waarom krijg ik altijd de autonomie te zien op het dashbord en niet meer wanneer ik het écht nodig heb als de bak bijna leeg is?
                Nog mensen die er zich aan ergeren dat schakelen in achteruit soms wat "traag" gaat?
                Toch wel wat veel "akkefietjes" voor een auto van de prijsklasse....

Doe mij maar eentje met achterwielaandrijving!!!

Ik heb ook al tonnen heimwee, maar ja gedane keuzes nemen de eerste 4 jaar geen keer ....
                Voor de rest panoramische daken moet ik ook niet meer hebben, in mijn 5reeks ook wel wat problemen met gehad en vind het weinig meerwaarde bieden voor de prijs die er tegenover staat.

Schakelen naar achteruit duurt idd wel wat langer als de andere automaat die ik heb, ben persoonlijk ook geen voorstander van de "hendel aan het stuurbediening" en ik heb enkel een nogal vrij zwaar klopgevoel en geluid bij terugschakelen naar 1ste versnelling. (denk ik of is het nu ook tussen 2/3, ik zal het nog eens moeten checken)

Verder vind ik de automaat wel goed eigenlijk zelfs beter dan de standaard automaat in de bmw 1 reeks.

Startprocedure duurt ook wel vrij lang , ik ben het niet meer gewoon dat er er een voorverwarming nodig is. (toch niet bij 10 graden)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten

Gast!
                  Nie normaal!
                  We gaan voor de 2 L

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cristian Bekijk Berichten

Ik heb ook al tonnen heimwee, maar ja gedane keuzes nemen de eerste 4 jaar geen keer ....
                    Voor de rest panoramische daken moet ik ook niet meer hebben, in mijn 5reeks ook wel wat problemen met gehad en vind het weinig meerwaarde bieden voor de prijs die er tegenover staat.

Schakelen naar achteruit duurt idd wel wat langer als de andere automaat die ik heb, ben persoonlijk ook geen voorstander van de "hendel aan het stuurbediening" en ik heb enkel een nogal vrij zwaar klopgevoel en geluid bij terugschakelen naar 1ste versnelling. (denk ik of is het nu ook tussen 2/3, ik zal het nog eens moeten checken)

Verder vind ik de automaat wel goed eigenlijk zelfs beter dan de standaard automaat in de bmw 1 reeks.

Startprocedure duurt ook wel vrij lang , ik ben het niet meer gewoon dat er er een voorverwarming nodig is. (toch niet bij 10 graden)
                    A Klasse rijdt algemeen goed, maar er zijn toch wel enkele zaken die ik vreemd vind. Het open dak en Keyless Go heb ik niet bewust gekozen, had zo snel mogelijk een wagen nodig en deze was in voorraad met de nodige toeters en bellen. De Mini Clubmanwas mijn 1ste keus maar zat niet in het leasingpakket, Countryman vonden mijn vrouw en dochter niet mooi. 1 Reeks was duus omdat dit een oud model is, X2 was dan met de standard 17" velgen, wat niet echt een sportieve wagen is. X2 is pas mooi met de 19" velgen.
                    Van bij mijn geboorte altijd BMW gereden. Nu met de leasingwagen toch eens een zijsprong gemaakt. Niet echt ontevreden, maar het is toch geen BMW.... en dan gaat het bij mij niet alleen om het rijplezier maar over instellingen, afwerking.... dus binnen 2 jaar terug een BMW of Mini.

Comment

A Klasse rijdt algemeen goed, maar er zijn toch wel enkele zaken die ik vreemd vind. Het open dak en Keyless Go heb ik niet bewust gekozen, had zo snel mogelijk een wagen nodig en deze was in voorraad met de nodige toeters en bellen. De Mini Clubmanwas mijn 1ste keus maar zat niet in het leasingpakket, Countryman vonden mijn vrouw en dochter niet mooi. 1 Reeks was duus omdat dit een oud model is, X2 was dan met de standard 17" velgen, wat niet echt een sportieve wagen is. X2 is pas mooi met de 19" velgen.
                      Van bij mijn geboorte altijd BMW gereden. Nu met de leasingwagen toch eens een zijsprong gemaakt. Niet echt ontevreden, maar het is toch geen BMW.... en dan gaat het bij mij niet alleen om het rijplezier maar over instellingen, afwerking.... dus binnen 2 jaar terug een BMW of Mini.
                      Jij reed al vroeg met een BMW zeg, ik was pas 18 toen ik mijn eerste auto kocht

Erg toch dat je als BMW fan in hart en nieren met een Mercedes moet gaan rijden. Moest ik dan met een leasing auto rijden zou ik er ook wel nooit voor kiezen, dan koos ik nog liever voor de oude 1-reeks, tevens de laatste achterwiel aangedreven

Nu ga je elk klein probleem uitvergroten. Troost je, mijn BMW's waren ook niet feilloos maar wel goeie auto's. In ieder geval blijft de ster mijn merk. Smaken hé!

Comment

Spijtig dit te moeten lezen Pitje

Ik kan jou helaas niet helpen omwille van het feit dat ik die 2 opties niet heb, enkel de startknop. Een panoramisch dak wil ik sowieso niet omwille van het feit dat de keren ik er eentje had bij verschillende merken dat ding telkens lawaai en windgeruis veroorzaakte.

Dat de autonomie bij zeer laag brandstofpeil (-50 km) niet meer zichtbaar is lijkt mij vrij logisch, perfect kan zo'n systeem nooit zijn, zoveel factoren die dan meespelen.

Totaal geen probleem met de automatische versnellingsbak, integendeel! Mijn auto heeft geen dealer meer gezien sinds de aflevering 9 maanden geleden en goed ook want ik betrouw geen enkele in België

Hopelijk komt alles spoedig in orde

Pano dak en Keyless Go was aanwezig op de stockwagen. Maar bij een Mercedes zou dit toch geen problemen mogen opleveren. Ik heb prive al altijd BMW gehad en nooit geen problemen met het pano dak.
                        De autonomie meter van de brandstoftank is toch wel iets wat ik vreemd vind. Wanneer je niet exact hoeft te weten hoeveel kilometers je nog kan doen, staat er het aantal kilometers op. wanneer je dan exact wil weten hoever je nog kan 60 - 50 - 40 km, dan krijg je niets meer te zien. Bij BMW en andere merken krijg dan pas et aantal km's te zien en dat werkt perfect. Is toch wel wennen.
                        Bordenherkenning heb ik ook ,maar dat gaat helemaal de mist in...
                        Ben tevreden met de A, maar zal binnen 2,6 jaar toch wel terug overstappen naar BMW of Mini.... ;-)

Comment

• autonomie is veiligheid...lampje aan is tanken en niet wachten tot de laatste drup, net als het ff de tijd nemen om de achteruit in te schakelen, en gij de tijd krijgt om naar achter te gaan zien en niet gelijk vlam zonder kijken zoals zo vaak gebeurt

verschiet ervan dat ook de parkeersensoren niet als 'anders' worden bestempeld

Comment

Pano dak en Keyless Go was aanwezig op de stockwagen. Maar bij een Mercedes zou dit toch geen problemen mogen opleveren. Ik heb prive al altijd BMW gehad en nooit geen problemen met het pano dak.
                            De autonomie meter van de brandstoftank is toch wel iets wat ik vreemd vind. Wanneer je niet exact hoeft te weten hoeveel kilometers je nog kan doen, staat er het aantal kilometers op. wanneer je dan exact wil weten hoever je nog kan 60 - 50 - 40 km, dan krijg je niets meer te zien. Bij BMW en andere merken krijg dan pas et aantal km's te zien en dat werkt perfect. Is toch wel wennen.
                            Ben tevreden met de A, maar zal binnen 2,6 jaar toch wel terug overstappen naar BMW of Mini.... ;-)
                            Om te beginnen rijd ik mijn tank nooit zo leeg en als dat toch eens uitzonderlijk gebeurt weet ik als de afstand verdwijnt dat het hoog tijd is om te tanken.

Die verkeersborden herkenning werkt inderdaad niet feilloos maar is toch interessant, heeft mij al enkele keren van een boete gered. Het wil wel eens ten onrechte een verkeersbord van een parallelweg aflezen maar dat is bij andere merken net zo.

Als je de perfectie wil ga je nog enkele jaren moeten wachten, de zelf rijdende auto is nabij

Comment

Het gaat idd niet over uitvergroten maar viond mijn bmw’s toch nog net dat stapje hoger, Details idd maar zoals reeds aangehaald maar in deze priisklasse moet dat ook perfect of bijna perfect zijn om het verschil in prijs te verantwoorden.Daar kan ik niet omheen dat BMW toch dat trapje hoger staat, zeker in opvolging vanuit de garages, ik ging na een week tevredenheidsenquete ontvangen ...na drie maand wacht ik er nog op, zelfs geen telefoontje, ok het is maar een aklasse waar ze vermoedelijk niet van wakker liggen maar daar scoort bmw heel wat beter.
                              En in mijn uitvoering blijf ik er bij dat de aklasse weinig of nietsmeer tebieden heeft dan een wagen die 10000euro goedkoper is.
                              Slecht is hij zeker niet, megazuinig das zelfs een feit maar ik lig nu ook niet wakker van 0,5 liter diesel. Zolang je het niet zelf moet betalalen, cava , anders zijn er heel wat betere opties mogelijk voor de 30000 euro...

Comment

Het gaat idd niet over uitvergroten maar viond mijn bmw’s toch nog net dat stapje hoger, Details idd maar zoals reeds aangehaald maar in deze priisklasse moet dat ook perfect of bijna perfect zijn om het verschil in prijs te verantwoorden.Daar kan ik niet omheen dat BMW toch dat trapje hoger staat, zeker in opvolging vanuit de garages, ik ging na een week tevredenheidsenquete ontvangen ...na drie maand wacht ik er nog op, zelfs geen telefoontje, ok het is maar een aklasse waar ze vermoedelijk niet van wakker liggen maar daar scoort bmw heel wat beter.
                                En in mijn uitvoering blijf ik er bij dat de aklasse weinig of nietsmeer tebieden heeft dan een wagen die 10000euro goedkoper is.
                                Slecht is hij zeker niet, megazuinig das zelfs een feit maar ik lig nu ook niet wakker van 0,5 liter diesel. Zolang je het niet zelf moet betalalen, cava , anders zijn er heel wat betere opties mogelijk voor de 30000 euro...
                                Over die opvolging ben ik akkoord. Wil hier niet meer vertellen wat die dealers mij aangedaan hebben

Die tevredenheidsenquete heb ik ook pas na 3 maanden ontvangen. Dat helpt niet om jouw frustraties op te schrijven want je krijgt toch nooit een antwoord

Gelukkig heb ik als privé rijder opties genoeg om de Belgische hoofddealers links te laten liggen. Het moet hier nog altijd uit mijn eigen zakken komen.

Niettemin vind ik de wagens fantastisch, zelfs de A, ben er supertevreden over, maar dat wist je al

Comment

• Conclusie:
                                  • fanboys be fanboys, dus als je al van de geboorte af fanboy bent van merk A, dan ga je alles daar ook mee afmeten als je in merk B stapt ...
                                  • als je zelf rijdt met de auto, kies hem dan zelf
                                  • ga ermee testrijden op de manier dat je anders met je auto rijdt
                                  En lukt dat niet: apprecieer dan de auto voor wat hij wel doet en wees blij dat je niet met nog iets slechter rijdt. Fear of better options suckt zowel voor als na de keuze.

Comment

• Lol een mini hoger of gelijkstellen aan een merc... zegt alles. Mijn 3 serie had alvast last van kraken en een waterlek bij het pano dak na amper 2 maand en tegenover de c was er totaal geen sprake van betere kwaliteit. Mijn vrouw had een 1 serie en die was nog ondermaatser dus snap dat ophemelen al amper maar dan nog durven zeggen dat ze beter is dan de nieuwe a. Volgens mij mogen ze je nog een dacia verkopen en tzal een betere auto zijn zolang er een bmw badge aan hangt.
                                    lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                      Lol een mini hoger of gelijkstellen aan een merc... zegt alles. Mijn 3 serie had alvast last van kraken en een waterlek bij het pano dak na amper 2 maand en tegenover de c was er totaal geen sprake van betere kwaliteit. Mijn vrouw had een 1 serie en die was nog ondermaatser dus snap dat ophemelen al amper maar dan nog durven zeggen dat ze beter is dan de nieuwe a. Volgens mij mogen ze je nog een dacia verkopen en tzal een betere auto zijn zolang er een bmw badge aan hangt.
                                      Dacia das idd waar voor zijn geld , ik dacht dat we dezelfde motor hadden trouwens als de 1.5diesel.....
                                      welk model 1 reeks had je vrouw als ik mag vragen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
                                        Conclusie:
                                        • fanboys be fanboys, dus als je al van de geboorte af fanboy bent van merk A, dan ga je alles daar ook mee afmeten als je in merk B stapt ...
                                        • als je zelf rijdt met de auto, kies hem dan zelf
                                        • ga ermee testrijden op de manier dat je anders met je auto rijdt
                                        En lukt dat niet: apprecieer dan de auto voor wat hij wel doet en wees blij dat je niet met nog iets slechter rijdt. Fear of better options suckt zowel voor als na de keuze.
                                        idd wel een beetje fanboy BMW maar niet blindelings tenzij het over de M's gaat , ik had ook bmw 2 reeks kunnen nemen maar net als de a reed die ook niet wat je verwacht in die prijsklasse en moest ik als ik de trekhaak wou hier uit eigen buidel gaan bijleggen en dat doe ik principieel niet bij een bedrijfskar.
                                        de bmw 1 reeks zit op het einde van zijn looptijd, dus wou de leasing daar niet in mee (anders was het direct beslist geweest want ik was heel tevreden van onderstel. x2 zie ik niet zo graag.
                                        De hyunadai i30 sw ioniq hybride reden super waren degelijk uitgerust maar ook hier deed de leasing niet mee.
                                        Nadeel van een eigen leasing te hebben gekoppeld aan het bedrijf vermoedelijk, waardoor er enkel wagens genomen kunnen worden die het meest intressant zijn voor hen bij doorverkoop vermoedelijk.
                                        Dus heb ik gewoon genomen wat het goedkoopst uitkwam voor mij met het beste VAA en nog wat ruimte voor andere voordelen erbij.
                                        Ik blijf idd gelukkig dat ik een wagen heb van het werk en daarnaast nog privé mijn eigen speelgoed.
                                        enige besluit dat ik heb is dat het geen slechte wagen is maar mijn idee is dat wat je krijgt voor je geld niet evenredig is als je merken bekijkt die 10000 euro minder kosten,
                                        De 1 reeks was ook te duur maar daar kreeg de liefhebber tenminste nog een echte achterwielaandrijving voor met degelijk en strak onderstel, als je dat niet ziet als meerwaarde zou ik ook niet weten waarom je zoveel geld zou geven aan een 1 reeks... tenzij je het voor de badge doet maar daar doe ik het al zeker niet voor.

Comment

Dacia das idd waar voor zijn geld , ik dacht dat we dezelfde motor hadden trouwens als de 1.5diesel.....
                                          welk model 1 reeks had je vrouw als ik mag vragen?
                                          E87 118d.
                                          na mijn 3 serie fiasco lang niks meer moeten hebben van dat merk en hun kak customer service maar das tegenwoordig over.
                                          lets have some more member berries

Comment

Working...
                                          X