Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A-klasse (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
    Ik dacht dat dick measuring enkel in het autominded forum gebeurde ondertussen

Ieder zijn smaak en voorkeuren inderdaad, maar ik begrijp dat er uit frustratie al eens dingen uitgeflapt worden ;-)

Ik veroordeel zelden iemand anders keuze, en problemen zijn ook vaak exemplarisch.
    Zelf 2 BMW 3's gereden en ik zal nooit meer fan worden, vrees ik. Voor mij te oncomfortabel voor lange afstanden.
    BMW heeft toch dat stugge over zich, wat veel mensen als sportief bestempelen, maar wat ik toch maar moeilijk kan smaken.
    Zelfs een dikke X5 die ik onlangs zelf voor vele honderden km's mocht rijden, kon mij niet bekoren.

Onlangs met de nieuwe C van mijn collega gereden, en qua beleving en comfort doet dat toch net ietsje luxer aan, vind ik persoonlijk.

Having said this...over smaken en kleuren nogmaals.....
    nieuwe C is idd wel leuk rijden, idd niet sportief genoeg voor mij maar voelt wel heel leuk en luxueus aan....

Comment

• [QUOTE=cristian;n642437
      "alles van het eerste tot het laaste is doordacht" dat vind ik nu wat ontbreken in de a klasse....

[/QUOTE]
      jammer genoeg is dat met de huidige c ook mijn gevoel. In de 204 was meer nagedacht en/of minder gekozen voor het visuele aspect dan het praktische
      lets have some more member berries

Comment

• .
        Last edited by cristian; 22/05/2019, 18:17.

Comment

• Dat vind ik nu eens mooi samengevat en het valt mij op dat alle topmerken het nalaten de laatste modellen. Visueel scoren de meeste wel heel hoog ...ik denk vooral dat het door het feit komt dat automerken meer en meer chauffeurs van andere merken willen overtuigen ipv hun vertrouwde publiek te bedienen, al begrijp ik hier natuurlijk de economische idee wel achter.
          Last edited by cristian; 22/05/2019, 18:43.

Comment

• Bij de Mercedes me app beginnen voor de A eindelijk wat meer dingen naar behoren te functioneren, de kritiek werd te groot imo

Het DSI systeem werkt beter, enkel mijn lange ritten worden nog steeds niet of weinig geregistreerd.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Die me app nog nooit echt gebruikt. Welke nuttige zajen heeft dat behalve starten op afstand?

Comment

• omdat het kan he doa, als je je ff verveeld heb je een speeltje bij
                als statistic lover en autist kan ik me voorstellen dat je er toch eens naar kijkt, ik heb dat ook met mijn e-bike zijn app
                is dat nodig...nee wrs niet

Comment

• Geen andere opties? Aangezien je auto hiervoor moet voorzien zijn en je bij de dealer moet registreren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                    Die me app nog nooit echt gebruikt. Welke nuttige zajen heeft dat behalve starten op afstand?
                    Ik spreek enkel voor de A, de andere types weet ik niet. In het begin was het echt bagger maar ondertussen werkt het al wat beter. Je krijgt een aantal dingen 3 jaar gratis zoals online software updates, card updates, live traffic, spraakbediening enz. Na 3 jaar mag je daar een abo voor betalen, iets wat bij andere types gratis is of was?

Ik gebruik het vooral voor mijn gps kaarten te updaten, op een stick downloaden en in het systeem steken. De toestand kan je dan mooi in de app zien. Ook online systeem updates (sim-kaart ergens verborgen in auto) die gebeuren kan je daar controleren. In combinatie met het Mbux systeem is het toch wel interessant, alleen staat het zeker nog niet op punt.

En verder het DSI systeem dat ik interessant vind. Ben verzekerd bij AXA/Mercedes. Als je dan je ritten laat registreren zien ze wat voor chauffeur je bent en kan je een flinke korting op je premie krijgen. Vermits het mij niet interesseert dat ze kunnen zien waar ik uithang is dat mooi meegenomen. Je kan dat elk moment opzeggen in het systeem. Ik wacht nu af naar de eerste evaluatie na 10 maanden dacht ik en dan zie ik wel verder.

Om meer essentiële dingen te zien, zoals toestand vloeistoffen, standverwarming regelen enz moet je al dadelijk een abo nemen maar dat heb ik niet gedaan. Ik zie enkel de kmstand. Ik vind niet dat ik daarvoor moet betalen en na 3 jaar verleng ik wel wat ik interessant vind.
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Ik spreek enkel voor de A, de andere types weet ik niet. In het begin was het echt bagger maar ondertussen werkt het al wat beter. Je krijgt een aantal dingen 3 jaar gratis zoals online software updates, card updates, live traffic, spraakbediening enz. Na 3 jaar mag je daar een abo voor betalen, iets wat bij andere types gratis is of was?

Ik gebruik het vooral voor mijn gps kaarten te updaten, op een stick downloaden en in het systeem steken. De toestand kan je dan mooi in de app zien. Ook online systeem updates (sim-kaart ergens verborgen in auto) die gebeuren kan je daar controleren. In combinatie met het Mbux systeem is het toch wel interessant, alleen staat het zeker nog niet op punt.

En verder het DSI systeem dat ik interessant vind. Ben verzekerd bij AXA/Mercedes. Als je dan je ritten laat registreren zien ze wat voor chauffeur je bent en kan je een flinke korting op je premie krijgen. Vermits het mij niet interesseert dat ze kunnen zien waar ik uithang is dat mooi meegenomen. Je kan dat elk moment opzeggen in het systeem. Ik wacht nu af naar de eerste evaluatie na 10 maanden dacht ik en dan zie ik wel verder.

Om meer essentiële dingen te zien, zoals toestand vloeistoffen, standverwarming regelen enz moet je al dadelijk een abo nemen maar dat heb ik niet gedaan. Ik zie enkel de kmstand. Ik vind niet dat ik daarvoor moet betalen en na 3 jaar verleng ik wel wat ik interessant vind.
                      ik vind het spijtig dat de handige functie die je toelaat vanop afstand je wagen te openen en sluiten niet meer lukt zonder abo. Zou voor mij persoonlijk heel handig geweest zijn als iemand iets thuis kwam afleggen dat ik dan de wagen even kon openen en terug afsluiten op de oprit, voor de rest hoeft die app nie echt voor mij. Alle info die ik nodig heb vind ik wel ergens op de dash terug...
                      net eens gekeken ik heb toch al de dikke 2000km ondertussen sinds maart

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cristian Bekijk Berichten

ik vind het spijtig dat de handige functie die je toelaat vanop afstand je wagen te openen en sluiten niet meer lukt zonder abo. Zou voor mij persoonlijk heel handig geweest zijn als iemand iets thuis kwam afleggen dat ik dan de wagen even kon openen en terug afsluiten op de oprit, voor de rest hoeft die app nie echt voor mij. Alle info die ik nodig heb vind ik wel ergens op de dash terug...
                        net eens gekeken ik heb toch al de dikke 2000km ondertussen sinds maart
                        Is idd niet echt nodig maar toch wel geweldig wat de mogelijkheden allemaal zijn. Ook al omdat het mij interesseert, de vooruitgang staat niet stil

Comment

Is idd niet echt nodig maar toch wel geweldig wat de mogelijkheden allemaal zijn. Ook al omdat het mij interesseert, de vooruitgang staat niet stil
                          zie er weinig of geen meerwaarde in, kan me voorstellen dat het bij sommige mensen wel is. Ik heb wel veel interesse in vooruitgang op motor gebied en dergelijke, de ioniq electric van "mijn madam" is op dat gebied echt tof. En zo heeft iedereen zijn voorkeur hé, ik werk al een hele dag met pc tablet en smartphone dus heb er geen behoefte aan om in mijn vrije tijd nog eens na te gaan kijken op mijn smartphone het hoe-wat-wanneer te gaan bekijken van mijn auto...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                            Welke alu strip bedoel je? Wat mini betreft... bmw zijn lowcost merk imo. Wil trouwens zoals je aanhaalt niet zeggen dat ze minder rijplezier hebben. Voor mij is dat een 2010 seat ibiza 1.4 diesel als goedkope fun wagen. hoe vreemd het ook mag klinken
                            Alu strip, vermoed ik, die gelakt is in de koetswerkkleur. Zit aan de achterste wielkasten, net boven de banden.
                            Doe mij maar eentje met achterwielaandrijving!!!

Comment

Om te beginnen had ik jouw nummer niet gedraaid en verder blijf ik mij afvragen waarom jullie een Mercedes gekocht hebben. Een positief woord wordt voorafgegaan en opgevolgd door hoeveel beter een BMW toch wel is of door een hoop verzonnen zever over lelijke alu strips, een brandend gordellampje dat stoort, geen melding tot de laatste km over een totaal leeg gereden naftbak enz.

Jullie BMW's zijn ook niet perfect. Wees blij dat je zo'n auto mag leasen ipv van elk detail te komen uitvergroten want ahja, zolang je het zelf niet moet betalen is het toch wel mooi meegenomen. Binnen 2 of 4 jaar kopen we ons toch een nieuwe BMW want van een Mercedes van 30k verwacht je toch wel meer, voor een Dacia ok maar toch niet voor een Mercedes.

Ik zou zeggen hou je beter wat bezig in de BMW topics
                              Ik ben echt wel tevreden van de A-klasse, maar heb enkele puntjes van kritiek die ik niet had verwacht bij een Mercedes. Die ik niet heb bij mijn BMW's. Die alu strip is onderaan de achterste wielkast bij opgelast en natuurlijk mee gelakt. Zit net boven de banden. Dit vind ik persoonlijk niet echt Mercedes waardig....

Comment

• Dus . . . . . die alu strip is niet te zijn. Wat is nu het probleem?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                  Dus . . . . . die alu strip is niet te zijn. Wat is nu het probleem?
                                  Alu strip is duidelijk te zien.... althans bij mij. Is geen probleem, maar vind het niet echt een mooie "oplossing". Vraag me af waarom ze dat zo "goedkoop/lelijk" hebben gedaan.... Ik bedoel hier niets negateifs mee, tis gewoon een vaststelling. Ik en tevreden met de A-klasse, rijdt plezant, verbruikt niet veel.... kwestie van de kerk hier wat in het midden te houden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pitje Bekijk Berichten

Ik ben echt wel tevreden van de A-klasse, maar heb enkele puntjes van kritiek die ik niet had verwacht bij een Mercedes. Die ik niet heb bij mijn BMW's. Die alu strip is onderaan de achterste wielkast bij opgelast en natuurlijk mee gelakt. Zit net boven de banden. Dit vind ik persoonlijk niet echt Mercedes waardig....
                                    Ik weet nog altijd niet wat jij eigenlijk bedoelt. Ik zie daar niks lelijk wat niet Mercedes waardig zou zijn. Nevermind!

Comment

• Wil ik eens op foto zien die alu strip.

Comment

Ik weet nog altijd niet wat jij eigenlijk bedoelt. Ik zie daar niks lelijk wat niet Mercedes waardig zou zijn. Nevermind!
                                        Het stukje carosserie dat omgeplooit is dat "rond" de achterbanden zit. Zal eens een foto proberen te posten.

Comment

• Moeten jullie ook op minstens 5 meter van de wagen gaan staan vooraleer je de vensters en panoramisch dak kan sluiten met de Keyless Go?

Comment

Working...
                                          X