Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A-klasse (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vandaag tegengekomen in een mat kleurtje. Mooi voor de liefhebber maar helaas 'not my taste'

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• mooi kleur maar past beter op een coupe
      lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
        Ik heb vorige week een testrit gedaan met de nieuwe Volvo XC40, die ook zo'n systeem had.

Ik vond het ook allesbehalve intuïtief en aangenaam rijden.

Uiteraard weet je wel, dat als er een kriskras van lijnen aankomt, dat je moet opletten ook, want geen enkele sensor kan dit aan, lijkt mij.

Voor mij hoeft dat in ieder geval absoluut niet aanwezig te zijn op een auto.
        Doe mij maar lekker old scool zelf sturen.
        van mij mag hij lawaai maken zoveel hij wil...remmen en sturen vind ik totaal fout, mijn enige oplossing was in het geval dat ik had mijn richtingaanwijzer opzetten maar dat was dan weer fout want dan dachten andere auto's dat ik van rijvak wou veranderen terwijl dat niet zo was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
          mooi kleur maar past beter op een coupe
          +1

Comment

• Ik ben super content van mijn A klasje, 10 maanden oud ondertussen en, na de schandalige beschadiging voor aflevering, geen dealer meer gezien in die periode

Hier werkt alles naar behoren, heb ondertussen ook al een paar online updates gehad die de auto alleen maar beter maken. Aan alles moet je wennen, zeker aan de nieuwe technologie van de moderne auto's.

Alles is goed om bij die B-stealers weg te blijven want ze kennen er zelf niks van, Google is mijn vriend. In augustus 1e onderhoud in Polen. Benieuwd!

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cristian Bekijk Berichten

De reactie die auto geeft (remmen en bijsturen) is bij mijn weten exclusief mercedes en in mijn ogen levensgevaarlijk in sommige omstandigheden, bij mijn bmw en hyundai enkel een luid geluidsignaal wat meer dan voldoende is
              bij gearceerde lijnen geeft mercedes ook enkel trilling.
              Ik hoop echt dat ik dit permanent kan uitschakelen
              Bij de Megane ook alleen een gebrom aan de kant waar je de lijn over gaat. Stond eerst heel luid, waardoor je dacht dat er plots een motor naast je reed, maar heb dat ondertussen op het stilste gezet.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                Ik ben super content van mijn A klasje, 10 maanden oud ondertussen en, na de schandalige beschadiging voor aflevering, geen dealer meer gezien in die periode

Hier werkt alles naar behoren, heb ondertussen ook al een paar online updates gehad die de auto alleen maar beter maken. Aan alles moet je wennen, zeker aan de nieuwe technologie van de moderne auto's.

Alles is goed om bij die B-stealers weg te blijven want ze kennen er zelf niks van, Google is mijn vriend. In augustus 1e onderhoud in Polen. Benieuwd!

nieuwe technologie is leuk als hij goed werkt en de meeste dingen doen dat wel, ik heb tot hiertoe nog geen enkele review gelezen die de lane assist een goeie zaak vond....
                spijtig dat je zelf geen keuzes kan maken of je dit wilt aan of uitzetten permanent.
                van de dealers kan ik weinig zeggen tot nu toe, hoop alleen dat ze gemiddeld wat beter zijn als jij hier laat weten, want dat zou echt wel dit merk onwaardig zijn en naaar polen voor een onderhoud lijkt me wat ver
                begin juli bezoekje carglass voor nieuwe voorruit

Comment

• Nog geen enkele review? Dat lijkt me HEEL straf. Daarnaast vind ik het heel straf dat dit standaard aan springt?

Bij mijn broer zijn Skoda Superb werkt dit welja, superb. Als er gele lijnen zijn, negeert die automatisch de witte lijnen. bv. De wagen kan op heel weinig foutjes betrapt worden en de bijsturing werkt op een zeer aangename manier.

Je kan ook gewoon kiezen of dit aan of uit staat, en dat onthoudt de wagen dan ook.

En als puntje bij paaltje komt, het blijft een HULP-systeem. Je mag er natuurlijk niet volledig op vertrouwen (wat mijn broer eigenlijk vaak wel doet, omdat het gewoon zo super werkt), maar gewoon zien dat je zelf blijft opletten, dan is er echt niets, of toch heel weinig op aan te merken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                    Nog geen enkele review? Dat lijkt me HEEL straf. Daarnaast vind ik het heel straf dat dit standaard aan springt?

Bij mijn broer zijn Skoda Superb werkt dit welja, superb. Als er gele lijnen zijn, negeert die automatisch de witte lijnen. bv. De wagen kan op heel weinig foutjes betrapt worden en de bijsturing werkt op een zeer aangename manier.

Je kan ook gewoon kiezen of dit aan of uit staat, en dat onthoudt de wagen dan ook.

En als puntje bij paaltje komt, het blijft een HULP-systeem. Je mag er natuurlijk niet volledig op vertrouwen (wat mijn broer eigenlijk vaak wel doet, omdat het gewoon zo super werkt), maar gewoon zien dat je zelf blijft opletten, dan is er echt niets, of toch heel weinig op aan te merken.
                    waar kan ik het instellen dat het aan of uit staat en waar de wagen dat zou onthouden? want dat zoek ik dus.....

mijn vrouwke haar Hyundai rijdt ook volledig zelfstandig en doet dit echt heel goed als je dat wilt en ik gebruik dat ook wel regelmatig maar dat systeem is langs geen kanten te vergelijken met wat de Mercedes doet.

Comment

• Ik heb geen problemen meer met dat systeem, in het begin was het even wennen, maar na een online systeemupdate veel beter. Je kan de gevoeligheid wijzigen trouwens. De laatste tussenkomst die ik gehad heb was bij een snelweguitrit een tijdje geleden omdat ik laattijdig mijn richtingaanwijzer gebruikte, logisch dat het dan tussenkomt. Je moet ook geconcentreerd aan het stuur zitten.

En als ik het toch uitzonderlijk uit wil schakel ik het gewoon bij vertrek of tijdens de rit uit, is maar een kleine handeling. Permanent uitschakelen gaat niet en hoeft ook niet voor mij. Je kan wel het ESP uitschakelen dan zou het niet werken maar dat probeer ik niet.

Comment

• Sinds ik een maand of 2 met m'n nieuwe A6 rij zit er ook zo'n lane assist op, in het begin dacht ik van dat hoeft allemaal niet voor mij maar eerlijk gezegd ben ik inmiddels in de fase dat ik het niet meer zou willen missen ... dat werkt gewoon perfect en is zeker een meerwaarde , soms merk je heel subtiel dat hij wat bijtrekt en dat is zeker niet hinderlijk, pas wanneer je echt erover gaat komt er een trilling in het stuur.
                        Bij mij kun je het uitzetten maar bij elke herstart zet het zichzelf weer aan. Werkt wel pas vanaf 65km/u en meer bij de mijne.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                          Sinds ik een maand of 2 met m'n nieuwe A6 rij zit er ook zo'n lane assist op, in het begin dacht ik van dat hoeft allemaal niet voor mij maar eerlijk gezegd ben ik inmiddels in de fase dat ik het niet meer zou willen missen ... dat werkt gewoon perfect en is zeker een meerwaarde , soms merk je heel subtiel dat hij wat bijtrekt en dat is zeker niet hinderlijk, pas wanneer je echt erover gaat komt er een trilling in het stuur.
                          Bij mij kun je het uitzetten maar bij elke herstart zet het zichzelf weer aan. Werkt wel pas vanaf 65km/u en meer bij de mijne.
                          Dan is het idd een goed systeem, mij moet je niet overtuigen, maar een systeem dat vrij heftig in de remmen gaat omdat je een witte lijn zou kruisen is gewoon dom. Op onze hyundai gebruik ik het bijna constant

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                            Sinds ik een maand of 2 met m'n nieuwe A6 rij zit er ook zo'n lane assist op, in het begin dacht ik van dat hoeft allemaal niet voor mij maar eerlijk gezegd ben ik inmiddels in de fase dat ik het niet meer zou willen missen ... dat werkt gewoon perfect en is zeker een meerwaarde , soms merk je heel subtiel dat hij wat bijtrekt en dat is zeker niet hinderlijk, pas wanneer je echt erover gaat komt er een trilling in het stuur.
                            Zelfde gevoel hier, ik schakelde het in den beginne vaak uit maar dat moet ondertussen een half jaar geleden zijn dat ik dit nog gedaan heb. Besef ondertussen de meerwaarde van het systeem, ben er nu ook heel tevreden over.

Bij Mercedes is het probleem dat bij aflevering van de auto niemand er uitleg over geeft (in mijn geval toch) zodat je het met een schrikmoment moet ontdekken

Comment

Zelfde gevoel hier, ik schakelde het in den beginne vaak uit maar dat moet ondertussen een half jaar geleden zijn dat ik dit nog gedaan heb. Besef ondertussen de meerwaarde van het systeem, ben er nu ook heel tevreden over.

Bij Mercedes is het probleem dat bij aflevering van de auto niemand er uitleg over geeft (in mijn geval toch) zodat je het met een schrikmoment moet ontdekken
                              Systeem is mij goed uitgelegd nochtans maar kan er mij iemand zeggen wat de meerwaarde is dat het spel gaat remmen? Op vele auto’s staat idd een heel bruikbare lane assist waar ik voorstander van ben, waarom kan die mij niet gewoon verwittigen en eventueel zelfs nog bijsturen? De situatie die ik dit weekend voorhad was op geen enkele manier te vermijden of ik moest het systeem uitgeschakeld hebben.

Comment

Systeem is mij goed uitgelegd nochtans maar kan er mij iemand zeggen wat de meerwaarde is dat het spel gaat remmen? Op vele auto’s staat idd een heel bruikbare lane assist waar ik voorstander van ben, waarom kan die mij niet gewoon verwittigen en eventueel zelfs nog bijsturen? De situatie die ik dit weekend voorhad was op geen enkele manier te vermijden of ik moest het systeem uitgeschakeld hebben.
                                Ik zou mij dat door jouw 'competente' dealer laten uitleggen

Comment

van mij mag hij lawaai maken zoveel hij wil...remmen en sturen vind ik totaal fout, mijn enige oplossing was in het geval dat ik had mijn richtingaanwijzer opzetten maar dat was dan weer fout want dan dachten andere auto's dat ik van rijvak wou veranderen terwijl dat niet zo was.
                                  Oei, Tesla heeft precies een serieus issue: één van hun key-USP’s autonoom rijden), wordt hier plotseling als problematisch bezien
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• op de C heb ik dat weggelaten, op de E coupe had ik dat wel en bij het over de lijn gaan begon stuur te trillen, en pas als het systeem merkte dat je geen feedback gaf via het stuur trok het systeem de auto terug naar zijn vak. dus als je je stuur vast liet het systeem je van vak wisselen. benieuwd of dat met de A puur aan de gevoeligheid ligt en dus instelbaar is
                                    lets have some more member berries

Comment

• is een beetje dubbel systeem, naast het je alert zou houden tijdens facebooken...verplicht het mensen te pinken bij veranderen rijvak, zou nu nog iets uitgevonden moeten worden dat je geen rondpunt kunt afrijden zonder richting aanwijzen ook trouwens

Comment

Ik zou mij dat door jouw 'competente' dealer laten uitleggen
                                        Vraag het misschien is bij de uber dealer in Polen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          is een beetje dubbel systeem, naast het je alert zou houden tijdens facebooken...verplicht het mensen te pinken bij veranderen rijvak, zou nu nog iets uitgevonden moeten worden dat je geen rondpunt kunt afrijden zonder richting aanwijzen ook trouwens
                                          Voor de laatste keer, geen enkel probleem met lane assist maar waarom heftig in de remmen? Iemand waarschuwen kan op veel manieren, en mijn smartphone blijft in mijn zak in de auto, ik ben ook motorrijder en weet waarom die die dingen niet samengaan met autorijden.

Comment

Working...
                                          X