Vandaag tegengekomen in een mat kleurtje. Mooi voor de liefhebber maar helaas 'not my taste'
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes A-klasse (2018)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenIk heb vorige week een testrit gedaan met de nieuwe Volvo XC40, die ook zo'n systeem had.
Ik vond het ook allesbehalve intuïtief en aangenaam rijden.
Uiteraard weet je wel, dat als er een kriskras van lijnen aankomt, dat je moet opletten ook, want geen enkele sensor kan dit aan, lijkt mij.
Voor mij hoeft dat in ieder geval absoluut niet aanwezig te zijn op een auto.
Doe mij maar lekker old scool zelf sturen.
Comment
-
Comment
-
Ik ben super content van mijn A klasje, 10 maanden oud ondertussen en, na de schandalige beschadiging voor aflevering, geen dealer meer gezien in die periode
Hier werkt alles naar behoren, heb ondertussen ook al een paar online updates gehad die de auto alleen maar beter maken. Aan alles moet je wennen, zeker aan de nieuwe technologie van de moderne auto's.
Alles is goed om bij die B-stealers weg te blijven want ze kennen er zelf niks van, Google is mijn vriend. In augustus 1e onderhoud in Polen. Benieuwd!
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cristian Bekijk Berichten
De reactie die auto geeft (remmen en bijsturen) is bij mijn weten exclusief mercedes en in mijn ogen levensgevaarlijk in sommige omstandigheden, bij mijn bmw en hyundai enkel een luid geluidsignaal wat meer dan voldoende is
bij gearceerde lijnen geeft mercedes ook enkel trilling.
Ik hoop echt dat ik dit permanent kan uitschakelenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenIk ben super content van mijn A klasje, 10 maanden oud ondertussen en, na de schandalige beschadiging voor aflevering, geen dealer meer gezien in die periode
Hier werkt alles naar behoren, heb ondertussen ook al een paar online updates gehad die de auto alleen maar beter maken. Aan alles moet je wennen, zeker aan de nieuwe technologie van de moderne auto's.
Alles is goed om bij die B-stealers weg te blijven want ze kennen er zelf niks van, Google is mijn vriend. In augustus 1e onderhoud in Polen. Benieuwd!
spijtig dat je zelf geen keuzes kan maken of je dit wilt aan of uitzetten permanent.
van de dealers kan ik weinig zeggen tot nu toe, hoop alleen dat ze gemiddeld wat beter zijn als jij hier laat weten, want dat zou echt wel dit merk onwaardig zijn en naaar polen voor een onderhoud lijkt me wat ver
begin juli bezoekje carglass voor nieuwe voorruit
Comment
-
Nog geen enkele review? Dat lijkt me HEEL straf. Daarnaast vind ik het heel straf dat dit standaard aan springt?
Bij mijn broer zijn Skoda Superb werkt dit welja, superb. Als er gele lijnen zijn, negeert die automatisch de witte lijnen. bv. De wagen kan op heel weinig foutjes betrapt worden en de bijsturing werkt op een zeer aangename manier.
Je kan ook gewoon kiezen of dit aan of uit staat, en dat onthoudt de wagen dan ook.
En als puntje bij paaltje komt, het blijft een HULP-systeem. Je mag er natuurlijk niet volledig op vertrouwen (wat mijn broer eigenlijk vaak wel doet, omdat het gewoon zo super werkt), maar gewoon zien dat je zelf blijft opletten, dan is er echt niets, of toch heel weinig op aan te merken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenNog geen enkele review? Dat lijkt me HEEL straf. Daarnaast vind ik het heel straf dat dit standaard aan springt?
Bij mijn broer zijn Skoda Superb werkt dit welja, superb. Als er gele lijnen zijn, negeert die automatisch de witte lijnen. bv. De wagen kan op heel weinig foutjes betrapt worden en de bijsturing werkt op een zeer aangename manier.
Je kan ook gewoon kiezen of dit aan of uit staat, en dat onthoudt de wagen dan ook.
En als puntje bij paaltje komt, het blijft een HULP-systeem. Je mag er natuurlijk niet volledig op vertrouwen (wat mijn broer eigenlijk vaak wel doet, omdat het gewoon zo super werkt), maar gewoon zien dat je zelf blijft opletten, dan is er echt niets, of toch heel weinig op aan te merken.
mijn vrouwke haar Hyundai rijdt ook volledig zelfstandig en doet dit echt heel goed als je dat wilt en ik gebruik dat ook wel regelmatig maar dat systeem is langs geen kanten te vergelijken met wat de Mercedes doet.
Comment
-
Ik heb geen problemen meer met dat systeem, in het begin was het even wennen, maar na een online systeemupdate veel beter. Je kan de gevoeligheid wijzigen trouwens. De laatste tussenkomst die ik gehad heb was bij een snelweguitrit een tijdje geleden omdat ik laattijdig mijn richtingaanwijzer gebruikte, logisch dat het dan tussenkomt. Je moet ook geconcentreerd aan het stuur zitten.
En als ik het toch uitzonderlijk uit wil schakel ik het gewoon bij vertrek of tijdens de rit uit, is maar een kleine handeling. Permanent uitschakelen gaat niet en hoeft ook niet voor mij. Je kan wel het ESP uitschakelen dan zou het niet werken maar dat probeer ik niet.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Sinds ik een maand of 2 met m'n nieuwe A6 rij zit er ook zo'n lane assist op, in het begin dacht ik van dat hoeft allemaal niet voor mij maar eerlijk gezegd ben ik inmiddels in de fase dat ik het niet meer zou willen missen ... dat werkt gewoon perfect en is zeker een meerwaarde , soms merk je heel subtiel dat hij wat bijtrekt en dat is zeker niet hinderlijk, pas wanneer je echt erover gaat komt er een trilling in het stuur.
Bij mij kun je het uitzetten maar bij elke herstart zet het zichzelf weer aan. Werkt wel pas vanaf 65km/u en meer bij de mijne.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenSinds ik een maand of 2 met m'n nieuwe A6 rij zit er ook zo'n lane assist op, in het begin dacht ik van dat hoeft allemaal niet voor mij maar eerlijk gezegd ben ik inmiddels in de fase dat ik het niet meer zou willen missen ... dat werkt gewoon perfect en is zeker een meerwaarde , soms merk je heel subtiel dat hij wat bijtrekt en dat is zeker niet hinderlijk, pas wanneer je echt erover gaat komt er een trilling in het stuur.
Bij mij kun je het uitzetten maar bij elke herstart zet het zichzelf weer aan. Werkt wel pas vanaf 65km/u en meer bij de mijne.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenSinds ik een maand of 2 met m'n nieuwe A6 rij zit er ook zo'n lane assist op, in het begin dacht ik van dat hoeft allemaal niet voor mij maar eerlijk gezegd ben ik inmiddels in de fase dat ik het niet meer zou willen missen ... dat werkt gewoon perfect en is zeker een meerwaarde , soms merk je heel subtiel dat hij wat bijtrekt en dat is zeker niet hinderlijk, pas wanneer je echt erover gaat komt er een trilling in het stuur.
Bij mij kun je het uitzetten maar bij elke herstart zet het zichzelf weer aan. Werkt wel pas vanaf 65km/u en meer bij de mijne.
Bij Mercedes is het probleem dat bij aflevering van de auto niemand er uitleg over geeft (in mijn geval toch) zodat je het met een schrikmoment moet ontdekkenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Zelfde gevoel hier, ik schakelde het in den beginne vaak uit maar dat moet ondertussen een half jaar geleden zijn dat ik dit nog gedaan heb. Besef ondertussen de meerwaarde van het systeem, ben er nu ook heel tevreden over.
Bij Mercedes is het probleem dat bij aflevering van de auto niemand er uitleg over geeft (in mijn geval toch) zodat je het met een schrikmoment moet ontdekken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cristian Bekijk Berichten
Systeem is mij goed uitgelegd nochtans maar kan er mij iemand zeggen wat de meerwaarde is dat het spel gaat remmen? Op vele auto’s staat idd een heel bruikbare lane assist waar ik voorstander van ben, waarom kan die mij niet gewoon verwittigen en eventueel zelfs nog bijsturen? De situatie die ik dit weekend voorhad was op geen enkele manier te vermijden of ik moest het systeem uitgeschakeld hebben.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cristian Bekijk Berichten
van mij mag hij lawaai maken zoveel hij wil...remmen en sturen vind ik totaal fout, mijn enige oplossing was in het geval dat ik had mijn richtingaanwijzer opzetten maar dat was dan weer fout want dan dachten andere auto's dat ik van rijvak wou veranderen terwijl dat niet zo was.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
op de C heb ik dat weggelaten, op de E coupe had ik dat wel en bij het over de lijn gaan begon stuur te trillen, en pas als het systeem merkte dat je geen feedback gaf via het stuur trok het systeem de auto terug naar zijn vak. dus als je je stuur vast liet het systeem je van vak wisselen. benieuwd of dat met de A puur aan de gevoeligheid ligt en dus instelbaar islets have some more member berries
Comment
-
is een beetje dubbel systeem, naast het je alert zou houden tijdens facebooken...verplicht het mensen te pinken bij veranderen rijvak, zou nu nog iets uitgevonden moeten worden dat je geen rondpunt kunt afrijden zonder richting aanwijzen ook trouwens
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Ik zou mij dat door jouw 'competente' dealer laten uitleggen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenis een beetje dubbel systeem, naast het je alert zou houden tijdens facebooken...verplicht het mensen te pinken bij veranderen rijvak, zou nu nog iets uitgevonden moeten worden dat je geen rondpunt kunt afrijden zonder richting aanwijzen ook trouwens
Comment
Comment