Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A-klasse (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Koppelomvormer vs DSG... laatste rijdt meer als een handgeschakelde, de eerste rijdt smoother.

En de 9G is een hele stap vooruit dan de oude 7G met koppelomvormer.

Een koppelomvormer past beter bij een cruiser, een comfortauto. Een DSG is m.i. eerder iets voor een compacte auto of een sportieve wagen.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Gisteren deze in Antwerpen, had die kleur nog niet gezien, valt best mee.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        Gisteren deze in Antwerpen, had die kleur nog niet gezien, valt best mee.

Is toch niet zo mooi dan Cavansietblauw.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedes4Ever Bekijk Berichten
          Is toch niet zo mooi dan Cavansietblauw.
          Klopt! Maar dat is volgens mij niet verkrijgbaar op de A. Enkel dit Denimblauw.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Gisteren deze in Antwerpen, had die kleur nog niet gezien, valt best mee.

mooie combo met deze velgen....
            de spoiler vind ik minder....

Comment

• gisteren volgende aan de hand...
              Ik vertrek in Hasselt richting Dendermonde, volgens mijn gps exact 116 km, mijn diesel meter geeft aan nog 172km te gaan, mooi denk ik dan komt dat mooi uit om morgenvroeg langs benzinestation te rijden en vol te tanken....
              met minder dan 100km te gaan verdwijnt blijkbaar de nog te rijden km maar geen probleem denk ik minimum nog 40km over tegen dat ik thuiskom. ik check nog even de BC gemiddeld verbruik tijdens de rit 4.8liter/100km dus NO PROBLEMOS (CC op 135)
              In Hamme op 10km van huis , GAME OVER tank leeg.
              Gelukkig was zoon in de buurt, 15liter diesel er in , 2x starten en terug vertrokken. enige probleem lampje motormanagment blijft nu oranje branden maar heb deze morgen garage gebeld en dat is vrij normaal. de oplossing die in de handleiding staan (4x na elkaar starten) werkt bijna nooit volgens mecanieker.
              dus weer iets bijgeleerd: niet vertrouwen op die teller

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cristian Bekijk Berichten

mooie combo met deze velgen....
                de spoiler vind ik minder....
                Lelijk is dat idd, maar is een AMG35 en die spoiler staat daar standaard op. Ik zou 'm dadelijk verwijderen zoals op deze 35, veel mooier.

Comment

gisteren volgende aan de hand...
                  Ik vertrek in Hasselt richting Dendermonde, volgens mijn gps exact 116 km, mijn diesel meter geeft aan nog 172km te gaan, mooi denk ik dan komt dat mooi uit om morgenvroeg langs benzinestation te rijden en vol te tanken....
                  met minder dan 100km te gaan verdwijnt blijkbaar de nog te rijden km maar geen probleem denk ik minimum nog 40km over tegen dat ik thuiskom. ik check nog even de BC gemiddeld verbruik tijdens de rit 4.8liter/100km dus NO PROBLEMOS (CC op 135)
                  In Hamme op 10km van huis , GAME OVER tank leeg.
                  Gelukkig was zoon in de buurt, 15liter diesel er in , 2x starten en terug vertrokken. enige probleem lampje motormanagment blijft nu oranje branden maar heb deze morgen garage gebeld en dat is vrij normaal. de oplossing die in de handleiding staan (4x na elkaar starten) werkt bijna nooit volgens mecanieker.
                  dus weer iets bijgeleerd: niet vertrouwen op die teller
                  Met een bijna lege tank zal ik nooit gaan flirten als ik nog zo'n afstand moet overbruggen. Ik rijd de benzinetank trouwens nooit zo leeg, ten laatste lampje aan is tanken.

Comment

Met een bijna lege tank zal ik nooit gaan flirten als ik nog zo'n afstand moet overbruggen. Ik rijd de benzinetank trouwens nooit zo leeg, ten laatste lampje aan is tanken.

een reserve van 40km lijkt mij niet direct op de limiet in belgie waar je elke 20 km kan tanken. Ik wacht idd meestal tot een 40km om te tanken. En bijkomend probeer ik niet te tanken langs de autostrades als het niet nodig is.

Comment

• Ik dacht dat de BC de nog te rijden aantal km berekent a.d.h.v. het gemiddelde verbruik?
                      In uw voorbeeld zou je dus +/- 60 km volgens de boordcomputer 'tegoed' gehad hebben. Aan een gemiddeld verbruik van 5,3 l betekent dit dus (ruw geschat) 2,8 liter.
                      Ik vind dat toch op de limiet... en misschien was uw verbruik in die laatste rit(ten) ook hoger dan 5,3 l/100 km ?

Zo slecht heeft die BC dat toch niet berekend vind ik.
                      Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 12/07/2019, 11:06.

Comment

een reserve van 40km lijkt mij niet direct op de limiet in belgie waar je elke 20 km kan tanken. Ik wacht idd meestal tot een 40km om te tanken. En bijkomend probeer ik niet te tanken langs de autostrades als het niet nodig is.
                        Dat kan nooit perfect zijn hé. Daarom dat de actieradius verdwijnt op het einde. Dat systeem kan ook niet weten dat jij 135 km/h gaat rijden en trouwens 4,8 l verbruik aan 135 km/h kan ik moeilijk geloven.

Nuja, ieder zijn ding hé, ik doe er niet aan mee en tank tijdig. Geen probleem met dat systeem, doet wat het moet.

Comment

Dat kan nooit perfect zijn hé. Daarom dat de actieradius verdwijnt op het einde. Dat systeem kan ook niet weten dat jij 135 km/h gaat rijden en trouwens 4,8 l verbruik aan 135 km/h kan ik moeilijk geloven.

Nuja, ieder zijn ding hé, ik doe er niet aan mee en tank tijdig. Geen probleem met dat systeem, doet wat het moet.
                          ik zweer u dat mijn verbruik zelfs lager ligt op 134km/u anders liegt de BC,
                          ik zit nu op een gemiddeld verbruik van 4,9 over 3000km en een rustige piloot kan je mij niet noemen. mijn bmw heb ik afgegeven na 100000km met 5.4 gemiddeld, ik begin stilletjesaan te denken dat verbruik cijfers niet kloppen met de realiteit en als de BC dan daar vanuit gaat om max km nog uit te rekenen dan loopt het idd fout, soit zal mij niet meer gebeuren, ik ga de grens wat eerder moeten leggen

Comment

ik zweer u dat mijn verbruik zelfs lager ligt op 134km/u anders liegt de BC,
                            ik zit nu op een gemiddeld verbruik van 4,9 over 3000km en een rustige piloot kan je mij niet noemen. mijn bmw heb ik afgegeven na 100000km met 5.4 gemiddeld, ik begin stilletjesaan te denken dat verbruik cijfers niet kloppen met de realiteit en als de BC dan daar vanuit gaat om max km nog uit te rekenen dan loopt het idd fout, soit zal mij niet meer gebeuren, ik ga de grens wat eerder moeten leggen
                            Ik geloof u wel hoor. Sta hier ook elke dag versteld van het verbruik bij een benzine en dat is zelfs al 2 keer nagemeten, mijn meter klopt.

Comment

Ik geloof u wel hoor. Sta hier ook elke dag versteld van het verbruik bij een benzine en dat is zelfs al 2 keer nagemeten, mijn meter klopt.
                              motor draait echt heel weinig toeren in 7de (vandaar ook de hoge topsnelheid denk ik, +200 voor 116pk vind ik vrij hoog) en ik rij ook altijd bijna in eco modus, de positieve dingen mogen ook genoemd worden, schakeldoos doet het echt wel goed vind ik enig minpunt is vertrekken dat toch steed met een schok gebeurd vind ik...

binnen enkele weken test 1700km in één trek en volledig duitsland door in de nacht dus ik vrees dat het verbuik wel wat zal stijgen

de bmw deed het met 5,6liter

Comment

Lelijk is dat idd, maar is een AMG35 en die spoiler staat daar standaard op. Ik zou 'm dadelijk verwijderen zoals op deze 35, veel mooier.

idd veel mooier , kvind de andere spoiler nogal een "tjoening" gehalte hebben....
                                Last edited by cristian; 12/07/2019, 12:47.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                                  Ik dacht dat de BC de nog te rijden aantal km berekent a.d.h.v. het gemiddelde verbruik?
                                  In uw voorbeeld zou je dus +/- 60 km volgens de boordcomputer 'tegoed' gehad hebben. Aan een gemiddeld verbruik van 5,3 l betekent dit dus (ruw geschat) 2,8 liter.
                                  Ik vind dat toch op de limiet... en misschien was uw verbruik in die laatste rit(ten) ook hoger dan 5,3 l/100 km ?

Zo slecht heeft die BC dat toch niet berekend vind ik.

BC berekend op de laatste km's telkens( doe de test maar eens als je in de winter met een koude motor start vliegt het aantal km naar beneden om dan nadien te bliiven hangen), ik start met 170km, volledig volgens plan bouwen de km verder af na 60km op nog 100 km te rijden , perfect op schema, dan moet ik effectief nog 50km en dan sta je na 40 stil .....dus zijn er40/ 50km foetsjie....

aangezien de snelheid nog drastisch naar beneden ging vanaf de antwerpse ring (max 100 dus max 120 gereden) en er na de kennedytunnel amper verkeer was, was het verbruik zelfs nog lager dan het gemiddelde denk ik

ik heb gemiddeld verbruik trouwens op lange afstand nog nooit boven de 5.0 gekregen, in belgie speel je dan al aardig met je rijbewijs.

twee mogelijkheden, ofwel klopt het gemiddeld verbruik niet ofwel de berekening niet. maar volgens Jocar zou het gemiddeld verbruik aardig juist zijn.
                                  Volgende week vrijdag gaat de kar binnen in de garage voor de reset foutmelding en ging de mecanieker toch de tank eens bekijken en sensoren , mecanieker vond dit ook raar want hij reed met zijn C vorig jaar tot het volledig aantal km op zei hij en kon dan nog enkele km rijden tot tankstation, ik had dit ook voor met de bmw en dat lukte me ook , dan had ik nog 0.5 liter diesel over volgens de tankbeurt en max aantal liter in de tank
                                  Last edited by cristian; 12/07/2019, 13:33.

Comment

• Waar is de tijd dat we nog gewoon een naaldje in de gaten moesten houden om te tanken LOL.

Je hebt écht twee soort mensen op dat vlak hé? Zij die de tank altijd tot het uiterste leeg rijden, en zij die altijd veel te vroeg gaan tanken.

Ikzelf behoor tot de tweede soort.

Ooit één keer 0 km op mijn BMW3 gereden toen ik terug kwam van Duitsland, en toch nog 5km kunnen rijden tot een tankstation.
                                    Dat is me achteraf nooit meer overkomen ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                      Waar is de tijd dat we nog gewoon een naaldje in de gaten moesten houden om te tanken LOL.

Je hebt écht twee soort mensen op dat vlak hé? Zij die de tank altijd tot het uiterste leeg rijden, en zij die altijd veel te vroeg gaan tanken.

Ikzelf behoor tot de tweede soort.

Ooit één keer 0 km op mijn BMW3 gereden toen ik terug kwam van Duitsland, en toch nog 5km kunnen rijden tot een tankstation.
                                      Dat is me achteraf nooit meer overkomen ;-)
                                      normaal ga ik ook niet tot de limiet op uitzondering ooit dat ik idd vergat dat ik op reserve stond , laatste 20km in de slipstream van een vrachtwagen in 6de tegen 87km/u.... nog nooit zo zuinig gereden. ,
                                      zoals gisteren vond ik nog een ruime berekening vooral omdat ik de weg vrij goed ken

ik rij normaal gezien tot nog 50km als ik de weg ken , op reis rij ik tot 1/4 en tank steeds.

het wijzertje vond ik eigenlijk nog zo slecht niet. na verloop van tijd ken je je auto dan wel.
                                      Last edited by cristian; 12/07/2019, 14:41.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

twee mogelijkheden, ofwel klopt het gemiddeld verbruik niet ofwel de berekening niet. maar volgens Jocar zou het gemiddeld verbruik aardig juist zijn.
                                          Meet je het na of ga je voort op de boordcomputer? Heb nog nooit een boordcomputer geweten die er knal op zat. Zit er bij mij meestal 0,3 naast.

Comment

Working...
                                          X