Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A-klasse (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Weer een recordje rijker, ritje naar Hannover vandaag met de airco constant ingeschakeld

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Dat is niet veel Nice!
      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        Gisteren 3de Navi update in een jaar, ik heb het op stick gezet en zal het morgen installeren.

Zijn er dan zoveel zaken aangepast dat er een update nodig was?

Bij Renault tot nu nooit meer dan 2 updates per jaar.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Zijn er dan zoveel zaken aangepast dat er een update nodig was?

Bij Renault tot nu nooit meer dan 2 updates per jaar.
          Geen idee eigenlijk. Om dat te weten zou ik Europa eens een paar keer moeten doorkruisen
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Na 1000 km nog bijna zo proper als bij vertrek, enkel een paar insecten

Comment

• mooie evolutie de nieuwe A
              lets have some more member berries

Comment

• Volgende donderdag het eerste onderhoud hier in Polen.

Daarnet ongeveer mijn 10e mail ontvangen van Claes Sint-Truiden om toch maar een afspraak te willen maken voor dat onderhoud (gaat zoal 6 weken ). Mail verschijnt eveneens in de Mercedes Me app. Telkens wijs ik het voorstel af en vink aan dat ik een andere onderhoudsdealer heb en toch blijven die mailen maar komen.
                Dus dit functioneert ook al zoals de rest van het hele app gedoe, niet dus

Ik steek 'm nog liever in brand dan nog ooit bij deze dealer langs te gaan

Maar er zijn ook goeie dingen te melden, over de auto zelf dan. Daar geniet ik elke dag van, heerlijke auto en dan dat verbruik

De trip tot gisteren,

Comment

• Tja, dat verbruik verbaast me elke keer weer.

Comment

• die Zlote is dat een typfoute en bedoelt het systeem klote? of staat dat in het pools (goud dacht ik?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                      die Zlote is dat een typfoute en bedoelt het systeem klote? of staat dat in het pools (goud dacht ik?)
                      Hahaha, dat is Radio 'Zlote Przeboje' en dat betekent 'Gouden Hits', is mijn favoriete radiozender hier, dus goud klopt. Proficiat!

De systeemtaal staat wel nog in het Nederlands want dat is nog altijd beter dan mijn Pools

Comment

• mijn madam is pools dus ik herken wel het 1 en ander al is dat taaltje geschreven nog een pak slechter om aan te leren dan het spreken en das ook al niet evident

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Tja, dat verbruik verbaast me elke keer weer.
                          Mij ook nog altijd Ik dacht 6 maanden geleden dat ik met 5,5 liter aan het absolute minimum zat maar het wordt alsmaar beter. Verbruik zit op hetzelfde niveau als mijn vorige GLA 2,1 diesel.

Toch met lange afstanden rijden tenminste want die doe ik meestal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                            mijn madam is pools dus ik herken wel het 1 en ander al is dat taaltje geschreven nog een pak slechter om aan te leren dan het spreken en das ook al niet evident
                            Hahaha, idem hier die Poolse madame

Idd, moeilijk taaltje! Verstaan gaat steeds beter en beperkt spreken ook, hoewel ik mijn gesprekspartner nog wel eens wil besprenkelen met al die opeenvolgende medeklinkers

Comment

• TOT 70 ELEKTRISCHE KILOMETERS

DIT ZIJN DE MERCEDES-BENZ A- EN B-KLASSE PLUG-IN

Mercedes-Benz zet een nieuwe stap in de richting van een volledig geëlektrificeerd portfolio. Onder het 'EQ Power’-label komt het merk met een nieuwe reeks plug-in hybride-modellen. Zie hier: de A- en B-klasse met een stekker.

We maken kennis met de Mercedes-Benz A 250 e en B 250 e. Vanaf de marktintroductie is de A-klasse leverbaar als vijfdeurs hatchback en vierdeurs Limousine. Onder de kap werkt een 1,33-liter viercilinder benzinemotor samen met een 102 pk sterke elektromotor. Het geheel haalt z'n energie uit een 15,6 kWh batterijenpakket. Samen is het goed voor 221 pk en 450 Nm koppel. De pure elektrische range bedraagt 70 tot 77 kilometer (NEDC). De WLTP-cijfers komen op zo’n 10 kilometer lager uit.

De elektrische topsnelheid voor alledrie de modellen staakt bij 140 km/h. Met behulp van de benzinemotor sprinten de A-klasse hatchback en B-klasse door naar 235 km/h, de A Limousine kan nog eens 5 km/h sneller. De drie Benzen hebben nog geen 7 seconden nodig om vanuit stilstand op de 100 km/h te komen. Mercedes-Benz belooft een soortgelijke aandrijflijn voor in totaal 20 modellen tegen volgend jaar. Aan het einde van dit jaar moeten dat er al tien zijn.

Pasgeleden mochten wij al een rondje rijden in (deels) gecamoufleerde plug-in-versies van de A-klasse’s. In AutoWeek 30 las je daar alles over. De Duitse basisprijs van de A 250 e en B 250 e is rond de €37.000 vastgesteld.

Comment

• Als ik ooit zelf mijn brandstof zal moeten betalen is dat wel een intressant model

Comment

• Dit wil ik toch nog zien eerst

Mercedes gibt den Normverbrauch mit 1,5 Litern pro hundert Kilometer an. Obwohl die Hybridvariante A 250 e heißt, steckt unter der Haube nicht der 2,0-Liter-Motor aus dem regulären A 250, sondern ein 160 PS starker 1,33-Liter-Vierzylinder. Wahrscheinlich handelt es sich dabei um den Motor des A 200, der aus der Kooperation mit Renault stammt. Auf dessen Datenblatt steht ein Normverbrauch von 5,8 Litern. Rein theoretisch verbraucht die A-Klasse durch die Elektrounterstützung also knapp 4,3 Liter weniger.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• zuinig zijn ze wel de A-klasjes, ritje kroatie -belgie vrij vlotjes gereden, 1663km op net geen 16u , gemiddeld verbruik 4.6l en gemiddelde snelheid 105km.
                                      eerste blutsje is ook een feit, bij het dichtduwen van volgepropte koffer iets te hevig geweest en carroserie ingedeukt, sprong wel direct terug maar blijft wel lichtjes zichtbaar, ziekte van elke auto tegenwoordig dat panelen flinterdungeworden zijn ...want zo uitzonderlijk hard duwde ik eigenlijk niet.
                                      Last edited by cristian; 19/08/2019, 21:55.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cristian Bekijk Berichten
                                        zuinig zijn ze wel de A-klasjes, ritje kroatie -belgie vrij vlotjes gereden, 1663km op net geen 16u , gemiddeld verbruik 4.6l en gemiddelde snelheid 105km.
                                        eerste blutsje is ook een feit, bij het dichtduwen van volgepropte koffer iets te hevig geweest en carroserie ingedeukt, sprong wel direct terug maar blijft wel lichtjes zichtbaar, ziekte van elke auto tegenwoordig dat panelen flinterdungeworden zijn ...want zo uitzonderlijk hard duwde ik eigenlijk niet.
                                        Schitterend verbruik!

Zo'n blutsje is altijd balen en vaak moeilijk te vermijden, net zoals steenslag

Ik heb hier in Polen de ideale herstelster gevonden voor die kleine blutsjes. Een lekker stuk met kennis van zaken zeg maar. Voor 25 € verwijdert zij elke kleine parkeerschade of andere onvolkomenheid (geen lakwerk)

Zij heeft werk zat voor die prijs, 2 jaar geleden een blutsje in het dak van de GLA. Vakwerk, niks meer van te bespeuren (zie foto's).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Schitterend verbruik!

Zo'n blutsje is altijd balen en vaak moeilijk te vermijden, net zoals steenslag

Ik heb hier in Polen de ideale herstelster gevonden voor die kleine blutsjes. Een lekker stuk met kennis van zaken zeg maar. Voor 25 € verwijdert zij elke kleine parkeerschade of andere onvolkomenheid (geen lakwerk)

Zij heeft werk zat voor die prijs, 2 jaar geleden een blutsje in het dak van de GLA. Vakwerk, niks meer van te bespeuren (zie foto's).

Ik denk dat ik hier eens bij een onafhankelijk carrosier voor een spotrepair zal gaan , 75 euro ongeveer zonder lakschafe...
                                          verbruik kan makkelijk nog 0,5 lager vermoed ik...als je niet voorbij de 130 gaat...

Comment

Working...
                                          X