Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A-klasse (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Dit wil ik toch nog zien eerst

Mercedes gibt den Normverbrauch mit 1,5 Litern pro hundert Kilometer an. Obwohl die Hybridvariante A 250 e heißt, steckt unter der Haube nicht der 2,0-Liter-Motor aus dem regulären A 250, sondern ein 160 PS starker 1,33-Liter-Vierzylinder. Wahrscheinlich handelt es sich dabei um den Motor des A 200, der aus der Kooperation mit Renault stammt. Auf dessen Datenblatt steht ein Normverbrauch von 5,8 Litern. Rein theoretisch verbraucht die A-Klasse durch die Elektrounterstützung also knapp 4,3 Liter weniger.
    Tja, plug-in hybride: het hangt er puur van af hoe ver je rijdt en of je hem oplaadt.
    Ik vraag me wel af wat het verbruik zou zijn voor iemand als jij die regelmatig verre afstanden rijdt.
    Eerst lager verbruik want batterij heeft nog juice en daarna veel hoger verbruik van al het extra gewicht?
    Of zou dat laatste wel meevallen?

Plugin hybrides vond ik lange tijd kip noch ei, maar met een elektrisch bereik van bijna 70km kunnen de meeste mensen wel geheel of bijna geheel elektrisch rijden iedere dag. En iets verdere verplaatsingen kunnen ook zonder probleem gedaan worden.
    Het grote voordeel is als je het op grotere schaal gaat bekijken. Met batterij van 15,6kWh kan je 4 plug-inhybrides 80-90% van de tijd elektrisch laten rijden, of 1 EV 100%. Gezien de moeilijkheden om voldoende batterijen te maken, lijkt plug-in dan zo slecht nog niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cristian Bekijk Berichten

Ik denk dat ik hier eens bij een onafhankelijk carrosier voor een spotrepair zal gaan , 75 euro ongeveer zonder lakschafe...
      verbruik kan makkelijk nog 0,5 lager vermoed ik...als je niet voorbij de 130 gaat...
      Dat valt nog mee, ik heb ooit voor zo'n spotrepair 150 € betaald voor een tik in mijn deur.

Idd! voorbij de 130 km/h gaat het verbruik de hoogte in.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
        Tja, plug-in hybride: het hangt er puur van af hoe ver je rijdt en of je hem oplaadt.
        Ik vraag me wel af wat het verbruik zou zijn voor iemand als jij die regelmatig verre afstanden rijdt.
        Eerst lager verbruik want batterij heeft nog juice en daarna veel hoger verbruik van al het extra gewicht?

Plugin hybrides vond ik lange tijd kip noch ei, maar met een elektrisch bereik van bijna 70km kunnen de meeste mensen wel geheel of bijna geheel elektrisch rijden iedere dag. En iets verdere verplaatsingen kunnen ook zonder probleem gedaan worden.
        Het grote voordeel is als je het op grotere schaal gaat bekijken. Met batterij van 15,6kWh kan je 4 plug-inhybrides 80-90% van de tijd elektrisch laten rijden, of 1 EV 100%. Gezien de moeilijkheden om voldoende batterijen te maken, lijkt plug-in dan zo slecht nog niet.
        Ik rij ook met een volledige elektrische hyundai ioniq en verbruik scheelt enorm veel naargelang het soort rit, autostrade is bv een dooddoender als je dat aan iets hogere snelheid gaat doen, stadsverkeer is dan weer mega zuinig ( regenereren bij het remmen is dan optimaal)
        wij hebben een rijbereik van 220km en het is verbazend hoe wij als gezin die toch om en bij den 30000km/jaar rijden met ons 2 wagens nog zelden de diesel( mercedes) hoeven te nemen.
        Als petrolhead was is eerst tegenstander als mijn vrouw met het idee kwam dit als bedrijfswagen te nemen zonder tankkaart, na wat rekenen wist ik al dat het voordeliger ging zijn en na een testrit was ik 100% zeker. Het is een andere manier van rijden, koppel krijgt een andere betekenis, vanaf 0tpm de volle laag.
        Last edited by cristian; 20/08/2019, 17:00.

Comment

Dat is de vraag die ik mij ook stel. Ik kan moeilijk geloven dat dit bij een lange afstand slechts 1,5 liter zou verbruiken. Volgend jaar toch eens een doorgedreven proefrit reserveren

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Natuurlijk niet!
            In de tabel staat niet of die 1,5l/100km NEDC of WLTP is. Ik hoop dat men nu toch WLTP zal aangeven.
            Maar ja, die test duurt ook slechts 30 minuten waarin men 23km aflegt.
            Met de elektromotor van 100pk van deze A-klasse zal die waarschijnlijk 90% van de test elektrisch kunnen afleggen. Enkel bij de nieuwe fase (extra hoog), waarbij er boven de 100km/u wordt gereden springt de benzinemotor misschien pas bij.

Op de website van Opel staat de WLTP cyclus mooi vergeleken met de NEDC cyclus: https://www.opel.be/nl/tools/wltp.html

Eigenlijk zou men voor plug-in hybrides de test 2x moeten doen: 1x met volle batterij en 1x met lege batterij. Dan heb je pas een idee hoeveel je verwacht te verbruiken op langere afstand.

Eerder vandaag kwam ik deze webpagina tegen: https://bynco.com/nl/blog/10-beste-hybride-autos/
            Daar heeft dan iemand met totaal geen verstand ook leuke dingen geschreven bij elke wagen, bvb bij de Q7 hybride: "Met een volle tank van 75 liter én een volle accu kan 2700 kilometer worden gereden." Prius zou zelfs 3580km halen. Dan denk je toch niet na als je zoiets schrijft?
            Last edited by Chris_147; 20/08/2019, 16:08.

Comment

• Na 10 dagen Polen vandaag eindelijk mijn eerste gezien hier, thuis in mijn straat alleen al staan er 5 waarvan 4 leasing

Comment

Na 10 dagen Polen vandaag eindelijk mijn eerste gezien hier, thuis in mijn straat alleen al staan er 5 waarvan 4 leasing
                Drijft de verkoop van dit model (en BMW 1 etc) niet voornamelijk op leasing in België?
                Het is misschien wel een goede auto, maar als ik zie dat ik een bijna full option Mazda 6 break koop met 30pk meer voor dezelfde catalogusprijs, dan weet ik het wel hoor.
                MBUX is misschien tof, maar over 4 jaar ook verouderd, en dat geeft me niet meer vermogen of meer binnenruimte.

Comment

Drijft de verkoop van dit model (en BMW 1 etc) niet voornamelijk op leasing in België?
                  Het is misschien wel een goede auto, maar als ik zie dat ik een bijna full option Mazda 6 break koop met 30pk meer voor dezelfde catalogusprijs, dan weet ik het wel hoor.
                  MBUX is misschien tof, maar over 4 jaar ook verouderd, en dat geeft me niet meer vermogen of meer binnenruimte.
                  Klopt! Allemaal leasing in België, ik ben nog een eenzame uitzondering en heb dat duidelijk mogen merken

Het Belgisch leasing systeem bestaat in geen enkel ander land op deze manier, blijkbaar geld genoeg in het land zonder regering

Uiteraard ga je beter niet bij een premium merk shoppen, maar van kindsbeen is Mercedes mijn merk, ben ermee opgegroeid eigenlijk Hoewel mijn Kia Sportage bv evengoed was en een pak minder kostte.

Toch zou dit wel eens mijn laatste Mercedes geweest kunnen zijn want met zo'n stealers wil ik niks meer te maken hebben

Morgen met deze eerste onderhoud hier in Polen, benieuwd!

Comment

Nog wat info en foto's over de hybrid.

Comment

• Die plug-in zou wel eens iets voor mij kunnen zijn. De MINI komt wel wat op leeftijd, en zal misschien doorgeschoven worden naar de oudste dochter (die binnenkort begint te rijden), en gezien de fiscaliteit rond bedrijfswagens altijd maar zwarter wordt, zou ik de C privé inschrijven, en een hybride/elektrische wagen op de zaak zetten. Tot nu toe waren dat vrijwel allemaal dure alternatieven (Tesla, 530e, e-tron,...), maar de downsizing is ook in dat segment ingezet, en de A is toch wel een knap karretje (veel mooier dan de nieuwe 1-reeks bijvoorbeeld)
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• een CLA250E
                        lets have some more member berries

Comment

• Zo, Poolse Service A zit erop: omgerekend 227.90 €. Als goede klant nog 5% korting gehad. Krijg je in België als privé persoon nog niet als je ooit 10 exemplaren bij een dealer gekocht hebt

Minder leuk was het feit dat het update systeem niet werkte. Was al de hele week defect volgens hun. Er waren 2 updates die niet online kunnen gebeuren. Nuja, niks abnormaal tegenwoordig bij MB, hun Mercedes Me systeem werkt ook meer niet als wel. In november ben ik toch terug hier, dan eens langsgaan, duurt een uurtje.

Verder hadden ze mij bij stealer Claes en bij de Mercedes Me helpdesk wijsgemaakt dat het niet ging om een buitenlandse dealer in het account te krijgen. De verantwoordelijke medewerker hier had dit probleem in ongeveer 3 minuten opgelost. Eindelijk de juiste dealer in mijn app En die gast wist ook waarover hij sprak, wat een verschil met zijn Belgische collega's

Heb nog veel foto's in de showroom en achter het gebouw gemaakt, ik zal die pics binnenkort in het Mercedes Lovers topic posten.

Comment

• Amai, serieuze showroom!

Comment

Amai, serieuze showroom!
                              Toch kleiner dan de meeste van hun hoogmoed paleizen in België. Maar zoveel beter...

Comment

• Dit Denim blauw is nog mooier irl dan op foto. Spijtig dat dit vorig jaar nog niet verkrijgbaar was.

Comment

Volgende donderdag het eerste onderhoud hier in Polen.

Daarnet ongeveer mijn 10e mail ontvangen van Claes Sint-Truiden om toch maar een afspraak te willen maken voor dat onderhoud (gaat zoal 6 weken ). Mail verschijnt eveneens in de Mercedes Me app. Telkens wijs ik het voorstel af en vink aan dat ik een andere onderhoudsdealer heb en toch blijven die mailen maar komen.
                                  Dus dit functioneert ook al zoals de rest van het hele app gedoe, niet dus

Ik steek 'm nog liever in brand dan nog ooit bij deze dealer langs te gaan

Maar er zijn ook goeie dingen te melden, over de auto zelf dan. Daar geniet ik elke dag van, heerlijke auto en dan dat verbruik
                                  Hier eens op terugkomen, eigenlijk wordt het nu echt grappig

Deze week dus Service A gehad in Polen en de hele 'Mercedes Me' toestand in orde gemaakt.

Daarnet 'no reply' mail nr 11 van Claes om toch maar op onderhoud te komen omdat de service tijd overschreden is De kmstand dateert wel van voor de A beurt .

Wat een idioten zitten daar bij mekaar zeg. Dus nu voor de 11de keer ook aangevinkt dat ik geen interesse heb en bij een andere dealer ga

Hopelijk stopt dat onnozel gedoe nu of ik kan alweer naar de helpdesk beginnen schrijven of bellen.

Ter info: de app werkt hoe het moet nu. Opgelost in 3 minuten in Polen wat ze in België niet in 1 jaar kunnen. Zoals al vaker hier geschreven, ze kennen er bij sommige Belgische dealers minder van dan ikzelf en dat is geen grap

Comment

Dit Denim blauw is nog mooier irl dan op foto. Spijtig dat dit vorig jaar nog niet verkrijgbaar was.

Buur(t) gla

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Hahaha, weer een spammail en een bericht van Claes, de stalkers begot

Wat een organisatie is mij dat daar zeg, ik zal nog maar eens naar de helpdesk schrijven, pffff

Last edited by Jocar; 03/09/2019, 09:41.

Comment

• je kan het ook anders bekijken,
                                        ge bent als klant erg geliefd!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                          je kan het ook anders bekijken,
                                          ge bent als klant erg geliefd!
                                          Zo lijkt het, ze kunnen niet zonder mij, desnoods beschadigen ze mijn auto wel

Anyway, gisteren ook nog in een hete Duitse file gestaan, snelweg 2u afgesloten voor een brandend voertuig, tenslotte stond er 15 km file

Comment

Working...
                                          X