Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A-klasse (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vroeger ging ik geregeld bij verschillende merken langs om de nieuwe modellen te bekijken. Bijna altijd bleek dat ik er meer van wist dan de verkopers.
    Sinds ik de Megane heb, heb ik dat niet meer gedaan.
    Last edited by knight-rider; 19/10/2019, 19:31.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Vroeger ging ik geregeld bij verschillende merken langs,
      Idd! Maar het is ook aan te raden indien je geen vaste dealer hebt om verschillende garages van het merk van je voorkeur te raadplegen.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Ja idem hier, maar wel onthouden dat wij a-typische kopers zijn. Autofreaks weten het altijd beter als autoverkopers. Dat is nu eenmaal onze nature.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• Ik heb zo bij de Tiguan van mijn schoonouders 3000eur er meer kunnen afkrijgen omdat ik wist dat bepaalde packs beter waren dan wat de verkoper dacht. Dat was niet uit slechte bedoelingen dat die handelde maar uit onwetendheid.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• De eerste A160 van dit model dat ik zie. Deze had eigenlijk ook volstaan voor mijn gebruik, was misschien nog zuiniger geweest, dezelfde motor andere software. Was helaas vorig jaar nog niet verkrijgbaar. Maar ok, ben nu ook supertevreden over mijn kar

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk Berichten
              Bij onze a180d van mei 2019 niets dan elektronische problemen. Moet nu al voor de 4de maal binnen.levensgevaarlijk voertuig. Nu is het echt de laatste Mercedes brol dat er hier ooit nog in komt !!!

twas mijn eerste terug na 20 jaar en vd vorige was ik heel tevreden (190d) maar dit zal het ook niet meer worden in de toekomst voor mij, als ik morgen particulier een E of C zou kopen dan misschien wel omdat dat wel leuke degelijke wagens zijn, de a180d is echt te weinig voor zijn geld (chassis, is zwak, automaat die soms bokkig doet bij vertrek, opvolging vanuit garage 0,0 ,)
              Vorige maand viel plots mijn schermen weg, leek wel alsof ze een rolluik afrolden, maar sprongen na een seconde terug aan, ik bel garage, " als het weg is zou ik er mij niet direct zorgen in maken" was hun deskundige uitleg.
              probleem is dat de instappers bij de premium merken allemaal ziek zijn in hetzelfde bedje tegenwoordig (als ik mijnvorige bmw 1 reeks116d vergelijk met wat de nieuwe 1 reeks nu is dan zie ik hetzelfde probleem als bij de aklasse) het zijn wagens die voor de leasemarkt gemaakt worden want bijna niemand particulier gaat dat bedrag geven aan deze auto denk ik.

Comment

• àl mijn collega's die hun a-ke hebben zijn stuk voor stul laaiend enthousiast - en't zijn er veeeel (15 op 150 man personeel)...tot hiertoe geen horrorverhalen, want dan zouden ze mss ook voor wat anders kiezen

een stukje verschil is - denk ik - dat wij volledig vrije keuze hebben kwa budget (ttz begrensd op ongeveer 12000 bruto/jaar) en merken...tis ahw uw eigen auto kiezen, alleen moet'em onder de 145 gram zitten

niemand die geen a wil leaset dat dan ook niet, diegene die er zot van zijn kopen hem wél...en liefde maakt een stuk blind zeker

gij cristian had liever een 1 gehad - dacht ik - maar die was zoveel duurder als een a...
                neemt niet weg dat als een auto mij 4 keer laat staan, ik er liever ook niet meer mee zou rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cristian Bekijk Berichten

twas mijn eerste terug na 20 jaar en vd vorige was ik heel tevreden (190d) maar dit zal het ook niet meer worden in de toekomst voor mij, als ik morgen particulier een E of C zou kopen dan misschien wel omdat dat wel leuke degelijke wagens zijn, de a180d is echt te weinig voor zijn geld (chassis, is zwak, automaat die soms bokkig doet bij vertrek, opvolging vanuit garage 0,0 ,)
                  Vorige maand viel plots mijn schermen weg, leek wel alsof ze een rolluik afrolden, maar sprongen na een seconde terug aan, ik bel garage, " als het weg is zou ik er mij niet direct zorgen in maken" was hun deskundige uitleg.
                  probleem is dat de instappers bij de premium merken allemaal ziek zijn in hetzelfde bedje tegenwoordig (als ik mijnvorige bmw 1 reeks116d vergelijk met wat de nieuwe 1 reeks nu is dan zie ik hetzelfde probleem als bij de aklasse) het zijn wagens die voor de leasemarkt gemaakt worden want bijna niemand particulier gaat dat bedrag geven aan deze auto denk ik.
                  Heb jij de adaptieve ophanging eigenlijk? Want van dat chassis heb ik echt geen klagen. Voor de rest lijkt het of ik veel geluk heb, geen euvels tot hiertoe.

Ik houd wel mijn hart vast moest het ooit zover komen want een herstelling bij een dealer in België is geen optie voor mij, tijdens de garantieperiode tenminste, daarna keuze genoeg bij andere garages.

Als het zo verder gaat wordt elke nieuwe 'premijoem ' auto onbetaalbaar voor een particulier. De voordelen van leaseklanten rekenen ze extra bij particulieren en de opvolging is dus ook navenant

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Heb jij de adaptieve ophanging eigenlijk? Want van dat chassis heb ik echt geen klagen. Voor de rest lijkt het of ik veel geluk heb, geen euvels tot hiertoe.

Ik houd wel mijn hart vast moest het ooit zover komen want een herstelling bij een dealer in België is geen optie voor mij, tijdens de garantieperiode tenminste, daarna keuze genoeg bij andere garages.

Als het zo verder gaat wordt elke nieuwe 'premijoem ' auto onbetaalbaar voor een particulier. De voordelen van leaseklanten rekenen ze extra bij particulieren en de opvolging is dus ook navenant
                    gewone ophanging voor mij, zat niet in het pakket wat mogelijk was voor mij, ik wou VAA lag houden.
                    de adaptieve ophanging zal vermoedelijk echt wel veel beter zijn maar ik vind dat een merk met dit aanziens ook moet zien dat een standard onderstel strak moet zijn, mijn vrouw reed met een clio 0.8l en die reed net hetzelfde als deze a, met dat verschil dat de clio 10000 euro koste en dan begrijp ik dat.
                    om één of andere duistere reden staat het business solution onderstel ook 3cm lager dan standaard en dat in combintie met 16" wieltjes maakt dus dat je elke vluchtheuvel letterlijk stapvoets moet oprijden of telkens schraap je met de voorzijde tegen het asphalt
                    wat ik wel moet zeggen is dat iedereen die de eerste keer instapt altijd een "whaaaw gevoel" heeft van het interieur maar zoals je weet is dat voor mij minder belangrijk.

Comment

• de dash is intussen wel gekend, ze vinden hem echt lekker rijden...over de motorversies heen zowel de diesel als de benzines - beter dan verwacht, behalve de eerste keer ze schrikken van de lane-assist

nieuwe bezems vegen wel goed, das altijd zo

Comment

gewone ophanging voor mij, zat niet in het pakket wat mogelijk was voor mij, ik wou VAA lag houden.
                        de adaptieve ophanging zal vermoedelijk echt wel veel beter zijn maar ik vind dat een merk met dit aanziens ook moet zien dat een standard onderstel strak moet zijn, mijn vrouw reed met een clio 0.8l en die reed net hetzelfde als deze a, met dat verschil dat de clio 10000 euro koste en dan begrijp ik dat.
                        om één of andere duistere reden staat het business solution onderstel ook 3cm lager dan standaard en dat in combintie met 16" wieltjes maakt dus dat je elke vluchtheuvel letterlijk stapvoets moet oprijden of telkens schraap je met de voorzijde tegen het asphalt
                        wat ik wel moet zeggen is dat iedereen die de eerste keer instapt altijd een "whaaaw gevoel" heeft van het interieur maar zoals je weet is dat voor mij minder belangrijk.
                        Van die vluchtheuvel moet ik beamen, zeker in AMG uitvoering, staat echt wel laag. Nuja, voor mij niet echt een probleem omdat ik sowieso heel rustig over die dingen rijd, zelfs met een SUV. Maar het is wel altijd opletten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          àl mijn collega's die hun a-ke hebben zijn stuk voor stul laaiend enthousiast - en't zijn er veeeel (15 op 150 man personeel)...tot hiertoe geen horrorverhalen, want dan zouden ze mss ook voor wat anders kiezen

een stukje verschil is - denk ik - dat wij volledig vrije keuze hebben kwa budget (ttz begrensd op ongeveer 12000 bruto/jaar) en merken...tis ahw uw eigen auto kiezen, alleen moet'em onder de 145 gram zitten

niemand die geen a wil leaset dat dan ook niet, diegene die er zot van zijn kopen hem wél...en liefde maakt een stuk blind zeker

gij cristian had liever een 1 gehad - dacht ik - maar die was zoveel duurder als een a...
                          neemt niet weg dat als een auto mij 4 keer laat staan, ik er liever ook niet meer mee zou rijden
                          nieuwe 1 was destijds nog niet beschikbaar en oude 1 kon niet meer (ze hadden er gewoon een extreme hoog bedrag opgezet)
                          nu vrees ik dat de nieuwe 1 ook niet meer zal zijn als een mini met het uiterlijk van een een bmw ...dus hier zelfde probleem vrees ik.
                          er zijn zeker positieve punten maar de basis is gewoon te zwak, mijn jonge collega's zijn ook enthousiast maar als ik dan wat doorvraag zijn ze vooral blij met het gegeven dat het een "Mercedes" is, wat mij eigenlijk niets uitmaakt, al was het een LADA, als je een catalogusprijs wilt handhaven van 30000 euro dan moet de lat hoger liggen, ik kan me levendig inbeelden dat een a200 met amg onderstel wel de verwachtingen van een Mercedes rijder behartigd, maar een premium merk zou zichzelf ook moeten opleggen van dit niveau te halen bij hun standaard modellen.
                          ik reed drie weken geleden met de Hyundai i30 1.6 crdi, instapmodel met 1.6 diesel, bijna 6000 euro lager catalogusprijs maar niet vergelijkbaar. reed dynamisch comfortabel, mooi uitgerust, prestatie zijn vergelijkbaar met een 180d kort samengevat een leukere wagen als de 180d en dat voor hetzelfde bedrag had ik zelfs de mooie fastback bijna fulloption kunnen nemen.
                          maar nu nog 3 jaartje aklasse en begrijp mij aub niet verkeerd zeker geen slechte wagen maar ik denk dat ik ondertussen 15 eigen wagens heb gehad en met meer dan 50 andere wagen heb gereden en dan komt deze zeker niet in de top 20 terecht van rijplezier. en dat zou wel Mogen als je de prijs tov model in gedachte gaat nemen.

Comment

• Hyundai/Kia is dan ook supergoed bezig. Veel kans dat mijn volgende terug iets van deze merken is, al dan niet elektrisch. Met zo'n hautaine Mercedes dealer wil ik echt niks meer te maken hebben

Comment

Hyundai/Kia is dan ook supergoed bezig. Veel kans dat mijn volgende terug iets van deze merken is, al dan niet elektrisch. Met zo'n hautaine Mercedes dealer wil ik echt niks meer te maken hebben
                              mijn vrouw heeft de hyunadai ioniq electric en das idd een voltreffer. echt whaaawww en opvolging van de dealer zoals het hoort, mijn zus rijdt met de ioniq hybride en net dezelfde ervaring.
                              collega

Comment

Van die vluchtheuvel moet ik beamen, zeker in AMG uitvoering, staat echt wel laag. Nuja, voor mij niet echt een probleem omdat ik sowieso heel rustig over die dingen rijd, zelfs met een SUV. Maar het is wel altijd opletten.
                                ik doe dat ook altijd rustig aan maar echt het is absurd hoe snel je de bodem raakt.

Comment

• denk je nu echt dat dat ten tijde van uw 190d anders was? alleen was het prijsverschil tov bvb een mitsubischi galant 2.3 td of een toy cressida diesel veel meer...doe er maar 100% bij
                                  een 190 was een schitterende auto, maar de prijs was net hetzelfde alleen gerechtvaardigd als je erachter stond, geeneen 190d eigenaar maalde erom dat't geen hol voorruit ging maar al die met een goedkopere snellere, beter uitgeruste auto onderweg waren vonden het erover

Comment

mijn vrouw heeft de hyunadai ioniq electric en das idd een voltreffer. echt whaaawww en opvolging van de dealer zoals het hoort, mijn zus rijdt met de ioniq hybride en net dezelfde ervaring.
                                    collega
                                    Ik heb van 2012 tot 2015 een Kia Sportage gehad en was daar supertevreden over, ook van de dealer, die bevindt zich bij manier van spreken in mijn achtertuin.

Toen kwam de GLA uit en ik was verliefd Ik kon toen natuurlijk niet vermoeden dat de kwaliteit en de kennis van hun dealerships op pakweg 5 jaar tijd gekelderd was

Comment

• jocar, heb je in andere draden nog geen genoeg gezaag gehoord over hun dealers intussen om te beseffen dat't overal hetzelfde is
                                      heb je geen problemen (of je creeert er zelf geen ) is het overal goed, heb je vodden sta je zo goed als overal in de kou hoor

en als het nu nog niet is, en kia blijft even hard expanderen zoals ze bezig zijn, is het daar binnen 5 jaar immers ook

Comment

ik doe dat ook altijd rustig aan maar echt het is absurd hoe snel je de bodem raakt.
                                        Hout vasthouden maar ik heb de bodem nog niet geraakt. Ik had dat voor aankoop al in een paar Duitse tests gelezen dat je moest opletten op vluchtheuvels en in parkeergarages.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          jocar, heb je in andere draden nog geen genoeg gezaag gehoord over hun dealers intussen om te beseffen dat't overal hetzelfde is
                                          heb je geen problemen (of je creeert er zelf geen ) is het overal goed, heb je vodden sta je zo goed als overal in de kou hoor

en als het nu nog niet is, en kia blijft even hard expanderen zoals ze bezig zijn, is het daar binnen 5 jaar immers ook
                                          Bobo, sinds ze mijn auto voor aflevering beschadigd hebben ben ik op een missie en dan wil ik nog zwijgen over alle andere vormen van oplichting daar. Als ik ook maar 1 persoon kan weghouden bij zo'n MB stealer is mijn plan gelukt

Binnen 5 jaar hetzelfde bij Hyundai/Kia, ik geloof er niks van want ze willen allemaal een 'premijoem' leasen om voor hun deur te zetten, dus zo'n stormvloed zal het niet worden daar

Comment

Working...
                                          X