Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes A-klasse (2018)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door cristian Bekijk Berichten
180d, 4.6l , daar geraak ik zelfs onder, ik rij dikwijls al stevig door voor 4.7l te hebben.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Spijtig dat er voor de Mégane GT geen wltp cijfers bestaan, had die ook wel willen kennen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenSpijtig dat er voor de Mégane GT geen wltp cijfers bestaan, had die ook wel willen kennen.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenBestaan die niet voor elke auto dan?
Ze hebben nu alleen nog een gt-line en natuurlijk de RS in hun gamma.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDe productie van de Mégane GT is gestopt toen die wltp cijfers verplicht werden.
Ze hebben nu alleen nog een gt-line en natuurlijk de RS in hun gamma.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenSpijtig dat er voor de Mégane GT geen wltp cijfers bestaan, had die ook wel willen kennen.
Op de Duitse officiële sites, zie ik dat ze alleen bij Opel en Bmw, beide cijfers durven geven.
Hoe groter en zwaarder de auto, hoe groter de stijging en bij diesels is de stijging telkens nog groter…
Opel Astra, 1.4 i benzine met automaat is het verschil +17.6%,
voor de 1.5 diesel automaat + 26.2%
BIJ Bmw 320 i AT is het verschil +23.4%
BIJ Bmw 318 D AT is het verschil +27.7%
Bmw X3 2.0 i AT +22%
Bmw X3 2.0 D AT + 30%
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenAhzo, dat wist ik niet Dan heb jij een exclusieve kar
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk BerichtenVoor uw Megane zal dit ergens tussen +17% en + 23% zijn schat ik….
Op de Duitse officiële sites, zie ik dat ze alleen bij Opel en Bmw, beide cijfers durven geven.
Hoe groter en zwaarder de auto, hoe groter de stijging en bij diesels is de stijging telkens nog groter…
Opel Astra, 1.4 i benzine met automaat is het verschil +17.6%,
voor de 1.5 diesel automaat + 26.2%
BIJ Bmw 320 i AT is het verschil +23.4%
BIJ Bmw 318 D AT is het verschil +27.7%
Bmw X3 2.0 i AT +22%
Bmw X3 2.0 D AT + 30%
Dat wilt dus zeggen tussen de 7 en de 7,4 liter wltp.
Dan zit ik met mijn gemiddeld verbruik pal d'r op en de laatste tankbeurten zelf een stuk eronder, want zit soms kort bij de 6 liter.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Man, man, zo blij als ik ben met mijn A-tje zozeer vervloek ik die Mercedes-me app
Het enige wat daaraan nog goed werkte was de kaartupdate van de Navi maar dat is helaas ook voorbij
Onlangs was er een vierde update na ongeveer 1,5 jaar. Ik zet alles op USB-stick zoals de vorige 3 keer en vanmorgen steek ik die dan in het systeem. Na 2% upload geeft die een foutmelding. Nog 5 keer geprobeerd en na 2% altijd dezelfde shit
Zelf heb ik geen fout gemaakt want de vorige 3 keer was op dezelfde manier en ging perfect.
Ik kan mij niet voorstellen dat ik na 3 jaar voor zo'n systeem ook nog ga betalen, wat een brol zeg De Tom-Tom of Google Maps zijn betere oplossingen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenMan, man, zo blij als ik ben met mijn A-tje zozeer vervloek ik die Mercedes-me app
Het enige wat daaraan nog goed werkte was de kaartupdate van de Navi maar dat is helaas ook voorbij
Onlangs was er een vierde update na ongeveer 1,5 jaar. Ik zet alles op USB-stick zoals de vorige 3 keer en vanmorgen steek ik die dan in het systeem. Na 2% upload geeft die een foutmelding. Nog 5 keer geprobeerd en na 2% altijd dezelfde shit
Zelf heb ik geen fout gemaakt want de vorige 3 keer was op dezelfde manier en ging perfect.
Ik kan mij niet voorstellen dat ik na 3 jaar voor zo'n systeem ook nog ga betalen, wat een brol zeg De Tom-Tom of Google Maps zijn betere oplossingen.
Dus dan maar een andere USB-stick gebruikt en alles nog eens opnieuw op de 2 sticks gedownload. Resultaat, 100 Gb aan wifi verbruik kwijt en het werkt nog niet. Ttz, nu geeft het systeem pas na 15% download de foutmelding ipv na 2%. Er zit dus al vooruitgang in het fout gaan en voor de rest eigen schuld, dikke bult, ik had er maar vanaf moeten blijven
Van de andere kant, als ik moet blijven wachten op hun antwoord....
Nuja, als je de reviews van de app leest weet je al genoeg, ze hebben daar nog veel werk niettegenstaande ze zich al dik laten betalen voor onbestaande service
Ze gaan het waarschijnlijk weer in Polen moeten oplossen
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenGod man daar zou ik nu toch onderhand ook wel horendul van worden.
Daar waar Mercedes altijd heel terughoudend was in't verleden om voorloper te zijn op dat gebied, hebben ze zichzelf nu duidelijk voorbij gehold.
Had ik het geweten was ik niet aan dat appgedoe begonnen en had ik mijn navigatie jaarlijks bij de dealer laten bijwerken, dat gaat ook. Nu krijg ik telkens een mail als er een update is en als je alles gedownload hebt werkt het niet Hallo helpdesk...
Vraag je iets over de app bij de dealer weten ze het niet, dus...
Comment
-
Toen ik onlangs voor de GLB ging zien, was de verkoper nog zo lyrisch over dat "hallo Mercedes" systeem.
Ik vroeg hem op de man af, hoeveel mensen daar nu eigenlijk content van waren..... euh, nou ja... LOL
Dan toch maar liever nét iets meer old scool ;-)
Spraakherkenning blijft sowieso toch iets raars.
Op mijn Volvo heeft het jaren eigenlijk feilloos gewerkt.
Nu sinds een paar weken verstaat het ding zo goed als geen enkel commando meer. Heel raar.
Last edited by Bud Wijzer; 10/12/2019, 16:28.
Comment
-
Ik heb dat ook eens gehad bij de Mégane, update die keer op keer vastliep, niks aan te doen.
Dan maar opnieuw downloaden naar de USB stick, spijtig genoeg opnieuw hetzelfde probleem.
Tot ik naar de bestanden op de USB stick ga kijken, stond er daar iets tussen wat er niet leek bij te horen, d'r uit gezwierd, nogmaals update geprobeerd en installeerde zonder probleem.
Ik heb die fout toen online gepost op 2 Renault forums en maar enkele mensen gevonden die blijkbaar hetzelfde probleem gehad hebben, al de rest heeft de installatie zonder probleem kunnen doen (Dat extra bestandje zat er bij hen dus niet bij).Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenToen ik onlangs voor de GLB ging zien, was de verkoper nog zo lyrisch over dat "hallo Mercedes" systeem.
Ik vroeg hem op de man af, hoeveel mensen daar nu eigenlijk content van waren..... euh, nou ja... LOL
Dan toch maar liever nét iets meer old scool ;-)
Spraakherkenning blijft sowieso toch iets raars.
Op mijn Volvo heeft het jaren eigenlijk feilloos gewerkt.
Nu sinds een paar weken verstaat het ding zo goed als geen enkel commando meer. Heel raar.
Spraak herkenning werkt redelijk, enkel die vervelende ongevraagde tussenkomsten. Nuja, dat abo verleng ik zeker al niet na 3 jaar, dat het eeuwig moge zwijgen
De enige 2 abo's die ik wou verlengen zijn de navigatie en de verkeersinfo omdat ze goed werk(t)en. Verkeersinfo is veel beter dan het TMC systeem, daar wil ik nog 40€ per jaar in investeren en dat zal het voorlopig zowat zijn, zeker als ze mij niet snel een oplossing voor die kaartupdates gaan aanbieden.
Gelukkig maakt de auto zelf veel goed.
Zoals je schrijft, doe mij ook maar old scool dan. Ik ben echt wel voor technologische vooruitgang maar wat Das Haus hier aanbiedt is echt wel zum kotsenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk heb dat ook eens gehad bij de Mégane, update die keer op keer vastliep, niks aan te doen.
Dan maar opnieuw downloaden naar de USB stick, spijtig genoeg opnieuw hetzelfde probleem.
Tot ik naar de bestanden op de USB stick ga kijken, stond er daar iets tussen wat er niet leek bij te horen, d'r uit gezwierd, nogmaals update geprobeerd en installeerde zonder probleem.
Ik heb die fout toen online gepost op 2 Renault forums en maar enkele mensen gevonden die blijkbaar hetzelfde probleem gehad hebben, al de rest heeft de installatie zonder probleem kunnen doen (Dat extra bestandje zat er bij hen dus niet bij).
Probleem is als ik 1 verwijder en het is het verkeerde kan ik opnieuw alles downloaden en dat kost mij telkens een paar uur en 30Gb wifi verbruik per keer.
Ik gebruik een lege stick van 64 Gb die NTFS geformatteerd moet zijn en dus niet in FAT. Zo wordt het voorgeschreven en heeft het ook altijd gewerkt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Als jij hier iets ziet tussen staan wat er niet thuishoort mag je mij dat altijd vertellen
Probleem is als ik 1 verwijder en het is het verkeerde kan ik opnieuw alles downloaden en dat kost mij telkens een paar uur en 30Gb wifi verbruik per keer.
Ik gebruik een lege stick van 64 Gb die NTFS geformatteerd moet zijn en dus niet in FAT. Zo wordt het voorgeschreven en heeft het ook altijd gewerkt.
Ik moet eerlijkheidshalve wel vermelden dat we het hier nog niet geprobeerd hebben want voorlopig lukt het me nog steeds OTA.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Ik ken het systeem van Mercedes niet, dus kan ik niet zeggen wat er daar niet zou thuis horen.
30 GB is trouwens ook wel veel, dat is toch geen update meer, dat is gewoon een volledig nieuwe versie.
Ik heb nog nooit updates gehad van meer dan 10 GB.
Maar als je iets van de usb stick haalt, wil dat nog niet zeggen dat je daarna heel de boel opnieuw moet downloaden he, je zet dat gewoon tijdelijk op je computer.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Toch een beetje vreemd dat die NTFS zou moeten geformatteerd zijn. Zowel bij mijn Audi’s als nu in de Volvo vragen ze dit in FAT32 te zetten. Max. 64 GB ook wel, hier ook.
Ik moet eerlijkheidshalve wel vermelden dat we het hier nog niet geprobeerd hebben want voorlopig lukt het me nog steeds OTA.
NTFS of exFAT, niet FAT32.
Last edited by Jocar; 11/12/2019, 09:02.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
Comment