Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A-klasse (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Ik ken het systeem van Mercedes niet, dus kan ik niet zeggen wat er daar niet zou thuis horen.

    30 GB is trouwens ook wel veel, dat is toch geen update meer, dat is gewoon een volledig nieuwe versie.
    Ik heb nog nooit updates gehad van meer dan 10 GB.

    Maar als je iets van de usb stick haalt, wil dat nog niet zeggen dat je daarna heel de boel opnieuw moet downloaden he, je zet dat gewoon tijdelijk op je computer.
    Is telkens de hele kaart die ik update, ik maak geen uitzonderingen ook al kom ik nooit in sommige landen. Ik ontvang telkens een bericht in de app en een mail als er een update is.

    Uiteraard moet ik dan niet elke keer de hele kaart downloaden maar ik denk toch dat er niet veel aan gerommeld moet worden, ik haal er toch liever niets vantussen. Ik heb het nu al op 2 sticks staan en 3 keer afgehaald omdat ik dacht dat er de eerste keer misschien een fout ingeslopen was maar tevergeefs.

    Krijg geen antwoord op mijn mail, ik zal moeten bellen veronderstel ik



    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Juist gebeld met Mercedes Me Connect in Maastricht. Waren ze overal maar zo informatief en vriendelijk bij het merk.
      Als het goed is mag het ook gezegd worden, net zoals mijn Poolse dealer

      Ze gaan het onderzoeken en ik heb een dossiernummer gekregen. Benieuwd!
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Opgelost!

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Vorig weekend in een Duits kuuroord deze tegengekomen, wat is die A sedan toch cool. Kleur velgen had ik perse nu niet gedaan maar het is niet lelijk.



            Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

            Comment


            • Deze gisteren, ook in Duitsland. Een kleurtje dat ik nooit meer wil







              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Interessant lijstje met alle specs, prijzen, modellen enz.

                https://autotijd.be/specificaties/mercedes/a-klasse
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Ik vraag me af wat het verschil is tussen een A160, A180 en een A200 afgezien van de pk's? Of zijn die wagen krak hetzelfde op alle gebied?

                  Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
                  Audi A3 Sportback Amibition 2013

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Gtske Bekijk Berichten
                    Ik vraag me af wat het verschil is tussen een A160, A180 en een A200 afgezien van de pk's? Of zijn die wagen krak hetzelfde op alle gebied?
                    Yep! De motor toch. Die wordt ook gedeeld met Renault, Nissan en Dacia en daar is dat ook zo, verschil in pk's. Verschillende uitvoeringen kun je wel kiezen uiteraard.
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                      Yep! De motor toch. Die wordt ook gedeeld met Renault, Nissan en Dacia en daar is dat ook zo, verschil in pk's. Verschillende uitvoeringen kun je wel kiezen uiteraard.
                      Er is geen andere ophanging of ... tussen die 3 versies?
                      Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
                      Audi A3 Sportback Amibition 2013

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Gtske Bekijk Berichten

                        Er is geen andere ophanging of ... tussen die 3 versies?
                        Niet dat ik weet, is ook per uitvoering. De AMG line ligt wat lager en je kan altijd zoals mij in optie voor de multilink ophanging kiezen. Zeker de moeite! Helaas moet je bij Mercedes voor alles en nog wat bijbetalen
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                          Niet dat ik weet, is ook per uitvoering. De AMG line ligt wat lager en je kan altijd zoals mij in optie voor de multilink ophanging kiezen. Zeker de moeite! Helaas moet je bij Mercedes voor alles en nog wat bijbetalen
                          meer zelfs die multilink moet je nemen om geen zwak chassis te hebben.
                          ondertussen met de nieuwe 1 bmw gereden. 116d standaard chassis. Hier ook ontbreekt de rwd volgens mijn sportieve wensen maar zelfs zonder dat staat het chassis toch wel een hele trap hoger, voelt gewoon heel stuk strakker aan zonder dat het oncomfortabel is in tegendeel zou voor mij nog een heel stuk harder mogen.
                          ook heb ik met de aklasse 200 gereden met amg en dus denk ik multilink ophanging, echt dag en nacht verschil, dit onderstel is de naam Mercedes waardig.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door cristian Bekijk Berichten

                            meer zelfs die multilink moet je nemen om geen zwak chassis te hebben.
                            ondertussen met de nieuwe 1 bmw gereden. 116d standaard chassis. Hier ook ontbreekt de rwd volgens mijn sportieve wensen maar zelfs zonder dat staat het chassis toch wel een hele trap hoger, voelt gewoon heel stuk strakker aan zonder dat het oncomfortabel is in tegendeel zou voor mij nog een heel stuk harder mogen.
                            ook heb ik met de aklasse 200 gereden met amg en dus denk ik multilink ophanging, echt dag en nacht verschil, dit onderstel is de naam Mercedes waardig.
                            Ha Cristian, dat zal inderdaad wel kloppen. Ik heb nog met niet met een A zonder die multilink gereden, dus ik kan niet vergelijken.

                            Hiervoor had ik een GLA en dat was qua ophanging ook dag en nacht verschil met de vorige A. Die gewone A was beenhard.

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Brussel:



                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment






                              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Mercedes A-Klasse Benziner, Diesel und Hybrid: Test und Kaufberatung

                                  Bei der A-Klasse raten wir zum Benziner

                                  Der kleinste Mercedes ist mit dem Benziner am besten unterwegs. Diesel und Hybrid sind in der A-Klasse schlichtweg zu teuer. Eine Kaufberatung.
                                  Wer A sagt, muss auch B sagen. Also B wie Benziner. Das sagen wir zumindest. Denn der A 200 ohne weiteren Buchstaben im Namen fährt ausgesprochen anständig und vor allem richtig günstig. Trotz vergleichsweise bescheidener 163 PS muss sich die Mercedes A-Klasse mit Ottomotor nicht vor ihren Kollegen verstecken.


                                  In Sachen Fahrleistungen überzeugt auch der Benziner

                                  Mercedes A-Klasse

                                  Absolut ausreichend: Mit dem A 200 geht es in acht Sekunden auf Tempo 100 und bis auf 225 km/h.



                                  Klar, sowohl der Diesel als auch der Plug-in-Hybrid wuchern mit einem ordentlichen Drehmoment-Pfund. Der A 220 d wuchtet 400 Nm auf die Kurbelwelle, der A 250 e (bei vollem Akku) sogar 450 Nm – damit rauschen die beiden dem 200er mit seinen 250 Nm beim Überholen natürlich auf und davon. Doch wer den kleinen 1,3-Liter-Vierzylinder bei Laune hält, wird selten über Leistungsmangel klagen. Acht Sekunden auf Tempo 100 und 225 km/h Spitze reichen angesichts heutiger Verkehrsverhältnisse mehr als aus. Ohnehin zeigt der Plug-in-Hybrid zwei Gesichter. Mit vollem Akku und bei gemäßigter Fahrweise bewegt er sich ebenso geschmeidig wie sparsam. Wer den Akku auf schnellen Autobahnetappen erst mal leer gelutscht hat, erntet aber einen zornig fauchenden Benziner (der gleiche 1.3er wie im A 200) und gerne auch mal zweistellige Verbrauchswerte.

                                  Beim Spritverbrauch liegt der Diesel vorne

                                  Wen wundert's, der Mix aus Verbrenner und E-Motor bringt es auf stramme 218 PS. Eine Ansage, auch wenn das Zusammenspiel der Motoren nicht immer ganz ruckfrei klappt. Der 190 PS starke Selbstzünder behält zu jeder Zeit sein souveränes, entspanntes Wesen. Flotte Zwischenspurts, hohe Reiseschnitte schüttelt er ebenso locker aus dem Zweiliter-Vierzylinder wie kleine Verbräuche. Wer sich Mühe gibt, wird sogar mit einer Fünf vor dem Komma belohnt. Warum wir trotzdem B(enziner) sagen? Ganz einfach: das liebe Geld! Der A 200 kostet gut 4000 Euro weniger als seine Brüder, liegt mit 48 Cent pro Kilometer am günstigsten. Und da sagen wir dann erleichtert Ahh! Der AUTO BILD-Kauftipp: Beim Fahren überzeugen alle drei A-Klassen, bei den Kosten nur der Benziner A 200.


                                  Modell A 200 A 220 d A 250 e
                                  Motor Vierzylinder, Turbo Vierzylinder, Turbo Vierzylinder, Turbo + E-Motor
                                  Hubraum 1332 cm³ 1950 cm³ 1332 cm³
                                  kW/PS bei 1/min 120 (163)/5500 140 (190)/3800 118 (160)/5500
                                  Systemleistung kW/PS - - 193/262
                                  Nm bei 1/min 250/1620 400/1600 250/1620
                                  Vmax 225 km/h 235 km/h 235 km/h
                                  0-100 km/h 8,0 s 7,1 s 6,6 s
                                  Verbrauch (Test) 6,4 l S/100 km 6,1 l D/100 km 4,3 l S + 8,6 kWh/100 km
                                  Reichweite (Test) 670 km 700 km 850 km
                                  Abgas CO2 (WLTP) 159 g/km 132 g/km 27 g/km
                                  Länge/Breite/Höhe 4419/1796/1400 mm 4419/1796/1400 mm 4419/1796/1400 mm
                                  Kofferraumvolumen 355-1195 l 355-1185 l 310-1125 l
                                  Leergewicht/Zuladung 1428/457 kg 1558/457 kg 1697/428 kg
                                  Anhängelast gebremst/ungebremst 1600/685 kg 1600/750 kg 1600/750 kg
                                  Preis 32.850 Euro 37.045 Euro 36.944 Euro
                                  Kilometerkosten* 48 Cent 52 Cent 52 Cent
                                  * gerechnet auf 4 Jahre bei 60.000 km Laufleistung















                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • A160 met Lorinser look. 1800 €, vereiste is enkel dat er origineel een AMG line opzit.



                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Ben eens benieuwd. Collega krijgt zijne in maart. Het is een A-klasse Berline dat hij besteld heeft. Vermits bij ons de budgetten niet gigantisch zijn, besloot hij dan maar voor een berline te gaan. Nu telt die wel veelal hellende daken waarvoor ge niet echt vaak een ladder nodig hebt, maar die krijgt hij er ook niet in. Dan moet ge al telkens een camionet met ladder reserveren bij ons. Zou al niets voor mij zijn. Maar ben eens benieuwd om van kortbij te zien.

                                      Comment


                                      • Ik heb thuis zo'n inschuifbare telescoopladder van 3,80m hoog. Die past in elke koffer van een berline ;-)
                                        Daarmee kom je toch al op de meeste daken op, denk ik, niet?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                          Ik heb thuis zo'n inschuifbare telescoopladder van 3,80m hoog. Die past in elke koffer van een berline ;-)
                                          Daarmee kom je toch al op de meeste daken op, denk ik, niet?

                                          https://www.bol.com/nl/p/master-tele...SABEgI2svD_BwE
                                          Die ladders kennen we en ik had vroeger een plooibare van 380cm. Probleem is dat de meeste dakranden op 350cm à 400cm zitten en volgens de veiligheidswet de ladder nog 1m boven het dak moet uitsteken. Ik zelf kruip erover, maar er waren veel bouwheren/architecten die weigerden om via die ladder mee te gaan omdat die geen meter er boven uit stak. Die zijn net te kort voor ons. Ik zelf heb nu al jaren een plooibare van 5m en daar geraakt ik op 99% van de daken. Vaak in 2 x.

                                          Ander probleem van die telescopische is dat die nooit lang leven De meesten gebruiken dat sporadisch, maar als ge deze meermaals per week gebruikt, dan geven ze meestal binnen het jaar de geest. Hier worden ze bij de regelmaat gekocht voor de ploegen als ze appartementen doen en via een koepel op het dak moeten.

                                          Mijne baas heeft wel zo een telescopische van 5m gevonden en ligt nu continu in zijne auto, maar die gebruikt dat niet erg veel. Mijn is schuif en plooibaar en dus ook handig voor de verbouwingen thuis Maar loodzwaar als ik in een appartementsblok kom van 5 verdiepingen zonder lift en daar via de bandkoepel het dak op moet Zo eentje heb ik https://www.fixami.be/asc-big6-big-o...020140006.html

                                          Comment

                                          Working...
                                          X